Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

aham... de a lapát (szelep) tisztaságából nem lehet következtetni a járatok állapotára? csak ugy saccra...egy kicsikét.. hogy mire számíthatok :lol:

Elküldve
aham... de a lapát (szelep) tisztaságából nem lehet következtetni a járatok állapotára? csak ugy saccra...egy kicsikét.. hogy mire számíthatok :lol:

Nem. :? Nekem a szelep gyönyörű tiszta volt eddig minden alkalommal. A többi meg...

Ha sok időd van szedd szét az egészet. De csak óvatosan. :wink:

Elküldve
Ugyanez a tréfás helyzet volt nekem is... (1.4 16V) annyi a lényeg, hogy rendes GM Multec computer van benne, csak épp szabványosodnak a hibakódok... és emiatt már négyjegyűeket villog... és NINCS bevezető 12-es hibakód... szal ha nincs hiba akkor nem villog semmit...

Az AGR szelep pl. 1405.... JAH és igen a 0 az 10 VILLOGÁS !!!

amúgy itt vannak a kódok: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/...fault_codes.htm

Alul a Simtec kódoknál keresd... de mondom attól még Multec ECU... meg is néztem mert én sem akartam elhinni :lol:

jah és ugyebár mivel 16 tűs ezért 5-6 ot kell összekötni !!!:http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/s007.jpg

Korábban olvastam a www.opelmagazin.hu -n a hibakód kiolvasását, ott nem írták, hogy van ilyen különbség. Utána megírtad nekem, hogy mi hogy van. És csak azután láttam, hogy az előbb említett oldalon egyéni hozzászólásokként már beírták. Így láthattam volna...

De mindenesetre sokat segítettél! Hétfőn elolvastam a válaszod, lementettem a hibakódos oldalt. Kedden kivillogtattam és már tudom is, hogy mi a hiba. Úgyhogy tényleg köszi! Megspóroltam pár ezer forintot.

Ami felvetődött még bennem az az, hogy a szomszédunknak 1.4i Astrája van, de már Classic, 2000-es évjárat. Abban a "régi" (nem ECOTEC) motor van. Így arra számítottam, hogy abban a 2x5-ös csatlakozó sor van (a biztosítékok mellet), de már neki is az a 2x8-as van, mint a mi ECOTECünkben. Ezek szerint abban is Siemens Simtech 56.5-ös computer van. Gondolom igen. Csak azért furcsállottam a dolgot, mert úgy próbáltam összeállítani a logikát, hogy a C14NZ-s motorokhoz megmaradt a GM Multec és az ECOhoz jön a Siemens... Most ez hogy van? Szimplán csak lecserélték és már a Classicba is az új computert tették? És akkor úgy kell neki is kiolvasni, mint nekünk. Egyáltalán a Classicba C14NZ-s motorszámú motor van? (Szintén) gondolom igen.

Bocs a sok kérdésért, de inkább biztosra megyek!

Más - Üzemanyagszívattyú

Az Astra könyv szerint az üzemanyagszívattyú a hátsó ülés alatt van. Egy ismerősünk az Astráján megmutatta. Előredöntöm a hátsó üléssort, felpattintok egy műanyag nagy dugót és alatta van. Na most nálunk az ECOTECnél ez nincs ott. Felhajtom az ülést, a kárpiton ki van vágva a lyuk, de magán a karosszérián már semmi. Tehát nem ott van. Hol keressem?

Elküldve
....Más - Üzemanyagszívattyú

Az Astra könyv szerint az üzemanyagszívattyú a hátsó ülés alatt van. Egy ismerősünk az Astráján megmutatta. Előredöntöm a hátsó üléssort, felpattintok egy műanyag nagy dugót és alatta van. Na most nálunk az ECOTECnél ez nincs ott. Felhajtom az ülést, a kárpiton ki van vágva a lyuk, de magán a karosszérián már semmi. Tehát nem ott van. Hol keressem?....

Ha a kocsi mögött állsz, akkor jobb oldalon, a hátsó ajtó magasságágában, alá kellene feküdni a kocsinak és ott megnézni.

Elküldve

Na, a hátsó ülést előre döntve nálam is ott van a kárpiton egy lik, azon egy kb 10 centis műanyag izé. Eddig arra tippeltem, h a benzintanknak lehet vmi felső nyílása.

Mi lehet az? :lol:

Elküldve

jól tippelted, az az üzemanyagszivattyú nyílása, ezen keresztül tudod kiszedni a tankból a szintjelzővel együtt, ha jól emléxem.

Elküldve

X14NZ van benne.

ACpumpa mindenképpen ott van a tank tetején, ahol a többiek

azt a 10cm-es takaróműanyagot megtalálták. Olyat még nem láttam,

hogy nincs ott a kiemelőlyuk. Nem rossz helyen nézted?

Elküldve

Ha a kocsi mögött állsz, akkor jobb oldalon, a hátsó ajtó magasságágában, alá kellene feküdni a kocsinak és ott megnézni.

Hülye vagyok mááááááááááááááááááááááááááán.

Én a szűrőt írtam.

Bocs :roll:

Elküldve
Ami felvetődött még bennem az az, hogy a szomszédunknak 1.4i Astrája van, de már Classic, 2000-es évjárat. Abban a "régi" (nem ECOTEC) motor van. Így arra számítottam, hogy abban a 2x5-ös csatlakozó sor van (a biztosítékok mellet), de már neki is az a 2x8-as van, mint a mi ECOTECünkben. Ezek szerint abban is Siemens Simtech 56.5-ös computer van. Gondolom igen. Csak azért furcsállottam a dolgot, mert úgy próbáltam összeállítani a logikát, hogy a C14NZ-s motorokhoz megmaradt a GM Multec és az ECOhoz jön a Siemens... Most ez hogy van? Szimplán csak lecserélték és már a Classicba is az új computert tették? És akkor úgy kell neki is kiolvasni, mint nekünk. Egyáltalán a Classicba C14NZ-s motorszámú motor van? (Szintén) gondolom igen.

Bocs a sok kérdésért, de inkább biztosra megyek!

NEMNEM, csak és kizárólag az 1.8-asokban van Simtec !!! írtam is, hogy nem az van benne... :wink:

Direkt meg is néztem GM Multec ECU van az Ecotecekben is, csak már a kódókból négyszámjegyűt villog...

Egyik ismerősnek néztem egy 97 es (tehát még nem classic) X14NZ Astráján a hibakódot az a szokásos módon villog !!!

A Classicokban is X14NZ van, de hogy az hogy villog azt nem tom... sztem az is a szokásos módon. Az NZ-ben más ECU van mint a 16V-ben, az asszem Multec-S míg a 16V-nél Multec-M !!!

Elküldve

Nahh...

Kivezettem a kartergázt.

Még nincs rajta a szűrő, egyébként király, csak esztétikailag van még hiányosság, pl egy búrkolat a csőre :lol:

Megprószálok szerezni egy szűrőt is a héten és akkor zsír lesz.

Leszedtem ugye a kiegyenlítő tartályt (levegő), hát mit mondjak, volt némi lecsapódott gáz, de nem a torokban, hanem körülötte. a torok meg a lapát az tiszta volt, te tény, hogy ha körülötte lecsapódott, akkor tuti van benne is valahol, úgyhogy ha lesz időm meg türelmem, ammor kitakaritom a szelepházat is.

Viszont picit mintha dinamikusabban húzna. Ez lehetséges, hogy ilyen hatása lehet attól hogy nem megy vissza a gáz?

Elküldve

Ha jól veszem ki a könyvből, akkor 90 lóig vannak szerelve sima multec van beszerelve, és 100 lótól kezdődik az "M" és az "S" Az "M" a 100 ló körüli 8 szelepeseké, az "S" a 16 szelepeseké.

