atis c14se Elküldve Augusztus14, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2011 Legutóbb már azt mondta, hogy lehet henger repedés. De ha kihúzza a dugattyút, új gyűrűsorral kell visszatenni az +60 rugó szerinte. És ha nem, akkor rajtam gyakorol +60-ért? Nem lottón nyertem a pénzemet. Amikor odavittem, akkor 3500-as fordulatnál halványkéken füstölt, most meg okádja a fehéret. Még nem fizettem neki, Ő elment nyaralni, én meg szopok. Kérdezd már meg tőle, hogy azelőtt mielőtt ide nem hoztad hozzá, azelőtt miért nem gőzölt az autó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Augusztus14, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2011 Legutóbb már azt mondta, hogy lehet henger repedés. De ha kihúzza a dugattyút, új gyűrűsorral kell visszatenni az +60 rugó szerinte. És ha nem, akkor rajtam gyakorol +60-ért? Nem lottón nyertem a pénzemet. Amikor odavittem, akkor 3500-as fordulatnál halványkéken füstölt, most meg okádja a fehéret. Még nem fizettem neki, Ő elment nyaralni, én meg szopok. Simán a fejébehúznám a motort!!! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
lazy jack Elküldve Augusztus21, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2011 Sziasztok! Astra F/X16XEL-be szeretnék kartergázt szűrőt. Ezzel kapcsolatba várnék tapasztalatokat, hogy van-e értelme, működik-e egyáltalán? Pl. ilyesmire gondoltam: kartergázszűrő tartály Link to comment Megosztás: More sharing options...
lombi Elküldve Augusztus21, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2011 sziasztok 1.4 astra classic x14nz Soroksár környékén hol csinálnak gyújtásbeállítást ? azért kérdem mert egyik szerelő haver azt mondta hogy nem egy síkban van a két jelölés és nézessem meg kérdés hogy mi a helyes beállítási a gyújtórésznél? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus21, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2011 sziasztok 1.4 astra classic x14nz Soroksár környékén hol csinálnak gyújtásbeállítást ? azért kérdem mert egyik szerelő haver azt mondta hogy nem egy síkban van a két jelölés és nézessem meg kérdés hogy mi a helyes beállítási a gyújtórésznél? Motorvezérlőt szervízmódba kapcsolni (szervízcsatlakozó megfelelő lábait összekötve), motort így beindítani, főtengelytárcsán elvileg megvan a jelölés, azt kell nézni az 1-es henger gyújtókábelére kötött stroboszkóppal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus21, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2011 Sziasztok! Astra F/X16XEL-be szeretnék kartergázt szűrőt. Ezzel kapcsolatba várnék tapasztalatokat, hogy van-e értelme, működik-e egyáltalán? Pl. ilyesmire gondoltam: kartergázszűrő tartály Van értelme és működik is. Jelentős mennyiségű trutyi szokott összegyűlni, alapjárati motor, fojtószelepház takarítást el lehet felejteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
lazy jack Elküldve Augusztus22, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2011 Van értelme és működik is. Jelentős mennyiségű trutyi szokott összegyűlni, alapjárati motor, fojtószelepház takarítást el lehet felejteni. Köszönöm! Van esetleg ebben valamilyen szűrő vagy ez csak egy üres tartály? Találtam kompresszora való víz-olaj leválasztót, de az egy szűrő tulajdonképpen, viszont ezeknél a "bödönöknél" egyiknél sem mutatják, hogy van-e szűrő vagy csak egy üres tartály. Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve Augusztus22, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2011 Köszönöm! Van esetleg ebben valamilyen szűrő vagy ez csak egy üres tartály? Találtam kompresszora való víz-olaj leválasztót, de az egy szűrő tulajdonképpen, viszont ezeknél a "bödönöknél" egyiknél sem mutatják, hogy van-e szűrő vagy csak egy üres tartály. Egy kis olvasnivaló. Vannak képek is. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus22, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2011 Köszönöm! Van esetleg ebben valamilyen szűrő vagy ez csak egy üres tartály? Találtam kompresszora való víz-olaj leválasztót, de az egy szűrő tulajdonképpen, viszont ezeknél a "bödönöknél" egyiknél sem mutatják, hogy van-e szűrő vagy csak egy üres tartály. Nekem sima szivacs szűrő van benne, mint amilyen pölö a ágy szivacsa , olyan. Csak az enyém házi mókolás, de az elv ugyanaz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pitykoo Elküldve Augusztus22, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2011 Hali! Egy olyan kérdésem volna, hogy van egy c16nz típusú astrám és a főtengelyen a váltó oldali szimeringet ki kéne cserélnem mert csepeg az olaj! Ki kell e venni hozzá a motort vagy a válót, vagy esetleg szét lehet annyira húzni hogy kicseréljem? Válaszokat előre is köszönöm! Hali! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus22, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2011 Hali! Egy olyan kérdésem volna, hogy van egy c16nz típusú astrám és a főtengelyen a váltó oldali szimeringet ki kéne cserélnem mert csepeg az olaj! Ki kell e venni hozzá a motort vagy a válót, vagy esetleg szét lehet annyira húzni hogy kicseréljem? Válaszokat előre is köszönöm! Hali! Úgy tudom, hogy ha van lehetőség levenni a bölcsőt (akna, csápos emelő) akkor lefele kijöhet a váltó, ha nincs akkor felfele a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus22, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2011 Úgy tudom, hogy ha van lehetőség levenni a bölcsőt (akna, csápos emelő) akkor lefele kijöhet a váltó, ha nincs akkor felfele a motor. Nem oldható meg a kuplung alatti kis deklin keresztül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus22, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2011 Nem oldható meg a kuplung alatti kis deklin keresztül? Az túl egyszerű lenne. Gondolj csak bele, ha nem húzod szétt a kettőt, akkor hogyan cserélsz szimeringet? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus22, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2011 Az túl egyszerű lenne. Gondolj csak bele, ha nem húzod szétt a kettőt, akkor hogyan cserélsz szimeringet? :) Ha kiveszed a kuplungot akkor sem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kiri01 Elküldve Augusztus22, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2011 Szaisztok! Opel Astra F 1.4 8szelepes (1999) autómban észrevettem, hogy a termosztát 97C°-nál nyit ki mostanában. Korábban úgyemlékszem 95C° fölé nem ment nyitás előtt. Esetleg ez a benzinminőségtől lehet, a nyári melegtől, vagy okozhatja, hogy 3 hónapja hűtőtömítő adalékot kapott a rendszer, ami fémes tömítésű, és esetleg ettől szorul a termosztát. Kapcsolás után a hőfok leesik hírtelen 92C° körülire, és onnan szépen beáll a nálam megszokott 95C°-ra, és azt szépen tartja, ha nincs semmi + terhelés. Fogadjam ezt el így, vagy ez a termosztát meghibásodásának az előjele? Nem szeretném ha beállna. Másik kérdésem. A kipufogó minimálisan lyukas lehet, ezt korábban jelezték a szerelők nekem. Én nemigazán hallom. Műszaki előtt vigyem el kipufogóshoz, vagy a környezetvédelmi vizsgán ez nem jelent gondot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus22, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2011 Szaisztok! Opel Astra F 1.4 8szelepes (1999) autómban észrevettem, hogy a termosztát 97C°-nál nyit ki mostanában. Korábban úgyemlékszem 95C° fölé nem ment nyitás előtt. Esetleg ez a benzinminőségtől lehet, a nyári melegtől, vagy okozhatja, hogy 3 hónapja hűtőtömítő adalékot kapott a rendszer, ami fémes tömítésű, és esetleg ettől szorul a termosztát. Kapcsolás után a hőfok leesik hírtelen 92C° körülire, és onnan szépen beáll a nálam megszokott 95C°-ra, és azt szépen tartja, ha nincs semmi + terhelés. Fogadjam ezt el így, vagy ez a termosztát meghibásodásának az előjele? Nem szeretném ha beállna. Másik kérdésem. A kipufogó minimálisan lyukas lehet, ezt korábban jelezték a szerelők nekem. Én nemigazán hallom. Műszaki előtt vigyem el kipufogóshoz, vagy a környezetvédelmi vizsgán ez nem jelent gondot? Ennél a műszernél 2-3 °C-ról beszélni, fölösleges dolog. Az egész ketyerének nincs ilyen pontossága :lol: :D Ha látod hogy a termosztát szépen nyit, visszahűl, tart, akkor nincs para, működik az rendesen :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus23, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2011 Ha kiveszed a kuplungot akkor sem? Igazából pontosan nem tudom még a menetét, de itt is beszéltünk róla már, szerelőt is kérdeztem, mindenki azt mondta hogy vagy a váltó, vagy a motor kifigyel szimerng cserekor. Most akarok nekiállni, csak mindíg kell a kocsi. :lol: De levettem már a szelepfedelet, és elmosogattam. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pitykoo Elküldve Augusztus23, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2011 Hali! Egy olyan kérdésem volna, hogy van egy c16nz típusú astrám és a főtengelyen a váltó oldali szimeringet ki kéne cserélnem mert csepeg az olaj! Ki kell e venni hozzá a motort vagy a válót, vagy esetleg szét lehet annyira húzni hogy kicseréljem? Válaszokat előre is köszönöm! Hali! Akkor inkább a motort veszem ki mint a váltót, nehogy szétszaladjanak a csapágyak a féltengelyen! :lol: Köszönöm a segítségeket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pitykoo Elküldve Augusztus23, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2011 Hali! Egy olyan kérdésem volna, hogy van egy c16nz típusú astrám és a főtengelyen a váltó oldali szimeringet ki kéne cserélnem mert csepeg az olaj! Ki kell e venni hozzá a motort vagy a válót, vagy esetleg szét lehet annyira húzni hogy kicseréljem? Válaszokat előre is köszönöm! Hali! Na elsőre nem jött össze a hozzászólás! Majd csak bele tanulok! :lol: Akkor inkább a motort veszem ki mint a váltót, nehogy szétszaladjanak a csapágyak a féltengelyen! smile.gif Köszönöm a segítségeket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrabandi Elküldve Augusztus23, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2011 Hali! Egy olyan kérdésem volna, hogy van egy c16nz típusú astrám és a főtengelyen a váltó oldali szimeringet ki kéne cserélnem mert csepeg az olaj! Ki kell e venni hozzá a motort vagy a válót, vagy esetleg szét lehet annyira húzni hogy kicseréljem? Válaszokat előre is köszönöm! Hali! Akkor inkább a motort veszem ki mint a váltót, nehogy szétszaladjanak a csapágyak a féltengelyen! :lol: Köszönöm a segítségeket! Helló .Mindenképpen ki kell venni valanejiket .Nekem könnyebb volt a váltótt ki venni mert azon nincsen annyi sallang .. No azért kell ki venni valamejiket mert a motor meg a váltó között ottvan ugye a kuplung egység és ebbe csatlakozik bele a váltó nyeles tengelyen keresztül . van másik megoldás is a nyeles tengelyt kilehet húzni a bal kerék felé de ehez speckó opel szerszámkel . Link to comment Megosztás: More sharing options...
lazy jack Elküldve Augusztus23, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2011 Egy kis olvasnivaló. Vannak képek is. :lol: Elgondolkodtató... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
lazy jack Elküldve Augusztus23, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2011 Nekem sima szivacs szűrő van benne, mint amilyen pölö a ágy szivacsa , olyan. Csak az enyém házi mókolás, de az elv ugyanaz. Köszi! Mindenesetre, azt hiszem megpróbálom nélküle egyenlőre, ha csak párszázezrenként kell foglalkozni a tisztítással akkor az nem annyira gáz, olajcserekor meg majd kap mindig valami koromoldó cuccost (féktisztító spray, nitrohigító... ki mit használ?) Esetleg valakinek van adata, hogy a fojtószelephelyzet-érzékelő ellenálláson milyen min-max értékeket kell mérni x16xel mocin? Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Augusztus23, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2011 Köszi! Mindenesetre, azt hiszem megpróbálom nélküle egyenlőre, ha csak párszázezrenként kell foglalkozni a tisztítással akkor az nem annyira gáz, olajcserekor meg majd kap mindig valami koromoldó cuccost (féktisztító spray, nitrohigító... ki mit használ?) Esetleg valakinek van adata, hogy a fojtószelephelyzet-érzékelő ellenálláson milyen min-max értékeket kell mérni x16xel mocin? Folytószelepállás érzékelőd nem jó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
lazy jack Elküldve Augusztus23, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2011 Folytószelepállás érzékelőd nem jó? Igazából arra gondoltam :lol:, azt szeretném ellenőrizni, hogy jó-e Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Augusztus23, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2011 Igazából arra gondoltam :lol:, azt szeretném ellenőrizni, hogy jó-e Nekem amikor a folytószelep állás érzékelő meghalt, (mert ugye én vagyok olyan szerencsés, hogy olyan alkatrészek mennek tönkre, amik szinte senki másnak), Akkor nekem kitartotta az alapjáratot kb. 2000-2500-as fordulat körül. De nem mindig, csak néha gondolt egyet és tartotta a fordulatot. Aztán egyre sűrübben csinálta, amig a végén folyamatosan magas alapjárattal jártam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts