Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdvözlet Mindenkinek

A fórumot már elejétöl a végéig és fordítva többször átolvastam de az én problémámra nem találtam igazán jó megoldást.

Probléma a következő: indításkor hidegen szinte svájci óraként működik a motor, de amikor eléri az 1200-1000-es fordulatszámot elkezd ugrálni mintha nem menne egy henger. Megnéztem a gyertyákat és a kettes hengeré igen kormos, többi szép szürkés. A gyújtótrafót kicseréltem vadi újra, gyertyakábeleket felcseréltem, az injektort is cseréltem, a gyertyák újak(NGK) a hiba továbbra is maradt. Most így járok, néha olyan mintha menne a kettes henger egyébként igen dadogós és erőtlen a verda. Ha a kipuffhoz teszem a tenyerem akkor olyan mintha vissza akarná szívni a kezem(ritmikusan alapjáraton mikor a kettes van soron). Szerintem nem zár jól a kipuffszelep. Ennek ellentmond a kompressziómérés ugyanis mindegyik hengernél kb ugyan olyan értéket mutat. Az olaj nem fogy, félidőben vagyok és még nem kellet utántöltenem.

motrorkód:x16xel

Ha valakinek van valami ötlete ne kíméljetek!

Egyébként már a fagyizáson is túl vagyok. Időlegesen, míg meleg volt a motor addig tünetmentesen ketyegett, majd hidegen újra előjött a töff-töff. <_<

Bocsi hogy egy kicsit hosszúra sikerült, de szerintem a profi diagnosztáknak ez lehet kell.

Elküldve

Üdvözlet Mindenkinek

A fórumot már elejétöl a végéig és fordítva többször átolvastam de az én problémámra nem találtam igazán jó megoldást.

Probléma a következő: indításkor hidegen szinte svájci óraként működik a motor, de amikor eléri az 1200-1000-es fordulatszámot elkezd ugrálni mintha nem menne egy henger. Megnéztem a gyertyákat és a kettes hengeré igen kormos, többi szép szürkés. A gyújtótrafót kicseréltem vadi újra, gyertyakábeleket felcseréltem, az injektort is cseréltem, a gyertyák újak(NGK) a hiba továbbra is maradt. Most így járok, néha olyan mintha menne a kettes henger egyébként igen dadogós és erőtlen a verda. Ha a kipuffhoz teszem a tenyerem akkor olyan mintha vissza akarná szívni a kezem(ritmikusan alapjáraton mikor a kettes van soron). Szerintem nem zár jól a kipuffszelep. Ennek ellentmond a kompressziómérés ugyanis mindegyik hengernél kb ugyan olyan értéket mutat. Az olaj nem fogy, félidőben vagyok és még nem kellet utántöltenem.

motrorkód:x16xel

Ha valakinek van valami ötlete ne kíméljetek!

Egyébként már a fagyizáson is túl vagyok. Időlegesen, míg meleg volt a motor addig tünetmentesen ketyegett, majd hidegen újra előjött a töff-töff. <_<

Bocsi hogy egy kicsit hosszúra sikerült, de szerintem a profi diagnosztáknak ez lehet kell.

Hi!

Ha nem gyújtás probléma, és kizárjuk a mechanikai okokat is, akkor marad az üzemanyagrendszer. Nem lehet, hogy a kettes henger injektora nem jó? Pl. normális porlasztás helyett "pisil", túldúsítja a kettes hengert. Nem tudom, mekkora meló ennél a motornál, de meg lehetne próbálni megcserélni az injektort valamelyik másik hengerével.

Elküldve

Hi FPepe

Ezen is túl vagyok. A hármasét cseréltem fel. Az jól megy a kettes meg nem. :icon10: Már azon morfondírozok, hogy a hf-t lekapom és majd kiderül mi a probléma. Most STP szeleptisztító adalékkal próbálkozom nem sok eredménnyel.

13 ezer km-el korábban volt egy hengerfej felújítás és gyűrűzés is, azóta nem issza az olajat és 6-8 L fogyasztás városban.

Üdv.

Elküldve

Szeva én 1 hidrotőke tisztitásal próbálkoznék ha a szelep nem nyit eléggé akkor is ezt teszi , esetleg nyisd fel a szelepfedelet és 1 kalapácsnyélel nyomd be , ha sikerül akkor átereszti az olajat a szelepe , esetleg nézz rá másikra is referenciaként.....

Elküldve

Hi

Az injektort ma este megcseréltem az 1-es és a 2-es hengernél, összerak és röff, de a melegedés után megint töff-töff.

