samtron77 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Egészen pontosan azt jelenti,hogy szegény a keverék,aminek motorkonstrukciótól függően sok oka lehet,de a legvalószínűbb az elfáradt lambdaszonda. Bosch ajánlott ha kell venni, vagy a teljesen gyári minőségű (nem a hat ropis,mert az eléggé lutri.) Azért előszőr én ránéznék a szonda tömítésére is mielött cserélném. Lehet, hogy csak tömitetlen vagy csak egyszerűen lelazult és falsot szív. Nekem is pont ezt játszotta egy éve......Vettem egy újat helyette de csak meg kellett volna húzni a régit.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Azért előszőr én ránéznék a szonda tömítésére is mielött cserélném. Lehet, hogy csak tömitetlen vagy csak egyszerűen lelazult és falsot szív. Nekem is pont ezt játszotta egy éve......Vettem egy újat helyette de csak meg kellett volna húzni a régit.... Én vettem úgy,hogy nem is az volt a baja,hanem teljesen más. Mondjuk hibalámpa nem volt,de itt is érdekes,hogy csak alapjáraton csinálja,ezért fogalmaztam óvatosan,hogy nem biztos,csak valószínűleg arra van a hiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
samtron77 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Én vettem úgy,hogy nem is az volt a baja,hanem teljesen más. Mondjuk hibalámpa nem volt,de itt is érdekes,hogy csak alapjáraton csinálja,ezért fogalmaztam óvatosan,hogy nem biztos,csak valószínűleg arra van a hiba. Teljesen igazad van nem is kioktatásnak szántam a kommentet. Inkább hibalehetőségnek..... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzsl Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Leveheted a szijat és kézzel megforgathatod , rögtön kiderül hogy zörög -e de a generátor csapágy is tud ilyet :lol: Köszi az ötletet... sajnos tovább vizsgálva a dolgot már ott tartok, hogy ha kiemelem a kuplungot elhallgat... ha felengedem a pedált elkezdi... ilyen beavatkozásra (kuplung javítás) nem vagyok felkészülve... :D :devlish: :devlish: :icon13: azt azonban még ellenőriznem kell mi mivel érhet össze mi okozhat ott rezgést, zörgést (alapvetően nem értem miért remeg a pedál ha épp csak hozzáér a talpam, de még nem nyomom ki... amint elkezdem kinyomni a kuplungot megszűnik a remegés...) kinyomott kuplunggal pörgetve a motort szép egészséges hangja van... a zörgés 3000 és 4000 között csak felengedett kuplung mellett jelentkezik... -Volna esetleg erre ötlet? üdv, Zsolt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
samtron77 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Köszi az ötletet... sajnos tovább vizsgálva a dolgot már ott tartok, hogy ha kiemelem a kuplungot elhallgat... ha felengedem a pedált elkezdi... ilyen beavatkozásra (kuplung javítás) nem vagyok felkészülve... :lol: :D :devlish: :devlish: azt azonban még ellenőriznem kell mi mivel érhet össze mi okozhat ott rezgést, zörgést (alapvetően nem értem miért remeg a pedál ha épp csak hozzáér a talpam, de még nem nyomom ki... amint elkezdem kinyomni a kuplungot megszűnik a remegés...) kinyomott kuplunggal pörgetve a motort szép egészséges hangja van... a zörgés 3000 és 4000 között csak felengedett kuplung mellett jelentkezik... -Volna esetleg erre ötlet? üdv, Zsolt. Kinyomócsapágy?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Köszi az ötletet... sajnos tovább vizsgálva a dolgot már ott tartok, hogy ha kiemelem a kuplungot elhallgat... ha felengedem a pedált elkezdi... ilyen beavatkozásra (kuplung javítás) nem vagyok felkészülve... :lol: :D :devlish: :devlish: azt azonban még ellenőriznem kell mi mivel érhet össze mi okozhat ott rezgést, zörgést (alapvetően nem értem miért remeg a pedál ha épp csak hozzáér a talpam, de még nem nyomom ki... amint elkezdem kinyomni a kuplungot megszűnik a remegés...) kinyomott kuplunggal pörgetve a motort szép egészséges hangja van... a zörgés 3000 és 4000 között csak felengedett kuplung mellett jelentkezik... -Volna esetleg erre ötlet? üdv, Zsolt. Lehet hogy a rugótörés hallatszódik vagy kinyomócsapágy hangoskodik! Rá kell lesni és gyors kiderül! Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzsl Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Kinyomócsapágy?! Annak nem kellene kinyomás közben is remegni, rázni??? ennek ellenére kinyomott kuplung mellett nem érzek /hallok semmit -> ha felengedem a pedált terheletlen állapotú (elvileg) akkor miért is lenne befolyással a csapágy a pedálra??? :lol: Azért még nem zárom ki csak sajnos nem tudom itthon megreszelni... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
