Tom Elküldve Június1, 2005 Elküldve Június1, 2005 Segítségeteket kérném, 1500 és 2000 fordulat között berángat az Astrám (1,8i 16V), bármelyik sebességfokozatban. Mi lehet a hiba oka? Hogyan lehetne orvosolni? Segítségeteket előre is köszönöm! Petike Első körben légtömegmérőre tippelnék.
opel16v Elküldve Június1, 2005 Elküldve Június1, 2005 vagy lambda, vagy gyertya, vagy gyertyakábel, stb...
Tom Elküldve Június1, 2005 Elküldve Június1, 2005 vagy lambda, vagy gyertya, vagy gyertyakábel, stb... És a gyertya/gyertyakábel az fordulatszám függő dolog?
I_S Elküldve Június1, 2005 Elküldve Június1, 2005 akkor inkább gyertyakábel szerintem, az rángathat bizonyos fordulatnál nem?
opel16v Elküldve Június1, 2005 Elküldve Június1, 2005 Tom! Igen, lehet az. De soxor hőmérséklethez is kötődik.
Tom Elküldve Június1, 2005 Elküldve Június1, 2005 Tom! Igen, lehet az. De soxor hőmérséklethez is kötődik. Köszi! 8)
Guest Poetry Elküldve Június2, 2005 Elküldve Június2, 2005 Poetry! Az anyós oldalon a hátsó űléssor alatt egészen elöl kell lennie (nem középen). Hát attól függ honnan nézzük! :-) Hosszanti irányból gondoltam közép tájékon... Ma megnéztem újra, de nem, nincs ott lyuk. Majd hétvégén lefotózom a nagyközönségnek és a jövőhéten bedobom. Kuriózum lesz! :-)
opel16v Elküldve Június2, 2005 Elküldve Június2, 2005 anyós mögött ülő ember kb. bal combközépnél, tehát teljesen az űléssor legelején kell keresni. Még az lehet, hogy lekátránylapozták a lyukat, azért nem találod. :lol: Én éppen most imádkozom fel a kátránylapokat az aljáról, itt egy kép segítségképpen. :lol:
KoPi Elküldve Június2, 2005 Elküldve Június2, 2005 Segítségeteket kérném, 1500 és 2000 fordulat között berángat az Astrám (1,8i 16V), bármelyik sebességfokozatban. Mi lehet a hiba oka? Hogyan lehetne orvosolni? Segítségeteket előre is köszönöm! Petike Még mielőtt k..va nagy költségekbe ill. munkába vernéd magad vizsgáld át a vezetékeket. Esetleg öregedés repedezés a szigetelő kipergése zárlatot okozhat a motornál lévő érzékelők végénél. Ez egy bizonyos rezgésnél okozhat zárlatot. CSAK TIPP, de negyedórát megér. Egy srácnál így kezdődött, majd be sem indult. Szervízben gépre kötve ki is mutatja hol a hiba, csak hát pénzbe kerül. Az alapjárat stabil?
Butragueno Elküldve Június3, 2005 Elküldve Június3, 2005 Sziasztok! A héten baromi sok volt, ezért írni sem nagyon tudtam. Kedden voltam a szerelőnél akit a opel16v ajánlott! Meg voltam vele elégedve!! Ilyet még nem láttam, ugyanis mikor előző hét csütörtökén kimentem megbeszélni a dolgokat, egy motorháztető nyitás után észrevette a lehetséges hibát! Valami kis csövecske volt elrepedve az alapjárati motor mellett, és mivel ott vákuum-nak kell lenni, ez okozhatta a hibát (Ti autószerelők bizti tudjátok miről van szó, mert én nem vágom... :lol: ). Szóval mondta, hogy cseréljem ki a csövet, én úgy is tettem (ezt a nehéz feladatot megoldottam) és azóta semmi rángatás, és leállás... Most kedden azért átnézte a többi lehetséges hibalehetőséget, de nem talált semmit! Azóta tényleg nem jelentkezik a hiba! Opel16v, mit szólsz, milyen szerelőm van? :lol: :lol: :lol: Különben köszi!
