Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Igen, pont azért X-es a motorkódja.

Nekem 97-es astrám van X14XE motorral és szeptemberben ez is csak pirosat kapott műszakin. :rolleyes:

Hol kellene reklamálni és mi ennek az anyagi vonzata?

Elküldve
Nekem 97-es astrám van X14XE motorral és szeptemberben ez is csak pirosat kapott műszakin. :huh:

Hol kellene reklamálni és mi ennek az anyagi vonzata?

Okmányirodát betámadod, és elvileg ingyen (ők kefélték el) gyakorlatilag meg a matrica árát általában ki kell fizetni (párszáz forint) :rolleyes:

Elküldve
Okmányirodát betámadod, és elvileg ingyen (ők kefélték el) gyakorlatilag meg a matrica árát általában ki kell fizetni (párszáz forint) :rolleyes:

Köszi, ez így egész jól hangzik! :huh:

Elküldve

Sziasztok! találkozott-e már valaki a következővel: a gyertyapipából csöpög az olaj és a gyertya is úszik az olajban! de csak az egyik hengernél! én igen komoly problémára gyanakszom sajnos... ha tudtok valamit irjátok meg! köszi

Elküldve
Sziasztok! találkozott-e már valaki a következővel: a gyertyapipából csöpög az olaj és a gyertya is úszik az olajban! de csak az egyik hengernél! én igen komoly problémára gyanakszom sajnos... ha tudtok valamit irjátok meg! köszi

Hi!

Motorkód?

Elküldve
Sziasztok! találkozott-e már valaki a következővel: a gyertyapipából csöpög az olaj és a gyertya is úszik az olajban! de csak az egyik hengernél! én igen komoly problémára gyanakszom sajnos... ha tudtok valamit irjátok meg! köszi

Vagy szelep vagy hidrotőke és a hf pakolás sincs kizárva , szikra van ?

Előszőr mérj kompressziót , persze az összes hengeren .

Elküldve
Sziasztok! találkozott-e már valaki a következővel: a gyertyapipából csöpög az olaj és a gyertya is úszik az olajban! de csak az egyik hengernél! én igen komoly problémára gyanakszom sajnos... ha tudtok valamit irjátok meg! köszi

X14E! 1.4 16V Astra ez kimaradt bocs....

Ha a kettes, azaz a vezérlés felől számolva a második hengernél van, akkor nincs nagy baj. Az enyém mióta meg van, folyamatosan olyan.

Pedig már egyszer lett hengerfejezve. Szerintem a szelepfedél tömítés engedhet át.

Elküldve

Hali! köszi az ötleteket, igen valószinű h a szelepfedéltömités a bűnös. egyébként ha szemben állok az autóval akkor balról az első hengernél van ez. viszont a motor elgyengülése ill. gyakrabban való teljes megállása továbbra is fenn áll. az alapjárat jó, egy idő után meg ilyen vizes trutyit köpköd a kipu és kicsit traktoros benyomást kelt a motor.... ma vittem szerelőhöz nagyon kiváncsi vagyok....

Elküldve

Szerintem ez még nem az. Csak DIS kockás.

A gyertya kábeleket érdemes átnézni, meg az AGR szelepet lezárni... :)

a gyertyakábelek újjak AGR szelepet nem találtak bent: Megvan a hiba kipufogószelep. Sajna belekerül egypár ezresbe azt mondták.
Elküldve

Cseréld ki az olajbeöntő kupakot újra előtte jól töröld ki ha rosszul zár az is lehet baj. Nekem megoldotta.

Kicseréltem de nem az lett a baj ,hanem kipufogószelep.
Elküldve

Üdv.

Észrevettem hogy az elosztófedél felől a vezérműtengelynél szivárog az olaj! Gondolom szimering csere lesz. Kérdésem hogy ennek a melónak mi a folyamata? Köszi

Elküldve

2 hete cseréltem én is.

