Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

hali,valaki meg tudja mondani,hogyan lehet magasabb a mért kompresszióm mindegyik hengernél mint a gyári érték?

persze az egyik megoldás,hogy nem jól mért a műszer(nem volt jól beállítva pl)

de más oka mi lehet esetleg?

lehet hogy összekavarod a süritési arányt a süritési végnyomással. nem tudom milyen motorod van, opelekben kb. 9-10.5 a süritési arány (valahogy igy van asszem), a süritési végnyomás viszont sokkal több ennél, böven 10 felett van. de müszer függö is, az enyémnek 10.5 a süritési aránya(X14XE motor) az egyik müszer 13bar-t mutat egy másik 10.5bar-t, ugyanarra a hengerre, egymás után 2-szer is rápróbálva. tehát rendesen van difi a müszerek között.

Link to comment
Megosztás:

Hát úgy rémlik amikor hengerfejes akkor játszik olyant hogy "előkerül" a víz...de ilyenkor van más jelenség is, egyik henger nem egy pölö.

változó! Nálam csak az olaj-víz keveredés volt látható... na meg a túlnyomás... idővel, mikor már durván ette a vizet akkor lett 3 hengerezés, de akkor már 10 km/1 liter vízfogyi volt! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

1,5 TD (isuzu) hengerfejjel szórakozok.

A probléma ott kezdődött, hogy kezdetben a víz beolajosodott, később az olaj is bevizesedett. Szét szedtem a motort, elvittem a hengerfejet nyomáspróbázni, síkoltatni. A gépműhelyben azt mondták, hogy jó a nyomáspróbája és a korábbi síkolás is elég jó volt.

A hengerfejem így nézett ki :

http://kephost.hu/sh...6_4FEE00C7.html

Elvileg ahol a tömités egy picit odaragadt ott folyhatott össze. A régi tömitést megnéztem, nem volt összeégve sehol, és látszott rajta, hogy újj volt.

Tudtommal, ha a motort nem bántom tovább, akkor a dugattyúelőállások változatlanok maradnak, mehet vissza ugyanakkora vastagságú tömités. Sajnos én itthon ezt nem tudom megmérni, se kölcsön kérni hozzá állványosmérőórát. Az autót nem rég vettem, 200 km után jött a hibajelenség, és nem vagyok benne biztos, hogy ők megmérték-e a dugattyúkat.

Kérdésem amivel hozzátok fordulok, hogy merjek-e ugyanolyan vastagságú tömitést vissza rakni ? Vagy 0,05 esetleg 0,1 -el nagyobbat válasszak ? Mennyire van ennek nagy jelentősége ?

( Bocsi, ha hosszú lett a mondandóm, de már egy hete így áll a pincébe, és jó lenne lépni vele valamit )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

1,5 TD (isuzu) hengerfejjel szórakozok.

A probléma ott kezdődött, hogy kezdetben a víz beolajosodott, később az olaj is bevizesedett. Szét szedtem a motort, elvittem a hengerfejet nyomáspróbázni, síkoltatni. A gépműhelyben azt mondták, hogy jó a nyomáspróbája és a korábbi síkolás is elég jó volt.

A hengerfejem így nézett ki :

http://kephost.hu/sh...6_4FEE00C7.html

Elvileg ahol a tömités egy picit odaragadt ott folyhatott össze. A régi tömitést megnéztem, nem volt összeégve sehol, és látszott rajta, hogy újj volt.

Tudtommal, ha a motort nem bántom tovább, akkor a dugattyúelőállások változatlanok maradnak, mehet vissza ugyanakkora vastagságú tömités. Sajnos én itthon ezt nem tudom megmérni, se kölcsön kérni hozzá állványosmérőórát. Az autót nem rég vettem, 200 km után jött a hibajelenség, és nem vagyok benne biztos, hogy ők megmérték-e a dugattyúkat.

Kérdésem amivel hozzátok fordulok, hogy merjek-e ugyanolyan vastagságú tömitést vissza rakni ? Vagy 0,05 esetleg 0,1 -el nagyobbat válasszak ? Mennyire van ennek nagy jelentősége ?

