Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hát nekem fél millió kilométert ment el a verda, aztán motorgenerál. Természetesen nem kapott új dugókat mert minek. A hengerfalnak semmi baja nem volt kivéve, amelyikben letörött egy darab a kipufogószelepből. Az a dugót is elintézte. Kapott 136e km-es x16szr-ből dugókat, meg főtengelyt, mindent az olajteknőn, szelepfedélen, a kipufogón, hengerfejen és a szívótorkon kívül, abból a motorból. Minőségi metabond olajat kapott a generál során, ofc új csapágyak mindenhol és szimeringek. A gyári 9-10,5 sűrítési arány helyett 11,5-et produkál így mindegyikben. A régi dugókkal 4,5-9-9-10 volt és az elsőn kívül a többinek az égvilágon semmi baja nem volt, a gyűrűk elkopásán kívül.

hm, akkor rögtön kirohanok behozom az esőről :D , ne ázzon/rohadjon a karosszériája...

Link to comment
Megosztás:

aham, én laikusként 300eKmre tippelnék, hogy átunna már végképp "szétkopik" benne ez-az (mármint a motorban), mondjuk a karosszéria nem fogja bírni addig.....csak azé érdeklődők érdemes-e még nyalogatnom a kicsikét (130van benne)

a tekecs nekem is ki van sajna folyik át bele a olaj a moci felől...

Figy, ahogy fentebb a kollega írja, nem egy, nem kettő ilyen motorról hallottam(unk) már, ami simán megfutotta a fél milliót is, nagyobb belenyúlás nélkül.

Ha csak 130 van benne, akkor az még egy új motor.

EZek már nem ladák, hogy elmegy 100.000-et,és akkor motorgenerál. Ez az opel legtöbbet bíró motorcsaládja.

Link to comment
Megosztás:

értem, csak az a kár hogy nem üti meg papíron a juro2öt :unsure:

Ezért jó nekem. :D

A C16NZ dettó egyezik az X16SZR-rel. Vagyis majdnem: alapból X16SZ a C16NZ és a környezetvédelem miatt 4 lóerőt vesztett az X-es motor a C-shez képest, viszont az SZR-nél az R betű nagyobb teljesítményt jelez, így lesz meg a 75 pacika. :) Viszont a másik furcsaság, hogy a C16NZ dugói egy az egyben ugyanazok, mint az SZR-ben, az X16SZ dugói viszont a C16SE-vel egyeznek meg. :)

Link to comment
Megosztás:

Az okos tett lesz, mert az autóból a karosszéria az, ami pénzt ér! A többi csak aprópénz! :doze:

Ő hogy rohadna el vagy NE.....persze már nekem is elég rondán néz ki a tankjuknál.....hogy mé nem tudtak oda tenni vmi terelőt, nem értem

mikor meg lett csinálva nem raktál bele olyan műanyag dobot, mint ami elől van?

Link to comment
Megosztás:

Ő hogy rohadna el vagy NE.....persze már nekem is elég rondán néz ki a tankjuknál.....hogy mé nem tudtak oda tenni vmi terelőt, nem értem

mikor meg lett csinálva nem raktál bele olyan műanyag dobot, mint ami elől van?

hát, olyan hátsó műanyag dobot én sem találok seholse, csak elsőt

Link to comment
Megosztás:

Ráadásul, ha minden mosásnál kimosnák azt a részt újkorától fogva, akkor sokkal később rohadna szét. 10ből 8autónak ha benyúlsz, akkor sárral vakolt az a rész.....

hátja, de kinek van arra ideje

én beleraktam hungraocellt aztán kinyomtam purhabbal, egy darab jó lesz

me má bejukadt a csomiba a kerékjárat....

Link to comment
Megosztás:

Ő hogy rohadna el vagy NE.....persze már nekem is elég rondán néz ki a tankjuknál.....hogy mé nem tudtak oda tenni vmi terelőt, nem értem

mikor meg lett csinálva nem raktál bele olyan műanyag dobot, mint ami elől van?

Amikor a kocsit vettem 2005-ben, a lakatos javítást után rögtön kapott hátsó kerékjárati műanyag dobot is. Azóta a rohadási góc ki van csukva.

Link to comment
Megosztás:

Egy készlet jó minőségű dugó árából, veszel egy bontani való astrát.

Ez pontosan azért van amit mondok. Egy motorban minden mindennel szépen összekopik, ha azt megbontják, meg ha főleg kicserélik az egyik alkatrészt, az sose fog ugyanúgy tömíteni, vagy ugyanolyan olajnyomást produkálni. Ezért illik mindig a tömítéseket stb cserélni, meg ha mondjuk gyűrűzik a motort (ezt is csak nagyon ritka esetben illik megtenni) akkor cserélni a csapágyakat, köszörülni a főtengelyt, stb. Persze ezek szakszerű elvégzésére általában nincs pénze az embernek, vagy nem szánja rá.

Khmm...micsoda? Hogy a dugónak össze kell kopnia? Mivel? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.