samtron77 Elküldve Október22, 2011 Elküldve Október22, 2011 FPepe írta: Érden tudok olyan kis Opel szervízt, ahol van Tech2 műszer. Csak nem Ő? Egyszerűen nem tudom elérni a tagot sem mailen sem telefonon... ;)
zotya975 Elküldve Október22, 2011 Elküldve Október22, 2011 Felkiáltójel írta: Sziasztok! Le szeretném szerelni a befecskendezőt(központi), van valami trükkös "rész" a leszerelésben?Vagy csak simán kioldom a csavarokat,bilincseket és leveszem?Illetve van e valami menete a leszerelésnek,illetve felszerelésnek?Van egy ultrahangos tisztítom és kiszeretném tisztítani az egész egységet.Köszönöm előre is a segítséget\tanácsokat. Gergő Simán csak le kell szedni. De csak magát a injektor szelepet akarod takarítani nem? Egy csati megy rá, és egy torx csavar fogja a nagy fekete "kupak" alatt.
Tarakos Elküldve Október22, 2011 Elküldve Október22, 2011 Sziasztok! Túlestem a szervokormány olajcseréjén. Mivel tanácsokat nem kaptam, ezért a pumpára menő csövet szedtem le, itt folyt ki olyan 0,6 liter olaj (persze tutira nem jött ki minden), majd visszatöltöttem a tartályt, és járó motor mellett először negyedeket, majd teljesen koppanásig tekergetéssel légtelenítette magát a rendszer. (ekkor még összekeveredett a régi és az új olaj a tartályban, így onnan leszívtam és feltöltöttem frissel újra) A régi olaj nem szép piros, hanem ronda sötétbarna volt már. Ja, és az természetes, hogy az 1,4 60 lovas motor 8,9-9 litert eszik vároban? (dugóban nem igen álldogálok, és 2800-3000-nél váltogatok vele) Esetleg jobban pörgessem?
zotya975 Elküldve Október22, 2011 Elküldve Október22, 2011 Tarakos írta: Sziasztok! Túlestem a szervokormány olajcseréjén. Mivel tanácsokat nem kaptam, ezért a pumpára menő csövet szedtem le, itt folyt ki olyan 0,6 liter olaj (persze tutira nem jött ki minden), majd visszatöltöttem a tartályt, és járó motor mellett először negyedeket, majd teljesen koppanásig tekergetéssel légtelenítette magát a rendszer. (ekkor még összekeveredett a régi és az új olaj a tartályban, így onnan leszívtam és feltöltöttem frissel újra) A régi olaj nem szép piros, hanem ronda sötétbarna volt már. Ja, és az természetes, hogy az 1,4 60 lovas motor 8,9-9 litert eszik vároban? (dugóban nem igen álldogálok, és 2800-3000-nél váltogatok vele) Esetleg jobban pörgessem? Nekem vegyesben szokott 7-körül enni, úgyhogy nem olyan vészes szerintem a csak városban a 8-9-liter. Báááár...termosztát jó?
samtron77 Elküldve Október22, 2011 Elküldve Október22, 2011 Tarakos írta: Sziasztok! Ja, és az természetes, hogy az 1,4 60 lovas motor 8,9-9 litert eszik vároban? (dugóban nem igen álldogálok, és 2800-3000-nél váltogatok vele) Esetleg jobban pörgessem? Nekem csak pályás mérésem van 1 ugyancsak 1.4 60lovastól 5.6-ot evett Szeged fele nyáron 1 talppal 3 fővel 100-140km/h (ora szerint). Lehet túlfogyasztásod: döglött oxigén vagy MAP szenzortól meg csomó mástól is.... Olvastál mostanában hibatárolót?
