djhalasi Elküldve Január17, 2012 Megoszt Elküldve Január17, 2012 Én ilyen szíjfeszítő-görgőt vettem: Valami ötezer körül van. Aztán mikor kifeküdt, lefúrtam a szegecseket és kicseréltem benne az ezerforintos csapágyat és három pici csavarral összeraktam. Azóta csak a csapágyakat cserélgetem... :rolleyes: Ez akkor érvényes, ha rugós feszítő van. Ha igen, akkor nem az egész szerkezetet, hanem csak a görgőt kell rajta cserélni! :huh: Nekem ugyan ez a bajom. Főleg télen hidegen ha beindítom csúnya nyöszörgő hangja van a motornak. Már megvettem bele a feszítőt, de kiderült, hogy kell bele még egy. 1,4 16V motor, klímás, szervó nélküli. A szervó helyén van egy szerkezet és azon egy ékszíjtárcsa, amiben szarrá kopott már a csapágy, persze cserélni nem lehet abban sem, új tárcsa kell oda is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Január17, 2012 Megoszt Elküldve Január17, 2012 Igen, pont azért X-es a motorkódja. Nekem 97-es astrám van X14XE motorral és szeptemberben ez is csak pirosat kapott műszakin. :rolleyes: Hol kellene reklamálni és mi ennek az anyagi vonzata? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január17, 2012 Megoszt Elküldve Január17, 2012 Nekem 97-es astrám van X14XE motorral és szeptemberben ez is csak pirosat kapott műszakin. :huh: Hol kellene reklamálni és mi ennek az anyagi vonzata? Okmányirodát betámadod, és elvileg ingyen (ők kefélték el) gyakorlatilag meg a matrica árát általában ki kell fizetni (párszáz forint) :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Január17, 2012 Megoszt Elküldve Január17, 2012 Okmányirodát betámadod, és elvileg ingyen (ők kefélték el) gyakorlatilag meg a matrica árát általában ki kell fizetni (párszáz forint) :rolleyes: Köszi, ez így egész jól hangzik! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robika87 Elküldve Január17, 2012 Megoszt Elküldve Január17, 2012 Sziasztok! találkozott-e már valaki a következővel: a gyertyapipából csöpög az olaj és a gyertya is úszik az olajban! de csak az egyik hengernél! én igen komoly problémára gyanakszom sajnos... ha tudtok valamit irjátok meg! köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január17, 2012 Megoszt Elküldve Január17, 2012 Sziasztok! találkozott-e már valaki a következővel: a gyertyapipából csöpög az olaj és a gyertya is úszik az olajban! de csak az egyik hengernél! én igen komoly problémára gyanakszom sajnos... ha tudtok valamit irjátok meg! köszi Hi! Motorkód? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robika87 Elküldve Január17, 2012 Megoszt Elküldve Január17, 2012 Hi! Motorkód? X14E! 1.4 16V Astra ez kimaradt bocs.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Január18, 2012 Megoszt Elküldve Január18, 2012 Sziasztok! találkozott-e már valaki a következővel: a gyertyapipából csöpög az olaj és a gyertya is úszik az olajban! de csak az egyik hengernél! én igen komoly problémára gyanakszom sajnos... ha tudtok valamit irjátok meg! köszi Vagy szelep vagy hidrotőke és a hf pakolás sincs kizárva , szikra van ? Előszőr mérj kompressziót , persze az összes hengeren . Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január18, 2012 Megoszt Elküldve Január18, 2012 Sziasztok! találkozott-e már valaki a következővel: a gyertyapipából csöpög az olaj és a gyertya is úszik az olajban! de csak az egyik hengernél! én igen komoly problémára gyanakszom sajnos... ha tudtok valamit irjátok meg! köszi X14E! 1.4 16V Astra ez kimaradt bocs.... Ha a kettes, azaz a vezérlés felől számolva a második hengernél van, akkor nincs nagy baj. Az enyém mióta meg van, folyamatosan olyan. Pedig már egyszer lett hengerfejezve. Szerintem a szelepfedél tömítés engedhet át. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robika87 Elküldve Január18, 2012 Megoszt Elküldve Január18, 2012 Hali! köszi az ötleteket, igen valószinű h a szelepfedéltömités a bűnös. egyébként ha szemben állok az autóval akkor balról az első hengernél van ez. viszont a motor elgyengülése ill. gyakrabban való teljes megállása továbbra is fenn áll. az alapjárat jó, egy idő után meg ilyen vizes trutyit köpköd a kipu és kicsit traktoros benyomást kelt a motor.... ma vittem szerelőhöz nagyon kiváncsi vagyok.