Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Tapasztalatból mondom, hogy ezeknek a számoknak nem sok köze van a valósághoz, de még a gyári adatokhoz sem.

Egyet kell éretenem a kollégával. A fogyasztás túl összetett dolog, olya sok mindentől függ. Milyenek a gumijaid, mekkora bennük a nyomás, hányan ültök a kocsiban, mekkora a talpad és a forgalom stb...

Pl.

Ex 1.4 8V-s benzines Thaliam gyári átlagfogyasztása kb. 6,5l/100 Km. Ja vákuumban lehet... Nekem pl. sohasem sikerült 7-7,5l alá vinni. Akkor volt 7l, ha sokat mentem vele országútom.

Az öreg X17DTL-nek az elmúlt hónapi átlaga 6,25l/100Km volt szín tisztán városban téli körülmények között. A gyári adat városra 7-7,5l.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a hasznos hozzászólást!

Az eladó pontosan nem tudja a motor kódot, mert nem ért hozzá. Eredetileg C14NZ-t, vagy C14SE-t keresek, de pillanatnyilag ezt a bontásra váró 1994-es osztrák eredetű 1,6-ost találtam. Azért kérdeztem mennyit fogyaszthat ténylegesen, nem papíron! Adatot meg csak ennyit tudtam meg egyelőre. Amúgy meg C12NZ motort cserélnék le Corsa B-ben. A C12NZ-m a 7 litert simán megeszi! Kb 10 km országút, 11 km városi főút, naponta 2x, és csak 45le (új korában, nem 17 évesen). Nem vagánykodni akarok a többlet lóerővel, hanem biztonságosan előzni azokat, akik 50-el mennek ott is ahol 90-el is lehetne!

Gyuri

Link to comment
Megosztás:

Csak gondoltam hogy te is vágytál egy kis többletlóerőre.( Nem versenyautóra) :lol:

Vágyni vágyok, de az SI-sétésnek nem sok értelme van. A 60lóból sosem lesz 82 ha sugár hajtóművet raksz rá akkor max. :D Inkább gyűjtök pénzt meg várok 2-3évet aztán kap egy c20xe-t. Fölösleges addig tákolgatni... Legalább is én így látom..

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalatból mondom, hogy ezeknek a számoknak nem sok köze van a valósághoz, de még a gyári adatokhoz sem.

Nekem az x16szr 7,5-öt produkált mikor megvettem de utána 6-al elvoltam lement 5,6-ra is most a téli 7,5 -úgy hogy érzem rajta hogy torpan Egyébként elégé vegyessen használom város : országut : 1-1

A ethanol mindig felvitte 6,4-ről 7,6-ra amikor probálkoztam vele.....

Link to comment
Megosztás:

Vágyni vágyok, de az SI-sétésnek nem sok értelme van. A 60lóból sosem lesz 82 ha sugár hajtóművet raksz rá akkor max. :lol: Inkább gyűjtök pénzt meg várok 2-3évet aztán kap egy c20xe-t. Fölösleges addig tákolgatni... Legalább is én így látom..

Ezt én is így látom. Az enyémbe már bele van hekkelve egy klíma, úgyhogy a legkevésbé sem hiányzik még egy kis forrasztgatás. Motorcserébe is csak úgy akarok belemászni, hogyha nem kell tákolgatni.

Link to comment
Megosztás:

Miért hiszi mindenki, hogy egy motorcsere tákolással jár? :D

Mert csak az a jó amit gyárban tettek bele, és csak 13-as felnivel, mert nagyobbal meghalsz :devlish:

(vagy ami motorcserével eddig találkoztak, az olyan is volt, és még nem tudja, hogy ki lehet azt cserélni normálisan is :lol:)

Link to comment
Megosztás:

Te cseréltél már motort más motorkódúra? Én egy x14nz-t szeretnék x14xe-re cserélni. Van valakinek infója róla (buktatók, képek, stb.)?

Az x14xe egy nagy buktató az egész motor. :lol: De tedd csak be majd rá jössz :D Hogy jobb lenne a c14nz. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Az x14xe egy nagy buktató az egész motor. :lol: De tedd csak be majd rá jössz :D Hogy jobb lenne a c14nz. :devlish:

Miért? Mi a gond vele? Azért gondoltam erre, mert van a családban egy, ami egész jó. Amellett ha jól tudom akkor a váltót és a féltengelyeket sem kell bántani. Az x14nz-vel a bajom csak az, hogy a motor gyengesége miatt kényes helyzetbe kerülök előzéskor, viszont ehhez sokat fogyaszt. Az autó végsebessége nekem 158 km/h (az enyém sedan). Ha megy a klíma az meg már egyenesen botrányos teljesítmény.

Annak idején azért vettem meg mert volt benne 33000 km. Tulajdonképpen szeretem is mert jól kiszolgál csak lehetne egy kicsit több a kraft. :devlish:

Most 134000 van benne és semmi baja.

Link to comment
Megosztás:

Miért? Mi a gond vele? Azért gondoltam erre, mert van a családban egy, ami egész jó. Amellett ha jól tudom akkor a váltót és a féltengelyeket sem kell bántani. Az x14nz-vel a bajom csak az, hogy a motor gyengesége miatt kényes helyzetbe kerülök előzéskor, viszont ehhez sokat fogyaszt. Az autó végsebessége nekem 158 km/h (az enyém sedan). Ha megy a klíma az meg már egyenesen botrányos teljesítmény.

Annak idején azért vettem meg mert volt benne 33000 km. Tulajdonképpen szeretem is mert jól kiszolgál csak lehetne egy kicsit több a kraft. :D

Most 134000 van benne és semmi baja.

Már volt róla szó, hogy egy átalakítás X14SE-re talán jobb dolog lenne...ott is nyernél kb 20 lovat és a motorszám sem változna... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!Most vettem egy 14se motoros f astrát.Ebben van egr szelep?Katalizátor nincs alatta az tuti de első ránézésre egr-t se látok bár én a vákumos-hoz vagyok szokva azt kerestem.

Hi!

Nincs benne EGR szelep, ne keresd. A katalizátort az előző tulaj vette ki? Műszakin keresni fogják.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.