Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

16mp helyett 13mp kell neki a 0-100-hoz. :lol: Megérzed kategória (ha nagyon figyelsz :lol: ,)de kérdés,hogy megéri ez neked azt az összeget amit említettél,mert olcsóbban nem hozod ki az tuti. Ugye itt van dörti motorja 40-ért, HF felújítás 20,új tömítések 10e,benzinpumpa bontott 5e. Meg gondolom valaki kell aki összerakja.Tehát a 100ropival lehet minimum számolni.

Az injektorok a szívósoron helyezkednek el, különbség a szívósor csatlakozásában van a HF-en,az egyiken kör alakú a másikon meg négyzet,ennyi az összes különbség.

Kicsit több pénzből megvan egy motorcsere. A 40ekm-t futott motorod meg elvan a sarokban. Nem kér enni.

A kábelezéssel ugyanúgy taknyolni kell, szivattyúval ugyanúgy, mintha motort cserélnél. Pl.c16se-t egész biztosan gond nélkül ráraksz az f13-as váltódra. Az 100le.

Tehát akkor a 82 pacitól még nem fogok seggre ülni.

Sajnálom, mert azt reméltem, hogy érezhetően nyomatékosabb lesz azzal a +30Nm-el, még ha nem is lesz egy versenyautó.

(Most viszont az M6 bevezetőjén Érden, az emelkedőn csak padló gázzal tudja tartani a 99km/át 5.-ben, ami siralmas szerintem.)

Teljes motorcserét nem szeretnék, mert a papírozás bonyodalmas, és ha már cserélnék, akkor csak C20XE-re, oda meg váltó, motor, féltengely, csonkállvány, minden kell. Nem ér annyit az egész, és akkor utána eszik 10-13 litert a hazai nem túl olcsó benzinből.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 92-es F Astra,C14NZ Nagyon úgy néz ki,cserélnem kell a főtengely szimeringeket is,mindkét oldalt..A vezérlés felőli oké,az nem okoz különösebb gondot,hanem a váltó felöli,az már macerásabb..Mi ennek a menete??Mindenképp le kell hozzá szedni a váltót+a féltengelyeket??és ha ezeket leszedem,vár még valami meglepetés ott belül?? :lol: A GYIK-en nem találtam erre vonatkozó leírást,de lehet hogy csak figyelmetlen voltam..Segítségeteket előre is köszi..

Más kocsiból kiindulva a váltó oldali szimering a lendkerék alatt van. Tehát le kell szedni a váltót, (értelem szerint a féltengelyek kiugranak) utána akuplung tárcsát és szerkezetet, majd a lendkereket, és alatta van a főtengely végén a szimeringgel.

Nem kicsi meló.

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor a 82 pacitól még nem fogok seggre ülni.

Sajnálom, mert azt reméltem, hogy érezhetően nyomatékosabb lesz azzal a +30Nm-el, még ha nem is lesz egy versenyautó.

(Most viszont az M6 bevezetőjén Érden, az emelkedőn csak padló gázzal tudja tartani a 99km/át 5.-ben, ami siralmas szerintem.)

Teljes motorcserét nem szeretnék, mert a papírozás bonyodalmas, és ha már cserélnék, akkor csak C20XE-re, oda meg váltó, motor, féltengely, csonkállvány, minden kell. Nem ér annyit az egész, és akkor utána eszik 10-13 litert a hazai nem túl olcsó benzinből.

Szerintem azért valamennyire lehet érezni azt a 30Nm nyomaték többletet. Mert azért az majdnem 30%-os plusz nyomaték. De. Azért azt tegyük hozzá, hogy az a plusz nyomaték magasabb fordulaton jön. Mert neked van most 103Nm-es nyomatékod ami 2800-as fordulaton jön, az si-nél pedig van 133-as nyomaték ami 3400-as fordulaton jön. És így ha ki akarod használni a plusz nyomatékot, akkor jobban kell pörgetni a motort.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 92-es F Astra,C14NZ Nagyon úgy néz ki,cserélnem kell a főtengely szimeringeket is,mindkét oldalt..A vezérlés felőli oké,az nem okoz különösebb gondot,hanem a váltó felöli,az már macerásabb..Mi ennek a menete??Mindenképp le kell hozzá szedni a váltót+a féltengelyeket??és ha ezeket leszedem,vár még valami meglepetés ott belül?? :lol: A GYIK-en nem találtam erre vonatkozó leírást,de lehet hogy csak figyelmetlen voltam..Segítségeteket előre is köszi..

Nemsokára lesz.

Tehát akkor a 82 pacitól még nem fogok seggre ülni.

Sajnálom, mert azt reméltem, hogy érezhetően nyomatékosabb lesz azzal a +30Nm-el, még ha nem is lesz egy versenyautó.

(Most viszont az M6 bevezetőjén Érden, az emelkedőn csak padló gázzal tudja tartani a 99km/át 5.-ben, ami siralmas szerintem.)

Teljes motorcserét nem szeretnék, mert a papírozás bonyodalmas, és ha már cserélnék, akkor csak C20XE-re, oda meg váltó, motor, féltengely, csonkállvány, minden kell. Nem ér annyit az egész, és akkor utána eszik 10-13 litert a hazai nem túl olcsó benzinből.

Nem lesz 82-paci nem teljesen egyforma a két motor HF-től lefelé sem.

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor a 82 pacitól még nem fogok seggre ülni.

Sajnálom, mert azt reméltem, hogy érezhetően nyomatékosabb lesz azzal a +30Nm-el, még ha nem is lesz egy versenyautó.

(Most viszont az M6 bevezetőjén Érden, az emelkedőn csak padló gázzal tudja tartani a 99km/át 5.-ben, ami siralmas szerintem.)

Teljes motorcserét nem szeretnék, mert a papírozás bonyodalmas, és ha már cserélnék, akkor csak C20XE-re, oda meg váltó, motor, féltengely, csonkállvány, minden kell. Nem ér annyit az egész, és akkor utána eszik 10-13 litert a hazai nem túl olcsó benzinből.

Nem a legjobb, az tuti.

Nekem az M7 Érdi emelkedőn, még gyorsul is felfelé.

Link to comment
Megosztás:

Segítséget szeretnék kérni sima szívó dízel (17DR) vezérlés beállításában. Vezérműszíjat cseréltem meg az adagoló főtengelyén lévő szimeringet. Egyszerűen nem tom beállítani a vezérlést.

Hidegindító spray nélkül el se indul. Mikor nagy nehezen elkapja olyan gyenge a motor mint a harmat. padló gázt nyomok neki alapjáraton és 1-2 mp késedelemmel kezd el felpörögni. Előtöltést állítgatom fel-le de semmi eredmény. Valamit a vezérlésnél cseszhettem el, csak az a gond hogy fogalmam sincs mit kell nézni mert egy darab jelölés sincs sehol.

Kérem aki tud mondjon valami okosat!

Link to comment
Megosztás:

üdv!

bevallom őszintén nem volt időm csak érintőlegesen átnézni a fórumot a kérdésemmel kapcsolatban...

arról lenne szó, hogy a c20xe motorom egy pár napja elkezdett nem normálisan viselkedni.

a jelenség a következő: kis gázon indőnként nagyokat ránt és remeg, ha jobban elkezdem nyomni a gázt eltűnik a jelenség szép fokozatosan.

hidegen és melegen is ugyanez a helyzet. Én gyújtásra gyanakodtam, de újak a gyertyák, újak a gyertya kábelek (bosch - jó drága volt), új elosztó fedél és rotor. Van esetleg tippetek mi lehet ez?

A fordulatszám ugrál össze-vissza és gyakran leáll, ha egy helyben állok, ill. kinyomom a kuplongot. De ez gondolom alapjárati motor, csak azért írom le hátha esetleg mégis van köze a dologhoz.

Köszönöm a segítséget előre is.

Így elsőre fojtószelep-potméterre gyanakodnék. Sárga hibalámpa nem szokott világítani ilyenkor? Ki kéne villogtatni, hátha elmeséli a motorvezérlő, mi a gondja. A mikéntjét pár oldallal előrébb megtalálod.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok! Astra F 92-es..Termosztátot cserélek benne,viszont a termosztáthoz kaptam 2tömítést is,egy vékonyat meg egy vastagot,melyiket tegyem belülre/a term.és a motor fala közé/és melyiket kívülre/a term.és a háza közé/??? Illetve a vezérműtengely szimeringet/vezérlés oldali/ ki lehet szedni simán,a tengely kivétele nélkül?? Elég hozzáférhető helyen van kívülről is,arra gondoltam csavarhúzóval vagy valami kampóval megpróbálom kibányászni...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok! Astra F 92-es..Termosztátot cserélek benne,viszont a termosztáthoz kaptam 2tömítést is,egy vékonyat meg egy vastagot,melyiket tegyem belülre/a term.és a motor fala közé/és melyiket kívülre/a term.és a háza közé/??? Illetve a vezérműtengely szimeringet/vezérlés oldali/ ki lehet szedni simán,a tengely kivétele nélkül?? Elég hozzáférhető helyen van kívülről is,arra gondoltam csavarhúzóval vagy valami kampóval megpróbálom kibányászni...:lol:

Motorkód?

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok! Astra F 92-es..Termosztátot cserélek benne,viszont a termosztáthoz kaptam 2tömítést is,egy vékonyat meg egy vastagot,melyiket tegyem belülre/a term.és a motor fala közé/és melyiket kívülre/a term.és a háza közé/??? Illetve a vezérműtengely szimeringet/vezérlés oldali/ ki lehet szedni simán,a tengely kivétele nélkül?? Elég hozzáférhető helyen van kívülről is,arra gondoltam csavarhúzóval vagy valami kampóval megpróbálom kibányászni...:lol:

Elméletileg van olyan tömítés amit rá kell húzni a termosztát peremére, van a belső részén egy nút, ha kaptál ilyet akkor ezt tedd rá. Simán ki lehet szedni a szimeringet a felrakáskor viszont ügyelj rá, hogyha van a tengelyen nút éknek(már nem emlékszem) akkor az ne sértse meg a szimmeringet.

A dugóban mi a különbség?

Mik a sima és mik az SE méretei, ha meg tudod mondani?

(a sűrítési viszony más, de a HF síkolással lehet hozni valamit rajta.)

A különbséget nem tudom, csak azt hogy más a sürítési viszony ahogy írtad ebbel adódik, hogy nem lesz meg mind a 82-ló.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.