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbika74 Elküldve Január20, 2012 Megoszt Elküldve Január20, 2012 Szerintem ez még nem az. Csak DIS kockás. A gyertya kábeleket érdemes átnézni, meg az AGR szelepet lezárni... :) a gyertyakábelek újjak AGR szelepet nem találtak bent: Megvan a hiba kipufogószelep. Sajna belekerül egypár ezresbe azt mondták. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbika74 Elküldve Január20, 2012 Megoszt Elküldve Január20, 2012 Cseréld ki az olajbeöntő kupakot újra előtte jól töröld ki ha rosszul zár az is lehet baj. Nekem megoldotta. Kicseréltem de nem az lett a baj ,hanem kipufogószelep. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Január21, 2012 Megoszt Elküldve Január21, 2012 Üdv. Észrevettem hogy az elosztófedél felől a vezérműtengelynél szivárog az olaj! Gondolom szimering csere lesz. Kérdésem hogy ennek a melónak mi a folyamata? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Január21, 2012 Megoszt Elküldve Január21, 2012 2 hete cseréltem én is. Az elosztófedél egy fém házra van rögzítve, ezt egy villa rögzíti a motorhoz. A villát egy csavar rögzíti, a rotor alatt ha benézel megtalálod. A villa kivétele után lehúzható jobbra az egész cucc. Jelöld össze hogy volt feltéve, mert elállíthatod a gyújtásod. A fém ház nyakán van egy nagy (kb 8 centis) O gyűrű, ezt kell kicserélni. Kicsit kend meg olajjal az új O gyűrűt, mielőtt beteszed. Van még egy kicsi szimmering is középen, de ha az elosztófedél alatt nem látsz olajat, akkor az nem ereszt. C16NZ-nél így néz ki a dolog, szerintem a többi motornál is majdnem ugyanez! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Január21, 2012 Megoszt Elküldve Január21, 2012 2 hete cseréltem én is. Az elosztófedél egy fém házra van rögzítve, ezt egy villa rögzíti a motorhoz. A villát egy csavar rögzíti, a rotor alatt ha benézel megtalálod. A villa kivétele után lehúzható jobbra az egész cucc. Jelöld össze hogy volt feltéve, mert elállíthatod a gyújtásod. A fém ház nyakán van egy nagy (kb 8 centis) O gyűrű, ezt kell kicserélni. Kicsit kend meg olajjal az új O gyűrűt, mielőtt beteszed. Van még egy kicsi szimmering is középen, de ha az elosztófedél alatt nem látsz olajat, akkor az nem ereszt. C16NZ-nél így néz ki a dolog, szerintem a többi motornál is majdnem ugyanez! Az elosztófedélnél nincs olaj, a villánál szivárog egy picit ugyhogy biztos ez a baja! Köszi szépen Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek Elküldve Január21, 2012 Megoszt Elküldve Január21, 2012 sziasztok, volt vizsgán az autom (1993as c14se motorkodu) és a co-m 7 volt (állítólag) az autó nem régóta van nálam még nem mentem vele túlsokat mióta megvan, aza jelenség van hogy néha elkezd dadogni vagy inkább 3 hengerezni, vadi újak a gyertya kábelek.nem tudom menyit eszik mivel tankot is kellet javítani és ezért csontra kilett ürítve azota van benne kb 13liter abbol elmentem már 93kmt még van benne... ki olvastam 2 hiba kódodt.: 71 Beszívott levegõ hõmérséklet szenzor – feszültség túl magas 93 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – feszültség túl alacsony ezek közül okozhat valameik magas co-t? illetve emiat lehet hogy dadog náha a kocsi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Január21, 2012 Megoszt Elküldve Január21, 2012 Remélem azért sikerült a vizsga. :) Ki kellene olvasni azt a hibakódot még 1x, mert a 93-ashoz tartozó cucc nincs a C14SE-ben. ;) Okozni okozhatja a másik, de érdemes lenne kipucolni a fojtószelep házat. Dadogás sokmindentől lehet, akár az új gyertyakábel is, ha nem gyári. Ezek az autók érzékenyek rá, de lehet gyertyahézag is. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vidzo Elküldve Január22, 2012 Megoszt Elküldve Január22, 2012 Szia mindenkinek! C14 NZ -ém nem veszi fel a fordulatot.Se üresben,se sebességben.Ha eléri a megfelelő sebességet/ fordulatot szépen egyenletesen jár,de gázfröccsöt se tudok adni,lehörög...Ha tudnátok segíteni hol kezdjem,hálás lennék,előre is köszönöm... Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek Elküldve Január22, 2012 Megoszt Elküldve Január22, 2012 Remélem azért sikerült a vizsga. :) Ki kellene olvasni azt a hibakódot még 1x, mert a 93-ashoz tartozó cucc nincs a C14SE-ben. ;) Okozni okozhatja a másik, de érdemes lenne kipucolni a fojtószelep házat. Dadogás sokmindentől lehet, akár az új gyertyakábel is, ha nem gyári. Ezek az autók érzékenyek rá, de lehet gyertyahézag is. ;) hali, átt ment a vizsgán azért:D és ki olvastam még egyszer biztos 93 a hibakód. aztán meg 71. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január22, 2012 Megoszt Elküldve Január22, 2012 Na de nekem sikerült megoldanom az alacsony fordulaton nagy gáznál fellépő rángatásokat. A kettes hengernél ki kellett cserélni a gyertyát. Csak az egy rejtély, hogy miért makkant meg az az egy gyertya. Tavasszal lett beletéve egy garnitúra. :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Január22, 2012 Megoszt Elküldve Január22, 2012 hali, átt ment a vizsgán azért:D és ki olvastam még egyszer biztos 93 a hibakód. aztán meg 71. A legegyszerűbb amit tehetsz, hogy végigmozgatod az elektromos csatlakozásokat, lehet valamelyik csak kontakt hibás. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
alisejk Elküldve Január23, 2012 Megoszt Elküldve Január23, 2012 Sziasztok! Van egy '97es F Astrám, motorkód: X16SZ. Már egy ideje szenvedek vele, mert hidegben nem indul rendesen. Kb. 5 fok alatt, de néha felette is. Csinált már olyat kétszer is, hogy ha elvettem a lábam a gázról akkor leállt a motor, de ez a hiba mindkét alkalommal kb. fél óra egyhelyben állás után elmúlt. Ekkor a check engine lámpa is világított de nem tudtam kiolvasni a hibát. Tegnap nagyon nehezen indult el megint (kb. 5 fok volt) és után világított a sárga lámpa is. Ma reggel kiollvastam a hibakódot a villogtatásos módszerrel, és a következő számsorozat ismétlődött: 1 4 10 5. Nem csak háromszor ismételte mint ahogy azt általában a leírások írják, hanem folyamatosan ismételte. Valaki tud segíteni, hogy ez minek felel meg? A neten nem találtam meg. A diagnosztikai csati OBDII-es ha jól tudom. A hibajelenséghez tartozik az is, hogy karácsony óta nem használtam és a hétvégén csak úgy tudtam beindíteni, ha kiszereltem a gyertyákat és megtisztogattam őket, mert volt rajtuk fekete lerakódás. (Gyertyát decemberben cseréltem, az utolsó úton nagyrészt autópályán használtam kb 500 km-t). Az alapjárat sem valami jó, kicsit ingadozik. nagyon hálás lennék ha valaki tudna segíteni. Alex Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramiusz Elküldve Január23, 2012 Megoszt Elküldve Január23, 2012 ITT és ITT jártál már? Link to comment Megosztás: More sharing options...
alisejk Elküldve Január23, 2012 Megoszt Elküldve Január23, 2012 ITT és ITT jártál már? Konkrétan ezeken még nem, csak hasonló oldalakon. Az a probléma, hogy az enyém a végtelenségig ismételgeti az 1 4 10 5 sorozatot, amit a táblázat szerint sehogy sem tudok dekódolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramiusz Elküldve Január23, 2012 Megoszt Elküldve Január23, 2012 Konkrétan ezeken még nem, csak hasonló oldalakon. Az a probléma, hogy az enyém a végtelenségig ismételgeti az 1 4 10 5 sorozatot, amit a táblázat szerint sehogy sem tudok dekódolni. Na igen, megpróbáltam vele én is, de feladtam... :icon1: Személy szerint én töröltetem az összes letárolt hibakódot és az újra generálódott kódokat olvastatnám ki és ne motthon, hanem egy hozzáértő - nem feltétlenül OPEL szakszervíz - műhelyben. A problémád szerintem túl összetett, minthogy megold anyival, hogy szarok a gyertyák. Nem ártana kitakarítani az alapjárati motort, a befecskendezőrendszert is átnézném, nem koszolódott-e el, ezzel együtt a gyújtásrendszerre is ránéznék. Nem vagyok szerelő, csak "műkedvelő amatőr". Az előző kocsim egy OFF Thalia 1.4i 8V - béke poraira - pl. komolyabb gázadásra ledadogott, rángatott, ki-kihagyott a motor, héha dobta a villáskulcsos lámpát. Előzés közben ez elég izgis volt, a szerelőm erősködött, hogy rakoncátlankodik/döglődik a befecskendezősorom, én meg, hogy cseréljük ki a gyertyákat. 4 új belevaló gyertya megoldotta a problémáját és kiderült, hogy a pisilősornak kutya baja... Azóta a kocsi elhunyt én meg másik szerelőhöz járok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts