Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

üdv.!

Ha teszek fel egy videót a motortérről, és leveszem közbe az olajbeöntő kupakját, arról megtudjátok nekem mondani, hogy normális-e a kartergáza az autónak? Én nem vagyok annyira tapasztalt, hogy megtudjam belőle, jó-e vagy nem... :D

Előre is kösz!

Milyen motoros is? Ne azt vedd le hanem a szelepfedéltől az injketor fedélhez menő csövet. Ha szinte semmit nem látsz jó, ha úgy füstöl mint a kipuff akkor necces.

Link to comment
Megosztás:

Szia mindenkinek!

Örököltem egy 93-as AstraF 1.6-os gépcsodát.

Ha a motort rendbe szeretném hozni illetve teljesítményt növelni, mivel kezdjem a dolgokat?

Melyik 1.6-os? Kétféle van: C16NZ és C16SE. Előbbi 55kw, 75LE, utóbbi 74kW, 101LE. C16NZ-t át lehet alakítani C16SE-re. Ez számít nagyobb tuningnak. Az ilyen sport légszűrőket meg hasonló parasztvakításokat felejtsd el.

Motor rendbetétel meg annyi, hogy szét kell bontani az egészet, szétfűzni a blokkot, állapotfelérést végezni.

Ha C16NZ-m lenne, akkor vennék egy bontott C16SE-t, működőképeset, aztán azt is szétfűzném, hengerfejet azonnal elvinném felújíttatni fullosan, ami 35 ezertől 50 ezerig terjedhet. Aztán az SE dugókra ránéznék, hogy használhatók-e még. Ha igen, akkor új gyűrűsorral belepasszint a C16NZ blokkba. Főtengely? Melyik a jobb állapotú és azt berakni, természetesen új csapágyakkal. Vezérműtengelyt is csekkolni kell, hogy mennyire vállasak a bütykök. Elvileg mindkettő azonos, ahogy a főtengelyek is, tehát cserélhetőek. Olajteknő kitakarít, esetleg kihegeszt, ahol repedt, majd új tömítéssel felrak, aztán mehet bele a friss minőségi olaj.

Egy buktató van még: ha a C16NZ rotoros/elosztós, míg a C16SE DIS-es. Akkor ECU-t is kell cserélni és vélhetően motor kábelkorbácsot is.

Nagyjából ennyi.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. az lenne a kérdésem, van egy c20ne a kocsimban és elég nehezen indul, elösször azt hittem légszűrő meg gyertya most kapott új gyertyákat meg sportszűrőt de hát igy is ilyen 5-15mp-t kell inditoznom mire elkapja amugy nem füstöl nem eszi az olajat nincs hibakodom, és a fogyasztásom is jó,nem dadog meg semmi ilyesmi gyertyaképem öszbarna amilyennek lennie kell.kicsit olyan mintha nem lenne benzinem és idő kell mire feltölti a rendszert, eddig egyébként c14se volt a kocsimban hátha ennek lehet valamiköze hozzá. a válaszokat elörre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Melyik 1.6-os? Kétféle van: C16NZ és C16SE. Előbbi 55kw, 75LE, utóbbi 74kW, 101LE. C16NZ-t át lehet alakítani C16SE-re. Ez számít nagyobb tuningnak. Az ilyen sport légszűrőket meg hasonló parasztvakításokat felejtsd el.

Motor rendbetétel meg annyi, hogy szét kell bontani az egészet, szétfűzni a blokkot, állapotfelérést végezni.

Ha C16NZ-m lenne, akkor vennék egy bontott C16SE-t, működőképeset, aztán azt is szétfűzném, hengerfejet azonnal elvinném felújíttatni fullosan, ami 35 ezertől 50 ezerig terjedhet. Aztán az SE dugókra ránéznék, hogy használhatók-e még. Ha igen, akkor új gyűrűsorral belepasszint a C16NZ blokkba. Főtengely? Melyik a jobb állapotú és azt berakni, természetesen új csapágyakkal. Vezérműtengelyt is csekkolni kell, hogy mennyire vállasak a bütykök. Elvileg mindkettő azonos, ahogy a főtengelyek is, tehát cserélhetőek. Olajteknő kitakarít, esetleg kihegeszt, ahol repedt, majd új tömítéssel felrak, aztán mehet bele a friss minőségi olaj.

