Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Motorcseréhez szükséges dokumentumok, típusazonos motor esetén:

- számla vagy adásvételi szerződés, melyen szerepel, milyen rendszámú gépkocsiból szerelték ki a motorblokkot (két autóban nem szerepelhet ugyanaz a motorszám, tehát az az autó, melyből kiszerelték, forgalomból kivont állapotban legyen vagy abban is motorcsere történjék);

- forgalmi engedély;

- törzskönyv (ha van);

- személyi igazolvány, lakcímigazolvány, adókártya;

- 12000.- okmányokra, csekken fizetve;

- szakszervíz igazolása vagy műszaki vizsgalap;

- hátsó rendszámtábla.

Flex és kicsi sósav. :lol:

Link to comment
Megosztás:

:lol:

Sziasztok!

Opel Astra 1.6i 1993 (C16NZ) motorja gyorsításkor kissé kereppel,olyan a hang mintha egy ventilátor bekapna egy papírcsíkot. Sem alapjáraton, sem útközben egy bizonyos sebességre beállva nem ad szokatlan hangot. Az olajat nem eszi.

Szerintetek milyen eredetű lehet ez a probléma?

Köszi mindenkinek!

Jan

Kipuff hővédő lemez?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kisebb problémám van, hogy teljesen hideg motornál (általában egy nap egyszer, reggel) inditás után pár másodpercig nagyon alacsony az alapjárat, nem találja a helyét, van hogy le is áll. Utána beáll szépen és más gond sincs. Mi okozhatja? X16XEL

Alapjárati léptetőmotort takarítottál mostanában? Vagy esetleg hidegen háromhengerezik?

Ha a vezérlés felőli oldalon kezdte meg, az nem nagy gond...könnyű cserélni...

Ha a másik oldali, na az copás... :lol:

Majd csinálok képeket.

Flex és kicsi sósav. :lol:

Azt kérdezte hivatalosan mi a menete.

Link to comment
Megosztás:

Nem szett teljes, a motor mindennel együtt igazából. Vettem egy corsát és abból bontottam ki. Hát én olyan 40re tartom a komplett blokkot mindennel együtt. Minden megvan hozzá és DIS-es. De mindenki csak majd megveszem szeptember végén október végén meg mit tudom én mikor várhatok éveket rá. :lol: Volt ez kb augusztus elején. :lol: Papír nincs hozzá. Mert egy csávó hozta be és külföldi papíros volt engem nem érdekelt a papír, ahogy őt se. :D

Ebbe a 40ben minden benne van.

A váltó

A motor minden cuccával

Kábelköteg

Vezérlő

szenzorok légszűrőház meg minden ami kellhet.

Rengeteg cucc van még.

Jól hangzik, csak mit csináljak egy motorblokkal? :D Én is a majd megveszem-es vagyok (vagyis én nem, én csak akkor mondom ha tényleg), de 24-én esküvő, utána nászút, és csak utána tudok foglalkozni a dologgal.

De akkor így ahogy van, odaadom egy szerelőnek, és rá tudja pakolni a cuccait az én x14nz-mre?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem!

Sokszor írtam már az alapjárat ingadozásának problémájáról. Sikerült megoldanom a gondot. Kicseréltem az injektor házat, alapjárati motort, pillangószelep állás érzékelőt, egyszóval azt a részt egy az egyben egy 1.6-os motoréra.

Az alapjárat probléma megszűnt Hál' Istennek. Egy kérdésem lenne: a mellékelt képen bekarikáztam a kérdéses részt. Az a három cső hova megy pontosan? Illetve a vékony, barna végű csövet tudom egyedül! 1.4-es motoron onnan kettő jön, ezért vagyok egy picit bajban, és fordulok szakértőkhöz!

Segítségeteket előre is köszönöm!

Visit My Website

Link to comment
Megosztás:

Megnézettem a kocsit, a karter gáz tényleg sok, a co elmegy,

Van tapasztalat, hogy a motorjavító adalékoknak van ténylegesen valami hatása, mit érdemes belerakni?

Volt aki motortisztító adalékkal előrébb jutott, és leragadt gyűrűket sikerült felszabadítania vele, de általánosságban nem szokták ajánlani, mert olyan dolgokat is kimoshat a motorból, amiket nem kéne :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem háromhengerezik, az alapjárati motor volt takaritva nemrég, lehet, hogy már cserés?

Lehet, nekem pölö hiába van kitakarítva mégis néha felpörög 2000.ig mert ki va n kpopva a tengelye és kotyog. Azért kérdeztem a 3-hengerezést indításkor mert mostanában hideg párás a reggel, és előfordul hogy kicsapódik a pára az elosztófedélben ilyenkor rángat küszködik pár percig amíg nem megy minden henger, ez is lehet a baj.

Link to comment
Megosztás:

Becsiszolta a szelepeket, tökéletes lett a zárás, és kopott gyűrű mellett elengedte az olajat. HF rendbe lett téve, egy szelepvezető cserélve. Gyűrűt kellett cserélni, hónolták a hengert, fúrni nem kellett. Most nem füstöl, de be kell járatni.

Ez mennyibe fájt?

Hónolás, gyűrűzés?

A szelepcsiszolást meg tudom csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Na tehát a hirdetés így nézett ki:

Alacsony költséggel fenntartható, megbízható műszaki állapotú, esztétikailag megfelelő, érvényes okmányokkal rendelkező, nagy-családi autó. A gépkocsit nem műszaki okok, vagy hitelnyomás okán kínálom, pusztán feleslegessé vált. Éppen ezért kérem, csak olyan érdeklődők keressenek, akik a fentiekben jellemzett autót szeretnének, és nem heteken belül vizsgáztatni, illetve az ott kiderültek után rejtett költségeket nyögni. A vételár a kínált gépkocsin túl tartalmazza a következőket is: 4 új téligumi, JVC KD-R302 típusú CD/MP3/Aux/rádió(+hangfalak), TomTom XL magyar nyelvű GPS navigációs rendszer (töltővel, szélvédőtartóval).

Ehhez képest a hibalista:

Motor nagy kartergáz képződés

Folyik a hűtő

Törött hátsó rugó

Szar első lengéscsillapítók

Féktárcsa és fékbetét csere

160000km helyett körülbelül 250000-300000km

Törött és hegesztett generátorkonzol, amitől nem fut rendesen az ékszíj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem!

Sokszor írtam már az alapjárat ingadozásának problémájáról. Sikerült megoldanom a gondot. Kicseréltem az injektor házat, alapjárati motort, pillangószelep állás érzékelőt, egyszóval azt a részt egy az egyben egy 1.6-os motoréra.

Az alapjárat probléma megszűnt Hál' Istennek. Egy kérdésem lenne: a mellékelt képen bekarikáztam a kérdéses részt. Az a három cső hova megy pontosan? Illetve a vékony, barna végű csövet tudom egyedül! 1.4-es motoron onnan kettő jön, ezért vagyok egy picit bajban, és fordulok szakértőkhöz!

Segítségeteket előre is köszönöm!

Visit My Website

Az 1.6-oson van EGR szelep is, aminek van egy vákuumcsöve, sztem azzal van pluszban a dolog, azt le kell dugózni.

Link to comment
Megosztás:

Na tehát a hirdetés így nézett ki:

Alacsony költséggel fenntartható, megbízható műszaki állapotú, esztétikailag megfelelő, érvényes okmányokkal rendelkező, nagy-családi autó. A gépkocsit nem műszaki okok, vagy hitelnyomás okán kínálom, pusztán feleslegessé vált. Éppen ezért kérem, csak olyan érdeklődők keressenek, akik a fentiekben jellemzett autót szeretnének, és nem heteken belül vizsgáztatni, illetve az ott kiderültek után rejtett költségeket nyögni. A vételár a kínált gépkocsin túl tartalmazza a következőket is: 4 új téligumi, JVC KD-R302 típusú CD/MP3/Aux/rádió(+hangfalak), TomTom XL magyar nyelvű GPS navigációs rendszer (töltővel, szélvédőtartóval).

Ehhez képest a hibalista:

Motor nagy kartergáz képződés

Folyik a hűtő

Törött hátsó rugó

Szar első lengéscsillapítók

Féktárcsa és fékbetét csere

160000km helyett körülbelül 250000-300000km

Törött és hegesztett generátorkonzol, amitől nem fut rendesen az ékszíj.

Nézd tudom hogy nem vigasztal, de azért általánosságban az eladók nagy része átbacca valamilyen szinten a vevőt. Ha nem akkor is előfordulhat tetemes hibalista az autó megvásárlása után fél éven bellül. Elméletileg friss műszakival vettem a kocsit, nekem is töröttek voltak a hátsó rugóim a lengéscsillapító ugyan nem volt szar de hegesztett a szára ami ugye el is tört. Fékkopás ugye velejár sajnos. A megtett kilómétert meg senki nem tudja, tényleg valós-e. Az ilyen mókolás mint a hegesztett tartó sok kocsiban van, nézd a jó oldalát legalább nem kerül sokba és egyszer cserélni. A hűtő ereszt nekem is az unixnál saját márkás 14-ezer körül van bontottat nem érdemes venni.A kartergázra nem tudok mit mondani. Tudom most sokan mondják hogy szart vettél, bezzeg ők megvették az tizenx-éves kocsit és csak tankolni kell, de ilyen nincs. Ha egy kocsi elér egy bizonyos kort akkor bizony költeni kell rá, és nem túl életszerű hogy az eladó puccbavágja a vevő kedvééért, mégha ezt is mondta.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, nekem pölö hiába van kitakarítva mégis néha felpörög 2000.ig mert ki va n kpopva a tengelye és kotyog. Azért kérdeztem a 3-hengerezést indításkor mert mostanában hideg párás a reggel, és előfordul hogy kicsapódik a pára az elosztófedélben ilyenkor rángat küszködik pár percig amíg nem megy minden henger, ez is lehet a baj.

Köszi a segitséget, lehet kicserélem újra. Nekem amúgy nincs elosztófedelem, az nem lehet hiba :lol:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok opel astra 1.4 classic x14nz-n akarok vezérlést cserélni kb mennyibe jön ez ki nekem? + főtengely és vezérműtengely szimering csere és olajteknő tömítés csere.

köszi előre is

Vezérműszíjból pl. Gates 7e körül van, feszítőgörgő pl. SKF 10e körül, vízpumpa szintén SKF 12e ha jól emléxem, de nem mostanában cseréltem.

Olajteknő tömítéséhez mindenképpen használj tömítőpasztát is, a tömítés mindkét oldalát kend be vele, és persze tiszta olaj- és zsírmentes felületek legyenek, a csavarok meghúzását pedig csak ésszel, nem kell kinyomni a tömítőanyagot a felületek közül.

A szimmeringekre nem tudok mit mondani, nekem azokkal még nem volt dolgom.

Link to comment
Megosztás:

Vezérműszíjból pl. Gates 7e körül van, feszítőgörgő pl. SKF 10e körül, vízpumpa szintén SKF 12e ha jól emléxem, de nem mostanában cseréltem.

Olajteknő tömítéséhez mindenképpen használj tömítőpasztát is, a tömítés mindkét oldalát kend be vele, és persze tiszta olaj- és zsírmentes felületek legyenek, a csavarok meghúzását pedig csak ésszel, nem kell kinyomni a tömítőanyagot a felületek közül.

A szimmeringekre nem tudok mit mondani, nekem azokkal még nem volt dolgom.

köszi

Link to comment
Megosztás:

Ma mákom volt! Igaz ez drága mák azért.....

Az érdi parkolóban keringtem helyet keresve, amikor feltört a gőz a motortérből! Épp találtam üres helyet és leálltam. No lássuk, mi a baj!

:lol:

Első pillantásra úgy tűnt, hogy lerúgta a felső vastag vízcsövet a hűtőről a nyomás. (Igaz, hogy bent alig mutatott 90 fokot a hőmérő).

Aztán vettem észre, hogy nem lecsúszott a cső, hanem letört a 19 éves műanyag csonk.....

A mák az, hogy ez ma és nem pár napja Németországban, esetleg Csehországban történt, és alapjáratnál történt.

Sikerült kipiszkálnom a törött véget a csőből, és a maradék 15 mm-es csonkra vissza tudtam bilincselni a csövet.

2 palack ásványvíz az épp kéznél levő boltból, tágulási tartály zárókupak lazán illesztve, hogy ne legyen túlnyomás a rendszerben, és szépen hazabattyogtam a szerelő udvarába. Holnaptól új hűtővel járok! :lol:

Hűtő 28800, gumicső 8400 Ft. Még mindig sokkal olcsóbb mint egy hengerfejes autó javítása Csehországban, esetleg Németországban megtoldva az extra szállásköltséggel!

Link to comment
Megosztás:

Ma mákom volt! Igaz ez drága mák azért.....

Az érdi parkolóban keringtem helyet keresve, amikor feltört a gőz a motortérből! Épp találtam üres helyet és leálltam. No lássuk, mi a baj!

:lol:

Első pillantásra úgy tűnt, hogy lerúgta a felső vastag vízcsövet a hűtőről a nyomás. (Igaz, hogy bent alig mutatott 90 fokot a hőmérő).

Aztán vettem észre, hogy nem lecsúszott a cső, hanem letört a 19 éves műanyag csonk.....

A mák az, hogy ez ma és nem pár napja Németországban, esetleg Csehországban történt, és alapjáratnál történt.

Sikerült kipiszkálnom a törött véget a csőből, és a maradék 15 mm-es csonkra vissza tudtam bilincselni a csövet.

2 palack ásványvíz az épp kéznél levő boltból, tágulási tartály zárókupak lazán illesztve, hogy ne legyen túlnyomás a rendszerben, és szépen hazabattyogtam a szerelő udvarába. Holnaptól új hűtővel járok! :lol:

Hűtő 28800, gumicső 8400 Ft. Még mindig sokkal olcsóbb mint egy hengerfejes autó javítása Csehországban, esetleg Németországban megtoldva az extra szállásköltséggel!

Tényleg szerencséd volt , amúgy is hülye konstrukció, hogy a felfogatás műanyagja egyben a csonk is, elég egy kis kocc, hátrabillen a hűtő és reped a cső. Én a radiátor egyik csövével szemezek már egy ideje, elég repedezettnek tűnik, majd ha kifigyel a motor kicserélem az is. Új hűtő is kellene mert szivárog a sarka, de most az nem lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ma mákom volt! Igaz ez drága mák azért.....

Az érdi parkolóban keringtem helyet keresve, amikor feltört a gőz a motortérből! Épp találtam üres helyet és leálltam. No lássuk, mi a baj!

:lol:

Első pillantásra úgy tűnt, hogy lerúgta a felső vastag vízcsövet a hűtőről a nyomás. (Igaz, hogy bent alig mutatott 90 fokot a hőmérő).

Aztán vettem észre, hogy nem lecsúszott a cső, hanem letört a 19 éves műanyag csonk.....

A mák az, hogy ez ma és nem pár napja Németországban, esetleg Csehországban történt, és alapjáratnál történt.

Sikerült kipiszkálnom a törött véget a csőből, és a maradék 15 mm-es csonkra vissza tudtam bilincselni a csövet.

2 palack ásványvíz az épp kéznél levő boltból, tágulási tartály zárókupak lazán illesztve, hogy ne legyen túlnyomás a rendszerben, és szépen hazabattyogtam a szerelő udvarába. Holnaptól új hűtővel járok! :lol:

Hűtő 28800, gumicső 8400 Ft. Még mindig sokkal olcsóbb mint egy hengerfejes autó javítása Csehországban, esetleg Németországban megtoldva az extra szállásköltséggel!

Nekem annak idején a 4t trabantnál volt ilyen hogy letört a műanyag csonk a hűtőről. Én elmentem egy műanyag hegesztőhöz és azt hiszem, hogy 3500Ft-ért hegesztette meg.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.