Peeti183 Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Sziasztok! Hengerfejtömítés cserénél mire kell figyelni?? tisztítás gondolom de valami ragasztó vagy tömítő anyag? Ha már ugyis leveszem a hengerfejet érdemes kipucolni a szelepeket vagy valamit?? Köszi előre! Petya C14NZ Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Szerintem ha már levetted, érdemes kivenni a szelepeket, és felcsiszolni a szárakat(figyelni melyiket honnan vetted ki és ugyanoda rakni őket vissza), és a fészkeket is kiganézni, és szelepszár szimeringeket cserélni. Nem nagy összeg, kis munka, de megéri. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 nem mert nem emlékszem már mit kell zárni a csatin, és nem volt nálam gép, hogy megnézzem :( Csak arra tudok tippelni már nem igen szólhat közbe. Ha 10 pines csatlakozód van, akkor a jobb oldali oszlo felső két pinjét. Ha indítasz, akkor nem villog motorhibajelző? Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Szia Nem vettem észre de nem is figyeltem, nem az enyém a kocsi hanem egy ismerősé és 40km re van tőlem. Ha mégis villog akkor mi van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Szia Nem vettem észre de nem is figyeltem, nem az enyém a kocsi hanem egy ismerősé és 40km re van tőlem. Ha mégis villog akkor mi van? Akkor van hibakód is, ami elárulja, mihez érdemes nyúlni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gaga1 Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Befecskenedezőház alatt, a szívósor fölött látsz több csövet bemenni egy fém öntvénybe, ennek a bal oldalába van bedugva az alapjárati motor, két torx fejű csavar fogja, egy négyvezetékes csatlakozó megy rá, meg fogod találni ;) Megtaláltam,köszi a segitséget! Nem vettem még le,mert a torxom nem birja,de rajta vagyok a problémamegoldásán! Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Sziasztok! A napokban érdekes jelenségre lettem figyelmes. Az egyik igen hideg reggelen (-22 fok) röviddel indulás után az egyik kanyarban felvillant az olajnyomás lámpa. Gyorsan lehúzódtam és meglepődve konstatáltam, hogy a nívópálca tök száraz. Az elmúlt hetekben ennyire elhanyagoltam volna az olajszint ellenőrzést? Autót cseréltem, feleségem kocsijával mentem dolgozni. Délután megint megnéztem az olajszintet, tökéletes, max. és min. között félúton. Hát ezt nem értem. Egyik kollégámnak elmeséltem, őneki aznap a IV. Golf-jában valami kütyü a kartergáz csőnél elfagyott és kinyomta az olajat a nívópálcánál, vontatni kellett kocsiját. Tegnap tettem egy próbakört, előtte olajszint ellenőrzés, okés. Amikor már üzemmeleg volt a motor és kezdtem megnyugodni, az egyik kanyarban megint egy pillanatra felvillant az olajnyomás lámpa. Olajszint ismét rendben. Mindkét alkalommal jobbos, lejtős kanyarban villant fel. Valaki tapasztalt már ilyet? Amúgy az olaj lassan csere érett, 10 ezret futott. Segítségeteket előre is köszönöm! Más: környezetvédelmi matrica. Az autó '94-es X16SZ a motorral, tehát 8 szelepes "ecotech" és mégis piros matrica van a rendszámtáblán. A forgalmiban a környezetvédelmi besorolás 2-es. Szerintem ez van elírva és emiatt adtak piros matricát kék helyett. Gondolom 6 ezer Ft-ért megint forgalmi csere és utána kék matrica ki tudja mennyiért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Sziasztok! A napokban érdekes jelenségre lettem figyelmes. Az egyik igen hideg reggelen (-22 fok) röviddel indulás után az egyik kanyarban felvillant az olajnyomás lámpa. Gyorsan lehúzódtam és meglepődve konstatáltam, hogy a nívópálca tök száraz. Az elmúlt hetekben ennyire elhanyagoltam volna az olajszint ellenőrzést? Autót cseréltem, feleségem kocsijával mentem dolgozni. Délután megint megnéztem az olajszintet, tökéletes, max. és min. között félúton. Hát ezt nem értem. Egyik kollégámnak elmeséltem, őneki aznap a IV. Golf-jában valami kütyü a kartergáz csőnél elfagyott és kinyomta az olajat a nívópálcánál, vontatni kellett kocsiját. Tegnap tettem egy próbakört, előtte olajszint ellenőrzés, okés. Amikor már üzemmeleg volt a motor és kezdtem megnyugodni, az egyik kanyarban megint egy pillanatra felvillant az olajnyomás lámpa. Olajszint ismét rendben. Mindkét alkalommal jobbos, lejtős kanyarban villant fel. Valaki tapasztalt már ilyet? Amúgy az olaj lassan csere érett, 10 ezret futott. Segítségeteket előre is köszönöm! Más: környezetvédelmi matrica. Az autó '94-es X16SZ a motorral, tehát 8 szelepes "ecotech" és mégis piros matrica van a rendszámtáblán. A forgalmiban a környezetvédelmi besorolás 2-es. Szerintem ez van elírva és emiatt adtak piros matricát kék helyett. Gondolom 6 ezer Ft-ért megint forgalmi csere és utána kék matrica ki tudja mennyiért. Hideg volt a motorolaj és nem fojt vissza a olajteknőbe . Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Sziasztok! A napokban érdekes jelenségre lettem figyelmes. Az egyik igen hideg reggelen (-22 fok) röviddel indulás után az egyik kanyarban felvillant az olajnyomás lámpa. Gyorsan lehúzódtam és meglepődve konstatáltam, hogy a nívópálca tök száraz. Az elmúlt hetekben ennyire elhanyagoltam volna az olajszint ellenőrzést? Autót cseréltem, feleségem kocsijával mentem dolgozni. Délután megint megnéztem az olajszintet, tökéletes, max. és min. között félúton. Hát ezt nem értem. Egyik kollégámnak elmeséltem, őneki aznap a IV. Golf-jában valami kütyü a kartergáz csőnél elfagyott és kinyomta az olajat a nívópálcánál, vontatni kellett kocsiját. Tegnap tettem egy próbakört, előtte olajszint ellenőrzés, okés. Amikor már üzemmeleg volt a motor és kezdtem megnyugodni, az egyik kanyarban megint egy pillanatra felvillant az olajnyomás lámpa. Olajszint ismét rendben. Mindkét alkalommal jobbos, lejtős kanyarban villant fel. Valaki tapasztalt már ilyet? Amúgy az olaj lassan csere érett, 10 ezret futott. Segítségeteket előre is köszönöm! Más: környezetvédelmi matrica. Az autó '94-es X16SZ a motorral, tehát 8 szelepes "ecotech" és mégis piros matrica van a rendszámtáblán. A forgalmiban a környezetvédelmi besorolás 2-es. Szerintem ez van elírva és emiatt adtak piros matricát kék helyett. Gondolom 6 ezer Ft-ért megint forgalmi csere és utána kék matrica ki tudja mennyiért. Sztem nem fogják átírni, '96 előttieken tudtommal nem módosítható a kategória, hiába X-es a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Gondolom, hogy nullázodjon az ecu, és újból tanulja az alapjáratot. Egy felmelegedési ciklus kell neki alapjáraton, és beáll jó értékekre, legalábbis én így tudom. De a fékpedált miért kell ehez nyomkodni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Sztem nem fogják átírni, '96 előttieken tudtommal nem módosítható a kategória, hiába X-es a motor. Pontosan, kérdeztem én is két hete műszakikor, hogy hogyan van a jogszabály, azt mondták 96 előtt teljesen mindegy milyen motorról van szó, piros a legjobb adható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Átírják a megfelelőt, néha kell egy kis utánajárás, de megéri akinek az van. Van is rá pár példa, itt is egy: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=422&view=findpost&p=856219 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 De a fékpedált miért kell ehez nyomkodni? Az másik motorral szerelt autónál ér valamit (és nem is F Astránál) ;) :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Szia Nem vettem észre de nem is figyeltem, nem az enyém a kocsi hanem egy ismerősé és 40km re van tőlem. Ha mégis villog akkor mi van? Akkor van hibakód is, ami elárulja, mihez érdemes nyúlni. Ha gyújtást adva villog, akkor az emmobilizer a ludas... Ha összezárod a két pint és úgy adod rá a gyújtást, akkor meg kivillogja a hibakódot... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február13, 2012 Megoszt Elküldve Február13, 2012 Sztem nem fogják átírni, '96 előttieken tudtommal nem módosítható a kategória, hiába X-es a motor. Pontosan, kérdeztem én is két hete műszakikor, hogy hogyan van a jogszabály, azt mondták 96 előtt teljesen mindegy milyen motorról van szó, piros a legjobb adható. Hülyeség, már bocsi. :rolleyes: Ha a motor, eredetileg Euro2-es besorolásra lett hitelesítve, akkor, ha a feje tetejére áll is, kénytelen megadni a neki járó besorolást. A "96-os" varázsvonal annyit jelentett, hogy az után már CSAK min. euro 2-est lehetett üzembe helyezni. Előtte is volt már, és azok is megkapják, csak előtte nem volt kötelező. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Február13, 2012 Megoszt Elküldve Február13, 2012 Hülyeség, már bocsi. :rolleyes: Ha a motor, eredetileg Euro2-es besorolásra lett hitelesítve, akkor, ha a feje tetejére áll is, kénytelen megadni a neki járó besorolást. A "96-os" varázsvonal annyit jelentett, hogy az után már CSAK min. euro 2-est lehetett üzembe helyezni. Előtte is volt már, és azok is megkapják, csak előtte nem volt kötelező. Így van! Megadják csak a fafejű ügyintézőkön kell átverekedni magadat. Nekem is megvan a kék matrica pedig 95-ös. Visszaolvasva leírtam már a teljes sztorit vagy kétszer ezért nem ismétlem magam :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február13, 2012 Megoszt Elküldve Február13, 2012 Így van! Megadják csak a fafejű ügyintézőkön kell átverekedni magadat. Nekem is megvan a kék matrica pedig 95-ös. Visszaolvasva leírtam már a teljes sztorit vagy kétszer ezért nem ismétlem magam :) Én is, de már úgy belejöttem... :lol: Lehet hogy leírom GyIK-ba, mert már tényleg már... :) (lehet utálni engem is: 94'-es, dízel, és kék matrica. :lol: :D ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Február13, 2012 Megoszt Elküldve Február13, 2012 Üdv Ma a cégnél megmértem a sűrítési végnyomásom. Mennyire tekinthető ez jónak? Sajnos a gyári adatát nem tudom ennek a blokknak. C20XE. Egyes henger 14bar kettes: 12bar hármas: 11,5 nyégyes: 10,5 Nekem is gyanús, hogy csak az akksi miatt tekert egyre lasabban és lasabban. Ezt csak úgy tudod kiszűrni ha miután végígmérted a mind a négyet visszamérsz újra az elsőre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peeti183 Elküldve Február13, 2012 Megoszt Elküldve Február13, 2012 Szerintem ha már levetted, érdemes kivenni a szelepeket, és felcsiszolni a szárakat(figyelni melyiket honnan vetted ki és ugyanoda rakni őket vissza), és a fészkeket is kiganézni, és szelepszár szimeringeket cserélni. Nem nagy összeg, kis munka, de megéri. Mit értesz az alatt hogy felcsiszolni?? kb 1000-essel picit leszedni a ganét? Amugy a hengerfej és a vezérműtengely "háza" közé kell valami féle tömítés ? A piros ragasztót látom hogy odanyomták de a boltos azt mondta hogy oda elvileg annyi pont elég, nem kell hozzá tömítés... ez igaz ? Köszi!! Petya Link to comment Megosztás: More sharing options...
sanyike Elküldve Február13, 2012 Megoszt Elküldve Február13, 2012 Sziasztok! Fogy a hűtővizem, a gumicsövek határozottan megkeményednek... Hengerfejes az autó? Esteleg lehet más oka is? Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február13, 2012 Megoszt Elküldve Február13, 2012 Nekem is gyanús, hogy csak az akksi miatt tekert egyre lasabban és lasabban. Ezt csak úgy tudod kiszűrni ha miután végígmérted a mind a négyet visszamérsz újra az elsőre. Vagy hűlt le a motor a mérés során. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóland Elküldve Február13, 2012 Megoszt Elküldve Február13, 2012 Sziasztok! Hengerfejtömítés cserénél mire kell figyelni?? tisztítás gondolom de valami ragasztó vagy tömítő anyag? Ha már ugyis leveszem a hengerfejet érdemes kipucolni a szelepeket vagy valamit?? Köszi előre! Petya C14NZ Egy a lényeg. Szétszedéskor jelöld az összes szelepet, illetve a vezérműtengely lefogató csészéket A szelepeket azért, mert mindegyik együtt verődött be a fészkével, a csészéket pedig azért nem szabad felcserélni, mert így volt vonalba fúrva. . Mindig a számozást a vezérműszíj kereke felől kezd. Mi a cégnél a szelepet egyszerű drótkorongozó géppel takarítjuk el, a fészkeket pedig fúróba fogható drótkorong fejjel. Így semminek nem esik bántódása. Egy alapos brigéciolos mosást, és koromtól való kipufogó járat ganézást is csinálj. Szelepszár szimeringem van eladó ha érdekes, bolti árnál olcsóbban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóland Elküldve Február13, 2012 Megoszt Elküldve Február13, 2012 Sziasztok! Fogy a hűtővizem, a gumicsövek határozottan megkeményednek... Hengerfejes az autó? Esteleg lehet más oka is? Üdv! Az. Valószínűleg repedt, valahol szivárog. Le kell venni, és a gépműhelynél a nyomáspróbával kell kezdeni a mondandót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóland Elküldve Február13, 2012 Megoszt Elküldve Február13, 2012 Vagy hűlt le a motor a mérés során. Az autó reggel 6-tól du 4.ig állt. A mérés hidegen volt, beíndítva a mérés előtt nem lett. Igazából a 14báros mérés nem izgat. Alegrosszabb is annyi, amennyinek a gyári adat szerint lennie kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Február13, 2012 Megoszt Elküldve Február13, 2012 Hy All!Egy kis segítség kéne tőletek hátha valakinek volt már ilyen problémája.A problémám a következő:egyik reggel azt vettem észre,hogy csöpög a hűtővíz az egyik csőcsatlakozásnál,lecsavartam a kiegyenlítőtartály sapkáját és pisszent egyet úgy,hogy kb. 12 órája nem is járt a motor,olyan mintha nem akarná elengedni a nyomást a sapka,nem valószínű,hengerfej,hengerfejtömítés szerintem ok mert se kipufgáz szaga nincs a hűtőfolyadéknak se nem színeződik,lehet,hogy a sapka rossz vagy normális,hogy nyomás marad a rendszerben? Melyik csatlakozás? Nekem 2 nap után is pesszen ha leveszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts