Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Helló Srácok!

Kéne egy kis segítség, mégpedig:

Ráraktuk OP-COM-ra az astrát (C14SE), és olyanokat ír ki, hogy:

Levegő/Üzemenyag: Szegény

Motor fordulatszám alapjáraton: 325

Motor fordulatszám álló motornál: 1225

Hűtőfolyadék hőmérséklet: 65°C viszont a műszer már 95°C mutat

Előgyujtás: -63° és ez átfordított "oktánstekkernél" is -63°

Plusz hibának kidobja, hogy az inditásgátló kódolása rossz.

Ezeket mi okozhatja, és hogy orvosolhatóak?

Hozzáteszem NZ-ből lett átalakítva.

Link to comment
Megosztás:

Helló Srácok!

Kéne egy kis segítség, mégpedig:

Ráraktuk OP-COM-ra az astrát (C14SE), és olyanokat ír ki, hogy:

Levegő/Üzemenyag: Szegény

Motor fordulatszám alapjáraton: 325

Motor fordulatszám álló motornál: 1225

Hűtőfolyadék hőmérséklet: 65°C viszont a műszer már 95°C mutat

Előgyujtás: -63° és ez átfordított "oktánstekkernél" is -63°

Plusz hibának kidobja, hogy az inditásgátló kódolása rossz.

Ezeket mi okozhatja, és hogy orvosolhatóak?

Hozzáteszem NZ-ből lett átalakítva.

Mit cseréltetek ki? Motor kábelköteg és ECU is cserélve lett? Írd le az ECU számát.

Link to comment
Megosztás:

Mit cseréltetek ki? Motor kábelköteg és ECU is cserélve lett? Írd le az ECU számát.

Mi lett cserélve?

-Hengerfej

-Bütyköstengelyház

-Vezérműtengely

-DIS gyujtás

-Komplett kábelköteg

-ECU

-Szívósor

-Jeladó az olajpumpánál

-AC pumpa

ECU számot holnap tudok irni! Mit tudsz abból leszűrni?

Amúgy a hibakód gondolom azrt van mert immos lehetett az előző autó amiben volt....

Link to comment
Megosztás:

Mi lett cserélve?

-Hengerfej

-Bütyköstengelyház

-Vezérműtengely

-DIS gyujtás

-Komplett kábelköteg

-ECU

-Szívósor

-Jeladó az olajpumpánál

-AC pumpa

ECU számot holnap tudok irni! Mit tudsz abból leszűrni?

Amúgy a hibakód gondolom azrt van mert immos lehetett az előző autó amiben volt....

Rá van irva az ECUra.

Link to comment
Megosztás:

Mi lett cserélve?

-Hengerfej

-Bütyköstengelyház

-Vezérműtengely

-DIS gyujtás

-Komplett kábelköteg

-ECU

-Szívósor

-Jeladó az olajpumpánál

-AC pumpa

ECU számot holnap tudok irni! Mit tudsz abból leszűrni?

Amúgy a hibakód gondolom azrt van mert immos lehetett az előző autó amiben volt....

Az ECU számából az derülne ki, hogy az-e, aminek gondolod, nem valami másik motorhoz való. Az immoval nem tudom, mit lehet kezdeni, talán márkaszervízben tech2-vel le tudják tiltani. Ezt a "Motor fordulatszám álló motornál:" dolgot csak én nem tudom értelmezni?

Link to comment
Megosztás:

Az ECU számából az derülne ki, hogy az-e, aminek gondolod, nem valami másik motorhoz való. Az immoval nem tudom, mit lehet kezdeni, talán márkaszervízben tech2-vel le tudják tiltani. Ezt a "Motor fordulatszám álló motornál:" dolgot csak én nem tudom értelmezni?