Az elosztófedél egy fém házra van rögzítve, ezt egy villa rögzíti a motorhoz. A villát egy csavar rögzíti, a rotor alatt ha benézel megtalálod. A villa kivétele után lehúzható jobbra az egész cucc. Jelöld össze hogy volt feltéve, mert elállíthatod a gyújtásod. A fém ház nyakán van egy nagy (kb 8 centis) O gyűrű, ezt kell kicserélni. Kicsit kend meg olajjal az új O gyűrűt, mielőtt beteszed. Van még egy kicsi szimmering is középen, de ha az elosztófedél alatt nem látsz olajat, akkor az nem ereszt.

C16NZ-nél így néz ki a dolog, szerintem a többi motornál is majdnem ugyanez!

Elküldve

2 hete cseréltem én is.

Az elosztófedél egy fém házra van rögzítve, ezt egy villa rögzíti a motorhoz. A villát egy csavar rögzíti, a rotor alatt ha benézel megtalálod. A villa kivétele után lehúzható jobbra az egész cucc. Jelöld össze hogy volt feltéve, mert elállíthatod a gyújtásod. A fém ház nyakán van egy nagy (kb 8 centis) O gyűrű, ezt kell kicserélni. Kicsit kend meg olajjal az új O gyűrűt, mielőtt beteszed. Van még egy kicsi szimmering is középen, de ha az elosztófedél alatt nem látsz olajat, akkor az nem ereszt.

C16NZ-nél így néz ki a dolog, szerintem a többi motornál is majdnem ugyanez!

Az elosztófedélnél nincs olaj, a villánál szivárog egy picit ugyhogy biztos ez a baja! Köszi szépen

Elküldve

sziasztok, volt vizsgán az autom (1993as c14se motorkodu) és a co-m 7 volt (állítólag) az autó nem régóta van nálam még nem mentem vele túlsokat mióta megvan, aza jelenség van hogy néha elkezd dadogni vagy inkább 3 hengerezni, vadi újak a gyertya kábelek.nem tudom menyit eszik mivel tankot is kellet javítani és ezért csontra kilett ürítve azota van benne kb 13liter abbol elmentem már 93kmt még van benne... ki olvastam 2 hiba kódodt.:

71 Beszívott levegõ hõmérséklet szenzor – feszültség túl magas

93 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – feszültség túl alacsony

ezek közül okozhat valameik magas co-t? illetve emiat lehet hogy dadog náha a kocsi?

Elküldve

Remélem azért sikerült a vizsga. :)

Ki kellene olvasni azt a hibakódot még 1x, mert a 93-ashoz tartozó cucc nincs a C14SE-ben. ;)

Okozni okozhatja a másik, de érdemes lenne kipucolni a fojtószelep házat. Dadogás sokmindentől lehet, akár az új gyertyakábel is, ha nem gyári. Ezek az autók érzékenyek rá, de lehet gyertyahézag is. ;)

Elküldve

Szia mindenkinek!

C14 NZ -ém nem veszi fel a fordulatot.Se üresben,se sebességben.Ha eléri a megfelelő sebességet/ fordulatot szépen egyenletesen jár,de gázfröccsöt se tudok adni,lehörög...Ha tudnátok segíteni hol kezdjem,hálás lennék,előre is köszönöm...

Zoli

Elküldve

Remélem azért sikerült a vizsga. :)

Ki kellene olvasni azt a hibakódot még 1x, mert a 93-ashoz tartozó cucc nincs a C14SE-ben. ;)

Okozni okozhatja a másik, de érdemes lenne kipucolni a fojtószelep házat. Dadogás sokmindentől lehet, akár az új gyertyakábel is, ha nem gyári. Ezek az autók érzékenyek rá, de lehet gyertyahézag is. ;)

hali, átt ment a vizsgán azért:D és ki olvastam még egyszer biztos 93 a hibakód. aztán meg 71.
Elküldve

Na de nekem sikerült megoldanom az alacsony fordulaton nagy gáznál fellépő rángatásokat.

A kettes hengernél ki kellett cserélni a gyertyát.