A hétvégén jobban szétkapom, egészen a hidrótőkékig, kitisztítom és meglátom mire jutottam. Ha ez sem hoz enyhülést akkor hengerfej le és jöhet a megvilágosodás. :icon10:

Köszi a tippeket

Üdv.

Elküldve

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy fojtószelep potit cserélnék azt kell állítani vmerre vagy csak felrakni? C16NZ motor. És még hogy a fojtószelepnek mennyire kell nyitva lenni alapállapotba?

Elküldve

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy fojtószelep potit cserélnék azt kell állítani vmerre vagy csak felrakni? C16NZ motor. És még hogy a fojtószelepnek mennyire kell nyitva lenni alapállapotba?

A fojtószelep alapon zár, mert az alapjárati motor adja a levegőt. Szerintem a potmétert csak egyféleképpen lehet feltenni ezek után.

Elküldve

A fojtószelep alapon zár, mert az alapjárati motor adja a levegőt. Szerintem a potmétert csak egyféleképpen lehet feltenni ezek után.

Így van, a csavarok engednek valamennyi kottyanást meghúzás előtt, de nem vettem észre változást.

Elküldve

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy a gyújtótrfó aljáról csöpög az olaj. X16SZ motor, elvben nincs kapcsolat a gyújtótrafó és a hengerfej között. Na de akkor honnan csöpög az olaj? Vagy mégis van kapcsolat? Az olaj a gyújtáskábelek csatijának belsején is ott van, tehát eléggé úgy tűnik, hogy belülről jön.

Az autó eléggé erőtlen, valszeg csak három henger megy, mert a kipufogó benzinszagú, kicsit pöfög. Azt tapasztaltam még, hogy balról a harmadik hengeren a gyújtógyertya csatija oxidálódot, nem olyan fényes mint a másik három (gyertyacsere néhány hónapja volt). Gyújtáskábelt lecseréltem egy másikra amit egy jól működőből kértem kölcsön, de az sem javított.

Hasznos lenne bármilyen jótanács.

Köszönettel,

Alex

Elküldve

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy a gyújtótrfó aljáról csöpög az olaj. X16SZ motor, elvben nincs kapcsolat a gyújtótrafó és a hengerfej között. Na de akkor honnan csöpög az olaj? Vagy mégis van kapcsolat? Az olaj a gyújtáskábelek csatijának belsején is ott van, tehát eléggé úgy tűnik, hogy belülről jön.

Az autó eléggé erőtlen, valszeg csak három henger megy, mert a kipufogó benzinszagú, kicsit pöfög. Azt tapasztaltam még, hogy balról a harmadik hengeren a gyújtógyertya csatija oxidálódot, nem olyan fényes mint a másik három (gyertyacsere néhány hónapja volt). Gyújtáskábelt lecseréltem egy másikra amit egy jól működőből kértem kölcsön, de az sem javított.

Hasznos lenne bármilyen jótanács.

Köszönettel,

Alex

Az nem DIS-kockás? Rotorosnál van ott egy gumigyűrű azt lehet cserélni.

Elküldve

sziasztok!

igaz az hogy a régi 8szelepes 2literesek,vezérmü szij szakadás esetén nem kócolódik össze?

köszi

Valami rémlik, de sokszor más az elmélet és más agyakorlat sajna.

Elküldve

azt

Valami rémlik, de sokszor más az elmélet és más agyakorlat sajna.

azt mondják olyan a dugók kiképzése hogy a szelepek nem érik el ilyen esetben

Elküldve

azt

azt mondják olyan a dugók kiképzése hogy a szelepek nem érik el ilyen esetben

Ugye nálam is elfér a szelep aszelepfészekben ha nincs kinyitva, ha viszont kinyitott állapotban szakad el a szíj( és ugye valamelyik hengerben valamelyik szelep tuti nyitva van) akkor nálam belever a dugó.

Elküldve

Ugye nálam is elfér a szelep aszelepfészekben ha nincs kinyitva, ha viszont kinyitott állapotban szakad el a szíj( és ugye valamelyik hengerben valamelyik szelep tuti nyitva van) akkor nálam belever a dugó.

Elvileg az 1.6 sem ér össze. Az SZR.

Elküldve

sziasztok!

igaz az hogy a régi 8szelepes 2literesek,vezérmü szij szakadás esetén nem kócolódik össze?

köszi

Nem próbáltam még, de nem.

Amit regősöktől tudok az az, hogy ha országúton ér a vezérmű szíjszakadás, akkor húzd le a barátnőd nejlonharisnyáját és azzal pótold a szíjat! Működik.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.