Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A kérdés az volt, hogy "mi az"?

Mi a szerepe annak a doboznak? m ivel összevan kötve a légszűrő csővel oda is be kerül a levegő... ez idáig oké. :lol: De továbbá? Nem tudom elképzelni mire lehet jó? ;) De majd holnap kiderül ha itt lesz a légszűrő doboz teteje. :)

Link to comment
Megosztás:

Vagy nem feszítettem eléggé a szíjon, vagy fellazult a csavar, mert urgott a vezérlésem. A pontos okát még nem tudom. Megállt az autó, rtomi vontatott el egy autószerelő haverjához, holnap fogja megnézni mi is a probléma pontosan. Viszont attól fosok, hogy összekócolódott minden fent. Remélem ennél nem érhetnek össze. :lol:

Helló az 1.4 össze ér ha úgy sikerül nekem kb 1 hónapja sikerűlt össze kócolni 1 másik hf -be került mert 2 szelep meg hajlott pedig 3 -éves volt a másik hf úgy hogy össze tud érni . ;)

Link to comment
Megosztás:

Helló az 1.4 össze ér ha úgy sikerül nekem kb 1 hónapja sikerűlt össze kócolni 1 másik hf -be került mert 2 szelep meg hajlott pedig 3 -éves volt a másik hf úgy hogy össze tud érni . :lol:

Szia

Köszi a választ. Meg nem nyugodtam, de legalább megtudtam hogy nem a 10eFtos kategória lesz a javítás. Hála istennek... ;) :)

Link to comment
Megosztás:

Szia

Köszi a választ. Meg nem nyugodtam, de legalább megtudtam hogy nem a 10eFtos kategória lesz a javítás. Hála istennek... :lol: ;)

Jó esetben 20-alatt rosszabb esetben bőven fölötte hanem tudod magadnak meg csinálni meg ha a hf -ben a szelep vezetősérült akor gáz vagy csere vagy hf csere én ezt választottam mert a hf -et ócsón tudok szerezni . Ha kell esetleg szólj és intézünk neked .

Link to comment
Megosztás:

Jó esetben 20-alatt rosszabb esetben bőven fölötte hanem tudod magadnak meg csinálni meg ha a hf -ben a szelep vezetősérült akor gáz vagy csere vagy hf csere én ezt választottam mert a hf -et ócsón tudok szerezni . Ha kell esetleg szólj és intézünk neked .

Köszi az infót, holnap derül ki hogy mi lesz. Remélem annyira nem nagy a baj. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mi a szerepe annak a doboznak? m ivel összevan kötve a légszűrő csővel oda is be kerül a levegő... ez idáig oké. :lol: De továbbá? Nem tudom elképzelni mire lehet jó? ;) De majd holnap kiderül ha itt lesz a légszűrő doboz teteje. :)

Ez ugyanaz a rezonátor, mint ami most a légszűrőház alatt van. :)

Zárt rezonátor doboz

Mivel a légbeszívás akkor történik, amikor a szívó oldali szelepek nyitnak, ezért nem egyenletes hanem periodikus a szipkázás, vagyis gázlengés (pulzálás) van! Ezt a lengést ki lehet használni, és bizonyos fordulatszám tartományban a motor minimális töltésére használni. Miközben magasabb fordulatszám tartományban ha, minimális mértékben is, de ront a levegõ áramlásban, és így a teljesítményben. Egyértelmû, hogy ezt a két tartományt a mérnökök úgy próbálták összehozni, hogy ez a pozitív hatás arra a fordulatszámra essen amikor a legnagyobb szükség van rá, és a csökkenés kitolódjon oda, ahol már amúgy is nagy a nyomaték, és nem érezhetõ a "gyengülés".

Ezen felbuzdulva találták ki a változó hosszúságú szívócsövet, ami egy nagyon ötletes szerkezet, és lényegében a gáz visszaverõdését, és a megjárandó út hosszát határozza meg. (Elvileg ebben az esetben hasznos fordulatszám tartományban nincs negatív gázlengés)

Amikor ezt a precízen megtervezett rendszert megbontjuk, és kihagyjuk belõle valamelyik dobot, akkor felborítjuk a rendszert, és eltoljuk, vagy megszüntetjük a pozitív gázlengést.

Link to comment
Megosztás:

Ez ugyanaz a rezonátor, mint ami most a légszűrőház alatt van. :lol:

Akkor nekem kettő lesz. :lol: A gyári úgy is kifog kerülni majd.... ;) Ezt jó tudni. :) Mindegy ilyen másnak úgy sincs. :) Kösz a választ. Bár igazából a szerepét annyira most sem értem. :P

Link to comment
Megosztás:

Akkor nekem kettő lesz. :lol: A gyári úgy is kifog kerülni majd.... ;) Ezt jó tudni. :) Mindegy ilyen másnak úgy sincs. :) Kösz a választ. Bár igazából a szerepét annyira most sem értem. :P

Bizonyos fordulatszámon segíti a hengertöltést. Szerintem ennyi röviden... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nos kiderült mi okozta a csörgést és azt hogy megállt a kocsim mint a szög. A generátor ékszíjtárcsája elnyalta a nútját és elforgott a főtengely végén, ezáltal elállítódott a gyújtás. :lol:

Mi pedig az ékszíjtárcsa és a vezérműtengely helyzetét néztük, hogy a vezérlés a helyén van-e, ezért hittük azt hogy nincs a helyén. ;) A szíjam ettől függetlenül laza volt, mert mint utóbb kiderült, ehhez a kocsihoz a normál széria szíjfeszítő nem jó és amikor havassyéknál rakták össze a blokkot, akkor gyártottak hozzá egyedit. Persze a szíjfeszítőt, ahogy leszedtem, kb egyből dobtam a kukába, tehát már mintám sincs, hogy kell kinéznie, ezért majd fel kell vennem a kapcsolatot havassyval, hátha elmondja, vagy ha nem, csinál nekem egyet. Az új feszítőt ideiglenesen meghekkeltük, hogy elég feszes maradjon a szíj, viszont utána állítani nem tud, tehát mindenképpen kell majd valami feszítőt alkotni.

A főtengely végére kell megvennem azt a kis fogaskereket és holnap már újra a régi a verda. :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!! reggel ha beinditom a kis opelom akkor a váltó körül zörög valami a kuplungnál, de ha bemelegszik az autó akkor már nem zörög.a kuplung rendben van,nem csuszik minden zsir. csak ez a zörgés reggelente mi lehet ez??? köszönöm. 1992 F hengerenkénti injektoros. köszönöm a segitséget!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.