Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok, újabb gond :P és még azt mondják igénytelen egy motor XD

1.6 16v 97-es astra. Beindítottam, kijártam, becsuktam a kaput, mentem 100 métert, megálltam, és rázkódott a motor, mint a nyavalya... azóta többször is eljátszotta, de csak hidegen. A kipufogóban is lehetett hallani. Gyújtás kábeleket kicsit megrágta valami, úgy hogy azt is cserélni kell hamarosan. Gyertyákat is. EGR szelep már régen nem jó :lol: ma mint ha kicsit jobb lett volna a helyzet... de majd megnézem. Injektor tisztítót ajánlottak, hátha. De utána hallottam, hogy ha megtisztítja, azon nyomban el is tömődnek a finomabb szűrők és pár százezer zseton rámegy a javításra. Ezek utána azt mondta - más -, hogy nem árthat a tisztító. Vagy megtisztítja, vagy kiderül hogy nem jó, és akkor így is úgy is cserélhetem.

Tudom ez nem sok minden, de nem tudok mást mondani, mint hogy rázkódik a motor. Mitől lehet? Van akit arra emlékeztetett, mint amikor nem jár az egyik henger, vagy kihagy... Rendesen húz, azzal nincs gond, de amíg nem melegszik be, bizony eléggé jár az eleje...

:D

Nálunk meg nem jó az ebéd. Monnyuk belesz.rtam, de azé' mé nem jó? :D

Az igénytelen nem azt jelenti, hogy félpusztultra hanyagolva is hibátlan lesz... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, újabb gond :D és még azt mondják igénytelen egy motor XD

1.6 16v 97-es astra. Beindítottam, kijártam, becsuktam a kaput, mentem 100 métert, megálltam, és rázkódott a motor, mint a nyavalya... azóta többször is eljátszotta, de csak hidegen. A kipufogóban is lehetett hallani. Gyújtás kábeleket kicsit megrágta valami, úgy hogy azt is cserélni kell hamarosan. Gyertyákat is. EGR szelep már régen nem jó :D ma mint ha kicsit jobb lett volna a helyzet... de majd megnézem. Injektor tisztítót ajánlottak, hátha. De utána hallottam, hogy ha megtisztítja, azon nyomban el is tömődnek a finomabb szűrők és pár százezer zseton rámegy a javításra. Ezek utána azt mondta - más -, hogy nem árthat a tisztító. Vagy megtisztítja, vagy kiderül hogy nem jó, és akkor így is úgy is cserélhetem.

Tudom ez nem sok minden, de nem tudok mást mondani, mint hogy rázkódik a motor. Mitől lehet? Van akit arra emlékeztetett, mint amikor nem jár az egyik henger, vagy kihagy... Rendesen húz, azzal nincs gond, de amíg nem melegszik be, bizony eléggé jár az eleje...

Szétrágott gyertyakábelekkel ne csodálkozz rajta, ha kihagy valamelyik henger. Nekem is pont ez volt, két henger ment, míg ki nem cseréltem a gyertyakábeleket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, újabb gond :D és még azt mondják igénytelen egy motor XD

1.6 16v 97-es astra. Beindítottam, kijártam, becsuktam a kaput, mentem 100 métert, megálltam, és rázkódott a motor, mint a nyavalya... azóta többször is eljátszotta, de csak hidegen. A kipufogóban is lehetett hallani. Gyújtás kábeleket kicsit megrágta valami, úgy hogy azt is cserélni kell hamarosan. Gyertyákat is. EGR szelep már régen nem jó :D ma mint ha kicsit jobb lett volna a helyzet... de majd megnézem. Injektor tisztítót ajánlottak, hátha. De utána hallottam, hogy ha megtisztítja, azon nyomban el is tömődnek a finomabb szűrők és pár százezer zseton rámegy a javításra. Ezek utána azt mondta - más -, hogy nem árthat a tisztító. Vagy megtisztítja, vagy kiderül hogy nem jó, és akkor így is úgy is cserélhetem.

Tudom ez nem sok minden, de nem tudok mást mondani, mint hogy rázkódik a motor. Mitől lehet? Van akit arra emlékeztetett, mint amikor nem jár az egyik henger, vagy kihagy... Rendesen húz, azzal nincs gond, de amíg nem melegszik be, bizony eléggé jár az eleje...

Üdv, olyan hogy igénytelen motor nincs, csak igénytelen gazdi aki nem törődik vele csak hajtja. Az injektor tisztító az a kategória, ami ártani nem árthat max. nem használ. Ha jól számolom 3-helyen van szűrő az üanyag rendszerben a legfinomabb a jobb hátsó kerék előtt van és ezer forint körül osztogatják. Időnként illik is cserélni. 3-hengerezést okozhat gyertya, kábel, ha van elosztó, rotor pölö.

Link to comment
Megosztás:

Nem azt mondtam, hogy szétrágta, csak hogy megrágta. A gumi kezd szétjönni, max a víz árthat neki, a fém része nincs elrágva.

Szerk.: nem azt mondom hogy igénytelen gazdi, csak én nem opelt akartam... mondjuk tényleg nem rossz, kifejezetten jó a motor, csak 1, van jobb, és 2, alapból nem volt hibátlan, és ugye 10 év után bármikor bekrepálhat az egész. 3, rohad, a másik tipikus opel betegség.

Link to comment
Megosztás:

Nem fém valami szenes cucc van benne, mérd ki, 3-20Kohmnak kell lennie .

Nincs műszerem. Igaz rajt a motor fedele, de hát jobb a békesség alapon azért ki lesz cserélve. Injektor tisztítót hanyagolom egyelőre, csak nem égett ki.

EGR szelepre meg egyik szerelő azt mondta semmi jelentősége, ki sem lehet mérni. Oks, az új rendszerrel, amikor meghajtják vizsgán a motort és mérek, már lehet gond. Másik szerelő szerint komoly gondokat okozhat. Na akkor most kinek hisztek?

Link to comment
Megosztás:

Nincs műszerem. Igaz rajt a motor fedele, de hát jobb a békesség alapon azért ki lesz cserélve. Injektor tisztítót hanyagolom egyelőre, csak nem égett ki.

EGR szelepre meg egyik szerelő azt mondta semmi jelentősége, ki sem lehet mérni. Oks, az új rendszerrel, amikor meghajtják vizsgán a motort és mérek, már lehet gond. Másik szerelő szerint komoly gondokat okozhat. Na akkor most kinek hisztek?

Ha pl. állandóan nyitva van az EGR-szelep, mert éppen úgy sikerült beragadnia, akkor okozhat problémákat, rángatást, nehéz indulást. Legegyszerűbb megoldás lezárni egy fémlemezzel a szelep alatt, így viszont évjárattól függően okozhat motorkontroll-lámpa visszajelzést.

Egyébként az 1.6 16V pont nem az igénytelen kategória, a 8-szelepesekre lehet inkább ezt mondani.

Link to comment
Megosztás:

Na de akkor most mit javasoltok? Injektor tisztító tankolás előtt? Okozhat-e kárt? EGR szelepre érdemes 14-60-80 ezret költeni (használt, új utángyártott-új opel alkatrész)?

Most írta le Pepe, hogy zárd le. Utána nincs vele probléma :D (legalább azokat tedd rendbe amiről tudod hogy sz.r, mert addig tök fölösleges, és szinte esélytelen is egyéb hibák okozóira tippelni.) :D

Link to comment
Megosztás:

Mert ahogy olvasgattam, mintha némelyik autónál, az EGR lezáráskor is dobná a sárga lámpát.

Időnként, 5-ösben, motorféknél, amikor tesztelni van kedve. Viszont ez leállítás-beindítás után törlődik is. Külfőődi elvetemültek csináltak már egy ketyerét, amit rá lehet tolni a lezárt szelep csatlakozójára, és átkeféli az ECU-t, hogy működőnek lássa a szelepet, de nem emlékszem hogy itthon valaki megcsinálta volna. De szerintem inkább időnként villogjon, mint rángasson, meg fulldokoljon mint a franc. :D

Link to comment
Megosztás:

Időnként, 5-ösben, motorféknél, amikor tesztelni van kedve. Viszont ez leállítás-beindítás után törlődik is. Külfőődi elvetemültek csináltak már egy ketyerét, amit rá lehet tolni a lezárt szelep csatlakozójára, és átkeféli az ECU-t, hogy működőnek lássa a szelepet, de nem emlékszem hogy itthon valaki megcsinálta volna. De szerintem inkább időnként villogjon, mint rángasson, meg fulldokoljon mint a franc. :D

Ja értem. Azt hittem, hogy folyamatosan világít a sárga lámpa.

Link to comment
Megosztás:

Folyamatosan világít egy idő után, ha kissé meghajtod :D Amúgy meg mint írták, leállítod a motort és huss, eltűnik :D

Akkor 2-1-re vezet a zárjuk le csoport :D Ezek szerint akkor jön a négy gyertya meg a mazzag, aztán majd meglátjuk remeg-e utána... Köszönet mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Időnként, 5-ösben, motorféknél, amikor tesztelni van kedve. Viszont ez leállítás-beindítás után törlődik is. Külfőődi elvetemültek csináltak már egy ketyerét, amit rá lehet tolni a lezárt szelep csatlakozójára, és átkeféli az ECU-t, hogy működőnek lássa a szelepet, de nem emlékszem hogy itthon valaki megcsinálta volna. De szerintem inkább időnként villogjon, mint rángasson, meg fulldokoljon mint a franc. :D

csak az abaj, hogy nem veri át az ECU-t... :P

Ugyanis az ECU tesztképpen megrángatja az EGR-t és figyeli a szívótorokban a nyomásváltozást. Ha nincs változás, akkor jön a hiba lámpa...

Az elektronikus átverés ezt nem tudja produkálni...ergo nincs értelme... :D sztem... :D

Link to comment
Megosztás:

csak az abaj, hogy nem veri át az ECU-t... :P

Ugyanis az ECU tesztképpen megrángatja az EGR-t és figyeli a szívótorokban a nyomásváltozást. Ha nincs változás, akkor jön a hiba lámpa...

Az elektronikus átverés ezt nem tudja produkálni...ergo nincs értelme... :D sztem... :D

És mi van, ha a kitisztított, működőképes szelepet nem szereled fel a helyére, hanem a kipuff felőli csatlakozását a szabadba vezeted? Akkor is lesz nyomásváltozás, de nem kormozódik be :D

Link to comment
Megosztás:

És mi van, ha a kitisztított, működőképes szelepet nem szereled fel a helyére, hanem a kipuff felőli csatlakozását a szabadba vezeted? Akkor is lesz nyomásváltozás, de nem kormozódik be :D

Mivel a MAP-on keresztül figyeli a változást és elág pontosan tudja mérni, így szerintem akkor is jön a fault.

Én már megszoktam, nem zavar! :D

Link to comment
Megosztás:

És mi van, ha a kitisztított, működőképes szelepet nem szereled fel a helyére, hanem a kipuff felőli csatlakozását a szabadba vezeted? Akkor is lesz nyomásváltozás, de nem kormozódik be :D

Mivel a MAP-on keresztül figyeli a változást és elág pontosan tudja mérni, így szerintem akkor is jön a fault.

Én már megszoktam, nem zavar! :P

Ahogy J0hnny kolléga mondja, attól még nem fog nyomásváltozás kialakulni a szívótorokban... :D

Én a lámpa okozta zavarás elkerülésére rendszeresítettem egy papírfecnit... :lol:

Ui.: Az az elektronikus valami akkor jó, ha már annyira megszorult a szelep, hogy takarítás után sem moccan meg, vagy belül van zárlatja. Ugyanis a szelep pozícióját is figyeli az ECU. :D De a hibajelzést akkor is fogja dobálni. De mintha azt mondták volna valahol, hogy 2000-es évjárat utániaknál szoftveresen ki tudják kapcsolni az ECUban. Egy chiptuninggal foglalkozó emberke azt mondta, hogy csak progi kiolvasás után megtudja mondani, hogy átírható e a szoftver az ECUban... :lol: Mondjuk nekem egy 5-10 ezrest megérne ha kitudná ütni belőle ezt a rendszert... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Olyan kérdésem lenne ill lehet hogy gondom, hogy beindítom benzinen az autót és a tank felöl hallom hogy "szörcsög" pár hete 1-2mp-ig most pedig van 5-6mp-ig is aztán csendben van. Még mielőtt a benzint írjátok van benne elég mert a piros feletti fehér vonal alatt van kicsivel. Ill úgy mondom hogy volt már jócskán a pirosba is és akkor nem produkált ilyen gondot. Kapásból arra gondolok hogy lehet a levegőztetője nem jó, mármint nehogy pl összeszívja a tankot mint apám előző Astra Caravanján (huhh majdnem kombit írtam :D ).

Vagy már kezd benne haldokolni a benzinpumpa? Vagy az a baja hogy nagyon nem is megy benzinen? mert 4-500méter múlva már gázon nyomatom.

(Olyan a hangja mint amikor szívószállal iszod az üdítőt és a legvégén már pár mm-er lé van benne de szívod még neki mint állat! :D ) jobb hasonlatot nem tudtam! :D

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Olyan kérdésem lenne ill lehet hogy gondom, hogy beindítom benzinen az autót és a tank felöl hallom hogy "szörcsög" pár hete 1-2mp-ig most pedig van 5-6mp-ig is aztán csendben van. Még mielőtt a benzint írjátok van benne elég mert a piros feletti fehér vonal alatt van kicsivel. Ill úgy mondom hogy volt már jócskán a pirosba is és akkor nem produkált ilyen gondot. Kapásból arra gondolok hogy lehet a levegőztetője nem jó, mármint nehogy pl összeszívja a tankot mint apám előző Astra Caravanján (huhh majdnem kombit írtam :D ).

Vagy már kezd benne haldokolni a benzinpumpa? Vagy az a baja hogy nagyon nem is megy benzinen? mert 4-500méter múlva már gázon nyomatom.

(Olyan a hangja mint amikor szívószállal iszod az üdítőt és a legvégén már pár mm-er lé van benne de szívod még neki mint állat! :P ) jobb hasonlatot nem tudtam! :D

Ha "szörcsögés" után, leveszed a tanksapit, akkor szisszen egyet? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.