Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Csal el kell olvasni az avatarom alatt.

Munkatársam 22 éve sofőr a mávnál és ezért ő jobban tudja, hogy a szélvédő párásodás ellen a legjobb módszer a belső levegő keringetés, valamint a hőmérséklet szabályzót fél állásra tekerése és nem a szélvédőre fújatni a levegőt. Bírom az ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Mivel eljött az ideje a kipufogó rendszer cseréjének/c20ne/, ezért gondoltam hogy kicsit átvariálom a rendszert.

Leömlő c20xe, katalizátor marad,sport középdob/gázgyorsítós erről valami vélemény?/ illetve proex racing dob.

A csövezésen viszont kicsit fennakadtam maradjon az 50-es vagy cseréljem 60-as ra?

Van valakinek hasonló rendszere? tapasztalat? hang?

Teljesítmény növelést nem a kipufogónál kezdjük,hanem ha szükséges,akkor ott fejezzük be.

Ezeknek az árából szerezz inkább a mostaninál nagyobbat emelő,jobb profilú gyári tengelyt,nem tudom milyen gyári tengelyek csereszabatosak c20ne-be és melyiknek milyen a profilja,de . 20seh-18se vonalon érdemes kutakodni (gondolom azért ez nem olyan egyszerű,nem sűrűn előforduló darabok) vagy egy 276-296fokos sportvezérműtengelyt.

Ezektől valóban lesz +10-15-20LE tengely függően,ezek a legjobb gázgyorsítók. :hehe:

Attól,hogy önmagában a kipuff rendszert megvariálod,hosszabb leömlővel,nagyobb átmérőkkel egy ilyen nyomatékra hangolt motornál,mint egy c20ne, csak rontani lehet igazából.

Link to comment
Megosztás:

Teljesítmény növelést nem a kipufogónál kezdjük,hanem ha szükséges,akkor ott fejezzük be.

Ezeknek az árából szerezz inkább a mostaninál nagyobbat emelő,jobb profilú gyári tengelyt,nem tudom milyen gyári tengelyek csereszabatosak c20ne-be és melyiknek milyen a profilja,de . 20seh-18se vonalon érdemes kutakodni (gondolom azért ez nem olyan egyszerű,nem sűrűn előforduló darabok) vagy egy 276-296fokos sportvezérműtengelyt.

Ezektől valóban lesz +10-15-20LE tengely függően,ezek a legjobb gázgyorsítók. :hehe:

Attól,hogy önmagában a kipuff rendszert megvariálod,hosszabb leömlővel,nagyobb átmérőkkel egy ilyen nyomatékra hangolt motornál,mint egy c20ne, csak rontani lehet igazából.

Egy jó rendszer azért jól érezhetō egy NE-n is. Persze nem arra gondolok, hogy a gyári csōbe tesz az ember egy fōnixtuningos gázgyorsítót, de egy rendesen összerakott nyitott rendszerrel azért érezhetōen fellélegzik.
Link to comment
Megosztás:

Munkatársam 22 éve sofőr a mávnál és ezért ő jobban tudja, hogy a szélvédő párásodás ellen a legjobb módszer a belső levegő keringetés, valamint a hőmérséklet szabályzót fél állásra tekerése és nem a szélvédőre fújatni a levegőt. Bírom az ilyet.

Értem én a példabeszédet, csak azt nem, hogy ennek mi köze a henger és dugattyú egymáshoz való viszonyához.

Kaptam egy "Figyelmeztetés alatt" státuszt, amiről semmi értesítés nem jött nekem, csak egy megbélyegzés az avatarom alatt.

Megnéztem, hogy miért lehet ilyet kapni, és a moderálási alapelveket végigolvasva számomra kiderült, hogy semmi olyat nem követtem el, amiért engem a szabályok szerint moderálni kellene. Hacsak nem az, hogy egy műszaki kérdésben ellent mertem mondani az egyik moderátornak.

Link to comment
Megosztás:

Értem én a példabeszédet, csak azt nem, hogy ennek mi köze a henger és dugattyú egymáshoz való viszonyához.

Kaptam egy "Figyelmeztetés alatt" státuszt, amiről semmi értesítés nem jött nekem, csak egy megbélyegzés az avatarom alatt.

Megnéztem, hogy miért lehet ilyet kapni, és a moderálási alapelveket végigolvasva számomra kiderült, hogy semmi olyat nem követtem el, amiért engem a szabályok szerint moderálni kellene. Hacsak nem az, hogy egy műszaki kérdésben ellent mertem mondani az egyik moderátornak.

"Figyelmeztetés alatt" nekem is van, én sem értem miért

miért?

Link to comment
Megosztás:

Értem én a példabeszédet, csak azt nem, hogy ennek mi köze a henger és dugattyú egymáshoz való viszonyához.

Kaptam egy "Figyelmeztetés alatt" státuszt, amiről semmi értesítés nem jött nekem, csak egy megbélyegzés az avatarom alatt.

Megnéztem, hogy miért lehet ilyet kapni, és a moderálási alapelveket végigolvasva számomra kiderült, hogy semmi olyat nem követtem el, amiértengem a szabályok szerint moderálni kellene. Hacsak nem az, hogy egy műszaki kérdésben ellent mertem mondani az egyik moderátornak.

Szeretem az alaptalan gyanusítgatást... <_<

Ha nem vettétek volna észre a figyelmeztetési státusz eddig is volt, csak nem jelent meg ennyire szembetűnő helyen.

Csak akkor vagy figyelmeztetve, ha %-os kijezéssel ellátva kapsz egy PÜ-t, hogy miért és hol kaptad.

De ugye nagyon nehéz lenne rányomni, és elolvasni mit is ad ki a fórummotor:

Warnings

There are no warnings to display.

Egyszerűbb gyanusítgatni és személyeskedni és szidni a moderátort...meg sem fordult a fejedben, hogy írj egy pü-t (mint azt pl egy másik fórumozó tette és kultúrált módon megkérdezte mi is ez), rögtön megy a mutogatás, mint az oviban...persze nevet nem mersz leírni, mert ahhoz már nincs vér a pucádban! Igazi szittya magyar hozzáállás...

Más.

Igen, megkérdőjelzem a dugattyú henger kapcsolati vitánkat, mert eddig semmiféle módon nem támasztottad alá azt a sületlen baromságot, hogy a dugattyú rendeltetésszerűen hozzáér a hengerfalhoz. Támaszd ezt alá valamilyen módon és igazat adok neked. Csak annyit kérdeznék előtte: hogy akkor minek is vannak gyűrűk?

Link to comment
Megosztás:

üdv! tegnap jelentkezett a hiba indulásnál lefulladt a gépem! aztán indit és megy! ma 3ezres ford. 3ikba olyat rántott majd leszakadt a fejem! aztán mentem pár kört és néha rángat megtorpan és durrog 2-3at aztán mintha misem törrtént volna megy tovább! 1x ivillant torpanásnál a diagnosztikám de hibát nem tárolt megnéztem! most volt benne benzin adalék pont kifogyott a tank benya! gyertyákba 3ezerkm kb! néha csinál olyat hogy jár alapjáraon gázt adok és fullad de aztán semmi jár szépen! gyujtás gyujtókábel környékén keresgessek?

Link to comment
Megosztás:

üdv! tegnap jelentkezett a hiba indulásnál lefulladt a gépem! aztán indit és megy! ma 3ezres ford. 3ikba olyat rántott majd leszakadt a fejem! aztán mentem pár kört és néha rángat megtorpan és durrog 2-3at aztán mintha misem törrtént volna megy tovább! 1x ivillant torpanásnál a diagnosztikám de hibát nem tárolt megnéztem! most volt benne benzin adalék pont kifogyott a tank benya! gyertyákba 3ezerkm kb! néha csinál olyat hogy jár alapjáraon gázt adok és fullad de aztán semmi jár szépen! gyujtás gyujtókábel környékén keresgessek?

Nekem a tarfó halódásakor durrogott vissza az injektorhoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban már feltettem itt egy kérdést hengerfej tömítéssel kapcsolatban.

1.5 TD isuzu motorban cserélném. Korábban egy két ékes volt, ami nem égett össze, jó állapotban is volt. Rakhatok-e vissza nyugodtan két ékes tömitést csak egy picit vastagabbat, vagy inkább 3 ékes rakjak ?

Tudtommal dízelnél nem játszik ez a dolog olyan nagy szerepet, mint a benzinesnél.

Valamint mi a különbség a két ékes, és a három ékes között ?

Köszönöm szépen előre is a hozzáértő válaszokat !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban már feltettem itt egy kérdést hengerfej tömítéssel kapcsolatban.

1.5 TD isuzu motorban cserélném. Korábban egy két ékes volt, ami nem égett össze, jó állapotban is volt. Rakhatok-e vissza nyugodtan két ékes tömitést csak egy picit vastagabbat, vagy inkább 3 ékes rakjak ?

Tudtommal dízelnél nem játszik ez a dolog olyan nagy szerepet, mint a benzinesnél.

Valamint mi a különbség a két ékes, és a három ékes között ?

Köszönöm szépen előre is a hozzáértő válaszokat !

Ugyebár a hengerfejet leszedéskor síkolni illik , ilyenkor kerül bele az egyre vastagabb tömítés hogy a lökettérfogat és a kompresszió ne változzon. A vastagságban van a különbség.

Link to comment
Megosztás:

Ugyebár a hengerfejet leszedéskor síkolni illik , ilyenkor kerül bele az egyre vastagabb tömítés hogy a lökettérfogat és a kompresszió ne változzon. A vastagságban van a különbség.

Igen, síkoltattam + nyomáspróbáztattam én is , ahogy ilyenkor kell. De a tömítést tudtommal a dugattyúelőállása alapján határozzuk meg. Én ezeket nem tudom megmérni, így marad az, hogy vastagabb tömitést teszek bele egy kicsivel.

Viszont azt nem tudom, hogy mi a különbség a két ékes, és a három ékes tömités között ?

Link to comment
Megosztás:

Igen, síkoltattam + nyomáspróbáztattam én is , ahogy ilyenkor kell. De a tömítést tudtommal a dugattyúelőállása alapján határozzuk meg. Én ezeket nem tudom megmérni, így marad az, hogy vastagabb tömitést teszek bele egy kicsivel.

Viszont azt nem tudom, hogy mi a különbség a két ékes, és a három ékes tömités között ?

Írta pedig: a tömítés vastagságát jelzi. Az ék nélküli a legvékonyabb, a legvastagabb a 3 ékes.

Link to comment
Megosztás:

Az unixnál néztem, hogy ami most volt benne, az Glaser 2 ékes 1,5 mm vastagságú. De van Elwiss márkájú 3ékes tömitése is ami szintén 1,5 mm vastagságú. A kettő között lehet-e különbség ?

Vagy ami jobban izgat, hogy a jelenlegi után milyet tegyek ?

Link to comment
Megosztás:

Szeretem az alaptalan gyanusítgatást... <_<

Ha nem vettétek volna észre a figyelmeztetési státusz eddig is volt, csak nem jelent meg ennyire szembetűnő helyen.

Csak akkor vagy figyelmeztetve, ha %-os kijezéssel ellátva kapsz egy PÜ-t, hogy miért és hol kaptad.

De ugye nagyon nehéz lenne rányomni, és elolvasni mit is ad ki a fórummotor:

Warnings

There are no warnings to display.

Egyszerűbb gyanusítgatni és személyeskedni és szidni a moderátort...meg sem fordult a fejedben, hogy írj egy pü-t (mint azt pl egy másik fórumozó tette és kultúrált módon megkérdezte mi is ez), rögtön megy a mutogatás, mint az oviban...persze nevet nem mersz leírni, mert ahhoz már nincs vér a pucádban! Igazi szittya magyar hozzáállás...

Más.

Igen, megkérdőjelzem a dugattyú henger kapcsolati vitánkat, mert eddig semmiféle módon nem támasztottad alá azt a sületlen baromságot, hogy a dugattyú rendeltetésszerűen hozzáér a hengerfalhoz. Támaszd ezt alá valamilyen módon és igazat adok neked. Csak annyit kérdeznék előtte: hogy akkor minek is vannak gyűrűk?

Lehet, hogy a "Figyelmeztetés alatt" jelzéssel kapcsolatban végülis alaptalanul gyanúsítottalak, de erről, a mai napig nem tudtam meggyőződni. Ugyanis miután ezt a bejegyzésemet tettem: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=14&st=28760#entry897678 megjelent a figyelmeztetés az avatarom alatt. Lehet, hogy figyelmeztetés eddig is volt az éterben, de 7 év óta ilyen jelzést még nem láttam itt a fórumon, gyakorlatom nincs ebben, a korreláció pedig nagyon logikusnak tűnt.

No, most a magyarázat, hogy százalákos jelzéssel.... stb. nem működik, mert nem kaptam semmi értesítést, sőt "rányomtam" és olvastam is, hogy "There are no warnings to display".

Ha nincs figyelmeztetés, akkor miért van mégis "Figyelmeztetés alatt" jelzésem?

Miért pont akkor tűnt fel, amikor megkérdőjeleztem egy állításodat?

Ki tudja azt onnan törölni és kell-e érte folyamodványt írni?

De nem is ez a lényeg. Számomra úgy tűnik bárkit röviden hülyeség terjesztésével vádolsz. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=14&st=28700#entry897186 és annak bizonyítására, hogy nincs igaza, dobsz egy linket, amiben csak arról nincs szó, hogy a dugattyú nem ér hozzá a hengerhez, amit egyébként állítasz.

A tárgybeli tévedésért nem is reagáltam volna most, no de a stílus!

A "Más"-ra válaszul ajánlom szíves figyelmedbe a 31; 32; és 34. oldalt az alábbi linken, ha már a tudásodat az interneten szerzed be:

http://siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu_diagnosztika/Bels%C5%91%C3%A9g%C3%A9s%C5%B1%20motor%20f%C5%91bb%20alkatr%C3%A9szeinek%20t%C3%B6nkremenetele%20%C3%A9s%20jav%C3%ADt%C3%A1sa.pdf

A gyűrűk szerepe a tömítés, a dugattyúe az erőátvitel részeként az alternáló mozgásból forgó mozgássá alakításban van.

Végül, hogy ne érhessen az a vád, hogy "nem merek nevet leírni", itt áll a nevem alább, amit az adatlapomon bárki más is olvashat, köztük te is: Kémeri-Greguss Zoltán a szittya magyar, akinek nincs vér a pucájában.

A tiédet nem írhattam mert nem nyilvános az adatlapodon.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy a "Figyelmeztetés alatt" jelzéssel kapcsolatban végülis alaptalanul gyanúsítottalak, de erről, a mai napig nem tudtam meggyőződni. Ugyanis miután ezt a bejegyzésemet tettem: http://www.opelforum...0#entry897678 megjelent a figyelmeztetés az avatarom alatt. Lehet, hogy figyelmeztetés eddig is volt az éterben, de 7 év óta ilyen jelzést még nem láttam itt a fórumon, gyakorlatom nincs ebben, a korreláció pedig nagyon logikusnak tűnt.

No, most a magyarázat, hogy százalákos jelzéssel.... stb. nem működik, mert nem kaptam semmi értesítést, sőt "rányomtam" és olvastam is, hogy "There are no warnings to display".

