Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Talán lambda szonda vagy vízhőfok jeladó....hibakódot dob?

persze, a12-est. :) :D

szerk: es ezeket lehet valahogy merni? mondjuk egy multimeterrel?

Elküldve
persze, a12-est. :) :D

szerk: es ezeket lehet valahogy merni? mondjuk egy multimeterrel?

Lehet. Vízhőfok szenzor 20C-on kb 2950ohm, 40C-on kb 1450ohm, 70C-on kb 500ohm, 100c-on kb 320ohm. Ha 20C körüli hőmérsékleten ennél jóval eltér kiszedheted és mondjuk egy forróvizes méréssel lecsekkolod a 100C-os ellenállást is. Akár a többit is. Lambda szonda már gázosabb multiméterrel, de az fesz valahol 0.1 és 0.9v körül ingadozik kb 0.5v-nál van a lambda 1 érték alatta szegény felette dús. Az ideális valahol 0.45v-nál van. Gázadásra változni kell neki. Az igazi egy oszcilloszkópos mérés lenne.

Elküldve
Ha már itt vagyok a kopogás szenzor milyen feszt ad? Nekem +-40mV körül ingadozik.

Még akár jó is lehet. Rezgési frekvenciától függően igencsak 20 és 40 mV közötti értékeket küldenek.

Elküldve
Még akár jó is lehet. Rezgési frekvenciától függően igencsak 20 és 40 mV közötti értékeket küldenek.

Csak egyszer küldött hibakódot miután az evap-ot szereltem. Utána átmozgattam a csatikat azóta ok. Ezek szerint a szenzor fesz is. Kösz!

Elküldve

Sziasztok!

Olyan problémával küszködök, hogy leadtam a szerelőnek az F Astra-mat, 1.6 16 V, hogy szelepszár Simmeringet cseréljen, hengerfej tömítést, vezérlés szettet, szivattyút, olajat, hűtővizet. Összerakta, és azóta úgy füstöl fehéren, mint állat. A gyertyák taknyosak meg a szelepek is. Mi lehet a baj, mert már ő sem tudja!?

Elküldve
Sziasztok!

Olyan problémával küszködök, hogy leadtam a szerelőnek az F Astra-mat, 1.6 16 V, hogy szelepszár Simmeringet cseréljen, hengerfej tömítést, vezérlés szettet, szivattyút, olajat, hűtővizet. Összerakta, és azóta úgy füstöl fehéren, mint állat. A gyertyák taknyosak meg a szelepek is. Mi lehet a baj, mert már ő sem tudja!?

Víz nem fogy? Mert akkor szokott fehéren füstölni amikor a víz bekerül az égéstérbe pölö egy szakadt vagy átégett HF-tömítésen keresztül.

Elküldve

Másik hengerfejjel ki lett próbálva, új tömítést kapott, már kétszer lett szétszedve meg összerakva. Amikor odavittem, melegen 3500-as fordulatnál pipált egy kicsit, csipkedte az olajat. Most a víz áll, az olaj is, mégis füstöl.

Elküldve
Másik hengerfejjel ki lett próbálva, új tömítést kapott, már kétszer lett szétszedve meg összerakva. Amikor odavittem, melegen 3500-as fordulatnál pipált egy kicsit, csipkedte az olajat. Most a víz áll, az olaj is, mégis füstöl.

Sokat mentél vele azóta? Lehet csak a szereléskor bekerült trutyi ég ki...

Elküldve
15 km-en keresztül járattuk a szerelővel, de csak füstöl, ez már nem szerelési trutyi.

Hát nem, meg szereléskor amúgy is illik vigyázni hogy ne kerüljön semmi az égéstérbe.

Elküldve

Pedig ha fehéret füstöl akkor annak viznek kell lenni valamilyen úton. 15 km az nem olyan sok, lehet hogy mondjuk már 40-50 km-es szakaszon észre lehet venni, hogy fogy a víz. Meg ugye melegen megnövekszik a vízszint, és lehet hogy azért nem vetted észre a fogyást.

Elküldve
Pedig ha fehéret füstöl akkor annak viznek kell lenni valamilyen úton. 15 km az nem olyan sok, lehet hogy mondjuk már 40-50 km-es szakaszon észre lehet venni, hogy fogy a víz. Meg ugye melegen megnövekszik a vízszint, és lehet hogy azért nem vetted észre a fogyást.

Azért HF-tömítés cserekor nagyon el kell szúrni valamit ahhoz hogy kapásból egye a vizet. :)

Elküldve
Azért HF-tömítés cserekor nagyon el kell szúrni valamit ahhoz hogy kapásból egye a vizet. :)

Ez rendbe van, de ha fehéret füstöl akkor a viznek csak be kell szivárogni valahogy az égéstérbe. Hacsak nem a benzinnel, de akkor meg nem járna szépen a motor.

Elküldve
Ez rendbe van, de ha fehéret füstöl akkor a viznek csak be kell szivárogni valahogy az égéstérbe. Hacsak nem a benzinnel, de akkor meg nem járna szépen a motor.

Hát a víz-égéstér, csak a HF-nél van közel egymáshoz szerintem, vagy tömítés, vagy maga a HF-en van repedés. De mondjuk általában ilyenkor a moci dolgozik bele a vízkörbe, szépen eldurrognak a csövek, csak amikor áll a motor akkor szokott eltűnni a víz, beszivárog valamelyik hengerbe.

Elküldve

Kipróbáltuk másik HF tömítéssel, másik HF-el, mégis csinálja. Azzal a benzinnel mentem oda, akkor nem csinálta, tehát a benzin jó. Szerelés előtt nem volt ilyen problémám.

Elküldve
Kipróbáltuk másik HF tömítéssel, másik HF-el, mégis csinálja. Azzal a benzinnel mentem oda, akkor nem csinálta, tehát a benzin jó. Szerelés előtt nem volt ilyen problémám.

Alapjáraton, vagy fordulaton füstöl?

Elküldve

Ha olyan füstje van mint a gőzmozdonynak, akkor bizony a hűtőfolyadék megy belefelé valamelyik hengerbe!!!!!!!!!

Tapasztalat! Nekem ilyen volt, de a hengerfej tömítés cseréje megoldotta. Elsőre... :)

Sztem a szerelő csinálja csak meg felé garanciában...

Elküldve

Még el se hoztam tőle, ki se fizettem, hülye nem vagyok. A 3. HF tömítést cserélte, kipróbáltuk másik HF-el, mégis füstöl. Ezzel már csak alapjáraton, de nagyon.

Elküldve
Még el se hoztam tőle, ki se fizettem, hülye nem vagyok. A 3. HF tömítést cserélte, kipróbáltuk másik HF-el, mégis füstöl. Ezzel már csak alapjáraton, de nagyon.

Lett síkolva a HF?

Elküldve
Még el se hoztam tőle, ki se fizettem, hülye nem vagyok. A 3. HF tömítést cserélte, kipróbáltuk másik HF-el, mégis füstöl. Ezzel már csak alapjáraton, de nagyon.

Lehet még olyan is . hogy a kedves mester nem tartyabe a lehúzási sorrendet valami okból pl sietség vagy akákmi a fehér füst víz jelenlétét mutatja .Vagy síkoláshiánya mondjuk nekem sem lett mégis elsőre jólett. Vagy elsőre ellet bacva aHF össze keveredett a víz a olajjal most meg vízes olaj van benne .Mert oljan ninncsen ,hogy 3HF-töm és 2 HF ugyan azt csinálja .

Elküldve
Még el se hoztam tőle, ki se fizettem, hülye nem vagyok. A 3. HF tömítést cserélte, kipróbáltuk másik HF-el, mégis füstöl. Ezzel már csak alapjáraton, de nagyon.

Van még egy lehetőség, ha már a hengerfej környékén mindent kipróbáltatok. Ritkán, de sajnos előfordul, hogy a blokk felső síkja elvetemedett. Ilyenkor a hengerfej gyári szereléstechnikája nem vezet 100%-os eredményhez.

Ellenőrizni kell, és ha tényleg bebizonyosodik, hogy ilyen probléma van, akkor sajnos ki kell venni és szétszedni a blokkot, majd elvinni gépműhelybe síkoltatni. A végleges hengerfejet síkoltatni és nyomáspróbáztatni kell, ellenőrizni, hogy a többi része rendben van-e és új (minőségi) csavarokkal kell összerakni.

Engem szívatott már meg sajnos vetemedett blokk is és olyan hengerfejcsavar is (pedig új volt), ami meghúzásnál csak nyúlt...

Persze ez csak egy ötlet, ezért nem biztos, hogy ilyen baja van.

Elküldve

Legutóbb már azt mondta, hogy lehet henger repedés. De ha kihúzza a dugattyút, új gyűrűsorral kell visszatenni az +60 rugó szerinte. És ha nem, akkor rajtam gyakorol +60-ért? Nem lottón nyertem a pénzemet. Amikor odavittem, akkor 3500-as fordulatnál halványkéken füstölt, most meg okádja a fehéret. Még nem fizettem neki, Ő elment nyaralni, én meg szopok.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.