Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv mindenkinek!

Reggelente a -8 fokban indítás után égve marad az olaj lámpa 3-4 mp-ig és egy kicsit le is lassul a motor, majd kialszik a lámpa és a motor is normálisan megy. Mi lehet a gond,járt már igy valaki?

Az olajgombához vezető "luk" részleges eltömődése és a dermedt olaj okozhatja. Lehet olajsár és esetleg befagyott nedvesség is. Ha az olaj áttöri ezt az akadályt, már képes nyomásjelet produkálni.

Link to comment
Megosztás:

Ezért nem kell megtépni se a leeresztőcsavart (kiszakadhat a menet) se az olajszűrőt (ráéghet a blokkra a tömítés és élmény lesz levenni)

Menetvágóval talán meg tudod gyógyítani. Vagy egyel nagyobbra vágni.

amikor vettem akkor lötyögött a csavar benne, mindig sziloplaszttal volt "megsegítve"a menet de végül eddig bírta(6 év)

kicsike kulccsal volt meghúzva szinte 2 ujjal....... a sziló fogta inkább nem a nyomaték.....

én nem tudok 10-estől nagyobb menetet vágni

esetleg vigyem el gépműhelybe? ilyen helicoil szerű javításra? egyáltalán van ilyen méretben menetjavító?

Link to comment
Megosztás:

amikor vettem akkor lötyögött a csavar benne, mindig sziloplaszttal volt "megsegítve"a menet de végül eddig bírta(6 év)

kicsike kulccsal volt meghúzva szinte 2 ujjal....... a sziló fogta inkább nem a nyomaték.....

én nem tudok 10-estől nagyobb menetet vágni

esetleg vigyem el gépműhelybe? ilyen helicoil szerű javításra? egyáltalán van ilyen méretben menetjavító?

Sztem egy műhelyben simán megoldják, 12-es menet + adnak hozzá egy csavart rézalátéttel.

Link to comment
Megosztás:

amikor vettem akkor lötyögött a csavar benne, mindig sziloplaszttal volt "megsegítve"a menet de végül eddig bírta(6 év)

kicsike kulccsal volt meghúzva szinte 2 ujjal....... a sziló fogta inkább nem a nyomaték.....

én nem tudok 10-estől nagyobb menetet vágni

esetleg vigyem el gépműhelybe? ilyen helicoil szerű javításra? egyáltalán van ilyen méretben menetjavító?

Van menetjavitó , már használtam a gyujtógyertyáknál is használatos ha kiszakad a menet.

Ha van a közeledben 1 csavarbólt ott vásárolhatsz csavart+ fúrót és 3000-alatt kijössz úgy hogy magad megcsinálod és marad egy menetfúród :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14nz 94-es

Nagy problémám van!

A kocsi mindennapi használatban van , ma levettem a szelepfedél kupakját és televolt sárgásbarnás trutyival mintha sár lett volna :lol: az olajpálcánál szintén, a kartercsövet levettem azis telivolt + még folyt is ki belőle víz... tavaly szeptemberbe volt utoljára olajcsere. Mitől lehet ez? Esetleg belefolyt a hűtővíz? Ha igen akkor hol szivároghat át? A porlasztófedél teteje is vastagon van azzal a barnás cuccal, és a karterből is belefolyt a víz, és gondolom a motorba is belement pár csepp. Olajcsere megoldhatja a gondot vagy hengerfejtömítés? Létszi adjatok válaszokat mert mindennap mennem kell vele.

A másik meg hogy barátnőmet tanitottam vezetni és sokszor lement a fordulat stb lassu haladás és kigyulladt a motorlámpa.. de utána rendesen mentem vele városban akkor már nem világitott? lehet ennek valami következménye vagy ez alap dolog?

Köszönöm előre!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14nz 94-es

Nagy problémám van!

A kocsi mindennapi használatban van , ma levettem a szelepfedél kupakját és televolt sárgásbarnás trutyival mintha sár lett volna :lol: az olajpálcánál szintén, a kartercsövet levettem azis telivolt + még folyt is ki belőle víz... tavaly szeptemberbe volt utoljára olajcsere. Mitől lehet ez? Esetleg belefolyt a hűtővíz? Ha igen akkor hol szivároghat át? A porlasztófedél teteje is vastagon van azzal a barnás cuccal, és a karterből is belefolyt a víz, és gondolom a motorba is belement pár csepp. Olajcsere megoldhatja a gondot vagy hengerfejtömítés? Létszi adjatok válaszokat mert mindennap mennem kell vele.

A másik meg hogy barátnőmet tanitottam vezetni és sokszor lement a fordulat stb lassu haladás és kigyulladt a motorlámpa.. de utána rendesen mentem vele városban akkor már nem világitott? lehet ennek valami következménye vagy ez alap dolog?

Köszönöm előre!

Ha a hűtővíz folyt be akkor olajos lenne a hűtővized, ezt könnyen megnézheted ha belekukkantasz a kiegyenlítő tartályba. Ha ott is találsz olajat akkor szerintem a hengerfejtömítés. Tavaly szeptember? És azóta mennyit ment az autó km-ben? Milyen olajat kapott? Egy ismerősöm b corsáján ugyanez volt a jelenség csak neki 80ezer km-es volt az olaja. Vett motortisztítót 2 dobozzal, olajat cserélt, majd járt az autó elöször pár-pár percet, utánna fél órát alapjáraton. aztán ment lassan egy kört és azóta jó. de ilyenkor nehéz kipuccantani mindenhonnan a trutyit. Ha hengerfejes akkor nagyobb a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Ha a hűtővíz folyt be akkor olajos lenne a hűtővized, ezt könnyen megnézheted ha belekukkantasz a kiegyenlítő tartályba. Ha ott is találsz olajat akkor szerintem a hengerfejtömítés. Tavaly szeptember? És azóta mennyit ment az autó km-ben? Milyen olajat kapott? Egy ismerősöm b corsáján ugyanez volt a jelenség csak neki 80ezer km-es volt az olaja. Vett motortisztítót 2 dobozzal, olajat cserélt, majd járt az autó elöször pár-pár percet, utánna fél órát alapjáraton. aztán ment lassan egy kört és azóta jó. de ilyenkor nehéz kipuccantani mindenhonnan a trutyit. Ha hengerfejes akkor nagyobb a probléma.

Hát olyan 40ezer ment bele eddig, a víz nem olajon, emúgy egy normális hengerfejtömítés mennyibe kerül? Motortisztító? Lehet nekem is ezt kéne megcsinálnom.

Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Hát olyan 40ezer ment bele eddig, a víz nem olajon, emúgy egy normális hengerfejtömítés mennyibe kerül? Motortisztító? Lehet nekem is ezt kéne megcsinálnom.

Köszönöm a választ!

40ezer??? Megsúgom 15ezrenként azért ennyi idős autóknál érdemes cserélni az olajat. Én 12ezernél cserélem. Lehet a 40ezer a baja az olajnak :lol:

Link to comment
Megosztás:

Motortisztítót neki...persze, aztán lehet az egész motort szétszedni és generálozni.

Felejtsük már el.

Szelepfedelet le, kartert le és takarítani, tömítéscserével vissza minden és új olajjal kisebb csere periódussal tisztítani a motort.

Másrészt hibavillogtatás...

Link to comment
Megosztás:

Hát olyan 40ezer ment bele eddig, a víz nem olajon, emúgy egy normális hengerfejtömítés mennyibe kerül? Motortisztító? Lehet nekem is ezt kéne megcsinálnom.

Köszönöm a választ!

Gratulálok! Ennél nagyobb gondatlanságot 40 évvel ezelőtt tapasztaltam utoljára, amikor egy hölgy autóját (VW bogár) szervizeltük először azóta amikor megvette újkorában. 66 ezer km volt benne. Nem is tudott róla, hogy olaj is kell az autóba! Már majdnem megütöd ezt a szintet!

Gondos gazda 10 ezer kilométerenként cserél olajat az F Astrájában.

Örülj, hogy még megy egyáltalán a szerencsétlen sorsú autód!

Link to comment
Megosztás:

Van menetjavitó , már használtam a gyujtógyertyáknál is használatos ha kiszakad a menet.

Ha van a közeledben 1 csavarbólt ott vásárolhatsz csavart+ fúrót és 3000-alatt kijössz úgy hogy magad megcsinálod és marad egy menetfúród :lol:

Célszerű sűrű menetes menetfúrót és csavart alkalmazni, mondjuk M12 x 1,25-öst. Bármelyik rendes csavarboltban kapható.

Link to comment
Megosztás:

Gratulálok! Ennél nagyobb gondatlanságot 40 évvel ezelőtt tapasztaltam utoljára, amikor egy hölgy autóját (VW bogár) szervizeltük először azóta amikor megvette újkorában. 66 ezer km volt benne. Nem is tudott róla, hogy olaj is kell az autóba! Már majdnem megütöd ezt a szintet!

Gondos gazda 10 ezer kilométerenként cserél olajat az F Astrájában.

Örülj, hogy még megy egyáltalán a szerencsétlen sorsú autód!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

szóval M12x1,25 menetfúrót keressek?

az jó lesz a kiszakadt menetnél is?

nem vastagabb az a leeresztő? nekem nagyobbnak tűnt mint 12es........

Ellenőrizd le a méretet, mert én csak arra írtam válaszként, hogy valaki azt állította 10-es az eredeti. Nekem motorkerékpár olajleeresztő esetén a 10-es helyett bevált a 12 x 1,25-ös, mert a magmérete nagyobb mint a 10-es külső átmérője. A lényeg a sűrű meneten van, mert az jobban bírja a "gyűrődést".

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon, idáig csak olvasgattam, hasznos...

Szóval van egy 1.7-es Isuzu diesel F astrám, és a főtengely végén levő ékszíjtárcsa valahogy furcsán jár. A belső stabil fém kerék rendesen, szitálás nélkül forog, a külseje meg valahogy nem. Szóval rángatja a két ékszíjat keményen. Mit lehetne ezzel kezdeni. Házilag valahogy javítható a külseje, vagy kuka, és bontottat vagy újat bele??? én lennék a legboldogabb, ha lenne valakinek tanácsa, mert az expresszen 30 000Ft egy új.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Ellenőrizd le a méretet, mert én csak arra írtam válaszként, hogy valaki azt állította 10-es az eredeti. Nekem motorkerékpár olajleeresztő esetén a 10-es helyett bevált a 12 x 1,25-ös, mert a magmérete nagyobb mint a 10-es külső átmérője. A lényeg a sűrű meneten van, mert az jobban bírja a "gyűrődést".

Ha a csavarra értetted a jobban bírást, akkor ez nem igaz. Az X14XE-nek már alumínium teknője van, és annak a mente nem bírja, illetve anyaga. Tapasztalat. Valószínűleg neked még acél teknőd van, azért bírja úgy a nagyobb csavart. :lol: Amúgy nekem 3000 forintért perselyezték az olajteknőt és raktak bele csavart, aminek imbusz feje van. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Már korábban írtam, hogy jártam a verdámmal astra f 1,8 16v 96 os, alapjáraton légtömegmérőt hoz folyamatosan hibakódnak és gázadásnál megtorpan de csak alapjáraton (hüm).

Mihelyt 1000 felé emelkedik az alapjárat a sárga lámpa kialszik és mintha misem történt volna megy a kocsi mint a villám.

A fogyasztása tökéletes alapjárat is rendben van szép egyenletes csak néha csinálja hogy elmegy az alapjárat de újraindítok és rendbe szokott jönni.

A légtömegmérőt kicseréltem az volt az első de nem változott a dolog, lambdaszondát is kicseréltem mivel befolyásolhatja a dolgokat, de semmi.

Autó villamoságisnál kimérték az egész autót kábelek, érzékelők minden rendben de, hogy miért van ez azt nem tudják megmondani.

Már a compit is kicseréltük de az se hozott változást, ja ami még érdekes hogy csak meleg motornál csinálja hidegen minden a régi.

Tegnap olvastam egy topikos bejegyzést ami 90% ban megegyezik az én gondommal de ha ez a baj akkor én lehidalok,

ezen a linken eltudjátok olvasni hátha valakinek használ illetve kíváncsi lennék a véleményetekre mit szóltok hozzá?

http://nepitelet.hu/autok/opel/astra_1998/okulasul/

Mert azért ez durva szerintem.

Na persze ha valakinek van ötlete azt is szivesen várom mert rajtam kívül senki se tudja vezetni. Mert indulásnál mindenkinek lefullad, csak érzékeny úgymond tojás gázzal lehet vele elindulni de utána megy mint a szél.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Már korábban írtam, hogy jártam a verdámmal astra f 1,8 16v 96 os, alapjáraton légtömegmérőt hoz folyamatosan hibakódnak és gázadásnál megtorpan de csak alapjáraton (hüm).

Mihelyt 1000 felé emelkedik az alapjárat a sárga lámpa kialszik és mintha misem történt volna megy a kocsi mint a villám.

