Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Gyertyakábelek? :rolleyes: (vagy ez is már az az egybeöntött gyökérség? :huh: )

Azt is megnézték és jó! Most vettem észre,hogy az oljbeöntő kupakon van egy kis fehér folyadék.

Elküldve
Azt is megnézték és jó! Most vettem észre,hogy az oljbeöntő kupakon van egy kis fehér folyadék.

Ha városban használod, és nem mész nagy távolságokat, akkor az normális is lehet :rolleyes:

Elküldve
Ha városban használod, és nem mész nagy távolságokat, akkor az normális is lehet :rolleyes:

Városban használom, csak néha megyek hosszabb 30-40km-ert úgy hetente 1-szer és utánna semmi probléma egy-két napig.

Elküldve
Városban használom, csak néha megyek hosszabb 30-40km-ert úgy hetente 1-szer és utánna semmi probléma egy-két napig.

Cseréld ki az olajbeöntő kupakot újra előtte jól töröld ki ha rosszul zár az is lehet baj. Nekem megoldotta.

Elküldve
Yep.

Alaposan utánanéztem, mert volt nekem is tavaly problémám a főtengellyel. :huh:

...és azt hogyan csinálják, hogy az 1,4-es lökete 73,4 mm az 1,6-os pedig 81,5 mm ? :rolleyes:

Nem egyformák azok. :lol:

Elküldve
...és azt hogyan csinálják, hogy az 1,4-es lökete 73,4 mm az 1,6-os pedig 81,5 mm ? :rolleyes:

Nem egyformák azok. :lol:

Szerintem úgy értette, hogy az összes 1.6-osé egyforma, hasonlatosan az összes 1.4-esé is egyforma... :huh:

Nekem ez lenne a jó hír, bár J0hnny azt írta, hogy az X14XE motorokat kétfélével szerelték. De nem árulta el, hogy miben tér el a kettő.

Elküldve
Nekem ez lenne a jó hír, bár J0hnny azt írta, hogy az X14XE motorokat kétfélével szerelték. De nem árulta el, hogy miben tér el a kettő.

Nem találtam meg azóta sem az infót, de ha nem felejtem el utánajárok.

Valaki EPC-ben megnézhetné...

Elküldve
...és azt hogyan csinálják, hogy az 1,4-es lökete 73,4 mm az 1,6-os pedig 81,5 mm ? :rolleyes:

Nem egyformák azok. :lol:

EPC szerint igen. :huh:

De aztán lehet keverem az 1.6-tal. Abban biztos vagyok, hogy az összes 1.6-os típusnak ugyanaz a főtengelye. Legyen az C16NZ vagy X16XEL.

Elküldve

Nekem is ezeket dobja.

Corsa B/Tigránál van egy másik GM számú főtengely is. Astrát viszont csak egy főtengellyel gyártották, de mindegyiknek ugyanaz a helyettesítése.

Elküldve
Nekem is ezeket dobja.

Corsa B/Tigránál van egy másik GM számú főtengely is. Astrát viszont csak egy főtengellyel gyártották, de mindegyiknek ugyanaz a helyettesítése.

Nem értem az opeléket...

Anno mikor gondom volt a főtengelyszíjtárcsával, sikerült vennem egyet, de az tigráról volt és megkergült tőle a motor... :rolleyes:

Aztán összehasonlítottam őket és kiderült, hogy 3 lyuk hiányzott az "újból". Azt belefúrtam, ahogy a régin volt és onnantól kezdve simán megy... :huh:

Elküldve

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a termosztátház alján észrevettem hogy enyhén szivárod a fagyálló. Szerintetek a tömítés lehet a ludas? Ugyanakkor ezen a részen olyan mintha enyhén az olaj is csöpögne. Ha valakinek van valami ötlete akkor kérem szóljön

Előre is köszi

(1.6 16V, X16XEL)

Elküldve
Nem értem az opeléket...

Anno mikor gondom volt a főtengelyszíjtárcsával, sikerült vennem egyet, de az tigráról volt és megkergült tőle a motor... :rolleyes:

Aztán összehasonlítottam őket és kiderült, hogy 3 lyuk hiányzott az "újból". Azt belefúrtam, ahogy a régin volt és onnantól kezdve simán megy... :huh:

És melyik oldalán volt a 3 "lyuk? A legtöbbször a furatokkal egyensúlyozzák ki a forgó alkatrészeket.

Sok különbség nincs a gyári főtengelyek között, ha a méretei egyeznek, mármint löket, csapátmérők, osztás akkor használható bármelyik.

Van néhány olyan blokk aminek belül van a főtengely jeladó tárcsája, mint pl c20xe és z18xe, azokat nem olyan jó helyettesíteni másikkal aminek nincs tárcsája, de az sem megoldhatatlan.

Elküldve
azokat nem olyan jó helyettesíteni másikkal aminek nincs tárcsája, de az sem megoldhatatlan.

Főleg ha egyedi gyújtást pakolsz rá... :rolleyes:

Nekem is ezeket dobja.

Corsa B/Tigránál van egy másik GM számú főtengely is. Astrát viszont csak egy főtengellyel gyártották, de mindegyiknek ugyanaz a helyettesítése.

Akkor csak jól emlékeztem... :huh:

Elküldve
És melyik oldalán volt a 3 "lyuk? A legtöbbször a furatokkal egyensúlyozzák ki a forgó alkatrészeket.

Sok különbség nincs a gyári főtengelyek között, ha a méretei egyeznek, mármint löket, csapátmérők, osztás akkor használható bármelyik.

Van néhány olyan blokk aminek belül van a főtengely jeladó tárcsája, mint pl c20xe és z18xe, azokat nem olyan jó helyettesíteni másikkal aminek nincs tárcsája, de az sem megoldhatatlan.

Erről van szó. Ez a régi tárcsa.

20120116150_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A másikon nem volt az a 3 lyuk.

Addig nem ment rendesen a motor, amíg bele nem fúrtam. :rolleyes:

40ezret nekem megért az a 3 lyuk... :huh:

Elküldve
Na most akkor én hülye vagyok TomTech!

Az a 3 lyuk nem a súlyozás miatt van benne? :rolleyes:

Nem tudom. Csak tapasztalat. Felraktuk rá a lyuknélkülit és hiába nyomtuk meg a gázt, nem akart felpörögni...csak hörgött...

Belefúrtam és rögtön jó lett... :huh:

Elküldve
Én ilyen szíjfeszítő-görgőt vettem:

sz_jfesz_t__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Valami ötezer körül van. Aztán mikor kifeküdt, lefúrtam a szegecseket és kicseréltem benne az ezerforintos csapágyat és három pici csavarral összeraktam. Azóta csak a csapágyakat cserélgetem... :rolleyes:

Ez akkor érvényes, ha rugós feszítő van. Ha igen, akkor nem az egész szerkezetet, hanem csak a görgőt kell rajta cserélni! :huh:

Nekem ugyan ez a bajom. Főleg télen hidegen ha beindítom csúnya nyöszörgő hangja van a motornak. Már megvettem bele a feszítőt, de kiderült, hogy kell bele még egy. 1,4 16V motor, klímás, szervó nélküli. A szervó helyén van egy szerkezet és azon egy ékszíjtárcsa, amiben szarrá kopott már a csapágy, persze cserélni nem lehet abban sem, új tárcsa kell oda is.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.