samtron77 Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Annak nem kellene kinyomás közben is remegni, rázni??? ennek ellenére kinyomott kuplung mellett nem érzek /hallok semmit -> ha felengedem a pedált terheletlen állapotú (elvileg) akkor miért is lenne befolyással a csapágy a pedálra??? :lol: Azért még nem zárom ki csak sajnos nem tudom itthon megreszelni... :D Létezik egy bizonyos hézag a kinyomó csapágy és a kuplung tárcsa között (plusz még a kinyomó csapágy és a kinyomó villa között is). Namost, ha te csak "érintőleg" teszed a lábadat a pedálra (és tegyük fel, hogy döglött a kinyomócsapágy) akkor az ott bent a helyén axiálisan is rezeg kvázi a mechanizmuson át dobol a talpadon. De ha te kissé (vagy teljesen) benyomod a kuplung pedált akkor mexünteted a hézagot mexünik az axiális mozgási lehetőség is így már nem tud tovább rezegni a rendszer és helyre áll a világbéke......Szerintem ez lehet a gondja! javítsatok ki ha tévedek!!!! :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzsl Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Létezik egy bizonyos hézag a kinyomó csapágy és a kuplung tárcsa között (plusz még a kinyomó csapágy és a kinyomó villa között is). Namost, ha te csak "érintőleg" teszed a lábadat a pedálra (és tegyük fel, hogy döglött a kinyomócsapágy) akkor az ott bent a helyén axiálisan is rezeg kvázi a mechanizmuson át dobol a talpadon. De ha te kissé (vagy teljesen) benyomod a kuplung pedált akkor mexünteted a hézagot mexünik az axiális mozgási lehetőség is így már nem tud tovább rezegni a rendszer és helyre áll a világbéke......Szerintem ez lehet a gondja! javítsatok ki ha tévedek!!!! :lol: Ok meggyőztél. Megbontás nélkül lehet ellenőrizni valahogy a kinyomócsapágy állapotát? Vagy szerviz... Köszi, Zsolt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 Ok meggyőztél. Megbontás nélkül lehet ellenőrizni valahogy a kinyomócsapágy állapotát? Vagy szerviz... Köszi, Zsolt. Kinyomó csapágy benyomott pedálnál hangoskodik. Felengedett pedálnál a nyelestengely csapágy szokott. Ezek szervizes dolgok (nyilván lehet otthon is :lol: ), de amit érdemes megnézni, van-e elég olaj a váltóban. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
samtron77 Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Kinyomó csapágy benyomott pedálnál hangoskodik. Felengedett pedálnál a nyelestengely csapágy szokott. Ezek szervizes dolgok (nyilván lehet otthon is :D ), de amit érdemes megnézni, van-e elég olaj a váltóban. :devlish: Igazad lehet de nekem nzsl által leirtak szerint viselkedett a kocsim amikor is kinyomócsapágyas volt (igaz nem opel volt).... :lol: Egy biztos bármi is legyen a gondja (leszámítva az olajszint ellenörzést) macerás dolog ezt megfelelő szerszámok nélkül megcsinálni mivel ha jól tudom a kupluntárcsa cserét leszámítva minden máshoz szét kell húzni az autót (váltót a motortól). Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Igazad lehet de nekem nzsl által leirtak szerint viselkedett a kocsim amikor is kinyomócsapágyas volt (igaz nem opel volt).... :lol: Egy biztos bármi is legyen a gondja (leszámítva az olajszint ellenörzést) macerás dolog ezt megfelelő szerszámok nélkül megcsinálni mivel ha jól tudom a kupluntárcsa cserét leszámítva minden máshoz szét kell húzni az autót (váltót a motortól). Én úgy tudom, hogy a szerkezetet is és a nyomcsapágyat is ki lehet cserélni, a váltó-motor széthúzása nélkül, ha szerelőablakos a váltó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Én úgy tudom, hogy a szerkezetet is és a nyomcsapágyat is ki lehet cserélni, a váltó-motor széthúzása nélkül, ha szerelőablakos a váltó. Igen én is használat közben veszem le az óvszert :lol: A nyelestengely eltávolitásához van 1 büvésztrükk a neten ........... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Igazad lehet de nekem nzsl által leirtak szerint viselkedett a kocsim amikor is kinyomócsapágyas volt (igaz nem opel volt).... :lol: Egy biztos bármi is legyen a gondja (leszámítva az olajszint ellenörzést) macerás dolog ezt megfelelő szerszámok nélkül megcsinálni mivel ha jól tudom a kupluntárcsa cserét leszámítva minden máshoz szét kell húzni az autót (váltót a motortól). Előfordul olyan is. :icon13: Az ablakos váltóknál tényleg lehet kuplungot cserélni a motor és váltó széthúzása nélkül. :devlish: Le kell venni a váltó oldalablakát, kivenni a nyelestengelynél egy seegergyűrűt, ezután kihúzható a nyelestengely annyira, hogy a kuplung alkatrészek lefelé kivehetők. A bibi annyi, hogy kell hozzá 3db kapocs, ami összefogja a szerkezetet a tárcsával és ha nem mozog könnyen a tengely akkor ki kell venni belőle egy csavart (ami nem jön ki könnyen és az újabbaknál torx fejű) és annak a helyére lehet egy kihúzót betenni. Természetesen ez nem általánosan használt, hanem M7-es menetű. :devlish: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 hanem M7-es menetű. :D :lol: Mint a 120-as Skoda sárvédőcsavarja! :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Mint a 120-as Skoda sárvédőcsavarja! :devlish: Az-az, a 100-asokon is az volt. :lol: ...