Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

nyugodtan ráönhetsz mert hiába más olaj szabvány szerint szinte ugyanaz

Tegnap vettem bele szervóolajat. Az olcsóbbikat, mondták ha utánna öntés akkor az olcsóbb is jó, bár elvileg ezt is kéne cserélni 3évente. Azért mondták hogy 2 nap után nézzek rá, hogy habzik-e. A dobozára rá van írva hogy GM Dextron III-ig. Azért remélem jó lesz a dolog. :D

Link to comment
Megosztás:

Hello! nekem egy C14 NZ tipusú motorom van . pár hónapja vettem. és az olajszintem a nívópálca szerint joval a max felett van! ma reggel néztem és le is fotóztam! lehet tul van töltve! az olajteknő tömítésénél is elég mocskos!

http://kepfeltoltes.hu/110630/DSC02258_www...ltoltes.hu_.jpg

itt az olajteknő tömítése engedne? http://kepfeltoltes.hu/110630/DSC02259_www...ltoltes.hu_.jpg

itt van az olajszint. pont az ujjam hegyéig van benne olaj: http://kepfeltoltes.hu/110630/DSC02261_www...ltoltes.hu_.jpg

ez nagyon sok? azonnal engedjek le belőle vagy még kibírja?

semmilyen fura hangot nem ad ki teljesen normális csak ez az olaj dolog zavar

Link to comment
Megosztás:

Hello! nekem egy C14 NZ tipusú motorom van . pár hónapja vettem. és az olajszintem a nívópálca szerint joval a max felett van! ma reggel néztem és le is fotóztam! lehet tul van töltve! az olajteknő tömítésénél is elég mocskos!

http://kepfeltoltes.hu/110630/DSC02258_www...ltoltes.hu_.jpg

itt az olajteknő tömítése engedne? http://kepfeltoltes.hu/110630/DSC02259_www...ltoltes.hu_.jpg

itt van az olajszint. pont az ujjam hegyéig van benne olaj: http://kepfeltoltes.hu/110630/DSC02261_www...ltoltes.hu_.jpg

ez nagyon sok? azonnal engedjek le belőle vagy még kibírja?

semmilyen fura hangot nem ad ki teljesen normális csak ez az olaj dolog zavar

Az már qrva sok :D Érdemes lenne leszedni belőle...

Link to comment
Megosztás:

és akkor a nagy nyomás miatt engedhet a teknő tömítése. gondolom

Nem, az azért enged, mert csak :icon4: Az olajszivattyú ugyan annyit tol, mint amikor kevesebb olaj van benne, úgyhogy az olajnyomás nem lesz nagyobb azért mert több van benne :D (viszont ha van annyira magas, hogy belecsapnak a vasak, akkor felhabosodik, és gőz van.)

Link to comment
Megosztás:

Az már qrva sok :D Érdemes lenne leszedni belőle...

Egy 5mm-es keményfalú műanyagcső pont lefér a nívópálca helyén, és egy nagyobb injekciós fecskendővel lehet kiszedni belőle. :icon4: (mert általában akkor szokott az olajleeresztő csavar kiugrani az ember kezéből, mikor vissza szeretné csavarni :icon4: )

Link to comment
Megosztás:

Egy 5mm-es keményfalú műanyagcső pont lefér a nívópálca helyén, és egy nagyobb injekciós fecskendővel lehet kiszedni belőle. :icon4: (mert általában akkor szokott az olajleeresztő csavar kiugrani az ember kezéből, mikor vissza szeretné csavarni :icon4: )

már megoldottam de nagyon figyeltem a csavarra :D köszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Ha valakinek van eladó 1994 Astra F c16se motoroshoz kipufogója eladó az szóljon! Persze pici occó pézé :icon4: közép és hátsó dob lenne lényeges! köszi

Szia! Ha valakinek van eladó, akkor az eladó topicba teszi fel, és a keresés topicban keresi rá a vevőt, nem itt. :D

Link to comment
Megosztás:

Hello! tegnap menet közben felgyulladt a check engine sárga lámpám! néha elaludt útközben meg ugy vettem észre csak akkor gyúlt ki amikor már meleg volt a motor és ezért a lambdaszondára gyanakszom! a multkor leszedtem a kipufogót egészen a leömlőcsőtöl és a csavarokat szerelőpasztával raktam vissza meg a szonda környékére hőálló szilikon raktam és gondolom ahogy ezek kiégnek a füstjét érzi a szonda. jol gondolom???

Link to comment
Megosztás:

Amiket leirtam, és nekem produkált az autó, azokon segitett a kábel csere. :D

Hát a gyújtókábel csere nem segített, ez most megint kidobott pénz (?)

Asszem mostmár szinte biztos az opel szervíz, olcsóbb lenne, ha egy nagy raktárú szervíz pakolgatná bele találomra az alkatrészeket, mint megvenni mindent, ami nem is kell.. :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Hát a gyújtókábel csere nem segített, ez most megint kidobott pénz (?)

Asszem mostmár szinte biztos az opel szervíz, olcsóbb lenne, ha egy nagy raktárú szervíz pakolgatná bele találomra az alkatrészeket, mint megvenni mindent, ami nem is kell.. :D

Én úgy szoktam ilyenkor csinálni, hogy van egy ismerősöm neki is ilyen motor van benne mint nekem, és ha nem vagyunk teljesen biztosak abba, hogy az adott alkatrész a hibás akkor átrakjuk az adott alkatrészt a másik autójába próbaképpen, hogy az-e a hibás. És így nem kell megvenni feleslegesen az alkatrészt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Egy kis segítséget kérek! C14nz-röl van szó. Megyek vele x sebességgel és ha kidobom üresbe van amikor nem engedi vissza a fordulatot alapjáratra hanem 1500-1700-on ingadozik! Oda vissza ugrál! Én az alapjárati motorra gyanakszom de gondoltam megkérdezlek benneteket is hogy volt e már valakinek ilyen tapasztalata vagy mit tud erről a jelenségről! Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Én úgy szoktam ilyenkor csinálni, hogy van egy ismerősöm neki is ilyen motor van benne mint nekem, és ha nem vagyunk teljesen biztosak abba, hogy az adott alkatrész a hibás akkor átrakjuk az adott alkatrészt a másik autójába próbaképpen, hogy az-e a hibás. És így nem kell megvenni feleslegesen az alkatrészt.

hát igen, de nincs az ismerősök között még egy X16XEL, az én C14SE-m meg sokban különbözik sajnos. de mindegy, mostmár be van jelentve hétfőre a kecskeméti opel-hez, talán lesz valami. Hálisten jófej volt a szerelő és visszavette a gy.kábelt.

Link to comment
Megosztás:

Hello! tegnap menet közben felgyulladt a check engine sárga lámpám! néha elaludt útközben meg ugy vettem észre csak akkor gyúlt ki amikor már meleg volt a motor és ezért a lambdaszondára gyanakszom! a multkor leszedtem a kipufogót egészen a leömlőcsőtöl és a csavarokat szerelőpasztával raktam vissza meg a szonda környékére hőálló szilikon raktam és gondolom ahogy ezek kiégnek a füstjét érzi a szonda. jol gondolom???

Nem hiszem hogy erről van szó, az sem biztos, hogy a szonda a hibás villogtattál már?

Üdv! Egy kis segítséget kérek! C14nz-röl van szó. Megyek vele x sebességgel és ha kidobom üresbe van amikor nem engedi vissza a fordulatot alapjáratra hanem 1500-1700-on ingadozik! Oda vissza ugrál! Én az alapjárati motorra gyanakszom de gondoltam megkérdezlek benneteket is hogy volt e már valakinek ilyen tapasztalata vagy mit tud erről a jelenségről! Köszi előre is!

Az alapjárati motort ki lehet takarítani, de elméletilag az útjeladó járó motornál haladó járműnél magasan tartja a fordulatszámot. Amúgy sem kell X-sebességnél üresben gurulni. Vezetéstechnikailag nem helyes.

Link to comment
Megosztás:

1 tank benzinhez 1liter olajfogyasztás az sok szerintetek? :D

Füst, sem hidegen,sem melegen nincs. Kipufogógáznak nincs égett-olajszaga stb.

Kartergáz nincs.

Olajfolyást nem látok sehol, garázsban áll,alatta sincs folt soha.

Gyertyák őzbarna színűek, ennyi elégetett olaj után feketének kellene lenniük szerintem....

Hová lesz az olaj az a kérdés,illetve tapasztalt-e már valaki hasonlót, mert szerintem ha ez mind elégne,akkor füstölnie kellene mint állat, nem?

Kihűlt motornál vízszintes helyzetben nézem a szintet.

Link to comment
Megosztás:

1 tank benzinhez 1liter olajfogyasztás az sok szerintetek? :icon4:

Füst, sem hidegen,sem melegen nincs. Kipufogógáznak nincs égett-olajszaga stb.

Kartergáz nincs.

Olajfolyást nem látok sehol, garázsban áll,alatta sincs folt soha.

Gyertyák őzbarna színűek, ennyi elégetett olaj után feketének kellene lenniük szerintem....

Hová lesz az olaj az a kérdés,illetve tapasztalt-e már valaki hasonlót, mert szerintem ha ez mind elégne,akkor füstölnie kellene mint állat, nem?

Kihűlt motornál vízszintes helyzetben nézem a szintet.

Akkor nézd meg azt is, hogy mi van a hűtő-kiegyenlítő tartályodban. Ha szivárvány, akkor ott az olajad :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.