A fogyasztása tökéletes alapjárat is rendben van szép egyenletes csak néha csinálja hogy elmegy az alapjárat de újraindítok és rendbe szokott jönni.

A légtömegmérőt kicseréltem az volt az első de nem változott a dolog, lambdaszondát is kicseréltem mivel befolyásolhatja a dolgokat, de semmi.

Autó villamoságisnál kimérték az egész autót kábelek, érzékelők minden rendben de, hogy miért van ez azt nem tudják megmondani.

Már a compit is kicseréltük de az se hozott változást, ja ami még érdekes hogy csak meleg motornál csinálja hidegen minden a régi.

Tegnap olvastam egy topikos bejegyzést ami 90% ban megegyezik az én gondommal de ha ez a baj akkor én lehidalok,

ezen a linken eltudjátok olvasni hátha valakinek használ illetve kíváncsi lennék a véleményetekre mit szóltok hozzá?

http://nepitelet.hu/autok/opel/astra_1998/okulasul/

Mert azért ez durva szerintem.

Na persze ha valakinek van ötlete azt is szivesen várom mert rajtam kívül senki se tudja vezetni. Mert indulásnál mindenkinek lefullad, csak érzékeny úgymond tojás gázzal lehet vele elindulni de utána megy mint a szél.

lpg-vel nem menne jobban?

nekem is virít benzinen a szervízlámpa, kopogásszenzor, lambda meg mittudomén mit villogtat

elég ócskán is megy benzinnel(nem is igen megy sokat avval)

gázon meg nagyon babán megy, sima keverős, szóval még a ecu sem kell neki okosításnak

egy tesztet megérne.......hátha..........

Link to comment
Megosztás:

Ha a csavarra értetted a jobban bírást, akkor ez nem igaz. Az X14XE-nek már alumínium teknője van, és annak a mente nem bírja, illetve anyaga. Tapasztalat. Valószínűleg neked még acél teknőd van, azért bírja úgy a nagyobb csavart. ;) Amúgy nekem 3000 forintért perselyezték az olajteknőt és raktak bele csavart, aminek imbusz feje van. :)

Az Opelom vasteknős, de a motorom (mkp.) az alumínium öntvény és nem volt problémám a 12 x 1,25-el. Lehet, hogy azért, mert az még békebeli NDK-s és ezek a szutyok Astrák meg már nyugatnémetek! :lol:

Egyébként a helicoil a világnyerő! Azt már ha besz@rsz se tudod kitépni!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

keresek X16XEL motort

vasárnap elhoztam a kocsit, de szerelőtől fél úton megállt.

motordiagnosztika világított és leállt.

egy henger nem ment (a szerelő aztmondta, hogy kicserélte a hengerfejtömítést és most így az egyes hengerben 5-6 a kompresszióérték a többiben 15)

hazaértem vele aztmondta vegyem le az akksi sarut hátha a computer tárolt el valamit még.....

levettem 10perc visszatettem ugyanaz.... elindultam vele egy próbakörre de 50 méter után megállt és csak úgy tudtam beindítani ha padló gázt nyomtam neki....

ez a motor már egyszer volt generálozva mint ahogy írtam múltkor mert szétrobbant benne két dugattyú. ez volt 200-220.000 km környékén,

most van az autóban 320.000km. (96os az autó) X16XEL sedan

mennyibe fáj egy "új" motor bele?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

keresek X16XEL motort

vasárnap elhoztam a kocsit, de szerelőtől fél úton megállt.

motordiagnosztika világított és leállt.

egy henger nem ment (a szerelő aztmondta, hogy kicserélte a hengerfejtömítést és most így az egyes hengerben 5-6 a kompresszióérték a többiben 15)

hazaértem vele aztmondta vegyem le az akksi sarut hátha a computer tárolt el valamit még.....

levettem 10perc visszatettem ugyanaz.... elindultam vele egy próbakörre de 50 méter után megállt és csak úgy tudtam beindítani ha padló gázt nyomtam neki....

ez a motor már egyszer volt generálozva mint ahogy írtam múltkor mert szétrobbant benne két dugattyú. ez volt 200-220.000 km környékén,

most van az autóban 320.000km. (96os az autó) X16XEL sedan

mennyibe fáj egy "új" motor bele?

http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_..._komplett_elado

http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_motor/x16xel_motor

http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_...el_x16xel_motor

http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_...omplett_motorok

+ némi legó. (vagy keresel F-ből, és akkor kevesebb legó)

Különben meg NE-t bele xD

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.