és az Astra kuplungbowden végén levő menet is az. Érdemes is eltenni egyet kihúzónak. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Igen, még mindig az a Varta van. Egyébként semmi gondja, csak ilyenkor télen esik nehezére az indítózás hidegen. Hosszabb állásnál (pár nap, vagy hét) ilyenkor rá szoktam csiptetni egy csepptöltőt, azzal pár nap után úgy indít, mint nyáron szokott. Mikor kocsival megyek be szolgálatba, akkor olykor én is ráteszem. :D Igaz, ki kell vennem, mert a műhelyünkben van a szelénes töltő. Legkisebb töltés erősségre rakom (max 40A), valamint sorbakötök egy 21W-os féklámpa izzót is vele és délutánig elvan ott. :lol: Az mondjuk érdekes volt a múltkor, hogy két napig nem volt akksira kötve a verda, aztán a rádió nem kérte a kódot mikor visszatették, pedig kérnie kéne. :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramiusz Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 ...Legkisebb töltés erősségre rakom (max 40A), valamint sorbakötök egy 21W-os féklámpa izzót is... Mi a fenét töltötök vele??? T72 akkukat? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Mikor kocsival megyek be szolgálatba, akkor olykor én is ráteszem. :D Igaz, ki kell vennem, mert a műhelyünkben van a szelénes töltő. Legkisebb töltés erősségre rakom (max 40A), valamint sorbakötök egy 21W-os féklámpa izzót is vele és délutánig elvan ott. :lol: Az mondjuk érdekes volt a múltkor, hogy két napig nem volt akksira kötve a verda, aztán a rádió nem kérte a kódot mikor visszatették, pedig kérnie kéne. :devlish: Az enyém se kéri. Már így vettem egy neppertől a kocsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Az enyém se kéri. Már így vettem egy neppertől a kocsit. AS + kóddal ez a ficsőr ki-be kapcsolható. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 AS + kóddal ez a ficsőr ki-be kapcsolható. :D Nálam ez lehetett, de nem félek, hogy kilopják a 19 éves rádiómat..... Az a jó az ilyen öregben, hogy már autószámba sem veszik a tolvajok! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Nálam ez lehetett, de nem félek, hogy kilopják a 19 éves rádiómat..... Az a jó az ilyen öregben, hogy már autószámba sem veszik a tolvajok! :lol: Nálam is ki van véve a kód a gyári rádióból, de én sem félek, hogy lenyúlják, mert amikor ki akartam venni én sem bírtam kivenni a rádiót akárhogyan szétdöntöttem a műszerfalat és hátulról is nyomtam. Valahogy a rádió aljára és a tetjére ragasztott talán rezgéscsillapító lapocskák úgy összeragasztották a rádiót és a keretet, hogy ez már így marad ahogy a gyárban összerakták. Nem hiszem, hogy egy tolvaj csak úgy kikapná. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Nálam is ki van véve a kód a gyári rádióból, de én sem félek, hogy lenyúlják, mert amikor ki akartam venni én sem bírtam kivenni a rádiót akárhogyan szétdöntöttem a műszerfalat és hátulról is nyomtam. Valahogy a rádió aljára és a tetjére ragasztott talán rezgéscsillapító lapocskák úgy összeragasztották a rádiót és a keretet, hogy ez már így marad ahogy a gyárban összerakták. Nem hiszem, hogy egy tolvaj csak úgy kikapná. De tulajdonképpen meg is köszönnéd neki :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Nálam ez lehetett, de nem félek, hogy kilopják a 19 éves rádiómat..... Az a jó az ilyen öregben, hogy már autószámba sem veszik a tolvajok! :lol: Autószámba nem,de vasnak elviszi a régebben kábelszedős,vasúti akksi szerelő,ámde műemlékekhez nem értő gyorsbeavatkozású alakulat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
z66666 Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Hi! Novemberben vettem egy astrát C16NZ.Mikor megvettem folyt belőle az olaj...volt hengerfej tömités csere+sikba köszörülés szelepfedél tömités csere, olaj+ szűrő csere utána jó is lett. Kb 1 hónapja elkezdett villogni néha a sárga visszajelző lámpa de ez ujrainditás után eltűnt.5 napja mikor hazaértem megállt menet közben....kettétört a vezérműtengely..ez csak öregedés miatt lehet vagy esetleg szorult valami? Mert elösször a gyujtásra gondoltunk h elromlott de kiderült azért nincs szikra mert nem tudja megforgatni a vezérműtengelyt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts