Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hali!

Hát, a hegesztésről lehet hallani sok rosszat, meg némi jót is, igazából én nem biztos, hogy hegesztetném, én inkább cserélném.

Bár az az igazság, eddig egy kocsinknak (ill. tesóménak) a hengerfejét hegesztették, az még most is fut, semmi baja. Mindenki óvaintett tőle, hogy egy v6-os motort nem szabad így javítani, mert annak csak erőből kell mozgatnia azt a szűk 1800 kilót, de aki csinálta, az esküdött, hogy nagyon fogja bírni, és tényleg.

No ettől függetlenül én magamnak tuti cserélném.

Elküldve

Már korábban kérdeztem hogyan lehet 1.6 (75)-ből 1.6 (100) csinálni.

De most az érdekelne hogy érdemes-e ilyennel foglalkozni vagy nem.

Ha igen akkor kb mennyibe kerül egy ilyen "átalakítás" és hol tudják megcsinálni?

Előre is köszi a válaszokat

Elküldve

Sziasztok:-)

Szerintem nem egyértelmű a hengerfej dolog.

Nekem a régi kocsim volt gátas, és bontott hengerfejet kapott. Igaz, nem lett nyomáspróbázva és az idők folyamán fogyott is a hűtővíz.

Én azt mondom, ha rendelkezésre áll valamilyen cég, aki hengerfej javítással foglalkozik, megérné hegesztetni. Pl. ilyen cég van Pécstől délre.:-)

Elküldve

Ha már a hengerfejnél tartunk.:-)

Mennyi az a normális dolog, ami elfogadható hűtővízveszteségnek ?

Mennyit csökkenhet a kiegyenlítőből adott idő alatt ?

Elküldve
Ha már a hengerfejnél tartunk.:-)

Mennyi az a normális dolog, ami elfogadható hűtővízveszteségnek ?

Mennyit csökkenhet a kiegyenlítőből adott idő alatt ?

Nálam semennyi...

Elküldve

A siklósi elég felejtős hely. Nekem Rekord hengerfejet csináltak (szelepfészekcsere) de kb 10000 km múlva vittem a motort Taszárra, és ott mondták, hogy nem tökéletesek a szelepfészkek.

Elküldve
A siklósi elég felejtős hely. Nekem Rekord hengerfejet csináltak (szelepfészekcsere) de kb 10000 km múlva vittem a motort Taszárra, és ott mondták, hogy nem tökéletesek a szelepfészkek.

Szia Kori.:-)

Köszi.

Én még nem vittem nekik munkát, de voltam ott. De én rettegek a hengerfejes jelenségtől.. Vízfölforrás, vízfogyás.. Utálatos dolog...

Éppen azon agyalok, valahogy le kellene tesztelni hogy kapcsol-e a hőgomba, és megy-e még a ventillátor.

Brrrrr :oops: :violent1:

Elküldve

Szia Kori.:-)

Köszi.

Én még nem vittem nekik munkát, de voltam ott. De én rettegek a hengerfejes jelenségtől.. Vízfölforrás, vízfogyás.. Utálatos dolog...

Éppen azon agyalok, valahogy le kellene tesztelni hogy kapcsol-e a hőgomba, és megy-e még a ventillátor.

Brrrrr :oops: :violent1:

Motort járatod, és vársz.Előbb-utóbb elindul a venti.Ha mégse, azt észre fogod venni, mert elég sok gőz fog kijönni a kiegyenlítőből.Na akkor kell sürgősen leállítani!Bár ez amolyan sufnituning megoldás.De inkább otthon, mint pl. egy lámpánál állva, vagy egy kirándulás alkalmával!

Elküldve

A volt OFF 19 1.8 16V-men ON átégett a hengerfej tömítés a 2-3-as henger között, hengerfej levesz, erre meg is volt görbülve, síkba kellett köszörülni + szelepfészkeket marták(?) nyomáspróbán átment :lol: Ez volt 35e ft a héten ...

Víz nem fogyott belőle a hűtőviz sem volt olajos az olaj sem volt vizes csak erő az már nem volt benne 2 szélső hengerbe 12 a 2 középsőbe 7 volt a kompresszio es az önindítózás is csak nyögvenyelősen ment ...

Elküldve

kicsit el vagyok kenődve :?

megvolt az olajcsere, azóta tettem is bele pár km-t de továbbra is csattognak a tőkék mint az állat.....még csak nem is lett halkabb :?

(sóhaj) :?

Elküldve
kicsit el vagyok kenődve :?

megvolt az olajcsere, azóta tettem is bele pár km-t de továbbra is csattognak a tőkék mint az állat.....még csak nem is lett halkabb :?

(sóhaj) :?

Tőkecsere :lol:

Én is azon vagyok, csak még meg kell várnom a fizut :?

Elküldve

Köszönöm mindenkinek a hengerfejességgel kapcsolatos hozzászólásokat.

Azóta leugrott a HF, a tömítésen látszik, hogy átfolyt a víz, szemmel láthatóan csak 1 db kb 1.5-2 mm hosszú karc látszódott a 4-es henger gátjának peremén az egyik víztér irányában. Megnézzük, hááát határeset. Gépműhyelbe el, síkolás. Utána nem látszik. A víztérben is megcsiszolták a környékén, hátha valami ott is látszik, de semmi. Talán volt már leszedve, és leejthették? Motorkódos az autó, tehát nincs motorszám, úgy tudom, kint csak a gyári beszerelésű motoroknak adnak számot, és ha valaki később cseréli újra, azon már csak kód van. Lehet nekem is csere volt valamikor, mert a blokk és a HF egyéb részei (tengely, tőkék stb) kifogástalan-közeli állapotúak. Mindenesetre mindjárt megy vissza a hengerfej, remélem elfelejtjük a vízevést egy jó időre...

Most már csak az a kérdés, hogy miután leengedjük a vizes/5ekm-es gyári Opel olajat, mit töltsek bele (lásd olajos fórum...)

Elküldve

Tőkecsere :lol:

Én is azon vagyok, csak még meg kell várnom a fizut :?

Nálam hidegen indítva 1mp-et olyan dízelesen kattog, aztán hangtalan.

Ez is tőke? Mibe fáj a csere?

Elküldve

Könnyen lehet..csere.. idővel.. bár van aki tisztogatta, és elvileg bejött vmennyire.. háát..

Red... sajna ez tipikus.. nézz körbe! ilyen évjáratok nagy százaléka csattog.. ami meg nem, nah.. abban már cserélték :twisted:

Elküldve

Tegnap leállt a kocsi (C14NZ), hibakeresés után eljutottam az üzemanyag szivattyúig. A lényeg, hogy miután a kézikönyv szerint áthidaltam a vezérlő relé megfelelő kapcsait, a 12V-ot mértem a szivattyúnál a vezetékeken, de a szivattyúra kötve semmi zajt, rezgést nem tapasztaltam.

Erősítsen meg valaki, hogy nem járhat olyan csendesen, hogy a tank alatt fekve, azt tapogava ne lehessen érzékelni a működését!

Más kérdésem, hogy ez egy caraván. Itt a tank nem a hátsó ülések alatt van, hanem a csomagtér alatt, a szivattyú sem belülről, hanem a kocsi alatt fekve szerelhető. Ugye ez akkor más szivattyú mint az amit az ülések alól lehet elérni?

Elküldve
Red... sajna ez tipikus.. nézz körbe! ilyen évjáratok nagy százaléka csattog.. ami meg nem, nah.. abban már cserélték :twisted:

a kérdés az, hogy megéri e cserélni.....azaz tuti elkussol e utánna

Elküldve

Azt is megjátszhatod, hogy szét kell kapni, jól átpucolni mindet,

aztán megnézni, melyik van rossz állapotban, és csak azt cserélni.

Időleges megoldásnak jó, bár 1-2 éven belül követheti a többi is.

Ha nem sérült a hengerfej (fémreszelék miatt pl.), akkor megoldódik

a cserével/tisztítással a problem. :lol:

Elküldve

Nálam hidegen indítva 1mp-et olyan dízelesen kattog, aztán hangtalan.

Ez is tőke? Mibe fáj a csere?

Ja... az is tőke, de ha indítás után 2-5 másodpercel elhalgat, akkor még jócskán fogja bírni.

Tényleg általános, főleg idősebb motoroknál.

Nekem az enyémbe (c14nz) 2600 pénz / db. vagy itten körül.

Elküldve
Azt is megjátszhatod, hogy szét kell kapni, jól átpucolni mindet,

aztán megnézni, melyik van rossz állapotban, és csak azt cserélni.

Időleges megoldásnak jó, bár 1-2 éven belül követheti a többi is.

Ha nem sérült a hengerfej (fémreszelék miatt pl.), akkor megoldódik

a cserével/tisztítással a problem. :lol:

Csatlakoznék :lol:

Elküldve

Csatlakoznék :lol:

PetiGsi nek is cserélve lettek.. azóta kussol... mármint a kocsi.. legalábbis nekem nem tünt fel h lenne hangja, illetve Petya se mondta h gond lenne vele azóta..

Elküldve
Ja... az is tőke, de ha indítás után 2-5 másodpercel elhalgat, akkor még jócskán fogja bírni.

Tényleg általános, főleg idősebb motoroknál.

Nekem az enyémbe (c14nz) 2600 pénz / db. vagy itten körül.

Hány db is vanik benne? Bocs a láma kérdésekért... :lol:

Elküldve

Hány db is vanik benne? Bocs a láma kérdésekért... :lol:

Ahány szelepes. Ha 8szelepes akkor 8 ha 16 akkor gebasz.. akkor 16 kell :twisted:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.