( Bocsi, ha hosszú lett a mondandóm, de már egy hete így áll a pincébe, és jó lenne lépni vele valamit )

Hát nálam pl. a hengerfejből több, mint 1milliméter le van szedve, és még a szelepnyitás is nagyobb a gyárinál 1milivel, és pont így nem ér össze. Tömítés gyári méretű van alatta. De ugyebár az enyém benzines, de szerintem nyugodtan rakhatod alá a normál vastagságú tömítést, nem fog összeérni, kompresszió lesz nagyobb :)

Link to comment
Megosztás:

Ha nem, akkor miért kopnak oválisra a hengerek? Akkor miért tolják el egyes gyártók a főtengelyt a hengerfurat középvonalától? Amikor munka ütem van, a dugattyú pontosan a hengerfalon támaszkodik, úgy tudja az erőt átvinni a főtengelyre. Persze némi olajfilm marad a fém és a fém között, tehát nincs szárazon futás, de azért kell különböző anyagúnak lennie a hengernek és a dugattyúnak, hogy a kopást minimalizálják.

Mielőtt ilyesmiket leírtok tessék már átolvasni egy-két irpmányt a neten a témában.

Ne terjesszünk már hülyeséget, ha nem muszáj...

Link to comment
Megosztás:

Én most vettem 13-ért ngk szondát. Csak épp kicserélni nem tudtam, két kézzel cibálva sem, úgy benne van a régi....

Meleg motornál próbáld, a vezetéken keresztül ráhúzod a kulcs nem villás felét és úgy próbáld lazítani.

Tudom veszélyes, mert forró, de talán könnyebben megindul.

Az NGK-val nincs jó tapasztalat, általában többletfogyit okoz...de ne legyen igazam.

Link to comment
Megosztás:

Én most vettem 13-ért ngk szondát. Csak épp kicserélni nem tudtam, két kézzel cibálva sem, úgy benne van a régi....

Csavarlazító, aztán egy csillagvillásra tettem egy méteres toldást, vagy lettörik vagy megindul....megindult. Meg ugye van direkt szondakulcs.

Bárdi:

BOSCH - Lambda szonda ok.png F00HL00311 14 408,- Ft

Ez már jobban hangzik, kösz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Nemrég vettem egy 1.6 -os motorral, közp.injektorral megáldott Astrát(F).

A következőt tapasztaltam: Alapjáraton olyan 2000-2500-ös fordulaton pörög, ill.ha fékezek, vagy kiveszem üresbe akkor is.

A fojtó szelep szabályzót már kicseréltem ,valamint az összes elektromos csatit megpucoltam.

A szabályzó csere után úgy 1-1,5 napig jó volt. Ami érdekes számomra, hogy gondol eggyet, és jó lesz.

A segítségeteket előre is köszönöm.

ui.: Hol lehet az alapjáraton állítani?

Üdv mindenkinek

Csabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:

tegnap azt csináltam hogy levettem a kupakot és megvártam még beindul a venti azt akkor csökkent a szint viszza öntöttem rátettem a kupakot azt most kiderül de néztem mindenhol körbe sehol nem láttam hogy elmenne a víz most kíváncsi leszek hogy fog e csökkenni a szint!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Nemrég vettem egy 1.6 -os motorral, közp.injektorral megáldott Astrát(F).

A következőt tapasztaltam: Alapjáraton olyan 2000-2500-ös fordulaton pörög, ill.ha fékezek, vagy kiveszem üresbe akkor is.

A fojtó szelep szabályzót már kicseréltem ,valamint az összes elektromos csatit megpucoltam.

A szabályzó csere után úgy 1-1,5 napig jó volt. Ami érdekes számomra, hogy gondol eggyet, és jó lesz.

A segítségeteket előre is köszönöm.

ui.: Hol lehet az alapjáraton állítani?

Üdv mindenkinek

Csabi

Az alapjáratot nem lehet állítani. A motorvezérlő elektronika (továbbiakban ECU) szabályozza egy alapjárati léptetőmotorral. Az pedig a központi egység alatt van egy L alakú csatlakozó megy rá. EGR szelep mögött. Vagy az alapjárati léptetőmotor szorul és tisztítani kell, vagy valahol falsot szív a vákuumrendszerben. Nekem anno azért volt 3000-s fordulat az 1.6-osomnál, mert a belsőkeringetés vákuumcső nem volt rádugva a nyomógombra.

Link to comment
Megosztás:

Mielőtt ilyesmiket leírtok tessék már átolvasni egy-két irpmányt a neten a témában.

Ne terjesszünk már hülyeséget, ha nem muszáj...

A fentiekkel egyetértek, és ezért én is kérem, hogy ne terjeszd az alábbi tőled származó idézetet:

"A büdös életben nem ér hozzá a dugó a hengerfalhoz, vagy ha már igen, ott dolgozó lány nagy baj van."

Illetve lehet, hogy a büdös életben nem, de egyébként igen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.