Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Örülök, hogy sikeres motorcserén vagy túl, DE felhívom a figyelmedet és mindenki másnak is a figyelmét, hogy ez a mostanában egyre divatosabbá váló köszöntés ebben a formában helytelen! Egy angol vagy amerikai jót röhögne rajta.

Helyesen: Hi!

Nem feltétlen, mivel az Y-t fonatikusan "váj"-nak kell ejteni, innen az hogy háj. Valamint jópár külföldi ismerősöm, köztük angol és amerikai washington államban élő ismerősöm is köszönt már nekem így. :) De pl a See Ya-t azt a magyaroktól lopták. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlen, mivel az Y-t fonatikusan "váj"-nak kell ejteni, innen az hogy háj. Valamint jópár külföldi ismerősöm, köztük angol és amerikai washington államban élő ismerősöm is köszönt már nekem így. :) De pl a See Ya-t azt a magyaroktól lopták. :D

Ha már itt tartunk, a "coach" szó is magyar eredetű, ami a Kocs községben előállított kocsi nevű találmányból ered :D

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlen, mivel az Y-t fonatikusan "váj"-nak kell ejteni, innen az hogy háj. Valamint jópár külföldi ismerősöm, köztük angol és amerikai washington államban élő ismerősöm is köszönt már nekem így. :) De pl a See Ya-t azt a magyaroktól lopták. :D

Vannak magyarok akik úgy hiszik, hogy tudnak hejesen írni, de ez nem jelenti azt, hogy másoknak is úgy kell.

Link to comment
Megosztás:

Budapest XVI. kerület, árra mondj valamit megegyezünk, de azt vedd figyelembe, hogy nem tudom az állapotát, illetve azt elfelejtettem, hogy motorszáma az nincsen, mert alkatrészként lett behozva.

Ha nincs motorszám nemnagyon tudom használni és Ózdon lakom az nekem igy nagyon messzevan.
Link to comment
Megosztás:

Ha nincs motorszám nemnagyon tudom használni és Ózdon lakom az nekem igy nagyon messzevan.

Az NKH vizsgabázisain megvizsgálják, hogy a motorszám milyen módon vált olvashatatlanná. A régi autómban egyszerűen eltünt a szám. A vizsga során adtak egy igazolást, hogy a motorszám természetes elhasználódás miatt nem olvasható. A megállapított típusa C14SE. Az okmányirodába meg beírták a forgalmiba, hogy motorkód: C14 SE. Ha tudsz olyan motort szerezni, amiről nem tudják megállapítani a számát és beleépíted, nem fognak kötözködni. Az olvashatatlan motorazonosító, csak az első forgalomba helyezés esetén baj.

Az akkumulátorsav le tudja marni a számokat. A flex korongot meg ne próbáld, mert azt kiszúrják.

Link to comment
Megosztás:

Az NKH vizsgabázisain megvizsgálják, hogy a motorszám milyen módon vált olvashatatlanná. A régi autómban egyszerűen eltünt a szám. A vizsga során adtak egy igazolást, hogy a motorszám természetes elhasználódás miatt nem olvasható. A megállapított típusa C14SE. Az okmányirodába meg beírták a forgalmiba, hogy motorkód: C14 SE. Ha tudsz olyan motort szerezni, amiről nem tudják megállapítani a számát és beleépíted, nem fognak kötözködni. Az olvashatatlan motorazonosító, csak az első forgalomba helyezés esetén baj.

Az akkumulátorsav le tudja marni a számokat. A flex korongot meg ne próbáld, mert azt kiszúrják.

Az én csere motorrommal is ez a helyzet.De a jó öreg osztrák téli sózás miatti rozsdásodás következménye.Ez miatt nem kell nekem sem futnom egy kört ez miatt,hogy motor csere történt.Amugy meg a lényeg hogy egészséges legyen a moci,a többi már nem érdekes.Amugy egy olaj folyás sincs rajta.Csak a tizen év alatt rárakódott trugyi.Motor mosást követően tiszta új. :-)

Link to comment
Megosztás:

Az NKH vizsgabázisain megvizsgálják, hogy a motorszám milyen módon vált olvashatatlanná. A régi autómban egyszerűen eltünt a szám. A vizsga során adtak egy igazolást, hogy a motorszám természetes elhasználódás miatt nem olvasható. A megállapított típusa C14SE. Az okmányirodába meg beírták a forgalmiba, hogy motorkód: C14 SE. Ha tudsz olyan motort szerezni, amiről nem tudják megállapítani a számát és beleépíted, nem fognak kötözködni. Az olvashatatlan motorazonosító, csak az első forgalomba helyezés esetén baj.

Az akkumulátorsav le tudja marni a számokat. A flex korongot meg ne próbáld, mert azt kiszúrják.

Óvastos flexelés, és utána savazás, akkor úgy néz ki mint ami magától rozsdált le, de nem kell hónapokig öntözgetni legalább.

Egyébként ha a forgalmiban szerepel az eredeti motorszám, akkor az alapján állapítják meg a kódot nemde?

Link to comment
Megosztás:

Leszedni a váltót könnyű lesz.A szimmering meg csak simán kipattint,bepattint. Visszarakni a váltót..na az néha elég nagy szívás.

Az enyémnél azt hittük 1-2óra után,hogy a helyén van,de sajnos nem,mert valahogy nem sikerült helyére visszarakni a kuplung-szerkezetet és eltörtek a rugók benne.

Link to comment
Megosztás:

Leszedni a váltót könnyű lesz.A szimmering meg csak simán kipattint,bepattint. Visszarakni a váltót..na az néha elég nagy szívás.

Az enyémnél azt hittük 1-2óra után,hogy a helyén van,de sajnos nem,mert valahogy nem sikerült helyére visszarakni a kuplung-szerkezetet és eltörtek a rugók benne.

Na tök jó felkészülök lelkileg.

Na itt van az a gané szimering amiért kivettem a mocit:

[nagykep]P3220039.jpg[/nagykep]

Valamiért nem tudtam széthúzni a váltót és amotort amíg ki nem tekertem a kuplungszerkezet 6 csavarját a váltóablakon keresztül. Nem értem mert csak simán rá van húzva arra a bordás tengelyre le kellett volna csúsznia.. 1hmmm Na mindegy elmosogattam mindet most szárad, holnap veszek a vasbótba új csavarokat a karterhez, mert csavarrögzítőzni akarom és egyszerűbb újjat venni mint a dzsuvásat pucorászni. A kuplungszerkezet szemre jó a tárcsa is nem cserélem őket. A váltó haragja is hót olajos bellülről azt is ki kéne veretni holnap...mára ennyi. Kicsit büdös van ittbent mert a karter a radiátoron szárad van rajta egy nagy horpadás az gyári lehet?

Link to comment
Megosztás:

Na tök jó felkészülök lelkileg.

Na itt van az a gané szimering amiért kivettem a mocit:

[nagykep]P3220039.jpg[/nagykep]

Valamiért nem tudtam széthúzni a váltót és amotort amíg ki nem tekertem a kuplungszerkezet 6 csavarját a váltóablakon keresztül. Nem értem mert csak simán rá van húzva arra a bordás tengelyre le kellett volna csúsznia.. 1hmmm Na mindegy elmosogattam mindet most szárad, holnap veszek a vasbótba új csavarokat a karterhez, mert csavarrögzítőzni akarom és egyszerűbb újjat venni mint a dzsuvásat pucorászni. A kuplungszerkezet szemre jó a tárcsa is nem cserélem őket. A váltó haragja is hót olajos bellülről azt is ki kéne veretni holnap...mára ennyi. Kicsit büdös van ittbent mert a karter a radiátoron szárad van rajta egy nagy horpadás az gyári lehet?

Hát persze. :whistle: :lurker:

Link to comment
Megosztás:

Na tök jó felkészülök lelkileg.

Na itt van az a gané szimering amiért kivettem a mocit:

[nagykep]P3220039.jpg[/nagykep]

Valamiért nem tudtam széthúzni a váltót és amotort amíg ki nem tekertem a kuplungszerkezet 6 csavarját a váltóablakon keresztül. Nem értem mert csak simán rá van húzva arra a bordás tengelyre le kellett volna csúsznia.. 1hmmm Na mindegy elmosogattam mindet most szárad, holnap veszek a vasbótba új csavarokat a karterhez, mert csavarrögzítőzni akarom és egyszerűbb újjat venni mint a dzsuvásat pucorászni. A kuplungszerkezet szemre jó a tárcsa is nem cserélem őket. A váltó haragja is hót olajos bellülről azt is ki kéne veretni holnap...mára ennyi. Kicsit büdös van ittbent mert a karter a radiátoron szárad van rajta egy nagy horpadás az gyári lehet?

Az most komoly, hogy kivetted a motort a szimmering miatt? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Na tök jó felkészülök lelkileg.

Na itt van az a gané szimering amiért kivettem a mocit:

Valamiért nem tudtam széthúzni a váltót és amotort amíg ki nem tekertem a kuplungszerkezet 6 csavarját a váltóablakon keresztül. Nem értem mert csak simán rá van húzva arra a bordás tengelyre le kellett volna csúsznia.. 1hmmm Na mindegy elmosogattam mindet most szárad, holnap veszek a vasbótba új csavarokat a karterhez, mert csavarrögzítőzni akarom és egyszerűbb újjat venni mint a dzsuvásat pucorászni. A kuplungszerkezet szemre jó a tárcsa is nem cserélem őket. A váltó haragja is hót olajos bellülről azt is ki kéne veretni holnap...mára ennyi. Kicsit büdös van ittbent mert a karter a radiátoron szárad van rajta egy nagy horpadás az gyári lehet?

Minek ragasztani a csavarokat? :blush:

Melyik horpadás...? Baloldali?

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=8c719a4c057cb2f5b556348e1ccfd9768c719a4c057cb2f5b556348e1ccfd976&kid=831063&aid=211904

Sííímán :D

Szedjük szét, szedjük szét ! :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Minek ragasztani a csavarokat? :blush:

Melyik horpadás...? Baloldali?

http://xfree.hu/kep_...1063&aid=211904

Szedjük szét, szedjük szét ! :evilgrin:

Mert utoljára a mikor kartertömítést cseréltem egy hónap mulva úgy meg voltak lazulva a csavarok hogy párat simán tekertem a crova szárával.

Na az gyári horpadás? Tök jó köszi! :hug:

Léteznek még időmilliomosok! :)

Igen, kerek egy hetem van erre meg a hátsó felső rugótányér renovállására. Én nem tudok jobb elfoglaltságot elképzelni magamnak mint a kocsit szerelgetni...amúgy lehet ezt a szimeringet cserélni úgy hogy bent marad a moci? Hogyan? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Mert utoljára a mikor kartertömítést cseréltem egy hónap mulva úgy meg voltak lazulva a csavarok hogy párat simán tekertem a crova szárával.

Na az gyári horpadás? Tök jó köszi! :hug:

Igen, kerek egy hetem van erre meg a hátsó felső rugótányér renovállására. Én nem tudok jobb elfoglaltságot elképzelni magamnak mint a kocsit szerelgetni...amúgy lehet ezt a szimeringet cserélni úgy hogy bent marad a moci? Hogyan? :icon1:

5 éve nekem szerelő végzett kuplung szerkezet -tárcsa - szimmering cserét 1 nap alatt úgy, hogy a motor bent maradt.

Egyébként gondolod, hogy ez az autó még egyszer az életben működni fog? :sowwy: :hehe: :D

Link to comment
Megosztás:

5 éve nekem szerelő végzett kuplung szerkezet -tárcsa - szimmering cserét 1 nap alatt úgy, hogy a motor bent maradt.

Egyébként gondolod, hogy ez az autó még egyszer az életben működni fog? :sowwy: :hehe: :D

A feleségem is ezt kérdezte..... :omg: :D Igazából ha vissza sikerül rakni a helyére a mocit akkor már sinen vagyok. Nem tudom hogyan csinálta a szerelőd egyszer szívesen megnéznék egy ilyen műveletet.

Link to comment
Megosztás:

A feleségem is ezt kérdezte..... :omg: :D Igazából ha vissza sikerül rakni a helyére a mocit akkor már sinen vagyok. Nem tudom hogyan csinálta a szerelőd egyszer szívesen megnéznék egy ilyen műveletet.

A nyúlvány felöli borítást kell leszedni,aztán alatta lesz a nyelestengely,ami ki lehet húzni,aztán alul az ablakon kijön a kuplungszerkezet.

De a váltót mindenképpen le kell szedni,mert a lendkerék így is-úgy is útban van.,

Mekkora holtjátéka van a főtengelyednek oldalirányban? Mert ha túl nagy,akkor a szimmeringcsere.....

Éppen egy picit koppanhat,mm törtrészét.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.