Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

hali mocidiagnosztikám világított de elaludt! hibakódot kivillogtattam és a 44 jött ki! ami ezt jelenti:Lambda szonda / befúvásjel keverék túl szegény

Ez milehet? alapjáraton járt és akkor világított a visszajelző kinyomtam a kuplungot kis gázt adtam és ki is aludt! Köszönettel!

Egészen pontosan azt jelenti,hogy szegény a keverék,aminek motorkonstrukciótól függően sok oka lehet,de a legvalószínűbb az elfáradt lambdaszonda.

Bosch ajánlott ha kell venni, vagy a teljesen gyári minőségű (nem a hat ropis,mert az eléggé lutri.)

Link to comment
Megosztás:

Egészen pontosan azt jelenti,hogy szegény a keverék,aminek motorkonstrukciótól függően sok oka lehet,de a legvalószínűbb az elfáradt lambdaszonda.

Bosch ajánlott ha kell venni, vagy a teljesen gyári minőségű (nem a hat ropis,mert az eléggé lutri.)

Azért előszőr én ránéznék a szonda tömítésére is mielött cserélném. Lehet, hogy csak tömitetlen vagy csak egyszerűen lelazult és falsot szív. Nekem is pont ezt játszotta egy éve......Vettem egy újat helyette de csak meg kellett volna húzni a régit....

Link to comment
Megosztás:

Azért előszőr én ránéznék a szonda tömítésére is mielött cserélném. Lehet, hogy csak tömitetlen vagy csak egyszerűen lelazult és falsot szív. Nekem is pont ezt játszotta egy éve......Vettem egy újat helyette de csak meg kellett volna húzni a régit....

Én vettem úgy,hogy nem is az volt a baja,hanem teljesen más.

Mondjuk hibalámpa nem volt,de itt is érdekes,hogy csak alapjáraton csinálja,ezért fogalmaztam óvatosan,hogy nem biztos,csak valószínűleg arra van a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Én vettem úgy,hogy nem is az volt a baja,hanem teljesen más.

Mondjuk hibalámpa nem volt,de itt is érdekes,hogy csak alapjáraton csinálja,ezért fogalmaztam óvatosan,hogy nem biztos,csak valószínűleg arra van a hiba.

Teljesen igazad van nem is kioktatásnak szántam a kommentet. Inkább hibalehetőségnek..... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Leveheted a szijat és kézzel megforgathatod , rögtön kiderül hogy zörög -e de a generátor csapágy is tud ilyet :lol:

Köszi az ötletet...

sajnos tovább vizsgálva a dolgot már ott tartok, hogy ha kiemelem a kuplungot elhallgat... ha felengedem a pedált elkezdi...

ilyen beavatkozásra (kuplung javítás) nem vagyok felkészülve... :D :devlish: :devlish: :icon13: azt azonban még ellenőriznem kell mi mivel érhet össze mi okozhat ott rezgést, zörgést (alapvetően nem értem miért remeg a pedál ha épp csak hozzáér a talpam, de még nem nyomom ki... amint elkezdem kinyomni a kuplungot megszűnik a remegés...) kinyomott kuplunggal pörgetve a motort szép egészséges hangja van... a zörgés 3000 és 4000 között csak felengedett kuplung mellett jelentkezik...

-Volna esetleg erre ötlet?

üdv,

Zsolt.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az ötletet...

sajnos tovább vizsgálva a dolgot már ott tartok, hogy ha kiemelem a kuplungot elhallgat... ha felengedem a pedált elkezdi...

ilyen beavatkozásra (kuplung javítás) nem vagyok felkészülve... :lol: :D :devlish: :devlish: azt azonban még ellenőriznem kell mi mivel érhet össze mi okozhat ott rezgést, zörgést (alapvetően nem értem miért remeg a pedál ha épp csak hozzáér a talpam, de még nem nyomom ki... amint elkezdem kinyomni a kuplungot megszűnik a remegés...) kinyomott kuplunggal pörgetve a motort szép egészséges hangja van... a zörgés 3000 és 4000 között csak felengedett kuplung mellett jelentkezik...

-Volna esetleg erre ötlet?

üdv,

Zsolt.

Kinyomócsapágy?!

Link to comment
Megosztás:

Köszi az ötletet...

sajnos tovább vizsgálva a dolgot már ott tartok, hogy ha kiemelem a kuplungot elhallgat... ha felengedem a pedált elkezdi...

ilyen beavatkozásra (kuplung javítás) nem vagyok felkészülve... :lol: :D :devlish: :devlish: azt azonban még ellenőriznem kell mi mivel érhet össze mi okozhat ott rezgést, zörgést (alapvetően nem értem miért remeg a pedál ha épp csak hozzáér a talpam, de még nem nyomom ki... amint elkezdem kinyomni a kuplungot megszűnik a remegés...) kinyomott kuplunggal pörgetve a motort szép egészséges hangja van... a zörgés 3000 és 4000 között csak felengedett kuplung mellett jelentkezik...

-Volna esetleg erre ötlet?

üdv,

Zsolt.

Lehet hogy a rugótörés hallatszódik vagy kinyomócsapágy hangoskodik! Rá kell lesni és gyors kiderül!

Link to comment
Megosztás:

Kinyomócsapágy?!

Annak nem kellene kinyomás közben is remegni, rázni??? ennek ellenére kinyomott kuplung mellett nem érzek /hallok semmit -> ha felengedem a pedált terheletlen állapotú (elvileg) akkor miért is lenne befolyással a csapágy a pedálra??? :lol:

Azért még nem zárom ki csak sajnos nem tudom itthon megreszelni...

:D

Link to comment
Megosztás:

Annak nem kellene kinyomás közben is remegni, rázni??? ennek ellenére kinyomott kuplung mellett nem érzek /hallok semmit -> ha felengedem a pedált terheletlen állapotú (elvileg) akkor miért is lenne befolyással a csapágy a pedálra??? :lol:

Azért még nem zárom ki csak sajnos nem tudom itthon megreszelni...

:D

Létezik egy bizonyos hézag a kinyomó csapágy és a kuplung tárcsa között (plusz még a kinyomó csapágy és a kinyomó villa között is). Namost, ha te csak "érintőleg" teszed a lábadat a pedálra (és tegyük fel, hogy döglött a kinyomócsapágy) akkor az ott bent a helyén axiálisan is rezeg kvázi a mechanizmuson át dobol a talpadon. De ha te kissé (vagy teljesen) benyomod a kuplung pedált akkor mexünteted a hézagot mexünik az axiális mozgási lehetőség is így már nem tud tovább rezegni a rendszer és helyre áll a világbéke......Szerintem ez lehet a gondja! javítsatok ki ha tévedek!!!! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Létezik egy bizonyos hézag a kinyomó csapágy és a kuplung tárcsa között (plusz még a kinyomó csapágy és a kinyomó villa között is). Namost, ha te csak "érintőleg" teszed a lábadat a pedálra (és tegyük fel, hogy döglött a kinyomócsapágy) akkor az ott bent a helyén axiálisan is rezeg kvázi a mechanizmuson át dobol a talpadon. De ha te kissé (vagy teljesen) benyomod a kuplung pedált akkor mexünteted a hézagot mexünik az axiális mozgási lehetőség is így már nem tud tovább rezegni a rendszer és helyre áll a világbéke......Szerintem ez lehet a gondja! javítsatok ki ha tévedek!!!! :lol:

Ok meggyőztél. Megbontás nélkül lehet ellenőrizni valahogy a kinyomócsapágy állapotát? Vagy szerviz...

Köszi,

Zsolt.

Link to comment
Megosztás:

Ok meggyőztél. Megbontás nélkül lehet ellenőrizni valahogy a kinyomócsapágy állapotát? Vagy szerviz...

Köszi,

Zsolt.

Kinyomó csapágy benyomott pedálnál hangoskodik. Felengedett pedálnál a nyelestengely csapágy szokott.

Ezek szervizes dolgok (nyilván lehet otthon is :lol: ), de amit érdemes megnézni, van-e elég olaj a váltóban. :D

Link to comment
Megosztás:

Kinyomó csapágy benyomott pedálnál hangoskodik. Felengedett pedálnál a nyelestengely csapágy szokott.

Ezek szervizes dolgok (nyilván lehet otthon is :D ), de amit érdemes megnézni, van-e elég olaj a váltóban. :devlish:

Igazad lehet de nekem nzsl által leirtak szerint viselkedett a kocsim amikor is kinyomócsapágyas volt (igaz nem opel volt).... :lol:

Egy biztos bármi is legyen a gondja (leszámítva az olajszint ellenörzést) macerás dolog ezt megfelelő szerszámok nélkül megcsinálni mivel ha jól tudom a kupluntárcsa cserét leszámítva minden máshoz szét kell húzni az autót (váltót a motortól).

Link to comment
Megosztás:

Igazad lehet de nekem nzsl által leirtak szerint viselkedett a kocsim amikor is kinyomócsapágyas volt (igaz nem opel volt).... :lol:

Egy biztos bármi is legyen a gondja (leszámítva az olajszint ellenörzést) macerás dolog ezt megfelelő szerszámok nélkül megcsinálni mivel ha jól tudom a kupluntárcsa cserét leszámítva minden máshoz szét kell húzni az autót (váltót a motortól).

Én úgy tudom, hogy a szerkezetet is és a nyomcsapágyat is ki lehet cserélni, a váltó-motor széthúzása nélkül, ha szerelőablakos a váltó.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, hogy a szerkezetet is és a nyomcsapágyat is ki lehet cserélni, a váltó-motor széthúzása nélkül, ha szerelőablakos a váltó.

Igen én is használat közben veszem le az óvszert :lol:

A nyelestengely eltávolitásához van 1 büvésztrükk a neten ...........

Link to comment
Megosztás:

Igazad lehet de nekem nzsl által leirtak szerint viselkedett a kocsim amikor is kinyomócsapágyas volt (igaz nem opel volt).... :lol:

Egy biztos bármi is legyen a gondja (leszámítva az olajszint ellenörzést) macerás dolog ezt megfelelő szerszámok nélkül megcsinálni mivel ha jól tudom a kupluntárcsa cserét leszámítva minden máshoz szét kell húzni az autót (váltót a motortól).

Előfordul olyan is. :icon13:

Az ablakos váltóknál tényleg lehet kuplungot cserélni a motor és váltó széthúzása nélkül. :devlish:

Le kell venni a váltó oldalablakát, kivenni a nyelestengelynél egy seegergyűrűt, ezután kihúzható a nyelestengely annyira, hogy a kuplung alkatrészek lefelé kivehetők.

A bibi annyi, hogy kell hozzá 3db kapocs, ami összefogja a szerkezetet a tárcsával és ha nem mozog könnyen a tengely akkor ki kell venni belőle egy csavart (ami nem jön ki könnyen és az újabbaknál torx fejű) és annak a helyére lehet egy kihúzót betenni. Természetesen ez nem általánosan használt, hanem M7-es menetű. :devlish: :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, még mindig az a Varta van. Egyébként semmi gondja, csak ilyenkor télen esik nehezére az indítózás hidegen. Hosszabb állásnál (pár nap, vagy hét) ilyenkor rá szoktam csiptetni egy csepptöltőt, azzal pár nap után úgy indít, mint nyáron szokott.

Mikor kocsival megyek be szolgálatba, akkor olykor én is ráteszem. :D Igaz, ki kell vennem, mert a műhelyünkben van a szelénes töltő. Legkisebb töltés erősségre rakom (max 40A), valamint sorbakötök egy 21W-os féklámpa izzót is vele és délutánig elvan ott. :lol: Az mondjuk érdekes volt a múltkor, hogy két napig nem volt akksira kötve a verda, aztán a rádió nem kérte a kódot mikor visszatették, pedig kérnie kéne. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Mikor kocsival megyek be szolgálatba, akkor olykor én is ráteszem. :D Igaz, ki kell vennem, mert a műhelyünkben van a szelénes töltő. Legkisebb töltés erősségre rakom (max 40A), valamint sorbakötök egy 21W-os féklámpa izzót is vele és délutánig elvan ott. :lol: Az mondjuk érdekes volt a múltkor, hogy két napig nem volt akksira kötve a verda, aztán a rádió nem kérte a kódot mikor visszatették, pedig kérnie kéne. :devlish:

Az enyém se kéri. Már így vettem egy neppertől a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Nálam ez lehetett, de nem félek, hogy kilopják a 19 éves rádiómat..... Az a jó az ilyen öregben, hogy már autószámba sem veszik a tolvajok! :lol:

Nálam is ki van véve a kód a gyári rádióból, de én sem félek, hogy lenyúlják, mert amikor ki akartam venni én sem bírtam kivenni a rádiót akárhogyan szétdöntöttem a műszerfalat és hátulról is nyomtam. Valahogy a rádió aljára és a tetjére ragasztott talán rezgéscsillapító lapocskák úgy összeragasztották a rádiót és a keretet, hogy ez már így marad ahogy a gyárban összerakták. Nem hiszem, hogy egy tolvaj csak úgy kikapná.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is ki van véve a kód a gyári rádióból, de én sem félek, hogy lenyúlják, mert amikor ki akartam venni én sem bírtam kivenni a rádiót akárhogyan szétdöntöttem a műszerfalat és hátulról is nyomtam. Valahogy a rádió aljára és a tetjére ragasztott talán rezgéscsillapító lapocskák úgy összeragasztották a rádiót és a keretet, hogy ez már így marad ahogy a gyárban összerakták. Nem hiszem, hogy egy tolvaj csak úgy kikapná.

De tulajdonképpen meg is köszönnéd neki :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.