Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Szerintem ha már levetted, érdemes kivenni a szelepeket, és felcsiszolni a szárakat(figyelni melyiket honnan vetted ki és ugyanoda rakni őket vissza), és a fészkeket is kiganézni, és szelepszár szimeringeket cserélni. Nem nagy összeg, kis munka, de megéri.

Elküldve

nem mert nem emlékszem már mit kell zárni a csatin, és nem volt nálam gép, hogy megnézzem :( Csak arra tudok tippelni már nem igen szólhat közbe.

Ha 10 pines csatlakozód van, akkor a jobb oldali oszlo felső két pinjét.

Ha indítasz, akkor nem villog motorhibajelző?

Elküldve

Szia

Nem vettem észre de nem is figyeltem, nem az enyém a kocsi hanem egy ismerősé és 40km re van tőlem. Ha mégis villog akkor mi van?

Elküldve
Szia Nem vettem észre de nem is figyeltem, nem az enyém a kocsi hanem egy ismerősé és 40km re van tőlem. Ha mégis villog akkor mi van?

Akkor van hibakód is, ami elárulja, mihez érdemes nyúlni.

Elküldve

Befecskenedezőház alatt, a szívósor fölött látsz több csövet bemenni egy fém öntvénybe, ennek a bal oldalába van bedugva az alapjárati motor, két torx fejű csavar fogja, egy négyvezetékes csatlakozó megy rá, meg fogod találni ;)

Megtaláltam,köszi a segitséget!

Nem vettem még le,mert a torxom nem birja,de rajta vagyok a problémamegoldásán!

Elküldve

Sziasztok!

A napokban érdekes jelenségre lettem figyelmes. Az egyik igen hideg reggelen (-22 fok) röviddel indulás után az egyik kanyarban felvillant az olajnyomás lámpa. Gyorsan lehúzódtam és meglepődve konstatáltam, hogy a nívópálca tök száraz. Az elmúlt hetekben ennyire elhanyagoltam volna az olajszint ellenőrzést? Autót cseréltem, feleségem kocsijával mentem dolgozni. Délután megint megnéztem az olajszintet, tökéletes, max. és min. között félúton. Hát ezt nem értem. Egyik kollégámnak elmeséltem, őneki aznap a IV. Golf-jában valami kütyü a kartergáz csőnél elfagyott és kinyomta az olajat a nívópálcánál, vontatni kellett kocsiját. Tegnap tettem egy próbakört, előtte olajszint ellenőrzés, okés. Amikor már üzemmeleg volt a motor és kezdtem megnyugodni, az egyik kanyarban megint egy pillanatra felvillant az olajnyomás lámpa. Olajszint ismét rendben. Mindkét alkalommal jobbos, lejtős kanyarban villant fel. Valaki tapasztalt már ilyet? Amúgy az olaj lassan csere érett, 10 ezret futott. Segítségeteket előre is köszönöm!

Más: környezetvédelmi matrica. Az autó '94-es X16SZ a motorral, tehát 8 szelepes "ecotech" és mégis piros matrica van a rendszámtáblán. A forgalmiban a környezetvédelmi besorolás 2-es. Szerintem ez van elírva és emiatt adtak piros matricát kék helyett. Gondolom 6 ezer Ft-ért megint forgalmi csere és utána kék matrica ki tudja mennyiért.

Elküldve

Sziasztok!

A napokban érdekes jelenségre lettem figyelmes. Az egyik igen hideg reggelen (-22 fok) röviddel indulás után az egyik kanyarban felvillant az olajnyomás lámpa. Gyorsan lehúzódtam és meglepődve konstatáltam, hogy a nívópálca tök száraz. Az elmúlt hetekben ennyire elhanyagoltam volna az olajszint ellenőrzést? Autót cseréltem, feleségem kocsijával mentem dolgozni. Délután megint megnéztem az olajszintet, tökéletes, max. és min. között félúton. Hát ezt nem értem. Egyik kollégámnak elmeséltem, őneki aznap a IV. Golf-jában valami kütyü a kartergáz csőnél elfagyott és kinyomta az olajat a nívópálcánál, vontatni kellett kocsiját. Tegnap tettem egy próbakört, előtte olajszint ellenőrzés, okés. Amikor már üzemmeleg volt a motor és kezdtem megnyugodni, az egyik kanyarban megint egy pillanatra felvillant az olajnyomás lámpa. Olajszint ismét rendben. Mindkét alkalommal jobbos, lejtős kanyarban villant fel. Valaki tapasztalt már ilyet? Amúgy az olaj lassan csere érett, 10 ezret futott. Segítségeteket előre is köszönöm!

Más: környezetvédelmi matrica. Az autó '94-es X16SZ a motorral, tehát 8 szelepes "ecotech" és mégis piros matrica van a rendszámtáblán. A forgalmiban a környezetvédelmi besorolás 2-es. Szerintem ez van elírva és emiatt adtak piros matricát kék helyett. Gondolom 6 ezer Ft-ért megint forgalmi csere és utána kék matrica ki tudja mennyiért.

Hideg volt a motorolaj és nem fojt vissza a olajteknőbe .

Elküldve

Sziasztok!

A napokban érdekes jelenségre lettem figyelmes. Az egyik igen hideg reggelen (-22 fok) röviddel indulás után az egyik kanyarban felvillant az olajnyomás lámpa. Gyorsan lehúzódtam és meglepődve konstatáltam, hogy a nívópálca tök száraz. Az elmúlt hetekben ennyire elhanyagoltam volna az olajszint ellenőrzést? Autót cseréltem, feleségem kocsijával mentem dolgozni. Délután megint megnéztem az olajszintet, tökéletes, max. és min. között félúton. Hát ezt nem értem. Egyik kollégámnak elmeséltem, őneki aznap a IV. Golf-jában valami kütyü a kartergáz csőnél elfagyott és kinyomta az olajat a nívópálcánál, vontatni kellett kocsiját. Tegnap tettem egy próbakört, előtte olajszint ellenőrzés, okés. Amikor már üzemmeleg volt a motor és kezdtem megnyugodni, az egyik kanyarban megint egy pillanatra felvillant az olajnyomás lámpa. Olajszint ismét rendben. Mindkét alkalommal jobbos, lejtős kanyarban villant fel. Valaki tapasztalt már ilyet? Amúgy az olaj lassan csere érett, 10 ezret futott. Segítségeteket előre is köszönöm!

Más: környezetvédelmi matrica. Az autó '94-es X16SZ a motorral, tehát 8 szelepes "ecotech" és mégis piros matrica van a rendszámtáblán. A forgalmiban a környezetvédelmi besorolás 2-es. Szerintem ez van elírva és emiatt adtak piros matricát kék helyett. Gondolom 6 ezer Ft-ért megint forgalmi csere és utána kék matrica ki tudja mennyiért.

Sztem nem fogják átírni, '96 előttieken tudtommal nem módosítható a kategória, hiába X-es a motor.

Elküldve

Gondolom, hogy nullázodjon az ecu, és újból tanulja az alapjáratot. Egy felmelegedési ciklus kell neki alapjáraton, és beáll jó értékekre, legalábbis én így tudom.

De a fékpedált miért kell ehez nyomkodni?

Elküldve

Sztem nem fogják átírni, '96 előttieken tudtommal nem módosítható a kategória, hiába X-es a motor.

Pontosan, kérdeztem én is két hete műszakikor, hogy hogyan van a jogszabály, azt mondták 96 előtt teljesen mindegy milyen motorról van szó, piros a legjobb adható.

Elküldve

De a fékpedált miért kell ehez nyomkodni?

Az másik motorral szerelt autónál ér valamit (és nem is F Astránál) ;) :icon1:

Elküldve

Szia

Nem vettem észre de nem is figyeltem, nem az enyém a kocsi hanem egy ismerősé és 40km re van tőlem. Ha mégis villog akkor mi van?

Akkor van hibakód is, ami elárulja, mihez érdemes nyúlni.

Ha gyújtást adva villog, akkor az emmobilizer a ludas...

Ha összezárod a két pint és úgy adod rá a gyújtást, akkor meg kivillogja a hibakódot...

Elküldve

Sztem nem fogják átírni, '96 előttieken tudtommal nem módosítható a kategória, hiába X-es a motor.

Pontosan, kérdeztem én is két hete műszakikor, hogy hogyan van a jogszabály, azt mondták 96 előtt teljesen mindegy milyen motorról van szó, piros a legjobb adható.

Hülyeség, már bocsi. :rolleyes: Ha a motor, eredetileg Euro2-es besorolásra lett hitelesítve, akkor, ha a feje tetejére áll is, kénytelen megadni a neki járó besorolást. A "96-os" varázsvonal annyit jelentett, hogy az után már CSAK min. euro 2-est lehetett üzembe helyezni. Előtte is volt már, és azok is megkapják, csak előtte nem volt kötelező.

Elküldve

Hülyeség, már bocsi. :rolleyes: Ha a motor, eredetileg Euro2-es besorolásra lett hitelesítve, akkor, ha a feje tetejére áll is, kénytelen megadni a neki járó besorolást. A "96-os" varázsvonal annyit jelentett, hogy az után már CSAK min. euro 2-est lehetett üzembe helyezni. Előtte is volt már, és azok is megkapják, csak előtte nem volt kötelező.

