Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem a gates szíjam szakadt el szóval bármi megtörténhet meg ugye nem tuti hogy a szakadáskor a szíj a hibás, megszorul a pumpa, a feszítő vagy akármi....csak akkor van totális garancia ha egy műhely építi be a szíjat és utánna szakad el, de még az sem 100%-hogy kártalanítanak teljesen. Hát ez van...........

Értem na majd lesz valahogy cserélek minden amit csak lehet és bízok hogy nem lesz gond vele

Még egy kérdés feltűnt mikor megyek a géppel és váltok a fordulatot tartja egy pillanatig és csak után csökken mitől lehet gondoltam hogy fellakat egy pillanatra valami és attól van de nem láttam semmit.

Link to comment
Megosztás:

Értem na majd lesz valahogy cserélek minden amit csak lehet és bízok hogy nem lesz gond vele

Még egy kérdés feltűnt mikor megyek a géppel és váltok a fordulatot tartja egy pillanatig és csak után csökken mitől lehet gondoltam hogy fellakat egy pillanatra valami és attól van de nem láttam semmit.

Ha álló autónál is visszaejted a gázt akkor is csinálja? Akár a gázbowden is ki tud szőrösödni ugye mielőtt elszakadna....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét!

Megnéztem az indukciós jeladót, kicsavartam a három csavarját és ami alatta van (távtartó?, szigetelés?) az darabokra van törve az jelent problémát? Illetve miután sikerült a helyére raknom és visszacsavarozni azóta kattogó hangot ad a fedél de hiába nézem nem jövök rá mi kánya az...

Az nem szigetelés, hanem mágnes. Nekem is 3 felé van menve, de attól még szépen muzsikál. Mondjuk van egy bontott tartiban, ja mé nem veszel egyett? 5 ropi volt

Köszi a válaszokat, azért akarom kicserélni, mert szerintem kezd tönkremenni a jeladó és összevissza jár a motor, és folyton 42es kódot dob. Utánaolvasgattam neten és ez elég sokmindenre utal de többször a jeladó volt hibás, a rotort csak azért kérdeztem, mert reméltem nem kell leszedni az egészet. Már elég sokat költöttem a kocsira, ugyanezen hiba miatt már cseréltek gyújtásmodult és eléggé fájt a végösszeg, ráadásul hónap vége van.....

jeladó(illetve a tekercs, nem a széttört mágnes) is van a cormaxban

2 dolog van abban, ami forog és kattoghat a rotor és az elosztófej, meg csillag alakú fém amit a főtengely forgat

vedd le az égész elosztót a motorról forgasd meg kézzel, lehet hogy a jeladód nem ment pont a helyére vicca...talán...

Link to comment
Megosztás:

3,8L olaj lett beleöntve, ahogy kell, maximumig volt így. 2 hónap múlva már maximum fölött volt kb 1cm-rel az olajszint. A leengedett olaj egy 5L-es kupát csurig megtöltött. Benzin szaga is volt egy kicsit. Opelos szervizes ismerős szerint az is a hideg üzemtől, mert a hideg miatt le tud szivárogni a benzin ilyenkor a gyűrűknél és mivel nem nagyon melegszik fel a motor üzem melegre a rövid távokon, ezért el sem tud párologni. A hengerfej 1,5 éve lett megcsinálva. (szelepszár szimmering, szelepvezetők, síkolás, stb) Azóta nem eszi egyáltalán az olajat, nyáron sem fogyott az olajból egy 700km-es utazás után sem. Többen is mondták, hogy ez a motor ilyen, hosszú utakra tervezték, nem 1-2km-es távokra. Nyáron minden oké, télen van csak ez a brutál vizesedés. Tél elején mindig le fogom cserélni az olajat és most már 5W40-eset fog kapni, utána tél végén megint. Sajnos nem tudok jobb megoldást. Kókányolni bödönnel meg nem akarok, esetleg ha lesz valami normálisan kivitelezhető ilyen megoldás.

Üdvözletem küldöm az opelos szervizes ismerősödnek! Az biztos, hogy ilyen emberhez, aki ilyet mond, nem vinném az Opelomat szervizre!

Mégis mit gondoljon az ember? A hengerben folydogál a benzin patak? :omg:

Kondenzvízre nem is gondol?

Link to comment
Megosztás:

Értem na majd lesz valahogy cserélek minden amit csak lehet és bízok hogy nem lesz gond vele

Még egy kérdés feltűnt mikor megyek a géppel és váltok a fordulatot tartja egy pillanatig és csak után csökken mitől lehet gondoltam hogy fellakat egy pillanatra valami és attól van de nem láttam semmit.

Ha hideg motornál csinálja, akkor az normális, az enyém is ezt csinálja (X14XE), sőt meg is emeli picit a fordulatot, aztán esik vissza. Viszont ha üzem melegen is, akkor ott valami bibi van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Elkezdett folyni a hűtővízem. Valahonnan a turbó alól jön a víz, nem látni pontosan honnan. Most jöttem haza Mosonmagyaróvárról, és ugy 20 km-enként kellett egy kiegyenlítőnyi vizet utánatöltenem. Holnap viszem szerelőhöz. Csak járó motornál folyik, és ha nyomás van a rendszerben. vagyis ha meglazitom a kiegyenlitőtartály kupakját, akkor eláll a csordogálás. Ma még mennem kellene vele 100 km-t. Ha meglazitom a kupakot, mehetek vele? Vagy inkább töltögessek utána, mint eddig?

Van valakinek ötlete honnan jöhet a víz? A féltengelyre csöpög rá, valahonnan a turbó környékéről.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Elkezdett folyni a hűtővízem. Valahonnan a turbó alól jön a víz, nem látni pontosan honnan. Most jöttem haza Mosonmagyaróvárról, és ugy 20 km-enként kellett egy kiegyenlítőnyi vizet utánatöltenem. Holnap viszem szerelőhöz. Csak járó motornál folyik, és ha nyomás van a rendszerben. vagyis ha meglazitom a kiegyenlitőtartály kupakját, akkor eláll a csordogálás. Ma még mennem kellene vele 100 km-t. Ha meglazitom a kupakot, mehetek vele? Vagy inkább töltögessek utána, mint eddig?

Van valakinek ötlete honnan jöhet a víz? A féltengelyre csöpög rá, valahonnan a turbó környékéről.

Köszi.

Meglazíthatod a kupakot is de ha nem töltöd meg a jelig a tartályt az is segíthet több helye van tágulni a víznek nem lesz akkor a nyomás. Én is így járok most nekem maga a hűtő ereszt...A kupakkal óvatosan az sem jó ha szinte nincs is rátekerve....

Link to comment
Megosztás:

Meglazíthatod a kupakot is de ha nem töltöd meg a jelig a tartályt az is segíthet több helye van tágulni a víznek nem lesz akkor a nyomás. Én is így járok most nekem maga a hűtő ereszt...A kupakkal óvatosan az sem jó ha szinte nincs is rátekerve....

Az nem elég ha nem töltöm meg, mert akkor is erszt. Csak akkor hamarabb elfogy. Tehát, mehetek, laza kupakkal? Végül is nyitott rendszerrel?

Link to comment
Megosztás:

Az nem elég ha nem töltöm meg, mert akkor is erszt. Csak akkor hamarabb elfogy. Tehát, mehetek, laza kupakkal? Végül is nyitott rendszerrel?

Hát én mentem úgy hogy rajta sem volt a kupak véletlenül de télen amikor nem melegedett a víz számottevően, ezt a laza kupakot többen is használták szóval szerintem mehetsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Szeretném kicserélni a kuplungtárcsát és ehhez vennék egy LUK kuplung szettet.

Annyi lenne a kérdésem hogy garázsban (nincs akna,se emelő) saját magam kitudom cserélni, ha igen mikre kell odafigyelni?

Köszi a választ előre is.

Hát először is nézd meg hogy ablakos-e a váltód, mert ha nem akkor nehezebb móka.

541163-20120501-FSigBA.jpg

Itt pont az abalakon keresztül látod a kuplungszerkezetet ugye mögötte meg van a kuplungtárcsa.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem küldöm az opelos szervizes ismerősödnek! Az biztos, hogy ilyen emberhez, aki ilyet mond, nem vinném az Opelomat szervizre!

Mégis mit gondoljon az ember? A hengerben folydogál a benzin patak? :omg:

Kondenzvízre nem is gondol?

Télen kondenz is van benne bőven, látszik az olaj színén is, de most jó idő van és már megint max fölött van az olajszintem. Ha csak kondenz lenne benne megint, akkor látszódnia kellene, ráadásul brutál benzin szagú az olaj. Ismerősömnek most szedték szét a 96-os tigráját ugyan ezzel a hibával. Mind a 4 dugattyúja kisebb egy picit, mint kellene. Szintén 1-2km-eket megy vele mint én és csak ritkán jár hosszabb távon. A 96 és 97-es opelekbe (nem mindegyikbe!!!) sajnos kerültek a gyár által hibásan összeszerelt motorok is (x14xe), amiket valamilyen hibából kifolyólag picit kisebb dugattyúkkal szereltek. Üzem melegen használva ez a hiba gyakorlatilag nem jelentkezik, de ha hidegen rövöd távon járnak sokat vele, akkor az autó a hideg üzem miatt dúsabb keveréket kap, amit nem bír elégetni rendesen és a kisebb dugattyúk miatt leszivárog az olajba. Ha rendszeresen így használják az autót, akkor ugye elpárologni is csak lassan tud. Volt is autó visszahívás annó, de sokan nem vitték el, mert hosszabb távú használat során ez a hiba nem igazán jelentkezett. Opel márkaszervizes ismerőstől tudom, 16 éve ezt csinálja, nem hinném hogy csak úgy kitalál ilyeneket, ráadásul amint írtam, másik isminek most lett szétszedve a tigrája és abban is kisebbek a dugattyúk, szóval itt az élő példa rá. Bármennyire is hihetetlen ez így van!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Szeretném kicserélni a kuplungtárcsát és ehhez vennék egy LUK kuplung szettet.

Annyi lenne a kérdésem hogy garázsban (nincs akna,se emelő) saját magam kitudom cserélni, ha igen mikre kell odafigyelni?

Köszi a választ előre is.

Ez segíthet ;)

és ez is.

Plusz még a környékükön levő hozzászólások. :icon1:

A készletben a szerkezet, a tárcsa és a kinyomócsapágy van általában.

Nem árt még tömítés az oldalablakhoz, mert nem mindig jön le egyben, Paszta a tömítéshez, de az FBS is jó.

Ezen kívül van olyan váltó is, amiben 12 szögű a nyelestengelyen a csavar feje. :icon11:

Érdemes szerezni egy kulcskészletet amiben mindegyik van, akkor nem ér meglepetés. Szétszedéskor előfordulhat az is, hogy a csavart ki sem kell venni, mert ki lehet húzni a nyelestengelyt simán, de olyan is lehet, hogy fél óráig lehet vele játszani oda-vissza mire enged. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Télen kondenz is van benne bőven, látszik az olaj színén is, de most jó idő van és már megint max fölött van az olajszintem. Ha csak kondenz lenne benne megint, akkor látszódnia kellene, ráadásul brutál benzin szagú az olaj. Ismerősömnek most szedték szét a 96-os tigráját ugyan ezzel a hibával. Mind a 4 dugattyúja kisebb egy picit, mint kellene. Szintén 1-2km-eket megy vele mint én és csak ritkán jár hosszabb távon. A 96 és 97-es opelekbe (nem mindegyikbe!!!) sajnos kerültek a gyár által hibásan összeszerelt motorok is (x14xe), amiket valamilyen hibából kifolyólag picit kisebb dugattyúkkal szereltek. Üzem melegen használva ez a hiba gyakorlatilag nem jelentkezik, de ha hidegen rövöd távon járnak sokat vele, akkor az autó a hideg üzem miatt dúsabb keveréket kap, amit nem bír elégetni rendesen és a kisebb dugattyúk miatt leszivárog az olajba. Ha rendszeresen így használják az autót, akkor ugye elpárologni is csak lassan tud. Volt is autó visszahívás annó, de sokan nem vitték el, mert hosszabb távú használat során ez a hiba nem igazán jelentkezett. Opel márkaszervizes ismerőstől tudom, 16 éve ezt csinálja, nem hinném hogy csak úgy kitalál ilyeneket, ráadásul amint írtam, másik isminek most lett szétszedve a tigrája és abban is kisebbek a dugattyúk, szóval itt az élő példa rá. Bármennyire is hihetetlen ez így van!

Arra nem gondol az ismerősöd, hogy a dugattyú nem, csak a gyűrűk tömítenek? Ha pedig áteresztenek a gyűrűk, akkor nem a kisnyomású benzin / levegő keverék fog "leszivárogni", hanem a nagynyomású kipufogógáz! (Magyarán "kartergáz" keletkezik.) Az pedig mindenképpen büdös, benzin szagú. Ha egy ilyen állapotú motornak leveszed az olajbetöltő sapkáját járó motornál, akkor rendesen lehet hallani a "böfögést".

Link to comment
Megosztás:

Az nem szigetelés, hanem mágnes. Nekem is 3 felé van menve, de attól még szépen muzsikál. Mondjuk van egy bontott tartiban, ja mé nem veszel egyett? 5 ropi volt

jeladó(illetve a tekercs, nem a széttört mágnes) is van a cormaxban

2 dolog van abban, ami forog és kattoghat a rotor és az elosztófej, meg csillag alakú fém amit a főtengely forgat

vedd le az égész elosztót a motorról forgasd meg kézzel, lehet hogy a jeladód nem ment pont a helyére vicca...talán...

Most cseréltem ki a jeladót, minden bizonnyal az a kis csillag alakú cucc érte el a jeladó pöckeit, azért kattoghatott.

Az újjal jobbnak tűnik a motor hangja, egyenletesebben jár, de sajnos most dolgozom és nem tudom elvinni egy próba körre.

A bolt ötletet köszi mert őket még nem ismertem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.