Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Semseyp!

Igen, természetes, mivel vissza van vezetve a kartergáz.

Az alsó képen a MAP szenzort látod (szívócső-vákum).

Köszi.

Azt olvastam a (talán a TUNING) fórumon, hogy érdemes ezt a kartergáz visszavezetőt kikötni. Na most azt írtátok, hogy valmi szűrőt kell a végére szerkeszteni a lehúzott csőnek, és hogy lesz majd róla kép is.

Tud akkor nekem valaki egy leírást, hogy pontos hogy is kell csinálni? És tényleg érdemes?

Elküldve

fojtócsappantyú potenciométer?

Legalábbis nálam van ilyen és ha ez kontaktos lenne vagy ilyesmi, akkor erre is gyanakodnék, mert ha nem zudja pontos helyzetét, akkor babrálgathatja....remélem nem írtam túl nagy hülyeséget... :oops:

Qpack!

Az enyémen csak egy alapjárati kapcsoló van, a pllangószelep vezérli. Neked is C20NE a motorod??

Elküldve

Semseyp!

Igen, érdemes kikötni. Nekem is úgy lesz megcsinálva, elméletileg a

jövő héten talán lesz annyi időm rá... Akkor majd lesznek képek is.

Egyébként nem csak szűrő kell, hanem lecsapató is. Az egész buli

cakkpakk 6-8000HUF.

Elküldve
Semseyp!

Igen, érdemes kikötni. Nekem is úgy lesz megcsinálva, elméletileg a

jövő héten talán lesz annyi időm rá... Akkor majd lesznek képek is.

Egyébként nem csak szűrő kell, hanem lecsapató is. Az egész buli

cakkpakk 6-8000HUF.

Az jó lesz, majd észben tartom, és ha nem raksz fel képeket, akkor majd molesztállak! :twisted:

És a kipufogógáz visszavezetést is érdemes kikötni? Azt hallottam, hogy akkor alacsonyabb fordulaton, jobb lesz egy nagyon picit a motor.

Elküldve
Igen, pontosan. Hamar tanulsz. :D

Azért azt a molesztálást remélem nem 18-as karikával gondoltad! :)

Ja, ja, autó, számítógép és nők amibe az ember hamar beletanul! Na jó, a nőkbe lehet, hogy nem lehet. :lol:

Nem, nem 18-as karikával gondoltam! Hacsak nincs 2 nagy cicid! :wink:

Bocs az OFF-ért!

A kipuf.gáz.vissz.vez. kikötése annyiból áll csak, hogy azt az UFO alakú bizbaszt leszerelem a szívósoról, és egy lemzzel letakarom a lukat? (Persze rendesen eltömítve)

Elküldve
Majdnem jó, de egy lépés kimaradt: azt az ufó alakú bizbazt ki kell

takarítani, és visszarakni a lezárólemezre. :)

És miért kell visszarakni rá? És pláne miért kell kitakarítani? Nem láttam, hogy bármi jeladó lenne rajta.

Elküldve

Van benne egy poti, ami méri, hogy sikerült-e a szelep mozgatása.

Úgyhogy ki kell pucolni hogy jól működjön, és vissza kell rakni, mert

ha lehúzod vagy akadozik, akkor besárgul a műszerfalad. :)

Elküldve

Qpack!

Az enyémen csak egy alapjárati kapcsoló van, a pllangószelep vezérli. Neked is C20NE a motorod??

Ott van az aláírásomban 8) a lényeg még véletlenűl sem...1.6 -os a kicsike

Szerintem lambda szonda és az alapjárati motor is lehet hiába cserélgetted! :wink:

Elküldve

CO nő, fogyasztás nem, ha lezárod az AGR-t.

És sokkal egyenletesebben fog járni a motor, nem lesz kis rángatás

alacsony fordulaton gázadásra.

Elküldve
CO nő, fogyasztás nem, ha lezárod az AGR-t.

És sokkal egyenletesebben fog járni a motor, nem lesz kis rángatás

alacsony fordulaton gázadásra.

És a műszakin még átmegy, meg a zöldkártya vizsgán?

Aprópopó ez utóbbi, kártya mostanság mibe kerül?

Az elmúlt 700km-en evett a kocsim 59.9 lityi benyát városban ez nagyjából 8.5l/100km, és ebből kb: 250km, üzemi hőfok alatt, szinte alapjáraton. (x14xe)

Elküldve

És a műszakin még átmegy, meg a zöldkártya vizsgán?

Aprópopó ez utóbbi, kártya mostanság mibe kerül?

Az elmúlt 700km-en evett a kocsim 59.9 lityi benyát városban ez nagyjából 8.5l/100km, és ebből kb: 250km, üzemi hőfok alatt, szinte alapjáraton. (x14xe)

Ti viszitek az autót, amikor a zöldkártyát csináltatjátok? :)

Nekem 4700 pénz volt. + 200 borravaló a csávónak, mert kijött a parkolóba felragasztani a matricát. :wink:

Elküldve

Opel16V

E16NZ-s motor cuccait tudom használni C16NZ hez? gondolok itt injektor szonda kat. stb az eladó szerint ugyan az a kettő.