Egy buktató van még: ha a C16NZ rotoros/elosztós, míg a C16SE DIS-es. Akkor ECU-t is kell cserélni és vélhetően motor kábelkorbácsot is.

Nagyjából ennyi.

Azért egyik kopott motorból a másikba a dugót áttenni, az úgy hogy diplomatikus legyek, nem túl szakszerű megoldás. Ha van komplett működő c16se, akkor azt egy az egyben tenném át. Állapotfelmérést megfelelő eszközökkel megbontás nélkül is lehet végezni.

Ha meg már nz-ről vált sz ember se-re, akkor egyértelmű hogy motortéri köteg, és ecu csere. Mert nem ugyanaz a kettő, hiába multec mindegyik.

Valamint a kipufogó is más.

Link to comment
Megosztás:

Ha csak egy két hónap alatt lett ilyen akkor nem biztos,hogy bontani kell,nem írtad,hogy a légszűrő,gyertya mikor volt cserélve van a családba c14nz astra ekkora teljesítménynél mindent észrevesz már.Én 2-3 havonta az alapjárati motort is pucolni szoktam attól is érezni némi lustulást.Katalizátorod meg van még?Lehet,hogy a kipufogóba omlott ossze valami és az fojtja meg.

Szia!

Köszi a tippet már a katalizátort illetően beigazolódott a gyanúd.

Ismerős szerlő átnázte motorikusan - úgy renben volt.

Ugyan volt egy repedt vákum cső, de ettől még az erő nem jött vissza.

Viszont a katalizátor előtt megbontotta a kipifogót és már hangilag is más volt az autó.

Katalizátor és hátsó dob csere és "életre kell az autó".

Valószínűleg a katalizátorban a 320ekm rendesen visszafolytott, már ez lehetett az ok.

Kuplungban van 150ekm azt mondta szerelő hogy az még jó, amíg nem csúszik.

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Azért egyik kopott motorból a másikba a dugót áttenni, az úgy hogy diplomatikus legyek, nem túl szakszerű megoldás. Ha van komplett működő c16se, akkor azt egy az egyben tenném át. Állapotfelmérést megfelelő eszközökkel megbontás nélkül is lehet végezni.

Ha meg már nz-ről vált sz ember se-re, akkor egyértelmű hogy motortéri köteg, és ecu csere. Mert nem ugyanaz a kettő, hiába multec mindegyik.

Valamint a kipufogó is más.

Nyilván elkerülte a figyelmedet néhány kötő és feltételes módú szó a mondandómban. Kiemelem: "Aztán az SE dugókra ránéznék, hogy használhatók-e még. Ha igen, akkor új gyűrűsorral belepasszint a C16NZ blokkba."

Ha nincsenek agyon kopva a dugók, akkor miért nem rakhatók át?

Mondj egy olyan megfelelő eszközt, ami megmondja neked, hogy a hengerfal szanaszét van karistolva.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nem tudom pontosan, hogy hova írjam be ezt a hozzászólást. Vagy itt vagy a Fék topicban a helye. Tehát a probléma:

93' C16NZ Astrával egy magashegységben voltam Ausztriában. Kb. 1700 méter magasságig autóval mentem fel. Természetesen meredek emelkedőkkel, szerpentinekkel volt tarkítva az út. Fölfelé semmi probléma nem volt. Lefelé kb. 800 m magasban fura szag érződött, mintha fém fémmel súrlódna vagy égne a fém. Mikor leértem és egyenes szakasz következett, tömény kék füst jött az autó hátuljától, de annyira sűrű, hogy nem tudtam eldönteni, hogy a kipufogóból vagy a fékektől jön. Soha előtte és soha utána nem jelentkezett ez a probléma, semmi hang nem kísérte. Kisebb emelkedőn és lejtőn semmi gond. Vajon mi lehetett ez? Hozzáteszem még, hogy nagyrészt igyekeztem motorfékkel lejönni a hegyről, a féket csak ritkán használva. De amikor nagyon begyorsult az autó azért rá kellett lépni a fékre keményen meg persze a tűkanyarokban is.

Várom a tippeket.

