Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Egy készlet jó minőségű dugó árából, veszel egy bontani való astrát.

Ez pontosan azért van amit mondok. Egy motorban minden mindennel szépen összekopik, ha azt megbontják, meg ha főleg kicserélik az egyik alkatrészt, az sose fog ugyanúgy tömíteni, vagy ugyanolyan olajnyomást produkálni. Ezért illik mindig a tömítéseket stb cserélni, meg ha mondjuk gyűrűzik a motort (ezt is csak nagyon ritka esetben illik megtenni) akkor cserélni a csapágyakat, köszörülni a főtengelyt, stb. Persze ezek szakszerű elvégzésére általában nincs pénze az embernek, vagy nem szánja rá.

Khmm...micsoda? Hogy a dugónak össze kell kopnia? Mivel? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Amikor a kocsit vettem 2005-ben, a lakatos javítást után rögtön kapott hátsó kerékjárati műanyag dobot is. Azóta a rohadási góc ki van csukva.

Csavarozva van? Ha igen akkor csak a 2 végén vagy közbe is? Ki van nyomva valami rugalmas pasztával? Mert ha csak sima csavar akkor a rezonanciától meg pici mozgásoktól előbb utóbb lecsiszolja a festéket, aztán ott is kezdődhet a rozsda. Ill véleményem szerint, vagyis amikor akartam dobot ezt is olvastam róla. Aztán azóta se tettem bele de ha tehetem akkor kimosom a kerékjáratot, hátha tudnám tolni még a rozsdásodását.

Szóval milyen módszerrel van rajta a tiéd?

:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk a hengerfallal? :)

én mint amatuer nem akarnék bele pofa, de a dugó a hengerfalhoz ér az már régen rossz nem? nem a gyűrűknek kell(kötelező) köztük lenni?

de persze értem, mint mondsz az összekopásról, ezen már majdnem mindennel ez van, olyan öreg hogy minden összeállt rajta....aztán ha vmit cserélni kell még mellette lévő dolgokat is cserélheted.....

Link to comment
Megosztás:

én mint amatuer nem akarnék bele pofa, de a dugó a hengerfalhoz ér az már régen rossz nem? nem a gyűrűknek kell(kötelező) köztük lenni?

de persze értem, mint mondsz az összekopásról, ezen már majdnem mindennel ez van, olyan öreg hogy minden összeállt rajta....aztán ha vmit cserélni kell még mellette lévő dolgokat is cserélheted.....

Nem, a gyűrű a tömítésért felel, hogy az az erő ami a gyulladáskor keletkezik, ne szökjön el a dugó mellett, meg ugye van egy olajlehúzó gyűrű is. De a dugyattyú is ugyanúgy hozzáér a hengerfalhoz. Ha jó a motor, akkor csak keveset, de hozzáér.

Na meg ugye a gyűrűk se tudnak 100%-os tömítettséget produkálni, a dugattyú is tömít valamilyen szinten.

A motorokat nem véletlenül kell bejáratni.

Az hogy minden összeállt rajta, azt nem hinném. Bár leginkább a használat körülményeitől függ.

Az én vectrámban minden jött elsőre mindig, pedig a legtöbbrésze még nem volt sose megbontva. De ott a 30 éves rekordom is, ami 17évig nem állt garázsban, az összes futómű elem elsőre jött, nem kellett kínozni.

Szóval attól mert valami "régi" még nem biztos hogy egy összerohadt rozsdakupac az egész.

Link to comment
Megosztás:

Nem, a gyűrű a tömítésért felel, hogy az az erő ami a gyulladáskor keletkezik, ne szökjön el a dugó mellett, meg ugye van egy olajlehúzó gyűrű is. De a dugyattyú is ugyanúgy hozzáér a hengerfalhoz. Ha jó a motor, akkor csak keveset, de hozzáér.

Na meg ugye a gyűrűk se tudnak 100%-os tömítettséget produkálni, a dugattyú is tömít valamilyen szinten.

A motorokat nem véletlenül kell bejáratni.

Az hogy minden összeállt rajta, azt nem hinném. Bár leginkább a használat körülményeitől függ.

Az én vectrámban minden jött elsőre mindig, pedig a legtöbbrésze még nem volt sose megbontva. De ott a 30 éves rekordom is, ami 17évig nem állt garázsban, az összes futómű elem elsőre jött, nem kellett kínozni.

Szóval attól mert valami "régi" még nem biztos hogy egy összerohadt rozsdakupac az egész.

aha

a 30éves recordot ne keverjük ide, akkor még autókat gyártottak....

nem a rozsdakupacra gondoltam, "minden összeállt rajta" azt úgy gondoltam, hogy összeszoktak/összekoptak amik egymás mellet vannak, nem úgy gondoltam hogy beállt a rozsomák miatt

Link to comment
Megosztás:

Nem, a gyűrű a tömítésért felel, hogy az az erő ami a gyulladáskor keletkezik, ne szökjön el a dugó mellett, meg ugye van egy olajlehúzó gyűrű is. De a dugyattyú is ugyanúgy hozzáér a hengerfalhoz. Ha jó a motor, akkor csak keveset, de hozzáér.

Na meg ugye a gyűrűk se tudnak 100%-os tömítettséget produkálni, a dugattyú is tömít valamilyen szinten.

A motorokat nem véletlenül kell bejáratni.

Az hogy minden összeállt rajta, azt nem hinném. Bár leginkább a használat körülményeitől függ.

Az én vectrámban minden jött elsőre mindig, pedig a legtöbbrésze még nem volt sose megbontva. De ott a 30 éves rekordom is, ami 17évig nem állt garázsban, az összes futómű elem elsőre jött, nem kellett kínozni.

Szóval attól mert valami "régi" még nem biztos hogy egy összerohadt rozsdakupac az egész.

Hejj. Fogalomzavar az van. :D

Nem b@sztatni akarlak, de kicsit olvass ezeknek utána.

Link to comment
Megosztás:

Bakker, autótechnikus volnék vagy mi a szösz, pár motort már szedtem szét, és raktam is össze....

Ádám egyetemen tanulja, én meg naponta játszadozom motorokkal, igaz nem kicsikkel, de hasonló a dolog. :)

Komolyan nem bántani akarunk, csak olvass utána és utána érvelj! ;)

Közben pont a céges FTP-t túrom, hogy mutassak olyat, amikor a dugó "néha" a hengerfalhoz ér...nagyon szép képek! :)

Link to comment
Megosztás:

Ádám egyetemen tanulja, én meg naponta játszadozom motorokkal, igaz nem kicsikkel, de hasonló a dolog. :)

Komolyan nem bántani akarunk, csak olvass utána és utána érvelj! ;)

Közben pont a céges FTP-t túrom, hogy mutassak olyat, amikor a dugó "néha" a hengerfalhoz ér...nagyon szép képek! :)

Én is autószerelőként dolgozom.

De ha itt mindenki ennyire ért hozzá (most ez nem beszólás) akkor nem értem hogy hogyan merül fel egyáltalán, olyan hogy két sokszázezret futott motornál, az egyikből áttegyük a dugót a másikba...

Link to comment
Megosztás:

Hát srácok ne haragudjatok meg de én mint hozzá nem értő...

Ha itt mindenki autószerelő és mindenki ért hozzá de tök mást mondtok, szerintem ne alapítsatok céget közösen mert hogy egymás vitáitól nem fog haladni a munka az már biztos! :icon6: Bocsi mégegyszer, de ezt muszáj volt leírnom! :w00t:

Link to comment
Megosztás:

A büdös életben nem ér hozzá a dugó a hengerfalhoz, vagy ha már igen, ott dolgozó lány nagy baj van.

Nincs erőm és időm elmagyarázni, inkább olvasd el és rájössz majd, micsoda sületlenséget beszélsz:

http://www.injektor....&main=206&akt=2

ne mán, akkor nem csak én gondolom így? huhh....kicsit nagy lenne a súrlódás/hő ha a dugó teljes felületen a hengerfalat karistolná sztem

Más:

nincs ennek a fórum proginak szavazásos modulja?

Link to comment
Megosztás:

Én is autószerelőként dolgozom.

De ha itt mindenki ennyire ért hozzá (most ez nem beszólás) akkor nem értem hogy hogyan merül fel egyáltalán, olyan hogy két sokszázezret futott motornál, az egyikből áttegyük a dugót a másikba...

Kit érdekel mennyit futott az a dugó, ha a mérete stimmel?

Nem a dugó a lényeg, hanem, hogy a méretek jók legyenek, a csapszeg megfelelő legyen hozzá és a gyűrűket hozzáértő ember rakja be.

Kb annyira számít, mint hogy használt olajteknővel rakom össze vagy újjal.

Pl az én blokkomban használt főtengely van, 140EKm-es Tigrából, a saját csapágyaival összerakva és kutya baja sincs.

Link to comment
Megosztás:

Csavarozva van? Ha igen akkor csak a 2 végén vagy közbe is? Ki van nyomva valami rugalmas pasztával? Mert ha csak sima csavar akkor a rezonanciától meg pici mozgásoktól előbb utóbb lecsiszolja a festéket, aztán ott is kezdődhet a rozsda. Ill véleményem szerint, vagyis amikor akartam dobot ezt is olvastam róla. Aztán azóta se tettem bele de ha tehetem akkor kimosom a kerékjáratot, hátha tudnám tolni még a rozsdásodását.

Szóval milyen módszerrel van rajta a tiéd?

:rolleyes:

Nekem üvegszálas Werling dobom van, amihez adott a Werling mester speciális gumi alátéteket, amivel a fém lemez és a műanyag dob között rugalmas távtartás keletkezik. Persze a fém lemezt meg kell fúrni, de én a lukat bekentem alvázvédővel.

Így aztán a müa. dobot a kerék mögött 2 csavarral rögzítem a kerékjárati doblemezhez és 3 ponton a sárvédő pereméhez.

A vákuumformázot / préselt hőre lágyuló dobok jobban követik a sárvédő ívét, és van rajtuk 3 vagy négy kapaszkodó köröm, ami a sárvédő peremébe akad és csak hátul kell a fém doblemezhez csavarozni. Szerintem ez utóbbi jobb és sokkal olcsóbb is. Szilózásra nincs szükség.

Link to comment
Megosztás:

A büdös életben nem ér hozzá a dugó a hengerfalhoz, vagy ha már igen, ott dolgozó lány nagy baj van.

Nincs erőm és időm elmagyarázni, inkább olvasd el és rájössz majd, micsoda sületlenséget beszélsz:

http://www.injektor....&main=206&akt=2

Ha nem, akkor miért kopnak oválisra a hengerek? Akkor miért tolják el egyes gyártók a főtengelyt a hengerfurat középvonalától? Amikor munka ütem van, a dugattyú pontosan a hengerfalon támaszkodik, úgy tudja az erőt átvinni a főtengelyre. Persze némi olajfilm marad a fém és a fém között, tehát nincs szárazon futás, de azért kell különböző anyagúnak lennie a hengernek és a dugattyúnak, hogy a kopást minimalizálják.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem, akkor miért kopnak oválisra a hengerek? Akkor miért tolják el egyes gyártók a főtengelyt a hengerfurat középvonalától? Amikor munka ütem van, a dugattyú pontosan a hengerfalon támaszkodik, úgy tudja az erőt átvinni a főtengelyre. Persze némi olajfilm marad a fém és a fém között, tehát nincs szárazon futás, de azért kell különböző anyagúnak lennie a hengernek és a dugattyúnak, hogy a kopást minimalizálják.

És arra az idöre, a gyűrűk behúzódnak a dugó belsejébe? :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kérnék egy kis segítséget. Az autóm egy X16SZ. A probléma a következő. Kis fordulaton kb 2000-ren, kicsiket beránt. Hidegen melegen. Na meg a teljesítménye se a régi. Ha nyomom neki akkor megy. Volt mikor a kontrol lámpa is világított. Elvittem szerelőhöz,13-as kód (Lambda szonda.) Ezek a tünetek erre utalnak??

Majd tegnap este jöttem haza,és nem akart menni egyáltalán. Durrogott szikrázott a kipuff.

Na ez mitől lehet van a lambda szondához valami köze??? Vagy mi lehet??

Köszönöm előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kérnék egy kis segítséget. Az autóm egy X16SZ. A probléma a következő. Kis fordulaton kb 2000-ren, kicsiket beránt. Hidegen melegen. Na meg a teljesítménye se a régi. Ha nyomom neki akkor megy. Volt mikor a kontrol lámpa is világított. Elvittem szerelőhöz,13-as kód (Lambda szonda.) Ezek a tünetek erre utalnak??

Majd tegnap este jöttem haza,és nem akart menni egyáltalán. Durrogott szikrázott a kipuff.

Na ez mitől lehet van a lambda szondához valami köze??? Vagy mi lehet??

Köszönöm előre is a segítséget.

A 13-as kód lambda szonda nincs feszültségváltozás!

Nézd meg a csatit fújd be kontakt sprayal,meg szokott javulni!

Szerintem ez lambda szondától nem lehet,én jártam nélküle is evett 10 litert és kész!

Link to comment
Megosztás:

A 13-as kód lambda szonda nincs feszültségváltozás!

Nézd meg a csatit fújd be kontakt sprayal,meg szokott javulni!

Szerintem ez lambda szondától nem lehet,én jártam nélküle is evett 10 litert és kész!

Köszi a választ. Mikor szonda nélkül jártál akkor rángatott kicsiket??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.