leslie Elküldve Június3, 2005 Elküldve Június3, 2005 a gyűjtőt meg valahová elé, lehetőleg mélypontra. Izé... Nincs kedved képeket csinálni? Kis howto-t írni? Mit vettél, kb mennyiért, hova szerelted, stb? :lol: Jövő héten amúgy is megyeek Csergőbe, megvenném a cuccokat, meg be is illeszteném a kocsiba lassan, de így nem merek belevágni. :lol:
leslie Elküldve Június3, 2005 Elküldve Június3, 2005 Én éppen most imádkozom fel a kátránylapokat az aljáról, itt egy kép segítségképpen. :lol: Olyan nehéz, h visszafogja a kocsit? :lol:
opel16v Elküldve Június3, 2005 Elküldve Június3, 2005 Van vagy 10 kiló kátránylap benne... :lol: De így a belső tér teljes fényezése előtt mindenképpen illik kidobálni... :lol:
opel16v Elküldve Június3, 2005 Elküldve Június3, 2005 Butragueno! Örülök hogy sikerült egy "disz iz bigining of bjutiful frendsip"-et összehozni Rolival. :lol:
I_S Elküldve Június3, 2005 Elküldve Június3, 2005 Gabi! A lecsapatót meg a gyűjtőt nem lehet egyben összekombinálmi? Már csak azért, mert én magamnak csinálom a tartály(oka)t, és egyszerűbb lenne (nekem), ha a kettő helyett egy látná el a funkciókat. Arra gondoltam, hogy a szűrő alá kicsit mélyebbre raknám a tartájt, és a tetején vinném ki a szűrőhöz a csövet, csak hosszabban mint neked, a bemenője meg oldalt felül lenne, így megfoghatná a nedvességet meg trutyit. Szakmailag mit szólsz - szóltok hozzá? Jó lehet így, vagy ne nagyon újítsak, aztán maradjak csak a 2 tartájos verziónál. Leslie: ha készen vagyok az alkatrészekkel, akkor dobok képeket. eddig forintba csak a szűrő került, 2000 Ft.
opel16v Elküldve Június3, 2005 Elküldve Június3, 2005 Azt ne felejtsd, hogy a lecsapatás funkcióhoz nagy fémfelület kell, amit pl. háztartási dörzsi alkalmazásával lehet elérni. :lol:
I_S Elküldve Június3, 2005 Elküldve Június3, 2005 Azt ne felejtsd, hogy a lecsapatás funkcióhoz nagy fémfelület kell, amit pl. háztartási dörzsi alkalmazásával lehet elérni. :lol: Pfhu... éreztem, hogy kell valami vém, ezért is kérdeztem rá, mielőtt nekiestem volna beszerelni (mert már csak a tartály(ok) kialakítása van hátra, minden más kész a berakásra. Ert a háztartási dörzsit kifelytenéd? (mondanám, hogy pü-ben, de biztos érdekel mást is :wink: Leslie, figyelj :lol: Szóval akkor nem kizárt az egy tartályos megoldás? Csak vagy teljesen fém legyen, hogy lecsapasson, vagy mivan ezzel a dörzsivel? :?: :?: :lol:
opel16v Elküldve Június3, 2005 Elküldve Június3, 2005 Nem elég a tartály. Ha lecsapatót akarsz, akkor a gázt át kell vezetni sűrűre vett háztartási dörzsin (bármelyik boltban kapható), mert annak nagy fémfelülete van a lecsapatáshoz. Elképzelhető az egy tartályos megoldás, de mindenképpen meg kell oldani, hogy a gáz a dörzsin menjen át. :lol:
I_S Elküldve Június3, 2005 Elküldve Június3, 2005 Nem elég a tartály. Ha lecsapatót akarsz, akkor a gázt át kell vezetni sűrűre vett háztartási dörzsin (bármelyik boltban kapható), mert annak nagy fémfelülete van a lecsapatáshoz. Elképzelhető az egy tartályos megoldás, de mindenképpen meg kell oldani, hogy a gáz a dörzsin menjen át. :lol: Köszöntem, felfogtam a lényegét végre a lecsapatásnak (mármint azt, hogy hogyan lehet elérni) :lol: . Tehát csinálhatom én müanyag tartályból, ha a gázt alulvezetem be, középen átaraszol a dörzsin, felül meg távozik a szűrőn keresztül. Még1x köszöntem