Tarakos Elküldve Október22, 2011 Elküldve Október22, 2011 zotya975 írta: Nekem vegyesben szokott 7-körül enni, úgyhogy nem olyan vészes szerintem a csak városban a 8-9-liter. Báááár...termosztát jó? Szépen felmegy a vízhőfok. Mostanában nem, de amikor még melegebb volt, akkor dugóban araszolva a ventillátor is bekapcsolt. Jut eszembe! Kicseréltem a km órát fordszámosra, mert sima volt benne. A km óra részét átraktam a régiből, de ezzel a műszerrel csak 80 fokig megy fel a mutató normál esetben (régivel 90-nél tanyázik) Feltételezem, hogy a jeladót kéne cserélnem, de milyet vegyek?
Tarakos Elküldve Október22, 2011 Elküldve Október22, 2011 samtron77 írta: Nekem csak pályás mérésem van 1 ugyancsak 1.4 60lovastól 5.6-ot evett Szeged fele nyáron 1 talppal 3 fővel 100-140km/h (ora szerint). Lehet túlfogyasztásod: döglött oxigén vagy MAP szenzortól meg csomó mástól is.... Olvastál mostanában hibatárolót? Nem olvastam, de nem is vágom, hogy ennél miként lehet. Hosszabb úton (Budapest-Székesfehérvár) simán 5,6-ot evett szeptemberben.
samtron77 Elküldve Október22, 2011 Elküldve Október22, 2011 Tarakos írta: Nem olvastam, de nem is vágom, hogy ennél miként lehet. Hosszabb úton (Budapest-Székesfehérvár) simán 5,6-ot evett szeptemberben. Talán ez jó a tiedhez is... Pontosabban "Világít a motorvezérlés ikon a műszerfalon? Akkor itt van egy lehetőség a hibakódok kilistázására. A listázáshoz a diagnosztikai csatlakozón az A és B lábakat egy gemkapoccsal vagy egy darab dróttal össze kell kötni. Ha ez megvan akkor csak a gyújtást kell ráadni, és a motorvezérlés ikont figyelni. Ez villogással fogja a hibakódokat kiírni. Mindig a 12-es kóddal (diagnózis kezdete) kezd. A 12-es kódot például a következő képpen jeleníti meg: 1 villanás, szünet, 2 villanás. Minden kódot háromszor ismétel, tehát háromszor jön a 12-es, utána a többi kód, szintén ismételve." Ha a hiba száma megvan már csak ki kell keresni az alábbi listából hogy mit is jelent. Hibakód lista: 10 Kódvariáns nincs programozva 12 Diagnózis kezdete 13 Lambda szonda – nincs feszültségváltozás 14 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl alacsony 15 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl magas 16 Kopogás érzékelő 1 - nincs feszültségváltozás 17 Kopogás érzékelő 2 - nincs feszültségváltozás 18 Kopogás vezérlő – nincs jel 19 Fordulatszám szenzor – rossz jel 21 Fojtószelep / potenciométer – feszültség túl magas 22 Fojtószelep / potenciométer – feszültség túl alacsony 23 Kopogás vezérlő 24 Sebesség érzékelő 25 Befecskendező szelep 1 – feszültség túl magas 26 Befecskendező szelep 2 – feszültség túl magas 27 Befecskendező szelep 3 – feszültség túl magas 28 Befecskendező szelep 4 – feszültség túl magas 29 Befecskendező szelep 5 – feszültség túl magas 31 Fordulatszám szenzor – nincs jel 32 Befecskendező szelep 6 – feszültség túl magas 33 AGR szelep – feszültség túl alacsony 34 AGR szelep – feszültség túl magas 35 Alapjárati vezérlőszelep 37 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl alacsony 38 Lambda szonda - feszültség túl alacsony 39 Lambda szonda - feszültség túl magas 41 Sebesség érzékelő - feszültség túl alacsony 42 Sebesség érzékelő - feszültség túl magas 44 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl szegény 45 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl sűrű 46 Levegőpumpa / relé – feszültség túl alacsony 47 Levegőpumpa / relé – feszültség túl magas 48 Tápfeszültség - alacsony 49 Tápfeszültség - magas 51 Vezérlés – Hiba a tárolóban (PROM) 52 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl magas 53 Üzemanyagpumpa / relé – feszültség túl alacsony 54 Üzemanyagpumpa / relé – feszültség túl magas 55 Vezérlés 56 Alapjárati vezérlőszelep – feszültség túl alacsony 57 Alapjárati vezérlőszelep – feszültség túl magas 59 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 – feszültség túl magas 61 Aktívszén szűrő - mágnesszelep – feszültség túl alacsony 62 Aktívszén szűrő - mágnesszelep – feszültség túl magas 63 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 – feszültség túl magas 65 Keverékképző ellenállás – feszültség túl alacsony 66 Keverékképző ellenállás – feszültség túl magas 67 Fojtószelep kapcsoló 68 Alapjárati kapcsoló – nem nyit 69 Beszívott levegő hőmérséklet szenzor – feszültség túl alacsony 71 Beszívott levegő hőmérséklet szenzor – feszültség túl magas 72 Fojtószelep kapcsoló – nem nyit 73 Légtömeg / légmennyiség mérő – feszültség túl alacsony 74 Légtömeg / légmennyiség mérő – feszültség túl magas 75 Fordulatszám szabályzás (automata váltó) – feszültség túl alacsony 76 Fordulatszám szabályzás (automata váltó) – hiba 79 Motorvezérlő? – Motor beavatkozás hiba 81 Befecskendező szelep 1 – feszültség túl alacsony 82 Befecskendező szelep 2 – feszültség túl alacsony 83 Befecskendező szelep 3 – feszültség túl alacsony 84 Befecskendező szelep 4 – feszültség túl alacsony 85 Befecskendező szelep 5 – feszültség túl alacsony 86 Befecskendező szelep 6 – feszültség túl alacsony 87 Klíma lekapcsoló relé – feszültség túl alacsony 88 Klíma lekapcsoló relé – feszültség túl magas 89 Lambda szonda – feszültség túl alacsony 91 Lambda szonda – feszültség túl magas 92 Bütykös tengely pozicionáló szenzor – rossz jel 93 Bütykös tengely pozicionáló szenzor – feszültség túl alacsony 94 Bütykös tengely pozicionáló szenzor – feszültség túl magas 95 Melegindítás szelep - feszültség túl alacsony 96 Melegindítás szelep - feszültség túl magas 97 Motorvezérlő? – rossz jel 98 Lambda szonda – feszültség túl alacsony 113 Töltőnyomás vezérlés – nyomás túl magas 114 Töltőnyomás üresjárat – maximum érték fölött 115 Turbótöltő maximális terhelés – minimum érték alatt 116 Töltőnyomás – maximum érték fölött 117 Töltőnyomás szabályzó szelep – feszültség túl alacsony 118 Töltőnyomás szabályzó szelep – feszültség túl magas 119 Szívócső nyomásérzékelő – intervallum / teljesítmény 121 Lambda szonda 2 – keverék túl szegény 122 Lambda szonda 2 – keverék túl sűrű 123 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 - blokkolva 124 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 2 - blokkolva 125 Szívócső nyomásérzékelő – minimum érték alatt 126 Szívócső nyomásérzékelő – maximum érték fölött 129 Kipufogógáz visszavezetés – feszültség túl alacsony 131 Kipufogógáz visszavezetés – feszültség túl magas 132 Kipufogógáz visszavezetés – rossz jel 133 Kipufogógáz visszavezetés 2 – feszültség túl magas 133 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 2 - feszültség túl alacsony 134 Kipufogógáz visszavezetés 2 - feszültség túl alacsony 134 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 2 - feszültség túl magas 135 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl alacsony 136 Vezérlés 137 Vezérlés / doboz – hőmérséklet túl magas 138 Szívócső nyomásérzékelő – feszültség túl alacsony 139 Szívócső nyomásérzékelő – feszültség túl magas 143 Immobiliser – nincs / rossz jel 144 Immobiliser – nincs jel 145 Immobiliser – rossz jel
astrásgyerek Elküldve Október22, 2011 Elküldve Október22, 2011 samtron77 írta: Talán ez jó a tiedhez is... .... Ennek is hasznát veheti: képek.
