Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Bálintka 1.6i írta:
Néztem egy '92-es Astra f Caravan 20 CD-t.

Szerintetek a 240.000.km sok ezekben a motorokban?

Ha jól bántak vele, akkor akár még ennyit elmehet.

Elküldve
  Bálintka 1.6i írta:
A c16nz-mben 330 felett volt amikor megvettem.Csak az órában egy százassal kevesebb volt.

Meg is mekkent 3000km után :)

Mint mondtam, sok múlik az előéletén. Ott van pl. EPK autója ilyen motorral, abban is van már bőven km.

Elküldve
  FPepe írta:
Mint mondtam, sok múlik az előéletén. Ott van pl. EPK autója ilyen motorral, abban is van már bőven km.

De a mostani mociban se tudom mennyi van.De nem panaszkodom rá.Nagyon megy,nem eszik sokat.

Olajat semmit.Mondjuk én figyelek rá.A samarámat is 200.000.km után adtam el,makulátlan motorral...

Elküldve

Sziasztok!

1997-es évjáratú F Astrám motorja (X16XEL) nehezen áll be alapjáratra indítás után és az alapjárat szabálytalan, dadogós lett mostanában. Tudnátok megbízható, hozzáértő ebben a típusban jártas szerelőt? Az alapjárati motort a múltkor már tisztították, de pár hétre szűnt csak meg a hiba.

Köszi!!

Elküldve
  Gabesz19811201 írta:
Sziasztok!

1997-es évjáratú F Astrám motorja (X16XEL) nehezen áll be alapjáratra indítás után és az alapjárat szabálytalan, dadogós lett mostanában. Tudnátok megbízható, hozzáértő ebben a típusban jártas szerelőt? Az alapjárati motort a múltkor már tisztították, de pár hétre szűnt csak meg a hiba.

Köszi!!

Merrefelé lax?

Elküldve
  FPepe írta:
Az egyik X16SZ, a másik X16SZR. Hogy melyik melyik, azt nem tudom :) Alapvetően a motorvezérlőben és a dugattyú kialakításában térnek el (más sűrítési viszony).

X16SZ 71 paccer, SZR 75 paccer. Az SZR több lóerőt tud az SZ meg több nyomatékot. A dugattyúk meg passz. Ugye nekem a motorgenerálnál kiderült, hogy könnyített dugók voltak benne (nem volt palástja) a donor motorban meg palástos dugók voltak. Ettől függetlenül 75,9 lóerő megvan. :D

  astrásgyerek írta:
Használtautós hírdetések szerint:

71 paci X16SZR

71 paci X16SZ

75 paci C16NZ

Helyesbítek, az x16SZR az 75 pacis, csakúgy mint a C16NZ.

"X16SZ gyárilag 71 LE, X16SZR 75 LE, mindkettő Euro 3-as, utóbbinak kicsit nagyobb a sűrítése is."

Euro 2. :D

Egyébként a C16NZ utóda az X16SZ. A környezetvédelmi hülyeségek miatt gyengébb lett, de aztán nagyobb sűrítéssel kiadták az SZR-t. Az R meg növelt teljesítményt jelent. :D

Elküldve
  daykiller írta:
X16SZ 71 paccer, SZR 75 paccer. Az SZR több lóerőt tud az SZ meg több nyomatékot. A dugattyúk meg passz. Ugye nekem a motorgenerálnál kiderült, hogy könnyített dugók voltak benne (nem volt palástja) a donor motorban meg palástos dugók voltak. Ettől függetlenül 75,9 lóerő megvan. :D

Euro 2. :D

Egyébként a C16NZ utóda az X16SZ. A környezetvédelmi hülyeségek miatt gyengébb lett, de aztán nagyobb sűrítéssel kiadták az SZR-t. Az R meg növelt teljesítményt jelent. :)

Jogos! Köszi a kiigazítást! :D X16SZ

Elküldve
  ateszeger írta:
Sziasztok!Olyan gondom van hogy az ékszijam elfogy kb 5000km alatt,a fogak kiperegnek.A tárcsák cserélve és nem ütnek.Sima szij nem hosszbordás.

Ez most milyen szíj? Ezt csak én nem értem? :)

Elküldve
  megadave írta:
Ez most milyen szíj? Ezt csak én nem értem? :D

ha ékszíj, akkor nem is lehet hosszbordás... :) De akkor milyen fogak peregnek ki? :D

Szerintem generátorszíjról van szó!

A vezérműszíj azért dúrva lenne 5000 alatt! :D

Elküldve
  ateszeger írta:
Sziasztok!Olyan gondom van hogy az ékszijam elfogy kb 5000km alatt,a fogak kiperegnek.A tárcsák cserélve és nem ütnek.Sima szij nem hosszbordás.

Síkban futnak?

Elküldve
  astrásgyerek írta:
ha ékszíj, akkor nem is lehet hosszbordás... :) De akkor milyen fogak peregnek ki? :D

Szerintem generátorszíjról van szó!

A vezérműszíj azért dúrva lenne 5000 alatt! :D

Miért ne lehetne hosszbordás?Igen a generátorszijról van szó.

Elküldve

Üdv mindenki!

tudom lerágott csont de végül is milyen és mennyi olaj való egy 1.4 astra f-es (c14se) váltójába a kezelési útm-ba csak 1 kód van (OPEL 19 40-750(90001777)) .

Kösz!!!

Elküldve
  samtron77 írta:
Üdv mindenki!

tudom lerágott csont de végül is milyen és mennyi olaj való egy 1.4 astra f-es (c14se) váltójába a kezelési útm-ba csak 1 kód van (OPEL 19 40-750(90001777)) .

Kösz!!!

1,6 liter az F13-as váltóhoz. (a szint ellenőrzése: 2cm-rel az ellenőrző nyílás alatt) :D

Szerk.: Ja, és a GM váltóolajat ajánlják itt legtöbben (én is) :D :)

Elküldve
  Tiu írta:
1,6 liter az F13-as váltóhoz. (a szint ellenőrzése: 2cm-rel az ellenőrző nyílás alatt) :D

Szerk.: Ja, és a GM váltóolajat ajánlják itt legtöbben (én is) :D :)

Az ellenőrzőnyílás pedig itt van:

296484-20110802-OoKz3T.jpg

A bal első kerék mögött található, ha kifordítod látszik.

Elküldve
  ateszeger írta:
Sziasztok!Olyan gondom van hogy az ékszijam elfogy kb 5000km alatt,a fogak kiperegnek.A tárcsák cserélve és nem ütnek.Sima szij nem hosszbordás.

Üdv!

Szintén zenész, ezért csináltattam másik ékszijtárcsát ,aminek a külső oldala nincs megsüllyesztve. Talán igy nem nyilik ki mint az eredeti.

Elküldve
  astrásgyerek írta:
ha ékszíj, akkor nem is lehet hosszbordás... :) De akkor milyen fogak peregnek ki? :D

Szerintem generátorszíjról van szó!

A vezérműszíj azért dúrva lenne 5000 alatt! :D

ILYENEK És szerintem azért van v alakú foga, hogy kis átmérőjű tárcsán is használható legyen. Nem gyűrődik a belseje, hanem hajlik :D

Elküldve
  Tiu írta:
1,6 liter az F13-as váltóhoz. (a szint ellenőrzése: 2cm-rel az ellenőrző nyílás alatt) :D

Szerk.: Ja, és a GM váltóolajat ajánlják itt legtöbben (én is) :D :)

Aha kettőt találtam GM 75W80 és 80W90 akkomostakko melyik :D ? Olvastam, hogy ha vastag az oil akkor zajos, ha vékony akkor meg hidegen nehezen működö lesz a váltó (vagy fordítva).

Kösz!

Elküldve
  ateszeger írta:
Miért ne lehetne hosszbordás?Igen a generátorszijról van szó.

  Porter írta:
ILYENEK És szerintem azért van v alakú foga, hogy kis átmérőjű tárcsán is használható legyen. Nem gyűrődik a belseje, hanem hajlik :D

Hosszbordás van neki! :D (legalábbis azt írja) Arról meg csak akkor mehet le a fog (illetve hosszborda) ha nem fut síkban minden tárcsa! :lol: Másképp elképzelhetetlennek tartom! ;)

De hogy ezek a fogak kiperegjenek 5000 Km alatt?! :) 60.000-et ment nálam a szíj, miután lecseréltem - nem hosszbordás, hanem ilyen ékszíj, mint amilyet linkeltél - (és kitudja az előző gazdánál még mennyit ment), de a fogak megvoltak rajta ugyanúgy... az oldala volt csak megkopva, megkeményedve!

Ha mégis ILYEN van neki, akkor nem lehet, hogy nem rávaló szíjat tettek a generátorra, így nagyon lemegy a vékony szíj, és beleér a közepébe a tárcsának, és amiatt kopik? :D

Elküldve

Üdv!

Ma vettem 4 ezer forintért 5l castrol magnatec 10w-40 A3/B4 motorolajat. Az autóm 94-es sima 1,4 literes. Megfelelő hozzá ez az olaj, vagy kénytelen leszek túladni rajta?

Előre is köszi a segítséget!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.