Csak az egy rejtély, hogy miért makkant meg az az egy gyertya. Tavasszal lett beletéve egy garnitúra. :o

Elküldve

hali, átt ment a vizsgán azért:D és ki olvastam még egyszer biztos 93 a hibakód. aztán meg 71.

A legegyszerűbb amit tehetsz, hogy végigmozgatod az elektromos csatlakozásokat, lehet valamelyik csak kontakt hibás. ;)

Elküldve

Sziasztok!

Van egy '97es F Astrám, motorkód: X16SZ. Már egy ideje szenvedek vele, mert hidegben nem indul rendesen. Kb. 5 fok alatt, de néha felette is. Csinált már olyat kétszer is, hogy ha elvettem a lábam a gázról akkor leállt a motor, de ez a hiba mindkét alkalommal kb. fél óra egyhelyben állás után elmúlt. Ekkor a check engine lámpa is világított de nem tudtam kiolvasni a hibát. Tegnap nagyon nehezen indult el megint (kb. 5 fok volt) és után világított a sárga lámpa is. Ma reggel kiollvastam a hibakódot a villogtatásos módszerrel, és a következő számsorozat ismétlődött: 1 4 10 5. Nem csak háromszor ismételte mint ahogy azt általában a leírások írják, hanem folyamatosan ismételte. Valaki tud segíteni, hogy ez minek felel meg? A neten nem találtam meg. A diagnosztikai csati OBDII-es ha jól tudom.

A hibajelenséghez tartozik az is, hogy karácsony óta nem használtam és a hétvégén csak úgy tudtam beindíteni, ha kiszereltem a gyertyákat és megtisztogattam őket, mert volt rajtuk fekete lerakódás. (Gyertyát decemberben cseréltem, az utolsó úton nagyrészt autópályán használtam kb 500 km-t). Az alapjárat sem valami jó, kicsit ingadozik.

nagyon hálás lennék ha valaki tudna segíteni.

Alex

Elküldve

ITT és ITT jártál már?

Konkrétan ezeken még nem, csak hasonló oldalakon. Az a probléma, hogy az enyém a végtelenségig ismételgeti az 1 4 10 5 sorozatot, amit a táblázat szerint sehogy sem tudok dekódolni.

Elküldve

Konkrétan ezeken még nem, csak hasonló oldalakon. Az a probléma, hogy az enyém a végtelenségig ismételgeti az 1 4 10 5 sorozatot, amit a táblázat szerint sehogy sem tudok dekódolni.

Na igen, megpróbáltam vele én is, de feladtam... :icon1:

Személy szerint én töröltetem az összes letárolt hibakódot és az újra generálódott kódokat olvastatnám ki és ne motthon, hanem egy hozzáértő - nem feltétlenül OPEL szakszervíz - műhelyben.

A problémád szerintem túl összetett, minthogy megold anyival, hogy szarok a gyertyák. Nem ártana kitakarítani az alapjárati motort, a befecskendezőrendszert is átnézném, nem koszolódott-e el, ezzel együtt a gyújtásrendszerre is ránéznék. Nem vagyok szerelő, csak "műkedvelő amatőr".

Az előző kocsim egy OFF Thalia 1.4i 8V - béke poraira - pl. komolyabb gázadásra ledadogott, rángatott, ki-kihagyott a motor, héha dobta a villáskulcsos lámpát. Előzés közben ez elég izgis volt, a szerelőm erősködött, hogy rakoncátlankodik/döglődik a befecskendezősorom, én meg, hogy cseréljük ki a gyertyákat. 4 új belevaló gyertya megoldotta a problémáját és kiderült, hogy a pisilősornak kutya baja... Azóta a kocsi elhunyt én meg másik szerelőhöz járok.

Elküldve

Konkrétan ezeken még nem, csak hasonló oldalakon. Az a probléma, hogy az enyém a végtelenségig ismételgeti az 1 4 10 5 sorozatot, amit a táblázat szerint sehogy sem tudok dekódolni.

Pedig ott van a táblázatban: 1405: EGR szelep :rolleyes:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.