Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

hali,valaki meg tudja mondani,hogyan lehet magasabb a mért kompresszióm mindegyik hengernél mint a gyári érték?

persze az egyik megoldás,hogy nem jól mért a műszer(nem volt jól beállítva pl)

de más oka mi lehet esetleg?

lehet hogy összekavarod a süritési arányt a süritési végnyomással. nem tudom milyen motorod van, opelekben kb. 9-10.5 a süritési arány (valahogy igy van asszem), a süritési végnyomás viszont sokkal több ennél, böven 10 felett van. de müszer függö is, az enyémnek 10.5 a süritési aránya(X14XE motor) az egyik müszer 13bar-t mutat egy másik 10.5bar-t, ugyanarra a hengerre, egymás után 2-szer is rápróbálva. tehát rendesen van difi a müszerek között.

Elküldve

Hát úgy rémlik amikor hengerfejes akkor játszik olyant hogy "előkerül" a víz...de ilyenkor van más jelenség is, egyik henger nem egy pölö.

változó! Nálam csak az olaj-víz keveredés volt látható... na meg a túlnyomás... idővel, mikor már durván ette a vizet akkor lett 3 hengerezés, de akkor már 10 km/1 liter vízfogyi volt! :)

Elküldve

Sziasztok !

1,5 TD (isuzu) hengerfejjel szórakozok.

A probléma ott kezdődött, hogy kezdetben a víz beolajosodott, később az olaj is bevizesedett. Szét szedtem a motort, elvittem a hengerfejet nyomáspróbázni, síkoltatni. A gépműhelyben azt mondták, hogy jó a nyomáspróbája és a korábbi síkolás is elég jó volt.

A hengerfejem így nézett ki :

http://kephost.hu/sh...6_4FEE00C7.html

Elvileg ahol a tömités egy picit odaragadt ott folyhatott össze. A régi tömitést megnéztem, nem volt összeégve sehol, és látszott rajta, hogy újj volt.

Tudtommal, ha a motort nem bántom tovább, akkor a dugattyúelőállások változatlanok maradnak, mehet vissza ugyanakkora vastagságú tömités. Sajnos én itthon ezt nem tudom megmérni, se kölcsön kérni hozzá állványosmérőórát. Az autót nem rég vettem, 200 km után jött a hibajelenség, és nem vagyok benne biztos, hogy ők megmérték-e a dugattyúkat.

Kérdésem amivel hozzátok fordulok, hogy merjek-e ugyanolyan vastagságú tömitést vissza rakni ? Vagy 0,05 esetleg 0,1 -el nagyobbat válasszak ? Mennyire van ennek nagy jelentősége ?

( Bocsi, ha hosszú lett a mondandóm, de már egy hete így áll a pincébe, és jó lenne lépni vele valamit )

Elküldve

Mostanában csak hétvégén használom a kocsit, és minden szombat reggeli első indításkor befigyel a sárga tengeralattjáró kidobja a szonda kódját...kéne venni egy olyan GM-zacsis 7 ezres szondát.... :unsure:

Elküldve

Sziasztok !

1,5 TD (isuzu) hengerfejjel szórakozok.

A probléma ott kezdődött, hogy kezdetben a víz beolajosodott, később az olaj is bevizesedett. Szét szedtem a motort, elvittem a hengerfejet nyomáspróbázni, síkoltatni. A gépműhelyben azt mondták, hogy jó a nyomáspróbája és a korábbi síkolás is elég jó volt.

A hengerfejem így nézett ki :

http://kephost.hu/sh...6_4FEE00C7.html

Elvileg ahol a tömités egy picit odaragadt ott folyhatott össze. A régi tömitést megnéztem, nem volt összeégve sehol, és látszott rajta, hogy újj volt.

Tudtommal, ha a motort nem bántom tovább, akkor a dugattyúelőállások változatlanok maradnak, mehet vissza ugyanakkora vastagságú tömités. Sajnos én itthon ezt nem tudom megmérni, se kölcsön kérni hozzá állványosmérőórát. Az autót nem rég vettem, 200 km után jött a hibajelenség, és nem vagyok benne biztos, hogy ők megmérték-e a dugattyúkat.

Kérdésem amivel hozzátok fordulok, hogy merjek-e ugyanolyan vastagságú tömitést vissza rakni ? Vagy 0,05 esetleg 0,1 -el nagyobbat válasszak ? Mennyire van ennek nagy jelentősége ?

( Bocsi, ha hosszú lett a mondandóm, de már egy hete így áll a pincébe, és jó lenne lépni vele valamit )

Hát nálam pl. a hengerfejből több, mint 1milliméter le van szedve, és még a szelepnyitás is nagyobb a gyárinál 1milivel, és pont így nem ér össze. Tömítés gyári méretű van alatta. De ugyebár az enyém benzines, de szerintem nyugodtan rakhatod alá a normál vastagságú tömítést, nem fog összeérni, kompresszió lesz nagyobb :)

Elküldve

Ha nem, akkor miért kopnak oválisra a hengerek? Akkor miért tolják el egyes gyártók a főtengelyt a hengerfurat középvonalától? Amikor munka ütem van, a dugattyú pontosan a hengerfalon támaszkodik, úgy tudja az erőt átvinni a főtengelyre. Persze némi olajfilm marad a fém és a fém között, tehát nincs szárazon futás, de azért kell különböző anyagúnak lennie a hengernek és a dugattyúnak, hogy a kopást minimalizálják.

Mielőtt ilyesmiket leírtok tessék már átolvasni egy-két irpmányt a neten a témában.

Ne terjesszünk már hülyeséget, ha nem muszáj...

Elküldve

Mostanában csak hétvégén használom a kocsit, és minden szombat reggeli első indításkor befigyel a sárga tengeralattjáró kidobja a szonda kódját...kéne venni egy olyan GM-zacsis 7 ezres szondát.... :unsure:

Mehet oda az 1 szálas eredeti Bosch is...

Elküldve

szerintem nyugodtan rakhatod alá a normál vastagságú tömítést, nem fog összeérni, kompresszió lesz nagyobb :)

Így van, esetleg egy pici előtöltés módosítás kell neki...

Elküldve

Éééértem nekem csak az árával van gondom... :blink:

Mivel a linked nekem nem müxik, így csak azt tudom mondani, hogy nekem 12E volt boltban, minusz kedvesség.

Elküldve

Én most vettem 13-ért ngk szondát. Csak épp kicserélni nem tudtam, két kézzel cibálva sem, úgy benne van a régi....

Még kézzel sem? Meglepő... :D :D

Elküldve

Én most vettem 13-ért ngk szondát. Csak épp kicserélni nem tudtam, két kézzel cibálva sem, úgy benne van a régi....

Meleg motornál próbáld, a vezetéken keresztül ráhúzod a kulcs nem villás felét és úgy próbáld lazítani.

Tudom veszélyes, mert forró, de talán könnyebben megindul.

Az NGK-val nincs jó tapasztalat, általában többletfogyit okoz...de ne legyen igazam.

Elküldve

Én most vettem 13-ért ngk szondát. Csak épp kicserélni nem tudtam, két kézzel cibálva sem, úgy benne van a régi....

Csavarlazító, aztán egy csillagvillásra tettem egy méteres toldást, vagy lettörik vagy megindul....megindult. Meg ugye van direkt szondakulcs.

Bárdi:

BOSCH - Lambda szonda ok.png F00HL00311 14 408,- Ft

Ez már jobban hangzik, kösz.

Elküldve

Csavarlazító, aztán egy csillagvillásra tettem egy méteres toldást, vagy lettörik vagy megindul....megindult. Meg ugye van direkt szondakulcs.

Ez már jobban hangzik, kösz.

Bárdinál csak nekem csak most :D

NGK 9000 ft

Bosch 13500 ft

Elküldve

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Nemrég vettem egy 1.6 -os motorral, közp.injektorral megáldott Astrát(F).

A következőt tapasztaltam: Alapjáraton olyan 2000-2500-ös fordulaton pörög, ill.ha fékezek, vagy kiveszem üresbe akkor is.

A fojtó szelep szabályzót már kicseréltem ,valamint az összes elektromos csatit megpucoltam.

A szabályzó csere után úgy 1-1,5 napig jó volt. Ami érdekes számomra, hogy gondol eggyet, és jó lesz.

A segítségeteket előre is köszönöm.

ui.: Hol lehet az alapjáraton állítani?

Üdv mindenkinek

Csabi

Elküldve

Sziasztok:

tegnap azt csináltam hogy levettem a kupakot és megvártam még beindul a venti azt akkor csökkent a szint viszza öntöttem rátettem a kupakot azt most kiderül de néztem mindenhol körbe sehol nem láttam hogy elmenne a víz most kíváncsi leszek hogy fog e csökkenni a szint!!

Elküldve

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Nemrég vettem egy 1.6 -os motorral, közp.injektorral megáldott Astrát(F).

A következőt tapasztaltam: Alapjáraton olyan 2000-2500-ös fordulaton pörög, ill.ha fékezek, vagy kiveszem üresbe akkor is.

A fojtó szelep szabályzót már kicseréltem ,valamint az összes elektromos csatit megpucoltam.

A szabályzó csere után úgy 1-1,5 napig jó volt. Ami érdekes számomra, hogy gondol eggyet, és jó lesz.

A segítségeteket előre is köszönöm.

ui.: Hol lehet az alapjáraton állítani?

Üdv mindenkinek

Csabi

Az alapjáratot nem lehet állítani. A motorvezérlő elektronika (továbbiakban ECU) szabályozza egy alapjárati léptetőmotorral. Az pedig a központi egység alatt van egy L alakú csatlakozó megy rá. EGR szelep mögött. Vagy az alapjárati léptetőmotor szorul és tisztítani kell, vagy valahol falsot szív a vákuumrendszerben. Nekem anno azért volt 3000-s fordulat az 1.6-osomnál, mert a belsőkeringetés vákuumcső nem volt rádugva a nyomógombra.

Elküldve

Mielőtt ilyesmiket leírtok tessék már átolvasni egy-két irpmányt a neten a témában.

Ne terjesszünk már hülyeséget, ha nem muszáj...

A fentiekkel egyetértek, és ezért én is kérem, hogy ne terjeszd az alábbi tőled származó idézetet:

"A büdös életben nem ér hozzá a dugó a hengerfalhoz, vagy ha már igen, ott dolgozó lány nagy baj van."

Illetve lehet, hogy a büdös életben nem, de egyébként igen.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.