Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Teljesen meg halt a c14se motorom. :(

Meg lett csapágyazva jó is volt 1000km-ig kb de most megint kopog. pedig nem nyüstöltem. úgy hogy nincs más hátra mint motor csere.

De ha már így alakult inkább valami erősebbet dobnék bele. pl írtátok régebben hogy c16se az jó lenne, ahogy elnézegettem azt a motort kinézetre ugyan az, mivel lehet szívni ezek érdekelnének ha valaki találkozott már ezzel a két motorral, pl váltó ugyan olyan?! minden felfogatás ugyan ott van?!

egy ismerősöm akinek volt c16seje az azt mondta,ugyan az a két motor minden csatlakozó, ugyan ott van csak más a computer meg nyilván nagyobb furat-löket van.ahogy a langnal nézegettem ugyan olyan féltengelyt ír a c14se és c16sehez is akkor gondolom pozicionálással nem lesz baj, mint pl ha valami c18nzt raknék bele. illetve azt láttam hogy másmilyen kuplung van rajta. pl ezért érdekelne hogy a 14es váltója jó-e rá. várom a válaszokat. köszönöm.

Valóban minden ugyanaz, kivéve a gyújtást, az 1.6 már dis gyújtásos. A váltó gondolom hogy rámegy, mert a blokk meg stb ugyanaz, viszont valszeg az 1.4nek kisebb a kuplungja.
Link to comment
Megosztás:

Ami tuti, hogy 2011. januárban lett levéve a hengerfej egy átégett tömítés miatt. Ha már lent volt kapott egy generált is (szelepszár szimmering csere, síkba húzás, szelepcsiszolás, stb)

Összeraktuk, 1-2 hónapig nézegettem az olajat és a vizet, nem fogyott egyik sem, az autó ment rendesen. Idén januárban jött az olajcsere és akkor szembesültünk vele, hogy kb. 5,5 liter híg érdekes színű és benzin szagú cucc folyt le belőle. Lecseréltük az olajat és azóta folyamatosan nézegettük. Ez volt 2 hónapja és 1 hete már megint maximum fölé ment az olajszint. Ismét leengedtük az olajat és megint annyi folyt le, hogy egy 5 literes kannába nem fért bele és ismét benzin szagú és furcsa színű volt. Víz továbbra sem fogyott. Ami biztos, hogy többnyire helyben járok vele és nincs ideje a motornak rendesen felmelegedni, max havonta 1-2 alkalommal megyek vele kicsit hosszabb távra. Ismerősöm szintén ilyen keveset megy az autójával, igaz neki Z14XE motor van az autójában, de neki ilyen problémája nincs. Azért érdeklődök itt, hogy járt e már valaki hasonló cipőben, mert nem nagyon szeretnénk megint megbontani a motort ha nem muszáj. Hátha más a probléma oka.

Nem benzin az ami felgyűlik a karterodban, hanem kondenzvíz. Ne keresd a hűtővizedet az olajban, sem a benzinedet! Főleg a benzin féle elmélet egy hülyeség.

Itt láthatod, hogy mi gyűlik (esetemben gyűlne) össze a karterban: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1698&view=findpost&p=869186

Ha lenne kartergázszűrőd, olyan amilyet én készítettem, akkor neked se lenne vizes az olajod.

Rövid távú utazások esetén ez a kicsapódás normálisnak mondható.

Link to comment
Megosztás:

Megszünt a felpörgés, bár a multkor volt egy +5-ös hibakósóm alapjárati léptetőmotor, de nem tudom miért hozta elő.

A hibakód kiolvasást azt értem meg olvastam stb. Csak arra lennék még kíváncsi hogy pl ha hiba van akkor bevillan menetközbe vagy gyújtásra téve is villanhat? Mármint lehet nem villan de van benne hibakód? vagy ha nem villan sose akkor tuti nincs hiba vagy lehet hogy van de nem villantja? Remélem érthető a kérdésem. (égő van benne és müxik is) :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A hibakód kiolvasást azt értem meg olvastam stb. Csak arra lennék még kíváncsi hogy pl ha hiba van akkor bevillan menetközbe vagy gyújtásra téve is villanhat? Mármint lehet nem villan de van benne hibakód? vagy ha nem villan sose akkor tuti nincs hiba vagy lehet hogy van de nem villantja? Remélem érthető a kérdésem. (égő van benne és müxik is) :rolleyes:

Parkoláskor kigyulladt a sárga lámpa majd úgy fél perc mulva elaludt utánna villogtattam ki. Aalapból szerintem akkor van hibakód ha volt sárga lámpa, esetleg olyan lehet hogy az ember nem veszi észre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Új vagyok itt.

Azért merészkedtem ide, mert úgy látom értelmes hozzászólások olvashatók az oldalon. (Sajnos sok hozzá nem értő adott már tanácsot)

Alapvetően elektromossági ember vagyok. Van egy C14SE motoros 5 ajtósom. A fékeket egy 2.0 Vectráról már átraktam.

A motort nagyon szeretem, de valahogy szeretnék egy picit vagányabbat

A végső elképzelés egy GSI motor beépítés, de olyanon is töröm a fejem, hogy egy NZ motorra rápakolnám az SI leömlőjét és a szívó oldalt befecskendezővel mindennel kompletten.

Kérdésem, hogy valamelyikőtök csinált-e már ilyet, illetve mennyire drága a mutatvány.

Van egy C18 NZ motorom F16 váltóval. Arra gondoltam arra ráépítem az 1.4 si cuccait. Ahogy néztem 1.4 SE 82 Le, a c18NZ 90.

Vagy elég-e ha a F13 váltó helyett feldobom az F16-ot. Sajnos ebben nem vagyok képben, hogy a féltengelyek passzolnak-e, vagy azt is cserélni kell. Értem ezen, hogy az 1.4 tengelye becsusszan-e az F16-ba vagy a hozzávaló tengelyt kell befűzni a gólyalábba.

Váltó csere esetén gondolom alap az erősebb kuplungtácsa, és az 1.8-as órája az áttétel miatt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni X16XEL-es bajtársaimtól! Érdekelne, hogy nektek hogyan alakul a vízhőmérsékletetek? Mert nekem kicsit fura, hogy városban 97-98, azon kívül meg 95 fokos a víz. Gyanítom, ha a ventik nem mennének városban több is lenne. Termosztátot cseréltem, a hőgomba is új (a felső), mert az megadta magát kb. 1 hónapja (állandóan mentek a ventik). Egy hűtőtisztításon is átestem már, de az sem hozott javulást.

Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Nem benzin az ami felgyűlik a karterodban, hanem kondenzvíz. Ne keresd a hűtővizedet az olajban, sem a benzinedet! Főleg a benzin féle elmélet egy hülyeség.

Itt láthatod, hogy mi gyűlik (esetemben gyűlne) össze a karterban: http://www.opelforum...ndpost&p=869186

Ha lenne kartergázszűrőd, olyan amilyet én készítettem, akkor neked se lenne vizes az olajod.

Rövid távú utazások esetén ez a kicsapódás normálisnak mondható.

Na végre valaki, aki tudja a megoldást! Ugyanilyen trutymó színű olaj folyt le a motorból, mint amilyen az üvegben összegyűlt a mellékelt linken található képen. Nincs erre valami gyári megoldás, mert nem szeretném összetákolni az autóm ilyen befőttes üveges megoldással? Egyébként mennyire károsítja ez a motort, mert az előírt 3,8 liter olaj helyett 5-5,5 liter vizes olaj kering így a rendszerben? Többnyire csak rövidebb távokon járok. Elég ha néha megyek vele picit többet, hogy rendesen felmelegedjen a motor, vagy sűrűbben cseréljek olajat?

Link to comment
Megosztás:

Na végre valaki, aki tudja a megoldást! Ugyanilyen trutymó színű olaj folyt le a motorból, mint amilyen az üvegben összegyűlt a mellékelt linken található képen. Nincs erre valami gyári megoldás, mert nem szeretném összetákolni az autóm ilyen befőttes üveges megoldással? Egyébként mennyire károsítja ez a motort, mert az előírt 3,8 liter olaj helyett 5-5,5 liter vizes olaj kering így a rendszerben? Többnyire csak rövidebb távokon járok. Elég ha néha megyek vele picit többet, hogy rendesen felmelegedjen a motor, vagy sűrűbben cseréljek olajat?

Tudtommal nincs rá gyári megoldás. A te üzemmódod a legnagyobb terhelés egy autó számára. Szakmai berkekben taxis üzemnek nevezik. Nem tudom pontosan, de ha jól emlékszem, ilyen esetben 5-7 ezer kilométeres olajcsere intervallumot ajánlanak.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Már egyszer kérdeztem, de nem kaptam választ.

Gyertyát hány km-enként érdemes cserélni? 1,5 éve vettem, azóta mentem vele ~30.000-et, de még nem cseréltem, látni szemmel ha már elhasználódott?

Milyet használtok, gyári kétpólusút?

Nem írtál motortipust, tehát gyertyatipusra nem adhatok tanácsot. Nekem minden esetre egypólusú gyertya az ajánlott, de tudtommal vannak újabb motorok amibe kétpólusú kell.

Régebbi motoroknál (2000 előtt) 30 ezer kilométer a csere intervallum. De tudtommal az újabb ecotech motoroknál 60.000.

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal nincs rá gyári megoldás. A te üzemmódod a legnagyobb terhelés egy autó számára. Szakmai berkekben taxis üzemnek nevezik. Nem tudom pontosan, de ha jól emlékszem, ilyen esetben 5-7 ezer kilométeres olajcsere intervallumot ajánlanak.

Évente megyek kb 7 ezret. :) Az olajat is évente cserélem, mert tudomásom szerint 10 ezrenként, vagy évente ajánlott. Januárban volt olajcsere, aztán jöttek a nagy hidegek, meg a hó, gondolom az tett be neki és azért vizesedett le 2 hónap alatt az olaj. Hosszabb távon 1x voltam csak január óta. Most friss olajat kapott megint, nem mertem benne hagyni, nehogy megszoruljon a vizes olajtól, bár lehet egy hosszabb út üzemmelegen elég lett volna neki. Castrol 10W40-es olajat kapott 1 éve is, meg idén is. Esetleg próbáljam meg 5W40-essel, vagy azzal is ennyire fog vizesedni? Ismerősöm 5W50 olajat használ, neki nem igazán van ilyen gondja, ő is rövid távon használja, de ő 10km-t megy vele a melóhelyig, én meg csak 3-at.

Link to comment
Megosztás:

Nem írtál motortipust, tehát gyertyatipusra nem adhatok tanácsot. Nekem minden esetre egypólusú gyertya az ajánlott, de tudtommal vannak újabb motorok amibe kétpólusú kell.

Régebbi motoroknál (2000 előtt) 30 ezer kilométer a csere intervallum. De tudtommal az újabb ecotech motoroknál 60.000.

1,4; 8 v; 60 LE; 1998-as gyártmány.

Link to comment
Megosztás:

Évente megyek kb 7 ezret. :) Az olajat is évente cserélem, mert tudomásom szerint 10 ezrenként, vagy évente ajánlott. Januárban volt olajcsere, aztán jöttek a nagy hidegek, meg a hó, gondolom az tett be neki és azért vizesedett le 2 hónap alatt az olaj. Hosszabb távon 1x voltam csak január óta. Most friss olajat kapott megint, nem mertem benne hagyni, nehogy megszoruljon a vizes olajtól, bár lehet egy hosszabb út üzemmelegen elég lett volna neki. Castrol 10W40-es olajat kapott 1 éve is, meg idén is. Esetleg próbáljam meg 5W40-essel, vagy azzal is ennyire fog vizesedni? Ismerősöm 5W50 olajat használ, neki nem igazán van ilyen gondja, ő is rövid távon használja, de ő 10km-t megy vele a melóhelyig, én meg csak 3-at.

3 km-re inkább motort használnék ill használtam amikor annyira voltam melóhelytől most meg muszáj autóval mert napi oda vissza 60km-er. Sajna szaporodik is a km-er havonta. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Mivel ezt a variációt közülünk úgy látszik csak te alkalmaztad, ezért lehet, hogy te fogod elmesélni nekünk.....

Sokan járnak így :rolleyes: (az NE nagyon szépen vissza is durrog, ha akarja az ember :D nekem kegyetlenül tetszett :D )

(nem a doktorüzem az állandóan hidegen járkálós? :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az autómban nincs fordulatszámmérő és szeretném tudni, hogy mennyit forog 80, 90, 100 és 110-nél ötösben. 1998-as, 1,4-es 8 szelepes 5 ajtós (C14NZ, ha jól írtam). Köszi.

98'-ban "C"-s motor már nem volt elvileg. Nem tudja az ojró2-t :rolleyes: A váltóra föl vannak írva számok-betűk (koppig kitekert kormánynál látszania kéne kívülről) . Hogy milyen váltó van rajta, az azért beleszól erősen ;)
Link to comment
Megosztás:

98'-ban "C"-s motor már nem volt elvileg. Nem tudja az ojró2-t :rolleyes: A váltóra föl vannak írva számok-betűk (koppig kitekert kormánynál látszania kéne kívülről) . Hogy milyen váltó van rajta, az azért beleszól erősen ;)

Már nem azért de a c16nz, meg a c16se is euro kettes....
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.