Köszi, Jani

Link to comment
Megosztás:

Milyen motoros is? Ne azt vedd le hanem a szelepfedéltől az injketor fedélhez menő csövet. Ha szinte semmit nem látsz jó, ha úgy füstöl mint a kipuff akkor necces.

C16SE, a karterelvezető csövet még nem néztem... de meglesem... igazából az a gondom vele, hogy valahova eltünik belőle az olaj... vagy elfolyik, elszivárog valahol, bár 1-2 cseppen kívül nincs alatta tócsa, vagy megeszi, nemtudom... 1000 km-t mentem már vele 2 L olajat töltöttem már utána... ha annyit megenne ennyi kilométeren, akkor úgy kéne füstölnie kb mint egy kétütemü motornak... de hallottam olyat is, hogy nem mindegy melyik fajta olaj van beletéve, és itt nem a viszkozitásra gondolok, persze az is lényeges... Ismerős azt mondta, neki pl a peugeotja a castrol olajból 1L-t megevett, aztán rakott bele másikat, abból meg semmit... Ebből következik következő kérdésem, hogy az elkövetkezendő olajcserénél milyen olajat rakjak bele? :D 15W40-esre gondoltam, de a tulajdonságait nemtudom... SG, CD vagymi és társai...

Link to comment
Megosztás:

C16SE, a karterelvezető csövet még nem néztem... de meglesem... igazából az a gondom vele, hogy valahova eltünik belőle az olaj... vagy elfolyik, elszivárog valahol, bár 1-2 cseppen kívül nincs alatta tócsa, vagy megeszi, nemtudom... 1000 km-t mentem már vele 2 L olajat töltöttem már utána... ha annyit megenne ennyi kilométeren, akkor úgy kéne füstölnie kb mint egy kétütemü motornak... de hallottam olyat is, hogy nem mindegy melyik fajta olaj van beletéve, és itt nem a viszkozitásra gondolok, persze az is lényeges... Ismerős azt mondta, neki pl a peugeotja a castrol olajból 1L-t megevett, aztán rakott bele másikat, abból meg semmit... Ebből következik következő kérdésem, hogy az elkövetkezendő olajcserénél milyen olajat rakjak bele? :D 15W40-esre gondoltam, de a tulajdonságait nemtudom... SG, CD vagymi és társai...

Azt felejtsd el sürgősen, 10W40 kell bele, abból meg pl. Q8, Valvolin, Metabond, Mobil...

Link to comment
Megosztás:

Nyilván elkerülte a figyelmedet néhány kötő és feltételes módú szó a mondandómban. Kiemelem: "Aztán az SE dugókra ránéznék, hogy használhatók-e még. Ha igen, akkor új gyűrűsorral belepasszint a C16NZ blokkba."

Ha nincsenek agyon kopva a dugók, akkor miért nem rakhatók át?

Mondj egy olyan megfelelő eszközt, ami megmondja neked, hogy a hengerfal szanaszét van karistolva.

Azért, mert a dugó, meg a hengerfal összekopik, hiába jó állapotú mindkettő, ha nem egymáshoz vannak kopva. Működni fog, de az sose lesz olyan.

Mondok, endoszkóp.

Link to comment
Megosztás:

Azért, mert a dugó, meg a hengerfal összekopik, hiába jó állapotú mindkettő, ha nem egymáshoz vannak kopva. Működni fog, de az sose lesz olyan.

Mondok, endoszkóp.

egyébként sok pénzen megy a "vita", szóval mennyi egy készlet bele?

eccer nekem vki azt mondta, ha szétszednek(meg összeraknak :icon1: ) egy motor, akkor más sosem lesz olyan, mint a eredeti

mit gondoltok?

Link to comment
Megosztás:

Vezérműtengelyt is csekkolni kell, hogy mennyire vállasak a bütykök. Elvileg mindkettő azonos, ahogy a főtengelyek is, tehát cserélhetőek.

Végülis mindkét vezérműtengelyen 8db bütyök van....

Csak az emelésük meg a profiljuk tér el,amúgy stimmel. :D

Ha nz tengellyel rakod össze akkor lesz a 75le-ből akár 80 is.