Petike Elküldve Június3, 2005 Elküldve Június3, 2005 Még mielőtt k..va nagy költségekbe ill. munkába vernéd magad vizsgáld át a vezetékeket. Esetleg öregedés repedezés a szigetelő kipergése zárlatot okozhat a motornál lévő érzékelők végénél. Ez egy bizonyos rezgésnél okozhat zárlatot. CSAK TIPP, de negyedórát megér. Egy srácnál így kezdődött, majd be sem indult. Szervízben gépre kötve ki is mutatja hol a hiba, csak hát pénzbe kerül. Az alapjárat stabil? Az alapjáratom stabil, nem ingadozik, remélem igazad lesz, és nem fog sokba kerülni! Még egyszer köszönöm neked, és minden más hozzászólónak a segítséget! Űdv Petike
Guest Poetry Elküldve Június6, 2005 Elküldve Június6, 2005 Sziasztok! Na, itt a kép a hátsó ülés alatti helyzetről: http://poetryastra.atw.hu Ahol ugye nincs lyuk az üzemanyagszivattyúnak. Majd nemsokára lekövetem a csöveket a kocsi alatt a tanktól, hogy kiderítsem merre lehet. Közben kipötyögtettem egy Classic hibakódjait. 16PIN csatlakozó, de sima hibakódokat dob ki, vagyis nem a Siemens-eset. 1-2-vel kezdett és nem is volt benne más, a tulaj megnyugvására... Még valami. Milyen különbségek lehetnek a könyvben leírt 16szelepes motorok és a mi ECOTECünk között? (Megmondom őszintén még nem néztem pontosan át a könyvet, de az érdekelne, hogy sok vagy kevés.) És egy G Astra ECOTEC motorja és a mienk között? Szeretnék pontos leírást beszerezni a motorhoz. Van ilyen '96 utáni F Astrához? Mert ugye a könyv '96-ig gyártottakhoz van.
opel16v Elküldve Június7, 2005 Elküldve Június7, 2005 Poetry! 95 végéig a C16XE nevű 1.6 16v motor volt, amit még nem neveztek ekoteknek. Ebből lett aztán az X16XEL, nagyon minimális változtatással (szívósor, lendkerék, motorvezérlő, olajpumpa, bordáskerék). Aztán 98-tól ebből varázsolták a Z16XE mocit, amiben megintcsak a szívósor változott leginkább (e-gas), de pl. a dugattyúk is mások benne. És ha jól emléxem, változott kicsit a blokk is, de csak a G kasznihoz és váltókhoz igazították, semmi szerkezeti dolog... Az 1.4 esetében az X14XE változatnál kezdődött az élet.
Guest Poetry Elküldve Június9, 2005 Elküldve Június9, 2005 Poetry! 95 végéig a C16XE nevű 1.6 16v motor volt, amit még nem neveztek ekoteknek. Ebből lett aztán az X16XEL, nagyon minimális változtatással (szívósor, lendkerék, motorvezérlő, olajpumpa, bordáskerék). Aztán 98-tól ebből varázsolták a Z16XE mocit, amiben megintcsak a szívósor változott leginkább (e-gas), de pl. a dugattyúk is mások benne. És ha jól emléxem, változott kicsit a blokk is, de csak a G kasznihoz és váltókhoz igazították, semmi szerkezeti dolog... Az 1.4 esetében az X14XE változatnál kezdődött az élet. Köszi az infót!
X16SZ Elküldve Június10, 2005 Elküldve Június10, 2005 Sziasztok! Hengerfejes a 93-as Caravanom :cry: Rüsselsheim-i autó, 2002-ben jött be, most van benne 151ekm... Ma lesz kész a síkolás elméletileg, van valami karcolódás-szerű a 4-es hengernél, sajna valószínű, hogy repedés :cry: A kérdésem az lenne, hogy szerintetek érdemes ezt hegesztetni? Jómagam nem igazán hiszek a hegesztésben, ráadásul a cimborám X20XEV Omegáján is 2x kellett leszedni a HF-et, és elvinni hegedülni, mire úgy-ahogy jó lett. Nálunk az asszonyé a vas, és nem igazán szerencsés, amikor áll, mert akkor az én OFF autóimmal kénytelen járni :D Az index fórumon is kérdeztem, hogy ez a hengerfej eltér-e valamiben a szokványos C16NZ-től, és azt a választ kaptam, hogy nem. Csak a dugattyúk tetjének kiképzése más, ebből adódik a magasabb sűrítési viszony. Ha jól emlékszem. Ez esetben jó lehet hozzá bármilyen régi 8V 1.6-os (azaz C16NZ) hengerfej, ami azért gyakoribb, mint az X16SZ. Szerintetek? Hegesztessem, vagy inkább bontott? Ha az utóbbi, akkor esetleg valakinek makulátlan hengerfeje eladósorban? :D Köszönöm, ha válaszoltok. Sajna az archívumban nem leltem erre vonatkozó infot. üdv
Recommended Posts