Le van állítva a motor, csak gyújtáson ír 1200-as fordulatot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom támadt, hogy NZ-SE átalakítás és 20ekm után feltűnően nem húz 2200-2500 fordulat alatt, majd 2500-tól hirtelen megindul, mintha turbós lenne, eddig annyira ez nem volt érezhető, valamint 120 körül és felette kb. 99 °C-ig melegszik a víz, míg 80-as tempónál és városban is tartja a 93-4 fokot, télen szereltem fel karter védőt, ez leronthatja a hűtést ennyire? Gyertyák kétpólusú GM-ek, normál színnel, lerakódás nélkül, kábeleket érdemes lenne cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom támadt, hogy NZ-SE átalakítás és 20ekm után feltűnően nem húz 2200-2500 fordulat alatt, majd 2500-tól hirtelen megindul, mintha turbós lenne, eddig annyira ez nem volt érezhető, valamint 120 körül és felette kb. 99 °C-ig melegszik a víz, míg 80-as tempónál és városban is tartja a 93-4 fokot, télen szereltem fel karter védőt, ez leronthatja a hűtést ennyire? Gyertyák kétpólusú GM-ek, normál színnel, lerakódás nélkül, kábeleket érdemes lenne cserélni?

Nekem a víz azért csinálta ezt, mert a hűtővízjeladó más az SE-ben mint az NZ-ben!

A húzás nálam is így volt, de tettem rá egy nagy direktszűrőt, és azóta közel sem torpan meg annyira!

Link to comment
Megosztás:

Az ECU számából az derülne ki, hogy az-e, aminek gondolod, nem valami másik motorhoz való. Az immoval nem tudom, mit lehet kezdeni, talán márkaszervízben tech2-vel le tudják tiltani. Ezt a "Motor fordulatszám álló motornál:" dolgot csak én nem tudom értelmezni?

ECU-m Delco, száma: 16163449

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,köszönöm amultkori segítségeket. sikerült a C18nzből és 18e-ből össze hozni egy motort, nagyon jó lett, 11,5baros kompreszio mind a 4hengerben. ugyan az a két blok, anyi a külömbség kicsit más a dugatyu kiképzése, az 18e-n nagyob bemélyedés van mint a c18nz-n gondolom emiatt is nagyobb a kompreszionk.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a víz azért csinálta ezt, mert a hűtővízjeladó más az SE-ben mint az NZ-ben!

A húzás nálam is így volt, de tettem rá egy nagy direktszűrőt, és azóta közel sem torpan meg annyira!

Nekem a víz azért csinálta ezt, mert a hűtővízjeladó más az SE-ben mint az NZ-ben!

A húzás nálam is így volt, de tettem rá egy nagy direktszűrőt, és azóta közel sem torpan meg annyira!

A jeladó az SE-ből jött, eddig jó volt, csak amikor jöttek a meleg idők. Én a karter védőre gondolok, nem sok helyet hagy a kiáramló levegőnek. Még a vezérlést leellenőrzöm, bár 54000-nél jár. lehet le is cserélem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom támadt, hogy NZ-SE átalakítás és 20ekm után feltűnően nem húz 2200-2500 fordulat alatt, majd 2500-tól hirtelen megindul, mintha turbós lenne, eddig annyira ez nem volt érezhető, valamint 120 körül és felette kb. 99 °C-ig melegszik a víz, míg 80-as tempónál és városban is tartja a 93-4 fokot, télen szereltem fel karter védőt, ez leronthatja a hűtést ennyire? Gyertyák kétpólusú GM-ek, normál színnel, lerakódás nélkül, kábeleket érdemes lenne cserélni?

Üzemanyag pumpád milyen?
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,köszönöm amultkori segítségeket. sikerült a C18nzből és 18e-ből össze hozni egy motort, nagyon jó lett, 11,5baros kompreszio mind a 4hengerben. ugyan az a két blok, anyi a külömbség kicsit más a dugatyu kiképzése, az 18e-n nagyob bemélyedés van mint a c18nz-n gondolom emiatt is nagyobb a kompreszionk.

A 11.5 bar az nem a kompresszió hanem a sűrítési végnyomás,ez attól függ mennyire tömitett a henger(gyűrűknél,szelepeknél)

kompresszió az egy viszonyszám,a lökettérfogat és az égéstér hányadosa,ezért van az ha lesíkolnak a hengerejből nő a kompr.mivel az égéstér kisebb lesz

Link to comment
Megosztás:

A 11.5 bar az nem a kompresszió hanem a sűrítési végnyomás,ez attól függ mennyire tömitett a henger(gyűrűknél,szelepeknél)

kompresszió az egy viszonyszám,a lökettérfogat és az égéstér hányadosa,ezért van az ha lesíkolnak a hengerejből nő a kompr.mivel az égéstér kisebb lesz

Ugye tudod hogy most marha nagy butaságot mondtál?

A kompresszióVISZONY avagy helyesebb nevén sűrítési viszony, jelenti azt az arányszámot, ami megadja, hogy a motor az adott térfogatot hanyad részére nyomja össze.

A köznyelvben kompresszióként dolog, amit egyébként kompresszióVÉGNYOMÁSnak hívnak, pedig az a nyomás, amit a motor tud produkálni mikor beletesszük a kompressziómérőt. Bár ez a mérés nem sok mindenre jó igazából.

A konkrét számhoz visszatérve, a 11.5 lehet mindkét érték, bár én inkább a mért végnyomásra tippelnék, mert két "tök különböző" motor összevariálásával kapott kompresszióviszonyt nem lehet mérés nélkül (égéstér térfogata, sűrítőtér térfogata stb) megmondani, azt meg nem hiszem hogy a kollega nagyon nézegette volna.

Egyébként ha kompresszióviszonyt akarunk megadni azt úgy szokás hogy pl 9.5:1. (ez mondjuk a c16se motor gyári adata)

Sziasztok,köszönöm amultkori segítségeket. sikerült a C18nzből és 18e-ből össze hozni egy motort, nagyon jó lett, 11,5baros kompreszio mind a 4hengerben. ugyan az a két blok, anyi a külömbség kicsit más a dugatyu kiképzése, az 18e-n nagyob bemélyedés van mint a c18nz-n gondolom emiatt is nagyobb a kompreszionk.

Ha a dugattyún nagyobb a mélyedés, tehát több a hely, akkor az pont kisebb kompresszió végnyomást fog eredményezni, hiszen több a hely, ahova összenyomja az üzemanyag/levegő keveréket. Valszeg csak jobb állapotú volt az a blokk tömb. (meg a dugók gyűrűk persze)

Link to comment
Megosztás:

Ugye tudod hogy most marha nagy butaságot mondtál?

A kompresszióVISZONY avagy helyesebb nevén sűrítési viszony, jelenti azt az arányszámot, ami megadja, hogy a motor az adott térfogatot hanyad részére nyomja össze.

A köznyelvben kompresszióként dolog, amit egyébként kompresszióVÉGNYOMÁSnak hívnak, pedig az a nyomás, amit a motor tud produkálni mikor beletesszük a kompressziómérőt. Bár ez a mérés nem sok mindenre jó igazából.

A konkrét számhoz visszatérve, a 11.5 lehet mindkét érték, bár én inkább a mért végnyomásra tippelnék, mert két "tök különböző" motor összevariálásával kapott kompresszióviszonyt nem lehet mérés nélkül (égéstér térfogata, sűrítőtér térfogata stb) megmondani, azt meg nem hiszem hogy a kollega nagyon nézegette volna.

Egyébként ha kompresszióviszonyt akarunk megadni azt úgy szokás hogy pl 9.5:1. (ez mondjuk a c16se motor gyári adata)

Ha a dugattyún nagyobb a mélyedés, tehát több a hely, akkor az pont kisebb kompresszió végnyomást fog eredményezni, hiszen több a hely, ahova összenyomja az üzemanyag/levegő keveréket. Valszeg csak jobb állapotú volt az a blokk tömb. (meg a dugók gyűrűk persze)

Kedves Wookie!

Melyik állításommal mondtam "marha nagy butaságot"?

Kompresszióvégnyomás?Van ilyen?

"beletesszük a kompressziómérőt".Van ilyen mérőeszköz?

Na ezek a marha nagy butaságok!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Wookie!

Melyik állításommal mondtam "marha nagy butaságot"?

Kompresszióvégnyomás?Van ilyen?

"beletesszük a kompressziómérőt".Van ilyen mérőeszköz?

Na ezek a marha nagy butaságok!

Üdv.

Igazad van, valóban, elgépeltem, sűrítési végnyomást akartam írni csak kapkodtam. Viszont te sem egészen pontosan fogalmaztál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.