Link to comment
Megosztás:

egyébként sok pénzen megy a "vita", szóval mennyi egy készlet bele?

eccer nekem vki azt mondta, ha szétszednek(meg összeraknak :icon1: ) egy motor, akkor más sosem lesz olyan, mint a eredeti

mit gondoltok?

Egy készlet jó minőségű dugó árából, veszel egy bontani való astrát.

Ez pontosan azért van amit mondok. Egy motorban minden mindennel szépen összekopik, ha azt megbontják, meg ha főleg kicserélik az egyik alkatrészt, az sose fog ugyanúgy tömíteni, vagy ugyanolyan olajnyomást produkálni. Ezért illik mindig a tömítéseket stb cserélni, meg ha mondjuk gyűrűzik a motort (ezt is csak nagyon ritka esetben illik megtenni) akkor cserélni a csapágyakat, köszörülni a főtengelyt, stb. Persze ezek szakszerű elvégzésére általában nincs pénze az embernek, vagy nem szánja rá.

Link to comment
Megosztás:

Egy készlet jó minőségű dugó árából, veszel egy bontani való astrát.

Ez pontosan azért van amit mondok. Egy motorban minden mindennel szépen összekopik, ha azt megbontják, meg ha főleg kicserélik az egyik alkatrészt, az sose fog ugyanúgy tömíteni, vagy ugyanolyan olajnyomást produkálni. Ezért illik mindig a tömítéseket stb cserélni, meg ha mondjuk gyűrűzik a motort (ezt is csak nagyon ritka esetben illik megtenni) akkor cserélni a csapágyakat, köszörülni a főtengelyt, stb. Persze ezek szakszerű elvégzésére általában nincs pénze az embernek, vagy nem szánja rá.

hupszi, az kellemetlen

akkor jobb, ha az ember addig húzza a generált amíg lehet..

nagy vonalakba, akkor azt is lehet(ne) mondani, ha hengerfejes lesz mondjuk, akkor már érdemes elgondolkodni új motoron/autón mi?

Link to comment
Megosztás:

hupszi, az kellemetlen

akkor jobb, ha az ember addig húzza a generált amíg lehet..

nagy vonalakba, akkor azt is lehet(ne) mondani, ha hengerfejes lesz mondjuk, akkor már érdemes elgondolkodni új motoron/autón mi?

Dehogy is, én csak a dugókról beszéltem. A többi az jellemzően filléres tétel. (de legalábbis nem taszít gazdasági csődbe)

Egyébként ezek a motorok ha megkapták legalább az olajcserét rendszeresen, 10-15ezrenként, akkor kimennek a világból.

Link to comment
Megosztás:

Dehogy is, én csak a dugókról beszéltem. A többi az jellemzően filléres tétel. (de legalábbis nem taszít gazdasági csődbe)

Egyébként ezek a motorok ha megkapták legalább az olajcserét rendszeresen, 10-15ezrenként, akkor kimennek a világból.

éppen fentebb kérdeztem, szerinted mennyi egy ilyen motornak a átlagos futásteljesítménye? normális használattal persze és persze kb (pl C16NZ)

(kár hogy nincs szavazás a fórumon, fel lehetne tenni ilyen kérdéseket és megmaradna, lehet hogy már beszéltetek erről)

Link to comment
Megosztás:

éppen fentebb kérdeztem, szerinted mennyi egy ilyen motornak a átlagos futásteljesítménye? normális használattal persze és persze kb (pl C16NZ)

(kár hogy nincs szavazás a fórumon, fel lehetne tenni ilyen kérdéseket és megmaradna, lehet hogy már beszéltetek erről)

Az a baj, hogy nincs olyan, hogy "normális használat" ha mindenki vigyáz az autójára, rendesen melegíti, hidegen nem bántja, nem tapossa ki a lelkét, és rendesen karbantartja, akkor is futásteljesítményben százezres eltérések lennének. Városi autó nem városi, városi, melyik városi, merre járnak az autóval, pályáznak -e vele, stb. Hiába vigyáznak egy autóra, és tartják rendben, ha pl. Bp-n csámpáznak vele, minden nap, napi 5 beindítással-leállítással, sokkal hamarabb fog kifeküdni a gép, mint amivel akár 5x annyit mentek, de autópályán "beteszem 5-be, aztán megyek 2 órát amíg legközelebb váltani kell" felhasználással. Egy használt autónál külön bónusz, hogy lövése nincs az embernek, hogy az elmúlt 6 tulajból, melyik, mire használta, meg mennyit. (és ezek a különbségek még mindig egy ideális világban vannak, ahol mindenki szabályosan cserél olajat, vezérlést, nem, tapossa az autót, és nem hajtja télen indítás után is úgy, mintha le se állította volna előző este.) Lehetne szavazgatni, meg tippelgetni, de sz.rt nem érne :rolleyes: bemond az ember egy olyat, hogy 250ezer, aztán akinek kifeküdt 200-nál, az itt fog hőbörögni, hogy a f.szt megy el ennyit, aki meg most lépett bele a 350-be, az meg kiakad hogy miért beszélnek hülyeséget. :D Átlagosan pont annyit megy el egy ilyen motor, ameddig nincs vele baj.

Link to comment
Megosztás:

éppen fentebb kérdeztem, szerinted mennyi egy ilyen motornak a átlagos futásteljesítménye? normális használattal persze és persze kb (pl C16NZ)

(kár hogy nincs szavazás a fórumon, fel lehetne tenni ilyen kérdéseket és megmaradna, lehet hogy már beszéltetek erről)

Erre azt tudom mondani hogy itt az én 265 ezret futott c16nz-m, amibe 205-öt mi tettünk bele. Járt mindenhol, legtöbbször kis városban (gyula) de volt amikor sokat pályáztunk vele, vagy jártunk pestre. Télen nyáron, minden időben volt használva.

A mai napig hibátlan, a co-ja még mindig kevesebb mint azt a gyár megadta, egyetlen egyszer kellett benne az induktív tekercset szétszedni, de kedves volt, mert pont a ház előtt állt meg.

Persze megkapta az olajcseréket, stb, de nem mondanám hogy mindig odafigyeltünk a melegítésre, meg minden, azért nem ütöttük agyon. Mondjuk mikor bátyám meg én is megkaptuk a jogsinkat, akkoriban azért járt magasan a fordulatszámmérő.

Csak azért cseréltem most ki nem rég egy c16se-re, mert kint dolgozok németben, és pályán meg a hegyekben kevés volt már a 75 ló. De egyébként szépen el van spájzolva, van három autó otthon amibe jó lehet, ha kellene. De a másik két vectránk is 200.000 fölött jár, az egyiknek még láthatóan nem volt bontva a motorja, a másikba nem tudom mennyire nyúltak már bele, de mindegyik tök jól működik

Link to comment
Megosztás:

Erre azt tudom mondani hogy itt az én 265 ezret futott c16nz-m, amibe 205-öt mi tettünk bele. Járt mindenhol, legtöbbször kis városban (gyula) de volt amikor sokat pályáztunk vele, vagy jártunk pestre. Télen nyáron, minden időben volt használva.

A mai napig hibátlan, a co-ja még mindig kevesebb mint azt a gyár megadta, egyetlen egyszer kellett benne az induktív tekercset szétszedni, de kedves volt, mert pont a ház előtt állt meg.

Persze megkapta az olajcseréket, stb, de nem mondanám hogy mindig odafigyeltünk a melegítésre, meg minden, azért nem ütöttük agyon. Mondjuk mikor bátyám meg én is megkaptuk a jogsinkat, akkoriban azért járt magasan a fordulatszámmérő.

Csak azért cseréltem most ki nem rég egy c16se-re, mert kint dolgozok németben, és pályán meg a hegyekben kevés volt már a 75 ló. De egyébként szépen el van spájzolva, van három autó otthon amibe jó lehet, ha kellene. De a másik két vectránk is 200.000 fölött jár, az egyiknek még láthatóan nem volt bontva a motorja, a másikba nem tudom mennyire nyúltak már bele, de mindegyik tök jól működik

aham, én laikusként 300eKmre tippelnék, hogy átunna már végképp "szétkopik" benne ez-az (mármint a motorban), mondjuk a karosszéria nem fogja bírni addig.....csak azé érdeklődők érdemes-e még nyalogatnom a kicsikét (130van benne)

a tekecs nekem is ki van sajna folyik át bele a olaj a moci felől...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.