Ha nincs figyelmeztetés, akkor miért van mégis "Figyelmeztetés alatt" jelzésem?

Miért pont akkor tűnt fel, amikor megkérdőjeleztem egy állításodat?

Ki tudja azt onnan törölni és kell-e érte folyamodványt írni?

De nem is ez a lényeg. Számomra úgy tűnik bárkit röviden hülyeség terjesztésével vádolsz. http://www.opelforum...y897186 és annak bizonyítására, hogy nincs igaza, dobsz egy linket, amiben csak arról nincs szó, hogy a dugattyú nem ér hozzá a hengerhez, amit egyébként állítasz.

A tárgybeli tévedésért nem is reagáltam volna most, no de a stílus!

A "Más"-ra válaszul ajánlom szíves figyelmedbe a 31; 32; és 34. oldalt az alábbi linken, ha már a tudásodat az interneten szerzed be:

http://siva.banki.hu... javĂ­tĂĄsa.pdf

A gyűrűk szerepe a tömítés, a dugattyúe az erőátvitel részeként az alternáló mozgásból forgó mozgássá alakításban van.

Végül, hogy ne érhessen az a vád, hogy "nem merek nevet leírni", itt áll a nevem alább, amit az adatlapomon bárki más is olvashat, köztük te is: Kémeri-Greguss Zoltán a szittya magyar, akinek nincs vér a pucájában.

A tiédet nem írhattam mert nem nyilvános az adatlapodon.

Nekem is ott van, még sincs figyelmeztetésem:

warning.JPG

Link to comment
Megosztás:

Ha jelen van lent is fent is nem lehet baj.. Ennyit tudnak tenni a szervízben is többet nem és inkább én qrjam el.

Én arra gondoltam, hogy ahogy leállt a motor úgy felrakni az új szíjat és kész. Feszítőgörgőre persze vigyázva, hogy az ne mozdítsa el. Szerszámom nincs a főtengely forgatásához.

Link to comment
Megosztás:

Én arra gondoltam, hogy ahogy leállt a motor úgy felrakni az új szíjat és kész. Feszítőgörgőre persze vigyázva, hogy az ne mozdítsa el. Szerszámom nincs a főtengely forgatásához.

Én az egyik kerékkel szoktam forgatni 4.ben. Összel cserélnem kell mert megvolt a 4-év. Szerintem akkor már cserélek pumpát is mert azzal kell beállíatni az előfeszítést és ha tekergetem nem vagyok benne biztos hogy utánna is tömítt rendesen. A feszítő meg akkor már csak ne maradjon a régi.
Link to comment
Megosztás:

Én az egyik kerékkel szoktam forgatni 4.ben. Összel cserélnem kell mert megvolt a 4-év. Szerintem akkor már cserélek pumpát is mert azzal kell beállíatni az előfeszítést és ha tekergetem nem vagyok benne biztos hogy utánna is tömítt rendesen. A feszítő meg akkor már csak ne maradjon a régi.

Ez a baj nálam is, hogy elmúlt négy éves a szíj és már látszódik rajta a foszlányok. Tavaly mikor raktuk össze felújítás után a motort, még úgy nézett ki, mintha új lenne.

Link to comment
Megosztás:

Ez a baj nálam is, hogy elmúlt négy éves a szíj és már látszódik rajta a foszlányok. Tavaly mikor raktuk össze felújítás után a motort, még úgy nézett ki, mintha új lenne.

Ezen még semmi nem látszik amikor levettem főtt is a fejem hogy most merre a forgásírány, remélem eltaláltam.. :D

Link to comment
Megosztás:

Jó estét Mindenkinek!A Problémám a következő:Egyik pillanatról a másikra (160km út után,20 perc állás) indítás után a két középső hengerem nem megy.A gyertyák 3600km-t mentek,gyári GM kétpólusú.A gyújtásom DIS.Benzint kap,jó erős benzinszag van.A motor C14SE.Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.