Így van! Megadják csak a fafejű ügyintézőkön kell átverekedni magadat. Nekem is megvan a kék matrica pedig 95-ös. Visszaolvasva leírtam már a teljes sztorit vagy kétszer ezért nem ismétlem magam :)

Elküldve

Így van! Megadják csak a fafejű ügyintézőkön kell átverekedni magadat. Nekem is megvan a kék matrica pedig 95-ös. Visszaolvasva leírtam már a teljes sztorit vagy kétszer ezért nem ismétlem magam :)

Én is, de már úgy belejöttem... :lol: Lehet hogy leírom GyIK-ba, mert már tényleg már... :)

(lehet utálni engem is: 94'-es, dízel, és kék matrica. :lol: :D )

Elküldve

Üdv

Ma a cégnél megmértem a sűrítési végnyomásom. Mennyire tekinthető ez jónak? Sajnos a gyári adatát nem tudom ennek a blokknak. C20XE.

Egyes henger 14bar

kettes: 12bar

hármas: 11,5

nyégyes: 10,5

Nekem is gyanús, hogy csak az akksi miatt tekert egyre lasabban és lasabban. Ezt csak úgy tudod kiszűrni ha miután végígmérted a mind a négyet visszamérsz újra az elsőre.

Elküldve

Szerintem ha már levetted, érdemes kivenni a szelepeket, és felcsiszolni a szárakat(figyelni melyiket honnan vetted ki és ugyanoda rakni őket vissza), és a fészkeket is kiganézni, és szelepszár szimeringeket cserélni. Nem nagy összeg, kis munka, de megéri.

Mit értesz az alatt hogy felcsiszolni?? kb 1000-essel picit leszedni a ganét? Amugy a hengerfej és a vezérműtengely "háza" közé kell valami féle tömítés ? A piros ragasztót látom hogy odanyomták de a boltos azt mondta hogy oda elvileg annyi pont elég, nem kell hozzá tömítés... ez igaz ?

Köszi!!

Petya

Elküldve

Nekem is gyanús, hogy csak az akksi miatt tekert egyre lasabban és lasabban. Ezt csak úgy tudod kiszűrni ha miután végígmérted a mind a négyet visszamérsz újra az elsőre.

Vagy hűlt le a motor a mérés során.

Elküldve

Sziasztok! Hengerfejtömítés cserénél mire kell figyelni?? tisztítás gondolom de valami ragasztó vagy tömítő anyag? Ha már ugyis leveszem a hengerfejet érdemes kipucolni a szelepeket vagy valamit??

Köszi előre!

Petya

C14NZ

Egy a lényeg. Szétszedéskor jelöld az összes szelepet, illetve a vezérműtengely lefogató csészéket A szelepeket azért, mert mindegyik együtt verődött be a fészkével, a csészéket pedig azért nem szabad felcserélni, mert így volt vonalba fúrva. . Mindig a számozást a vezérműszíj kereke felől kezd.

Mi a cégnél a szelepet egyszerű drótkorongozó géppel takarítjuk el, a fészkeket pedig fúróba fogható drótkorong fejjel. Így semminek nem esik bántódása. Egy alapos brigéciolos mosást, és koromtól való kipufogó járat ganézást is csinálj. Szelepszár szimeringem van eladó ha érdekes, bolti árnál olcsóbban.

Elküldve

Sziasztok!

Fogy a hűtővizem, a gumicsövek határozottan megkeményednek...

Hengerfejes az autó? Esteleg lehet más oka is?

Üdv!

Az. Valószínűleg repedt, valahol szivárog. Le kell venni, és a gépműhelynél a nyomáspróbával kell kezdeni a mondandót.

Elküldve

Vagy hűlt le a motor a mérés során.

Az autó reggel 6-tól du 4.ig állt. A mérés hidegen volt, beíndítva a mérés előtt nem lett. Igazából a 14báros mérés nem izgat. Alegrosszabb is annyi, amennyinek a gyári adat szerint lennie kell.

Elküldve

Hy All!Egy kis segítség kéne tőletek hátha valakinek volt már ilyen problémája.A problémám a következő:egyik reggel azt vettem észre,hogy csöpög a hűtővíz az egyik csőcsatlakozásnál,lecsavartam a kiegyenlítőtartály sapkáját és pisszent egyet úgy,hogy kb. 12 órája nem is járt a motor,olyan mintha nem akarná elengedni a nyomást a sapka,nem valószínű,hengerfej,hengerfejtömítés szerintem ok mert se kipufgáz szaga nincs a hűtőfolyadéknak se nem színeződik,lehet,hogy a sapka rossz vagy normális,hogy nyomás marad a rendszerben?

Melyik csatlakozás? Nekem 2 nap után is pesszen ha leveszem.

Elküldve

Az autó reggel 6-tól du 4.ig állt. A mérés hidegen volt, beíndítva a mérés előtt nem lett. Igazából a 14báros mérés nem izgat. Alegrosszabb is annyi, amennyinek a gyári adat szerint lennie kell.

A mérést üzemmeleg motornál kell(ene) elvégezni.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.