Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Tegyük fel, hogy még megfelelő a pumpa. Járó motor mellett 2,3-2,7bar között kell lennie a nyomásnak. Ha lehúzod a vákuumcsövet, akkor pedig 2,8-3,2bar között kell, hogy legyen (kb. 0,5bar a különbség alapjáraton, lehúzott v.csőnél). A szabályozó, ill. az injektorok hibájából is el tudja engedni a nyomást.

Meg kell nézni, hogy ha rajtahagyjátok a nyomásmérőt, akkor mennyi ideig tartja meg a nyomást és milyen gyorsan esik vissza.

Ha kiveszed a pumpa reléjét és direktbe kötöd egy kicsit indítás előtt (megjáratod a pumpát), majd visszarakod a relét, indítasz, akkor szépen beindul?

Szerintem jó a pumpa ,mert 2,5bar volt alapjáraton a nyomás. Viszont amikor leállítottuk, kb 10 perc múlva már csak 1,5bar volt a nyomás.

A relés dolgot még nem próbáltam.Egyébként szereztem egy nyomástartó szelepet,a hétvégén kicserélem azt is.

Elküldve
Sziasztok!

Diesel F-es Astrában szeretnék olajat cserélni, 1,4-es benzinesben már cseréltem. Van a két munkafolyamat között valami különbség? 10W40-es olaj való bele?

Köszi.

Szia!

Gyakorlatilag semmi külömbség a két folyamat között. 10w40 kell bele,de a dieselbe való.Rá van írva a flakonra.

Elküldve

Sziasztok!

Nekiállnék keresni, meg a gyümölcse is édesebb lenne, de inkább megkérdezem: kis fekete téglatest, a tűzfalra biggyesztve, benne egy zöld 3 pólusú zöld csati + egy vákuumcső, ami a fojtószelep után, a szívócsőbe megy. Az mi a franckarika?

Ha lehúzom, akkor 0105-ös hibakód (szívócső nyomásérzékelő feszültség magas - google után szabadon), de az alapjárat simább, benzinnel alig, gázzal sokkal észrevehetőbben. X16XEL-ről van szó.

Előre is köszönöm!

Elküldve
Sziasztok!

Nekiállnék keresni, meg a gyümölcse is édesebb lenne, de inkább megkérdezem: kis fekete téglatest, a tűzfalra biggyesztve, benne egy zöld 3 pólusú zöld csati + egy vákuumcső, ami a fojtószelep után, a szívócsőbe megy. Az mi a franckarika?

Ha lehúzom, akkor 0105-ös hibakód (szívócső nyomásérzékelő feszültség magas - google után szabadon), de az alapjárat simább, benzinnel alig, gázzal sokkal észrevehetőbben. X16XEL-ről van szó.

Előre is köszönöm!

Szia!

MAP szenzor.

Ha így néz ki:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1465203213.html

Elküldve

Nemrég kigyulladt a change the engine lámpám menet közben és most kivillogtattam hogy mi a baja és a 44 és a 13 as hibakódot adta ki!

44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)

13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.

Szereltem a kipufogót és hőálló szilikont hasnáltam bőven a lambdaszonda környékén meg szerelőpasztát esetleg ezek égnének ki és azért irja ezeket a kódokat??

És egyáltalán mit csináljak? menet közben nem mindig ég! egy idő után gyullad fel csak

Elküldve
Nemrég kigyulladt a change the engine lámpám menet közben és most kivillogtattam hogy mi a baja és a 44 és a 13 as hibakódot adta ki!

44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)

13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.

Szereltem a kipufogót és hőálló szilikont hasnáltam bőven a lambdaszonda környékén meg szerelőpasztát esetleg ezek égnének ki és azért irja ezeket a kódokat??

És egyáltalán mit csináljak? menet közben nem mindig ég! egy idő után gyullad fel csak

Nem hiszem hogy a szereléstől lehet, legalábbis nekem még soha nem pislákolt egy motorszerelés után sem. Amúgy is ha került oda valami trutyi annak már az első úton ki kellene égnie.

Elküldve

Sziasztok

A motoromnál felülről hozzáférek a vezérműszíj feszítőjéhez, persze kiszerelt légszűrő ház mellett?

Lesz elég hely akna nélkül, hogy kiszedjem meg vissza is tegyem?

kb hol található? Alul, középtájt vagy felül?

Elküldve
Sziasztok

A motoromnál felülről hozzáférek a vezérműszíj feszítőjéhez, persze kiszerelt légszűrő ház mellett?

Lesz elég hely akna nélkül, hogy kiszedjem meg vissza is tegyem?

kb hol található? Alul, középtájt vagy felül?

Úgy rémlik a kereket is le kell venni, úgy férni hozzá. Allul van kicsit az ékszíjtárcsa felett.

Elküldve
Úgy rémlik a kereket is le kell venni, úgy férni hozzá. Allul van kicsit az ékszíjtárcsa felett.

Én is így emlékszek, hogy a sárvédő dobon keresztül férni hozzá

Elküldve
Nem hiszem hogy a szereléstől lehet, legalábbis nekem még soha nem pislákolt egy motorszerelés után sem. Amúgy is ha került oda valami trutyi annak már az első úton ki kellene égnie.

És most mit csináljak akkor? mi lehet a hiba? hogy oldjam meg?

Elküldve
És most mit csináljak akkor? mi lehet a hiba? hogy oldjam meg?

Hát ha egyenlőre nem mutat más hibát, szerintem még semmit ne csinálj. Ha tényleg a szereléstől van akkor megszűnik majd, ha nem akkor majd ráérsz akkor foglalkozni vele. Én legalábbis ezt tenném.

Elküldve
Hát ha egyenlőre nem mutat más hibát, szerintem még semmit ne csinálj. Ha tényleg a szereléstől van akkor megszűnik majd, ha nem akkor majd ráérsz akkor foglalkozni vele. Én legalábbis ezt tenném.

Rendben köszi! :D

Elküldve

A múltkorába beszélgettük, hogy a napi első indításkor leejti a fordulatot a motor 1-2 másodpercre. Nekem volt még alapjárat ingadozásom is. Valamelyik nap másik kúton kellett tankolnom, (mindig ugyan annál a kútnál tankoltam), És azt vettem észre, hogy az alapjárat ingadozásom megszünt. És most már az is feltünt, hogy a napi első indításnál nem ejti le a fordulatot. Remélem hogy ez volt a hiba, hogy a benzin nem volt olyan amilyennek kellett volna lennie. Az utóbbi két három tankolásom már más kutaknál volt és semmi ingadozás, és a napi első indításos fordulat leejtés is megszünt.

Elküldve
A múltkorába beszélgettük, hogy a napi első indításkor leejti a fordulatot a motor 1-2 másodpercre. Nekem volt még alapjárat ingadozásom is. Valamelyik nap másik kúton kellett tankolnom, (mindig ugyan annál a kútnál tankoltam), És azt vettem észre, hogy az alapjárat ingadozásom megszünt. És most már az is feltünt, hogy a napi első indításnál nem ejti le a fordulatot. Remélem hogy ez volt a hiba, hogy a benzin nem volt olyan amilyennek kellett volna lennie. Az utóbbi két három tankolásom már más kutaknál volt és semmi ingadozás, és a napi első indításos fordulat leejtés is megszünt.

hali! nekem x14xe (1.4 16V) járgányom van, és szintén ugyanezt csinálja mint neked. napi elsö inditásnál rendesen felpörög kb 1400ig, és hirtelen le szalad kb 900ra majd onnan vissza kb 1300ra, és utána minden ok. alapjárat ingadozásom viszont nincs. te milyen benzint tankoltál eddig és milyenre váltottál? én mol95-t szoktam, lehet ez nem tetszik a mocinak?

Elküldve
hali! nekem x14xe (1.4 16V) járgányom van, és szintén ugyanezt csinálja mint neked. napi elsö inditásnál rendesen felpörög kb 1400ig, és hirtelen le szalad kb 900ra majd onnan vissza kb 1300ra, és utána minden ok. alapjárat ingadozásom viszont nincs. te milyen benzint tankoltál eddig és milyenre váltottál? én mol95-t szoktam, lehet ez nem tetszik a mocinak?

Én eddig egy kis magán benzinkúton tankoltam. Most pedig egyszer tankoltam Shell kúton, kétszer pedig Mol kúton. Mind a két kúton 95-öst tankoltam.

Elküldve
hali! nekem x14xe (1.4 16V) járgányom van, és szintén ugyanezt csinálja mint neked. napi elsö inditásnál rendesen felpörög kb 1400ig, és hirtelen le szalad kb 900ra majd onnan vissza kb 1300ra, és utána minden ok. alapjárat ingadozásom viszont nincs. te milyen benzint tankoltál eddig és milyenre váltottál? én mol95-t szoktam, lehet ez nem tetszik a mocinak?

Az én kocsim a mol-os 95-öst nem szerette...lomhább volt vele és többet is evett, mint mikor az olcsóbb total kúton tankoltam...

Elküldve
Az én kocsim a mol-os 95-öst nem szerette...lomhább volt vele és többet is evett, mint mikor az olcsóbb total kúton tankoltam...

hát nem tom, tankoltam már shellnél, agipnál, teljesitménybe nem nagyon vettem észre különbséget (de lehet nem is érdekelt annyira ezért nem is figyeltem) :D a fogyijával már nem foglalkozom, bele törödtem hogy ennyi (úton kb.6, városba kb.9 nyáron, viszont télen meg AJJAJJJJJ) :icon4:

csak nem tom mitöl van ez az elsö inditásos dolog, bár annyira nem zavar, csak kiváncsi vagyok rá, mert nem hinném hogy gyárilag lenne ilyen vagy a fene se tudja mán. elméletileg pedig minden OK a gépen, jeladók, gyertyák, kábelek stb.

Elküldve

Hali! lenne valami változás ha raknák 1 hengerenkéntit a központi befecskendezésü 1.4 16v - re? légyszi irjatok, mer most tudok ilyet csináltatni ! köszi elöre

Elküldve
Hali! lenne valami változás ha raknák 1 hengerenkéntit a központi befecskendezésü 1.4 16v - re? légyszi irjatok, mer most tudok ilyet csináltatni ! köszi elöre

Ilyen nincs is....

Amúgy meg hengerenkénti mit? Pillangót?

Elküldve
Hali! lenne valami változás ha raknák 1 hengerenkéntit a központi befecskendezésü 1.4 16v - re? légyszi irjatok, mer most tudok ilyet csináltatni ! köszi elöre

Ilyen nincs is....

Amúgy meg hengerenkénti mit? Pillangót?

Jól mondja spzoli!

Az 1,4 16V motorok, azaz az X14XE motorkód hengerenkénti befecskendezős!!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.