Javítsatok, ha tévedek.

Elküldve

nem vagyok ám ilyen okos, de még azt is el tudtam olvasni, hogy az "M" 4 szelepen egységesen fecskendezi a 4 hengerbe a naftát, míg az "S" külön kiszámolja hengerenként a mennyiséget.

Elküldve

Én csak fejből írtam ezeket, de úgy emlékszem, hogy az S a Single Point azaz a központi injektorral rendelkező mocik vezérlője, a M pedig Multi Point azaz hengerenként külön injektorral rendelkező motoroké. Így tehát pl. a 82 pacis C14SE motor is már M-es vezérlővel van szerelve szerintem...

Elküldve

Logikusnak hangzik, amit mondasz, de akkor a könyvben mé' nem ez van :shock:

Mert ha a rövidítéseket vesszük figyelembe, akkor így kéne lennie, ahhogy mondod, de a könyv úgy írja, hogy van a normál multec, ami a központi, multec M ami hengerenkénti de egységesen nyom naftát, meg a multec S ami hengerenkénti, de minden hengerre külön számolja a mennyiséget.

Most akkor mi van :shock: :?:

Elküldve

Sztem nézd meg mégegyszer.... én úgy tudom, hogy S van meg M; szal nincs olyan hogy normál...

Ami M az már eleve külön számolja a hengerekre a mennyiséget, másképpen nem lenne szinte semmi értelme szerintem hogy több injektor van...

Elküldve
Sztem nézd meg mégegyszer.... én úgy tudom, hogy S van meg M; szal nincs olyan hogy normál...

Ami M az már eleve külön számolja a hengerekre a mennyiséget, másképpen nem lenne szinte semmi értelme szerintem hogy több injektor van...

Megnéztem, úgy van írva, ahhogy én is írtam, de ettő függetlenűl hiszek neked, hisz ez a logikus. Mi értelme lenne hengerekze szétosztani, ha mindegyikbe egységesen nyomná a kráftot, arra ott a központi, tehát szerintem is úgy logikus, ahhogy te írtad, már csak azt nem tudom, hogy a könyv akkor hogy is van :shock:

Elküldve

Multecből istentelen sok fajta van, M és S jelölés mögé bújtatva.

Szerintem már a gyártó sem tudna kiigazodni a családfán. :lol:

Az biztos hogy a hengerenkénti befecsis külön kezeli a befecskendező

szelepeket. :lol:

I_S!

Minél előbb rakj rá szűrőt! Nem egészséges így...

A gázlengésekkel kosz mehet a motorba, nem is beszélve a kíváncsi

kis állatkákról, no és a levegőből is jobban megkapja a nedvességet...

Elküldve
Multecből istentelen sok fajta van, M és S jelölés mögé bújtatva.

Szerintem már a gyártó sem tudna kiigazodni a családfán. :lol:

Az biztos hogy a hengerenkénti befecsis külön kezeli a befecskendező

szelepeket. :lol:

I_S!

Minél előbb rakj rá szűrőt! Nem egészséges így...

A gázlengésekkel kosz mehet a motorba, nem is beszélve a kíváncsi

kis állatkákról, no és a levegőből is jobban megkapja a nedvességet...

:shock: :shock: :? Asszem igazad van, úgyhogy meló után húzok is a bótba.

Hogyan, mit kérjek? Mármint mihez kérjem a szűrőt, hogy biztosan jót kapjak.

Elküldve

Nem tudom mi a pontos meghatározása, én itt a boombastic-ban

vettem anno. De van pl. a K&N-nek is ilyen kicsi szűrője.

Amúgy anyagból mindegy, csak a méret a lényeg. :lol:

Elküldve
Alapjárati motor tisztítás... :roll:

Valaki leírja mit is kell leszednem, hogy eljussak az alapjárati motorhoz? Egyáltalán merre keressem? Találtam itt a forumun képet is róla, de nekem az még nem mond semmit. :roll:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.