Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hi!

A motorgenerál nem olcsó játék, sztem 150-nél kevesebből rendesen nem tudod megcsinálni. Én inkább másik motort néznék bele, az jóval olcsóbban kijöhet. C16NZ van benne, vagy C16SE? A 74kW-ból utóbbira tippelek, ha nem elírás.

74kW-os, C16SE, lesz motorgenerál az tuti, csak azon aggódok, kibírja-e odáig... Bár azt mondják 400-450 ezer km-t elmennek ezek a motorok, szóval még évekig jó lehet... Mindenesetre kap új gyetyákat, benzinszűrőt...

Elküldve

Halihó!Na le tudtam kicsit teszelni a gépem,más gépekkel szemben.Fertőszentmiklósi gyorsuláson jártam az astrámmal,gyári c14se motorom van és egy ugyan ilyen motoros b corsát 2személyel is sikerült elernem úgy,hogy elég jól egyszerre indultunk,de a legkomolyabb az volt amikor egy 3400ccm v6 os pontiac fireblade-el mentem azon kívül ,hogy a rajtnál a hátsókerék hajtása miatt kb 1-1,5méterrel elémkerült végig mellettem ment pedig nem finomkodott a srác.A legjobb netto időm 17.9 volt 37 fok volt a levegő hőmérséklet szóval egy pár tizeddel jobbat is ment volna ha 20fok körül lett volna.vélemèny?

Elküldve

Halihó!Na le tudtam kicsit teszelni a gépem,más gépekkel szemben.Fertőszentmiklósi gyorsuláson jártam az astrámmal,gyári c14se motorom van és egy ugyan ilyen motoros b corsát 2személyel is sikerült elernem úgy,hogy elég jól egyszerre indultunk,de a legkomolyabb az volt amikor egy 3400ccm v6 os pontiac fireblade-el mentem azon kívül ,hogy a rajtnál a hátsókerék hajtása miatt kb 1-1,5méterrel elémkerült végig mellettem ment pedig nem finomkodott a srác.A legjobb netto időm 17.9 volt 37 fok volt a levegő hőmérséklet szóval egy pár tizeddel jobbat is ment volna ha 20fok körül lett volna.vélemèny?

Elküldve

Hellosztok....

Vízpumpát szeretnék cserélni, de nem tudom milyet vegyek bele.... C18NZ14266984 a Motorkód, de azt írják, hogy ehhez kettő méret van van a 21 fogas meg a 25-fogas melyiket kell, hogy meg vegyem....?

Köszike.....

Az enyémben (C20NE) épp most cseréli a szerelő a vízpumpát a vezérmű szíjjal együtt és én vettem a vízpumpát. Nekem is két változat szerelhető, ugyanúgy 21 és 25 fogas. A 21 fogast vettem, mert olcsóbb. A különbség csak annyi, hogy a 21 fogas nagyobb fordulattal kergeti a hűtőfolyadékot.

Elküldve

74kW-os, C16SE, lesz motorgenerál az tuti, csak azon aggódok, kibírja-e odáig... Bár azt mondják 400-450 ezer km-t elmennek ezek a motorok, szóval még évekig jó lehet... Mindenesetre kap új gyetyákat, benzinszűrőt...

Ez igaz ha végig gondos kezekben volt a kocsi! Sajnos egy sokadik kézből való kocsinál ez nehezen feltételezhető.

Az enyémnek is én vagyok a harmadik tulajdonosa, az első egy német volt 10 évig, minden szervizfeljegyzése megvan. A második egy sátoraljaújhelyi nő volt 3 évig. No itt már vannak kétségeim, bár találtam egy papírt a kesztyűtartóban amire feltehetőleg egy szerelő, vagy más tudós ember nagy ákombákom betűkkel felírta, hogy "mire kell vigyázni".... Szegénykém eléggé el is rohadt a jobb hátsó fertályán. De talán a motor és a váltó nem sínylette meg. Azóta viszont nálam rendben megy, mégsem bízom benne, hogy 400 ezren túl elmenne generál nélkül. Bár majd meglátjuk, ha megérem... :icon1:

Utóirat: Nem a gyertya a legfontosabb, hanem a vezérműszíj és a vízpumpa csere! Megelőzendő egy nagyobb baj.

Elküldve

74kW-os, C16SE, lesz motorgenerál az tuti, csak azon aggódok, kibírja-e odáig... Bár azt mondják 400-450 ezer km-t elmennek ezek a motorok, szóval még évekig jó lehet... Mindenesetre kap új gyetyákat, benzinszűrőt...

Egyetértek FPepével. Nekem forintra pontosan 150 ezerbe volt a motorgenerál, olajjal, szűrővel mindennel. Egy ugyanilyen motort, mint ami nekem van, 40 ezerért el tudtam volna hozni, kompletten, üzemképesen, csak sajnos a hengerfej már be volt adva felújításra. Így szétbontattam a sráccal és a blokkon, hengerfejen és az olajteknőn kívül mindent elpostáztattam vele. Szóval 40 ezer + szerelés + olajcsere +vezérlés csere helyett ráköltöttem 150 ezret. Mindegy végülis mert megérte, mivel nagyon oda volt már a motor. Fél millió kilométeres volt. Valószínűleg neked sem kell fúratni, ahogy nekem sem kellett, na meg ha fúrják, akkor a közhiedelemmel ellentétben, nem fog már kibírni még 500 ezer kilométert.

Egyébként 12,5 ezer kilométert mentem úgy a kocsival, hogy a kipufogó szelepből le volt törve az első hengerben. :) Elvileg kibírja neked is addig, csak óvatosan kell kezelni.

Elküldve

Az enyémben (C20NE) épp most cseréli a szerelő a vízpumpát a vezérmű szíjjal együtt és én vettem a vízpumpát. Nekem is két változat szerelhető, ugyanúgy 21 és 25 fogas. A 21 fogast vettem, mert olcsóbb. A különbség csak annyi, hogy a 21 fogas nagyobb fordulattal kergeti a hűtőfolyadékot.

Akkor elvileg jobban is hűti a hűtővizet? vagy nem?

Vagy nem számottevő? :huh:

Elküldve

Hengerfejes tud lenni olyantól az autó pl hogy mikorra hazaérek és leállítom olyan 98-99'C-et mutat a hőfokmérő? Még éppen nem kapcsol be a venti (amúgy meg működik), csak hogy az nem káros hogy annyira meleg motorral van leállítva? :unsure:

Elküldve

Hengerfejes tud lenni olyantól az autó pl hogy mikorra hazaérek és leállítom olyan 98-99'C-et mutat a hőfokmérő? Még éppen nem kapcsol be a venti (amúgy meg működik), csak hogy az nem káros hogy annyira meleg motorral van leállítva? :unsure:

Semmi baja nem lesz tőle. Hosszabb, 2-300km folyamatos üzem után viszont érdemes járatni alapjáraton, legalább addig míg egy helyben beindul a venti és lehűti a hűtővizet. Tapasztalat, hogy egyhuzamban 400km megtétele után megállva drasztikusan elkezd emelkedni a vízhőfok a mutató szerint.

Elküldve

Akkor elvileg jobban is hűti a hűtővizet? vagy nem?

Vagy nem számottevő? :huh:

Ma lett csak készen a csere, mert a vízpumpa rögzítő csavarok úgy be voltak rohadva a blokkba, hogy megforgott bennük az imbuszkulcs. Aztán az ügyes szerelőm belevert szemből egy torx kulcsot és azzal valahogy kikínlódta. Gyártottam új M8-as imbusz csavarokat hozzá (vágtam hosszabból), meg kapott új szép fényes alátéteket és minden okés lett.

Kérdésedre az az első tapasztalatom, hogy a mai 35 fokos hőségben, miután mentem a friss szereléssel egy próbakört (kb. 5 km) majd megálltam a szerelő udvarán ahol még vagy 5 - 8 percig járt alapjáraton a motor, nem ment fel annyira a hűtővíz hőmérséklet, hogy a venti bekapcsolt volna. Azelőtt ez azért nem így volt.

Ráadásul az előző vízpumpám ami SKF gyártmány (25 fogas) volt sokkal zajosabb volt, mint ez a spanyol DOLZ.

Élettartamban pedig nem hiszem, hogy akkora különbség lenne, illetve ha a 60 ezres periódust betartom, ennek is el kell mennie addig. Végülis csak a beépített csapágyon múlik. Azt pedig élettartamra méretezik és meglehetősen vastag biztonsági szorzóval.

Elküldve

Köszi az infókat! Egyelőre az lesz, hogy megnézem mennyi olajat eszik, ha nagyon zabálja, akkor rakok bele maximum 20w50-est... nyári melegben talán nem baj ha sűrűbb, és nehezebben szökik fel... Nekem van egy olyan érzésem, hogy a gyűrűzés segítene rajta, persze attól függ milyen állapotban van a hengerfal... Kérdeztem az egyik opel bontós ismerőst, azt mondta ez a fajta motor nagyon ritka, tehát a cseremotor sem lenne egyszerű mutatvány. Egyik jóbarátomnak van egy 30 éves Fiestája, annak a gyűrűzése volt 70ezerbe, szóval talán megúszhatom 150-nél olcsóbban, ha nincs nagy baj... A gyűrűzésen kívül új dugattyúkat is lehet belerakni? Persze alapméretes cucc minden, a henger állapotától függően, a túlméretes reszelt gyűrű nekem nem jön be, mert ott azért az ovalitásból származhatnak a gondok...

Elküldve

Köszi az infókat! Egyelőre az lesz, hogy megnézem mennyi olajat eszik, ha nagyon zabálja, akkor rakok bele maximum 20w50-est... nyári melegben talán nem baj ha sűrűbb, és nehezebben szökik fel... Nekem van egy olyan érzésem, hogy a gyűrűzés segítene rajta, persze attól függ milyen állapotban van a hengerfal... Kérdeztem az egyik opel bontós ismerőst, azt mondta ez a fajta motor nagyon ritka, tehát a cseremotor sem lenne egyszerű mutatvány. Egyik jóbarátomnak van egy 30 éves Fiestája, annak a gyűrűzése volt 70ezerbe, szóval talán megúszhatom 150-nél olcsóbban, ha nincs nagy baj... A gyűrűzésen kívül új dugattyúkat is lehet belerakni? Persze alapméretes cucc minden, a henger állapotától függően, a túlméretes reszelt gyűrű nekem nem jön be, mert ott azért az ovalitásból származhatnak a gondok...

Egy gyűrűcsere nem motorgenerál. Ha a főtengelycsapágyakat nem csrélitek, a megnövekedett kompresszió hamar szétveri, a kissé megkopott csapágyakat. Hengerfej komplett felújítás javasolt ilyenkor. Uj csavarok, tömítések, olaj, szűrő. Meglesz az a 150.

Elküldve

Üdv!

Bele is kezdenék egyből...

van egy 96-os x14xe-vel felvértezett ferdehátúm!

eddig motorikusan soha semmi baja nem volt,mígnem,mikor most hűtőt,vezérlést cseréltettem benne,és kicseréltettem a 4gyertyát is(bosch egypólusú)

indításnál elkezdett kihagyni a 4. henger..

ez minden indításkor fél-2 perc körül ment,aztán beállt rendesre...

próbáltam felcserélni a gyertyákat,úgyan úgy "beköpte"

szerelő azt mondta,mivel olaj van a gyertya alatt,gyűrűzés lesz

de más miatt nem lehet?gyújtótrafó jó,gyertyakábeleket kimértem,+lehúzva is megnéztem és adta a szikrát(mondjuk gyári,és le is van töredezve a pereme)

ötlet?

vagy marad a nem olcsó generál?:(

Elküldve

Üdv!

Bele is kezdenék egyből...

van egy 96-os x14xe-vel felvértezett ferdehátúm!

eddig motorikusan soha semmi baja nem volt,mígnem,mikor most hűtőt,vezérlést cseréltettem benne,és kicseréltettem a 4gyertyát is(bosch egypólusú)

indításnál elkezdett kihagyni a 4. henger..

ez minden indításkor fél-2 perc körül ment,aztán beállt rendesre...

próbáltam felcserélni a gyertyákat,úgyan úgy "beköpte"

szerelő azt mondta,mivel olaj van a gyertya alatt,gyűrűzés lesz

de más miatt nem lehet?gyújtótrafó jó,gyertyakábeleket kimértem,+lehúzva is megnéztem és adta a szikrát(mondjuk gyári,és le is van töredezve a pereme)

ötlet?

vagy marad a nem olcsó generál? :(

Próbáld meg visszarakni a régi gyertyákat, ha úgy megjavul, akkor GM gyertyát neki.

Nekem egyszer ACDelco "opel bolti" gyertyákkal csattogott mint a fene, csere megoldotta.

Ha gyűrű problémája lenne, akkor kartergáza lenne...a gyertya menetje nekem is olajos. Valószínű, hogy a szelepfedél tömítés nem tökéletes...

Elküldve

Próbáld meg visszarakni a régi gyertyákat, ha úgy megjavul, akkor GM gyertyát neki.

Nekem egyszer ACDelco "opel bolti" gyertyákkal csattogott mint a fene, csere megoldotta.

Ha gyűrű problémája lenne, akkor kartergáza lenne...a gyertya menetje nekem is olajos. Valószínű, hogy a szelepfedél tömítés nem tökéletes...

a régi gyertyákat kidobta a szerelő -.- veszek bele gm gyertyát,remélem nem feleslegesen,mert 1600darabja..:D

Elküldve

Üdv!

Bele is kezdenék egyből...

van egy 96-os x14xe-vel felvértezett ferdehátúm!

eddig motorikusan soha semmi baja nem volt,mígnem,mikor most hűtőt,vezérlést cseréltettem benne,és kicseréltettem a 4gyertyát is(bosch egypólusú)

indításnál elkezdett kihagyni a 4. henger..

ez minden indításkor fél-2 perc körül ment,aztán beállt rendesre...

próbáltam felcserélni a gyertyákat,úgyan úgy "beköpte"

szerelő azt mondta,mivel olaj van a gyertya alatt,gyűrűzés lesz

de más miatt nem lehet?gyújtótrafó jó,gyertyakábeleket kimértem,+lehúzva is megnéztem és adta a szikrát(mondjuk gyári,és le is van töredezve a pereme)

ötlet?

vagy marad a nem olcsó generál? :(

Eleve kétpólusú kéne neki.

Elküldve

a régi gyertyákat kidobta a szerelő -.- veszek bele gm gyertyát,remélem nem feleslegesen,mert 1600darabja.. :D

Hát első körben vegyél egyet, és tedd bele a 4-es hengerbe... ha javul a helyzet, akkor mind csere...

Elküldve

Üdv!

Bele is kezdenék egyből...

van egy 96-os x14xe-vel felvértezett ferdehátúm!

eddig motorikusan soha semmi baja nem volt,mígnem,mikor most hűtőt,vezérlést cseréltettem benne,és kicseréltettem a 4gyertyát is(bosch egypólusú)

indításnál elkezdett kihagyni a 4. henger..

ez minden indításkor fél-2 perc körül ment,aztán beállt rendesre...

próbáltam felcserélni a gyertyákat,úgyan úgy "beköpte"

szerelő azt mondta,mivel olaj van a gyertya alatt,gyűrűzés lesz

de más miatt nem lehet?gyújtótrafó jó,gyertyakábeleket kimértem,+lehúzva is megnéztem és adta a szikrát(mondjuk gyári,és le is van töredezve a pereme)

ötlet?

vagy marad a nem olcsó generál? :(

Dobd ki azokat az egy pólusú gyertyákat és vegyél bele normális 2 pólusú GM gyertyákat, ugyanis az való bele! Egy pólusúval nem is lesz tökéletes soha.

Elküldve

Dobd ki azokat az egy pólusú gyertyákat és vegyél bele normális 2 pólusú GM gyertyákat, ugyanis az való bele! Egy pólusúval nem is lesz tökéletes soha.

bárdiból tudtok ajánlani?(úgyis megyek,meg van kedvezményem is) nem látok náluk GM-et,Unixban meg darabja kb 1600

Elküldve

bárdiból tudtok ajánlani?(úgyis megyek,meg van kedvezményem is) nem látok náluk GM-et,Unixban meg darabja kb 1600

Bosch 2 pólusú is jó, elvileg a GM-es is Bosch, csak a Bosch drágább ha jól rémlik.

Elküldve

Bosch 2 pólusú is jó, elvileg a GM-es is Bosch, csak a Bosch drágább ha jól rémlik.

Veszek 1db Gm et,és próba..köszi mindenkinek,majd jelentkezem,mi történt:)

Elküldve

...XIASZTOK OPELESEK...ÉN PL MA MÉRTEM A HENGERNYOMÁST......HÁT A MÁSODIK ZYLINDER-BEN....CSAK 8BAR-IG KUSZOTT F EL A VEKKER.A TÖBBIBEN KB 10,3-BAR MUTATKOZOTT.

XIA L3H37N3, H09Y 51MÁN, HALAND0 XÁMARA 15 3R1H370 NY3LV3N ÍRJ 3537L39 K15B37ŰK, VA9Y N3ADJ1S73N 1RÁ5J3L3K HA52NÁLA7ÁVAL? Azonkívül ez most valami kérdés lenne, vagy csak "úgy jó ha tudjuk" megosztod velünk?
Elküldve

XIA L3H37N3, H09Y 51MÁN, HALAND0 XÁMARA 15 3R1H370 NY3LV3N ÍRJ 3537L39 K15B37ŰK, VA9Y N3ADJ1S73N 1RÁ5J3L3K HA52NÁLA7ÁVAL? Azonkívül ez most valami kérdés lenne, vagy csak "úgy jó ha tudjuk" megosztod velünk?

jó ha tudjuk szerintem, hogy nincs meg 2.ban a nyomása..........mondjuk én kicsi buksijában is megnézettem volna, hogy áll nyomás.... :evilgrin:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.