Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ladám sose volt, nem is vágytam rá, tehát annak a "lekivilágát"nem ismerem. Ellenben döntsd el magad, hogy hogyan járna egy papír légszűrőbetét egy Astrában kb. 1 hónapos üzem után, ha a képen látható mennyiségű trutyi "rádőlne"!

RIMG0707_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

RIMG0707_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Üdv!

Elég egyszerű szerkezetnek tűnik ez a szűrő. Leírnád a "hozzávalókat"?

Kösz előre is!

Link to comment
Megosztás:

Ez a kartergázcsövem. Én motorom esetében 2kartergáz cső megy a szívósorba. Egy nagy, és egy kicsi(8as) a pillangószelep után, a kicsit ledugóztam, mert feleslegesnek tartottam, a nagyot meg levezettem a kasztni alá, mivel bőven tud azon a nagy csövön is szellőzni :D

rosszul tetted hogy ledugóztad ugyanis alapjáraton csak ott szellőzik a motor kartell, az enyém el is volt dugulva az a pici furat ki kellet pucolnom :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kösz átolvastam.

Tiszta minden és asszem meg is van hozzá minden otthon... Legalább lessz elfoglaltságom a télre. :lol:. Írták ,hogy téliesítés???

Sztem egyszerű kell önteni a leválasztó tartályba 1 kis rézelejét vagy autoglikolt azt mehet rá a szmötyi már nem tud megfagyni. :D :devlish: :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Kösz átolvastam.

Tiszta minden és asszem meg is van hozzá minden otthon... Legalább lessz elfoglaltságom a télre. :lol:. Írták ,hogy téliesítés???

Sztem egyszerű kell önteni a leválasztó tartályba 1 kis rézelejét vagy autoglikolt azt mehet rá a szmötyi már nem tud megfagyni. :D :devlish: :devlish:

Erről beszéltem, hogy a lustaságom miatt szétfagyott a "bödönöm". Kb. 1 dl fagyálló ablakmosó elég ha az aljára önti a Zember!

Link to comment
Megosztás:

Kösz átolvastam.

Tiszta minden és asszem meg is van hozzá minden otthon... Legalább lessz elfoglaltságom a télre. :lol:. Írták ,hogy téliesítés???

Sztem egyszerű kell önteni a leválasztó tartályba 1 kis rézelejét vagy autoglikolt azt mehet rá a szmötyi már nem tud megfagyni. :D :devlish: :devlish:

RIMG0549.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

RIMG0550.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

RIMG0551.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

RIMG0549.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ahan.

Faca. Nem használtál vörösrezet szűrőként benne? Tetszik ez a beföttes üveg megoldás (én is régen rájöttem már, hogy a befőttes üveg egyszerűen mindenre jó! :lol: ) a tető a festék eltávolítása után simán forrasztható, légmentesen zár, savaknak-lúgoknak ellenáll, bírja a vákuumot stbstb.

Nekem viszont van 1 lepukkant házi vízművem szűrőstöl mindenestöl (tudtam, hogy még nem szemétérett!!! :D )

Link to comment
Megosztás:

Ahan.

Faca. Nem használtál vörösrezet szűrőként benne? Tetszik ez a beföttes üveg megoldás (én is régen rájöttem már, hogy a befőttes üveg egyszerűen mindenre jó! :lol: ) a tető a festék eltávolítása után simán forrasztható, légmentesen zár, savaknak-lúgoknak ellenáll, bírja a vákuumot stbstb.

Nekem viszont van 1 lepukkant házi vízművem szűrőstöl mindenestöl (tudtam, hogy még nem szemétérett!!! :D )

Nem. A szivacs sokkal többet ér. Krosszmotorok légszűrőjében is mosható szivacsot alkalmaznak, és az a kis porszemeket is leválasztja. Itt pedig azért látsz 3 réteg szivacsot, mert a próbák során először egyel kezdtem, majd kettővel folytattam és a leghatásosabb a 3 réteg lett. Főleg a hűvösebb időkben választ le sok vizet (nyilvánvalóan) és az olaj mennyisége pedig motorfüggő. Minden jót, amit a fentebb hivatkozott linken olvasni lehetett én is tapasztaltam.

Ha a vízhajtásos projectemen túl leszek, újra beszerelem a kartergáz szűrőt is, de lehet, hogy kicsit "profibbá" varázsolom a konstrukciómat.

Link to comment
Megosztás:

Nem. A szivacs sokkal többet ér. Krosszmotorok légszűrőjében is mosható szivacsot alkalmaznak, és az a kis porszemeket is leválasztja. Itt pedig azért látsz 3 réteg szivacsot, mert a próbák során először egyel kezdtem, majd kettővel folytattam és a leghatásosabb a 3 réteg lett. Főleg a hűvösebb időkben választ le sok vizet (nyilvánvalóan) és az olaj mennyisége pedig motorfüggő. Minden jót, amit a fentebb hivatkozott linken olvasni lehetett én is tapasztaltam.

Ha a vízhajtásos projectemen túl leszek, újra beszerelem a kartergáz szűrőt is, de lehet, hogy kicsit "profibbá" varázsolom a konstrukciómat.

Mond meg a frankót! Tényleg porszáraz marad a fojtószelepház a szűrő alkalmazásával ?! És nem trutyisodik be az alapjárati motor sem??? Mert van a családban még 1 szekér 1 bravo1.2 na ennek tipusbaja a torok dzsuvásodásából adodó alapjárati motor tönkremenetele (műszakilag sz@r konstrukció) ott közvetlen a pillangó szelepet állítja 1 elektromotor (egy műanyag mechamizmuson keresztül). Namost ha ez a mechanizmus egy pillanarta is megakad (pl a lerakódástól) akkor bizony az állítómotorban törik vmi. Ez történt nálam is és szarul érintett, hogy a bontott alkatrész 15.000 az új meg 67.000 körül taksál...

Ezért lenne fontos nekem ez a szürő és persze az opelnek sem ártana. Nem vagyok híve az időszakos pucolgatásnak mert sztem:

1.az állandó szétszedéstől deformálódik idővel a fojtószelepház(a sok meghúzástól)

2.a csavarok menetfészke egy viszonylag lágy anyagból készült (a csavarhoz képest) er-go idővel kinyalja a menetet belőle

Link to comment
Megosztás:

Mond meg a frankót! Tényleg porszáraz marad a fojtószelepház a szűrő alkalmazásával ?! És nem trutyisodik be az alapjárati motor sem??? Mert van a családban még 1 szekér 1 bravo1.2 na ennek tipusbaja a torok dzsuvásodásából adodó alapjárati motor tönkremenetele (műszakilag sz@r konstrukció) ott közvetlen a pillangó szelepet állítja 1 elektromotor (egy műanyag mechamizmuson keresztül). Namost ha ez a mechanizmus egy pillanarta is megakad (pl a lerakódástól) akkor bizony az állítómotorban törik vmi. Ez történt nálam is és szarul érintett, hogy a bontott alkatrész 15.000 az új meg 67.000 körül taksál...

Ezért lenne fontos nekem ez a szürő és persze az opelnek sem ártana. Nem vagyok híve az időszakos pucolgatásnak mert sztem:

1.az állandó szétszedéstől deformálódik idővel a fojtószelepház(a sok meghúzástól)

2.a csavarok menetfészke egy viszonylag lágy anyagból készült (a csavarhoz képest) er-go idővel kinyalja a menetet belőle

Az Opelomat állandóan ingadozó alapjárattal vettem. Szakszervíz, "injektorspecialista számítógépbűvész", senki nem tudta az okát.

Miután kitakarítottam a pillangószelp házát és az alapjárati motort (saját elhatározásból) minden hiba megszűnt. Aztán jött a kartergázszűrő, és azóta nincs ilyen jellegű problémám. Igaz, hogy két éve az sincs benne...., de benne lesz.

Az biztos, hogy amit a bödönben látsz az nem kerülhet vissza a motorba ha van szűrőd. Nem garantálom, hogy a vízpárából nyáron nem jut át valami, de az olaj biztosan nem megy át! A bödönből egy vizes olajemulziót lehet kitölteni.

Link to comment
Megosztás:

Az Opelomat állandóan ingadozó alapjárattal vettem. Szakszervíz, "injektorspecialista számítógépbűvész", senki nem tudta az okát.

Miután kitakarítottam a pillangószelp házát és az alapjárati motort (saját elhatározásból) minden hiba megszűnt. Aztán jött a kartergázszűrő, és azóta nincs ilyen jellegű problémám. Igaz, hogy két éve az sincs benne...., de benne lesz.

Az biztos, hogy amit a bödönben látsz az nem kerülhet vissza a motorba ha van szűrőd. Nem garantálom, hogy a vízpárából nyáron nem jut át valami, de az olaj biztosan nem megy át! A bödönből egy vizes olajemulziót lehet kitölteni.

Kösz a választ Mester! Asszem megyek is és nekiállok! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek!

van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód.

Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen.

Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül.

Szikra van.

Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem.

Az összes biztosíték jó.

Vezérlés nem szakadt el.

Szűrők jók.

Tuti, hogy benzin van benne.

Mi lehet még szerintetek a probléma???

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek!

van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód.

Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen.

Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül.

Szikra van.

Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem.

Az összes biztosíték jó.

Vezérlés nem szakadt el.

Szűrők jók.

Tuti, hogy benzin van benne.

Mi lehet még szerintetek a probléma???

Üdv!

Hibakód?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek!

van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód.

Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen.

Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül.

Szikra van.

Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem.

Az összes biztosíték jó.

Vezérlés nem szakadt el.

Szűrők jók.

Tuti, hogy benzin van benne.

Mi lehet még szerintetek a probléma???

Üdv!

A vezérlés jelen van ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek!

van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód.

Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen.

Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül.

Szikra van.

Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem.

Az összes biztosíték jó.

Vezérlés nem szakadt el.

Szűrők jók.

Tuti, hogy benzin van benne.

Mi lehet még szerintetek a probléma???

Üdv!

Ja amit még kihagytam és fontos. hogy amikor ráadom a gyújtás a műszeregységen nincs töltés meg olajnyomás visszajelzés. csak a check lámpa világít.

Kézifék visszajelzőlámpa sem működik? Valahogy testelési problémára gyanakszom, vagy csatlakozási baj. Ha az autórádió működik és gyújtás ráadásra be is kapcsol (ha gyári), akkor nem a biztosíték ment ki (F7-es jelzésű 10 amperes). Sőt. A check engine izzó is onnan kapja a ménkőt. Szerintem a motor testvezeték átkötéseit nézd át elsősorban.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.