Elküldve

Kadettból való a srác azt mondja hogy minden stimmel furat-löket, kompresszió , teljesítmény , befecskendező legalább is köny szerint.

Elküldve

AGR szelep gyilkosok!

Ha lezárjuk az agr szelepet, az történik h. az égés hőmérséklete magasabbra fog emelkedni, mivel a kipufogógáz visszavezetésének lényege az h. ha bizonyos menyiségü elégetett gáz jut vissza az égéstérbe, csökken az égés hőmérséklete. Ennek következtében a nitrogén oxidációja sokkal alacsonyabb szinten tartható, vagyis az NO2 EMISSZIÓ alacsonyabb. 8)

Ha belefutsz egy kpm-es ellenőrzésbe és szar az értéked, simán megbüntetnek érte, lekorlátozzák a zöldkártyád, és mellesleg a környezetet is mérgezed vele, bár gondolom ez senkit sem érdekel. :x

Ha én tuningolni akarnék, nem ehhez nyúlnék..

Elküldve
... és mellesleg a környezetet is mérgezed vele, bár gondolom ez senkit sem érdekel. :x

Ha én tuningolni akarnék, nem ehhez nyúlnék..

Szerintem egy AGR és katalizátor nélküli tuningolt autó 100000km alatt bocsájthat ki annyi káros anyagot, mint egy nagyobb gyár 1 hónap alatt, és hát az utók nagyon kis százaléka tuningolt, nem?

Egébként is az Astrám előtt Wartburgom volt, és már azzal, hogy azt lecseréltem, már azzal is sokat tettem a környezetért. :)

Elküldve

Szerintem egy AGR és katalizátor nélküli tuningolt autó 100000km alatt bocsájthat ki annyi káros anyagot, mint egy nagyobb gyár 1 hónap alatt, és hát az utók nagyon kis százaléka tuningolt, nem?

Egébként is az Astrám előtt Wartburgom volt, és már azzal, hogy azt lecseréltem, már azzal is sokat tettem a környezetért. :)

ű

Ez a szomorú, h. a legtöbben igy állnak hozzá. Persze egy vartburgnál jobb. Sőt azt is felhozhattad volna példának h. egy billencses kamaz v. egy ifa 100szor akkora kárt okoz.

Ugy is megközelithetjük a kérdést. h. a motorod élettartamát rövidited meg vele mivel emeled az égés hőmérsékletét, nő a hőterhelése a motornak.. legfőképpen kritikus ez a hengerfejre nézve.

A másik h. a lambdaszonda is emissziós értéket szolgáltat vissza (bocsi, nem is igazán, mert oxigént mér), de végül is ez a befecskendező vezérléséhez szükséges. Ha változtatsz az agr kiiktatásával, változik a keverék összetétel is, vagyis nem igazán lesz pontos a befecskendezett üza mennyiség sem.. Az úgy van jól kitalálva ahhogy van..

Bár megértelek, a wartburg sokkal egyszerübb szerkezet..

Elküldve

gabo007!

Tény, a wartburgot motorját egyedül is mertem bütykörészni.

Viszont amit leírtál az nagyon elgondolkodtató, és megfontolandó! De hát ezért kérdezek, valaki vagy megerősít, vagy lebeszél a hülyeségeimről :lol: ! Úgyhogy AGR megmenekült! :) De csak addig, amig valaki meg nem cáfol téged! :wink:

Elküldve

Gabo!

Na erről a témáról homlokegyenest más véleményen vagyunk. :)

AGR: ez csakis az újabb és újabb környezetvédelmi normák betartása

miatt került bele a motorba, egyáltalán nem használ neki, sőt, károsítja.

Ugyanis a visszavezetett gázzal egy csomó olyan anyagot is produkál

a szívórészre, ami károsítja a azt, lerakódással, savas mivoltával.

Valamint szépen lerontja részterhelésen a motor alsó fordulaton mérhető

nyomatékkarakterisztikáját.

A lezárással az égési hőmérséklet nem igazán változik, max. visszamászik

az eredetileg kitalált értékre, ugyanis az anyagok és a technológia a

blokkban és a hengerfejben is a C-s motorokból jött át, ahol ugye nincs

AGR, és köztudottan strapabíró motorok voltak. :D

A lambdaszondával kapcsolatosan még annyit, hogy egyáltalán nem

gond az AGR kiiktatása, mivel a befecskendezési tábla relatív, mindig az

aktuális helyzethez igazodik, a lambdaszonda mérései alapján. Az adott

oxigénszint változása a befecskendezésben is változást hoz, így igazodik

az új helyzethez. Fogyasztásban ez nem fog jelentkezni, mivel nagyon

szépen helyrejön a motor karakterisztikája alsó fordulaton.

Emisszióban sem jelent túl nagy változást, Nekem anno már lezárt AGR-el

ment át legál zöldkártyavizsgálaton.

Remélem tudtam segíteni. :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.