Tarakos Elküldve Október22, 2011 Elküldve Október22, 2011 Köszönöm a leírásokat! Lementem és kivillogtattam. 12-es kód jött ki, tehát minden jó elvileg.
FPepe Elküldve Október22, 2011 Elküldve Október22, 2011 samtron77 írta: Csak nem Ő? Egyszerűen nem tudom elérni a tagot sem mailen sem telefonon... ;) Nem, nem rá gondoltam. ha érdekel, privátban elküldöm.
Felkiáltójel Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 zotya975 írta: Simán csak le kell szedni. De csak magát a injektor szelepet akarod takarítani nem? Egy csati megy rá, és egy torx csavar fogja a nagy fekete "kupak" alatt. Heloo!Hát úgy az egész egységre gondoltam, vagy csak a szelepet érdemes? Köszönömm
epk947 Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 samtron77 írta: Csak nem Ő? Egyszerűen nem tudom elérni a tagot sem mailen sem telefonon... ;) Ne sajnáld! Én jártam ott 6 éve, miután az akkor 13 éves autómat megvettem. Szokásos problémák, alapjárat ingadozás, magas alapjárat stb. "Rátette a kompúterre", volt diagnosztika, hókusz-pókusz, kinyomtatás nélkül 16 ezer forintom bánta azt, hogy megállapította, semmi baja a motoromnak! Ráadásul a szűk udvarában mielőtt kitolattam volna a műhelyéből, betoltak kézzel elém egy kocsit, amit ki kellett volna kerülnöm. Azt sikerült kikerülnöm tolatva, de az első sárvédőmet lehúzta a műhely vasajtajának a kerete... Én voltam a hibás, szó se róla, mert meg kellett volna mondanom, hogy vezesse ki a kocsimat a szaros udvarából! Aztán alapjárati motor tisztítást, és pár hónapos hidrogén segédüzemmel való járást követően a motorom úgy kitisztult, hogy azóta sincs semmi baja.
ihbastra Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 epk947 írta: Ne sajnáld! Én jártam ott 6 éve, miután az akkor 13 éves autómat megvettem. Szokásos problémák, alapjárat ingadozás, magas alapjárat stb. "Rátette a kompúterre", volt diagnosztika, hókusz-pókusz, kinyomtatás nélkül 16 ezer forintom bánta azt, hogy megállapította, semmi baja a motoromnak! Ráadásul a szűk udvarában mielőtt kitolattam volna a műhelyéből, betoltak kézzel elém egy kocsit, amit ki kellett volna kerülnöm. Azt sikerült kikerülnöm tolatva, de az első sárvédőmet lehúzta a műhely vasajtajának a kerete... Én voltam a hibás, szó se róla, mert meg kellett volna mondanom, hogy vezesse ki a kocsimat a szaros udvarából! Aztán alapjárati motor tisztítást, és pár hónapos hidrogén segédüzemmel való járást követően a motorom úgy kitisztult, hogy azóta sincs semmi baja. Heló! Ezt kifejtenéd részletesebben! Köszi
zotya975 Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 Felkiáltójel írta: Heloo!Hát úgy az egész egységre gondoltam, vagy csak a szelepet érdemes? Köszönömm Persze, a többi résznek nincs beleszólása az injektor szórási hatékonyságába, ott elég egy féktisztítós/benzines takarítás. Én ez egészet levettem, szétszedtem és eltakarítottam, mondjuk magát a fődarabbot nem vettem ketté, mert nem volt hozzá tömítésem. Neked szerintem csak magát az injektor szelepet kellene utrahagozni:
epk947 Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 ihbastra írta: Heló! Ezt kifejtenéd részletesebben! Köszi Arra itt nincs hely és lehetőség. Ha érdekel, itt kezdheted a tanulmányozást: http://www.gas4free.com/
BIKER30 Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 Sziasztok!!!! Lenne egy kérdésem.Folyamatosan világít a sárga lámpicsek. Hibakód 29-befecs.szelep 5-fesz túl magas. Ez mit akar jelenteni???nincs is öt szelep csak négy,vagy nem??? ;)
samtron77 Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 epk947 írta: Arra itt nincs hely és lehetőség. Ha érdekel, itt kezdheted a tanulmányozást: http://www.gas4free.com/ Nem mondod! Beraktál 1 vízbontót? És hogy? És mennyiért? És kitől? És hogyan? Mi lett az erednénye...Fogyasztás, lóerő, alapjárat mitöl állt be? Nekem 1 kicsit hókusz-pókusznak tűnik... Szerintem amennyit hoz annyit visz is... (csak az irigység beszél belőlem!) ;) ;) :lol:
epk947 Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 samtron77 írta: Nem mondod! Beraktál 1 vízbontót? És hogy? És mennyiért? És kitől? És hogyan? Mi lett az erednénye...Fogyasztás, lóerő, alapjárat mitöl állt be? Nekem 1 kicsit hókusz-pókusznak tűnik... Szerintem amennyit hoz annyit visz is... (csak az irigység beszél belőlem!) ;) ;) :lol: Jó volt, szép volt, de a műszaki vizsga előtt kivettem és azóta nem tettem vissza. Közben eltelt pár év és már modernebb változatok vannak, amik nem annyira karbantartás igényesek. Ha lesz rá időm, újra nekiugrok.
samtron77 Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 epk947 írta: Jó volt, szép volt, de a műszaki vizsga előtt kivettem és azóta nem tettem vissza. Közben eltelt pár év és már modernebb változatok vannak, amik nem annyira karbantartás igényesek. Ha lesz rá időm, újra nekiugrok. Te készítetted? Akksit is cseréltél hozzá?
zotya975 Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 samtron77 írta: Nem mondod! Beraktál 1 vízbontót? És hogy? És mennyiért? És kitől? És hogyan? Mi lett az erednénye...Fogyasztás, lóerő, alapjárat mitöl állt be? Nekem 1 kicsit hókusz-pókusznak tűnik... Szerintem amennyit hoz annyit visz is... (csak az irigység beszél belőlem!) ;) ;) :lol: Ezért jó az "öreg" a háznál, vannak ötletei... :lol:
epk947 Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 samtron77 írta: Te készítetted? Akksit is cseréltél hozzá? Azt miért kellett volna?
pszilaj Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 epk947 írta: Arra itt nincs hely és lehetőség. Ha érdekel, itt kezdheted a tanulmányozást: http://www.gas4free.com/ Nekem lehet, hogy a szeszes üzem mellé kellene beépíteni. Talán csökkentené a szesz kisebb energiatartalma miatti veszteséget... Csak olyan bazi drágák...
samtron77 Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 epk947 írta: Azt miért kellett volna? A víz bontásához nem árt a sok-sok indító ampi.... Bár egy 2000-esben lehet egy kb 75 amperórás nemde?
zotya975 Elküldve Október23, 2011 Elküldve Október23, 2011 pszilaj írta: Nekem lehet, hogy a szeszes üzem mellé kellene beépíteni. Talán csökkentené a szesz kisebb energiatartalma miatti veszteséget... Csak olyan bazi drágák... Uccu neki csinálsz egyet. Kartergázszűrőt is lehet venni, meg csinálni is, a hatékonysága szemponjából mindegy hogyan néz ki.
Recommended Posts