Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Heló Skacok!

Az, hogy nem jár a 3. hengerem lehet attól, hogy szervó beépítés közben átugrott a vezérlés?

:D

Jesszus.....

Attól függ mennyit ugrott, ha csak egy fokot, akkor még szerintem nem történik mechanikai károsodás, csak gyengül a motor a nem időben nyitó-záró szelepek miatt. Ha sokat ugrott és találkozott a dugó a szeleptányérral, az elgörbült akkor lehet hogy munkaütemben az energia nagy része elvész a sérülésnél. A henger működik ugyan csak teljesítménye nincs. Vagy eltört egy hiba és ki sem nyit a szelep.

Link to comment
Megosztás:

Attól függ mennyit ugrott, ha csak egy fokot, akkor még szerintem nem történik mechanikai károsodás, csak gyengül a motor a nem időben nyitó-záró szelepek miatt. Ha sokat ugrott és találkozott a dugó a szeleptányérral, az elgörbült akkor lehet hogy munkaütemben az energia nagy része elvész a sérülésnél. A henger működik ugyan csak teljesítménye nincs. Vagy eltört egy hiba és ki sem nyit a szelep.

A himba tűnik eddig valószínünek. Nagyon erősen rángat a motor, nehezen indul, nincs nyomaték, és 4000nél nem pörög többet, a gyertyák tök kormosak, vákumcsövek jók, benzint, levegőt kap. Meg a szervó is jó lett. :icon4: :icon4: Komoly külömben 1 hónapba telt összeállítani a szervót, és most lett egy 1 tonnás kormányszervóm motor nélkül.

Like....

:D

Link to comment
Megosztás:

A himba tűnik eddig valószínünek. Nagyon erősen rángat a motor, nehezen indul, nincs nyomaték, és 4000nél nem pörög többet, a gyertyák tök kormosak, vákumcsövek jók, benzint, levegőt kap. Meg a szervó is jó lett. :icon4: :icon4: Komoly külömben 1 hónapba telt összeállítani a szervót, és most lett egy 1 tonnás kormányszervóm motor nélkül.

Like....

:D

Ezt még mindíg könnyebb javítani mint sérült szelepet cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Heló Skacok!

Az, hogy nem jár a 3. hengerem lehet attól, hogy szervó beépítés közben átugrott a vezérlés?

:D

Jesszus.....

Ezt gondold végig.

A vezérlés minden hengerre egyformán kihat, mint ahogy azt Invictus is írta. Az, hogy csak egy henger nem negy, a gyújtás, esetleg a törött gyűrűk okozhatják. Ez utóbbi nem valószinű, amennyiben korábban működött. Tehát matass egy kicsit a gyertyakábelek körül, hátha megtalálod a hibát.

(Nem akarok senkit kioktatni, de a kábelnek is két vége van :icon4::-) )

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ezt gondold végig.

A vezérlés minden hengerre egyformán kihat, mint ahogy azt Invictus is írta. Az, hogy csak egy henger nem negy, a gyújtás, esetleg a törött gyűrűk okozhatják. Ez utóbbi nem valószinű, amennyiben korábban működött. Tehát matass egy kicsit a gyertyakábelek körül, hátha megtalálod a hibát.

(Nem akarok senkit kioktatni, de a kábelnek is két vége van :D:-) )

Megmondom őszintén, szervó összerakása után kb. fél km-t mentem vele mire megállt az egyik henger menet közben. Ráadásul egy felhajtó közepén ahol ugye van igénybevétel, + nem sajnáltam azért a gázt. 1-es ben voltam, és ahogy gázt adtam olyan volt mintha 3-asban próbáltam volna felmenni, aztán ledadogott majd megállt. Ez a szituáció kizárja a gyújtás problémát nem??

Link to comment
Megosztás:

Megmondom őszintén, szervó összerakása után kb. fél km-t mentem vele mire megállt az egyik henger menet közben. Ráadásul egy felhajtó közepén ahol ugye van igénybevétel, + nem sajnáltam azért a gázt. 1-es ben voltam, és ahogy gázt adtam olyan volt mintha 3-asban próbáltam volna felmenni, aztán ledadogott majd megállt.

Lehet nem is a motorral van baj? A váltórudazat is lehet bibi, de ez csak egy ötlet. Kompressziót mértetek?

Link to comment
Megosztás:

Lehet nem is a motorral van baj? A váltórudazat is lehet bibi, de ez csak egy ötlet. Kompressziót mértetek?

Kérlek szépen, a váltórudazatra nem tudok mit mondani, Kompresszióról annyit, hogy szerelés közben a fékdevander felől jövő vákuumcső 2. "tőgye" ami a MAP szenzor felé megy letörött. Észrevettem, nemtudtam egyből visszarakni, nemsokkal később alapjáraton enélkül is járt a motor szépen. Tegnap a vákuumcső cserélve lett, de a probléma ugye maradt. Amugy ez a vákuumcső mivel bontóba mentem érte egy 2.5 TD Omegából való, mivel ilyen astra nem volt, amiket találtam azokon meg csak egy tőgy volt. Bontós azt mondta jó az Omegáé.

Link to comment
Megosztás:

Kérlek szépen, a váltórudazatra nem tudok mit mondani, Kompresszióról annyit, hogy szerelés közben a fékdevander felől jövő vákuumcső 2. "tőgye" ami a MAP szenzor felé megy letörött. Észrevettem, nemtudtam egyből visszarakni, nemsokkal később alapjáraton enélkül is járt a motor szépen. Tegnap a vákuumcső cserélve lett, de a probléma ugye maradt. Amugy ez a vákuumcső mivel bontóba mentem érte egy 2.5 TD Omegából való, mivel ilyen astra nem volt, amiket találtam azokon meg csak egy tőgy volt. Bontós azt mondta jó az Omegáé.

De emlegettél himbatörést is... egy szelepfedél levétellel 3-5 perc alatt utána lehet járni, továbbá még azt sem mondtad, hogy kap-e szikrát az adott henger, illetve a a gyertyát sem mondtad, hogy megpróbáltad volna cserélni.

Link to comment
Megosztás:

De emlegettél himbatörést is... egy szelepfedél levétellel 3-5 perc alatt utána lehet járni, továbbá még azt sem mondtad, hogy kap-e szikrát az adott henger, illetve a a gyertyát sem mondtad, hogy megpróbáltad volna cserélni.

Szelepfedelet nem vettem le, nem akartam beleturkálni, hogy a szerelőm azt lássa ami történt, gyertyát cseréltem, kábelt is, szikrát kap.

Link to comment
Megosztás:

Egy szervó beépítéstől,hogy ugrik át a vezérlés?! :D

Más: 16 pólusú diag csati van a kocsiban. Mely lábakat kell összezárnom hogy hibakódot tudjak villogtatni?

Hát elvileg, bár nem igazolt hogy ez az oka, mivel nekem nem volta légkulcsom, erőkarral lazítottam a főtengely tárcsa csavarját, ezáltal ugye tekertem az egész motort. Valószínű hogy eközben ugrott át a szíj, mivel egyik fele lazult másik fele feszült. Ami biztos, hogy 3 fokot ugrott el. Itt is megjegyzem, Senki ne próbálja erőkarral. Én nagyon nagyon finoman csináltam, hogy elkerüljem ezt, mégse sikerült. Vagy kérjünk meg szerelőt, vagy légkulcsal finoman.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A napokban olyan probléma lépett fel az autómnál, hogy az olajnyomást jelző lámpa néha "stroboszkóp" szerű villogással bevillan egy pár másodpercre, elalszik, majd 1-2 perc eltelte után ismét elkezdi ugyanúgy a villogást. De valamikor egyáltalán nem villog (hosszabb utaknál se). Az olajszintet néztem reggel első indítás előtt az megfelelő volt. Az autó motorkódja x17dtl.

A stroboszkóp szerű villogás alatt azt értem mint ha kontakt hibás lenne és hol erősebben hol pedig egészen halványan világít az olajlámpa.

Ha valakinek volt hasonló problémája, vagy találkozott ehhez hasonló jelenséggel kérem segítsen.

Előre is köszönöm mindenki segítségét aki próbál tanácsokkal segíteni az ügyben.

Üdv:I

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A napokban olyan probléma lépett fel az autómnál, hogy az olajnyomást jelző lámpa néha "stroboszkóp" szerű villogással bevillan egy pár másodpercre, elalszik, majd 1-2 perc eltelte után ismét elkezdi ugyanúgy a villogást. De valamikor egyáltalán nem villog (hosszabb utaknál se). Az olajszintet néztem reggel első indítás előtt az megfelelő volt. Az autó motorkódja x17dtl.

A stroboszkóp szerű villogás alatt azt értem mint ha kontakt hibás lenne és hol erősebben hol pedig egészen halványan világít az olajlámpa.

Ha valakinek volt hasonló problémája, vagy találkozott ehhez hasonló jelenséggel kérem segítsen.

Előre is köszönöm mindenki segítségét aki próbál tanácsokkal segíteni az ügyben.

Üdv:I

Ha szerencséd van, csak a jeladó szórakozik, ha nincs, akkor kevés az olajnyomásod.

Első körben jeladócsere, és meg kéne méretni mekkora a nyomás a rendszeren. Ha kevés abból nagy bajok lehetnek.....

Link to comment
Megosztás:

Ha szerencséd van, csak a jeladó szórakozik, ha nincs, akkor kevés az olajnyomásod.

Első körben jeladócsere, és meg kéne méretni mekkora a nyomás a rendszeren. Ha kevés abból nagy bajok lehetnek.....

Köszi a gyors hozzászólást, a jeladó egyébként hol található?

Link to comment
Megosztás:

csak 50-50?

többel ne próbálkozzak? :$

80-20? (tartós használatnál sem?)

Sztem ne nagyon, mert a vezérlő már nem tudja maradéktalanul biztosítani a kellő mennyiséget és ha elszegényedik a keverék, akkor túlhevül a hengertér, aztán jön az, hogy tönkremegy a gyertya, túlhevülnek a szelepek.

Nem éri meg!

Link to comment
Megosztás:

Hello! Haverom autóján kivillant a check engine sárga lámpa! állítása szerint már 2 hónapja! Astra F 1.6 16v caravan 1997 évjárat.

Kivillogtattam neki a hibakódot és kettőt adott ki: 1405: EGR valve (kipufogógáz visszavezetés) 0335: Crank sensor ( Forgattyúszög jeladó)

Az autó LPG gázos. nemtudom szerepet játszik e ezekben a hibákban! Az EGR szelepet megnéztem levettem róla a műanyag csövet de tiszta a belseje. esetleg a torkánál lenne elkormolódva? egyáltalán milyen nyomásnak kell lennie benne ha jár a motor? hosszab ideig lezártam a kezemmel , elengedtem de semmi sziszzenés ilyesmi.valami szelep elromlot benne?

A másik probléma a forgattyúszög jeladó! azt már megtaláltam hogy hol van. Haver mondta hogy már régóta csinálja azt hogy hideg inditásnál pöcre indul ha viszont meleg a motor akkor hosszabb ideig tekeri és csak úgy röffen be. egy autószerelő már cserélt neki termosztátot azt hitték az a baja. de igy hogy kiadta a 0335 ös kódot sztem ez a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.