Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Egy kis segítségre lenne szükségem,

Mértem a lambda szondát szkóppal és nem látom a jelen az ütemektől létrejövő szinuszt. Csak egy DC szint van, ami ha alapjáratom pörög a motor akkor alacsony, ha meg gázt húzok akkor felmegy a feszültség, de a szinusz még ott sem látszik. El lenne öregedve?

link

tehát én ilyen jelalakokat nem láttam.

Link to comment
Megosztás:

Halihó!Dugattyú gyűrű cseréről és kerékcsapágy cseréről volt már szó?Mennyire problémás a dolog?GYIKben nincs! :D

Van aki kiszokta cserélni a gyűrűket van aki nem de ez sok mindentől függ : van e válla a hengernek ,mennyi az ovalitása ,van e aki szét fűzi a motort ha mindem stimmel ez elég ritkán van akkor kilehet cserélni .Hiszen 1 simson ba is szoktak gyűrűt cserélni .

Link to comment
Megosztás:

Köszi, azt hiszem erre gondoltam :D

Na ezt ki fogom nyomtatni, még jól jöhet.

Megvettem ma az új kipufogó dobot (középső), szerencsémre pont méret, 10 270 Ft volt, Asso márkájú.

Egész jól összeházasítható a lengyel hátsóval, amiben már 1 év van, és már zörög, ha megrázom. Na mind1, bírja ameddig bírja.

Viszonylag hamar végeztem, legalábbis a másfél-két óra nekem jónak tűnt, főleg elsőre :P

Nagy gubanc semmivel se volt, a csavarok beletörtek a katalizátornál, de valaki már kicserélte átmenő csavarra, így csak ki kellett ütni :lol:

Rengeteget halkult az autó, és szerintem könnyebben be is indul, és jobban is gyorsul. De lehet csak bemesélem magamnak ezt :D

Viszont GM dobot szedtem ki a kocsi alól :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi, azt hiszem erre gondoltam :D

Na ezt ki fogom nyomtatni, még jól jöhet.

Megvettem ma az új kipufogó dobot (középső), szerencsémre pont méret, 10 270 Ft volt, Asso márkájú.

Egész jól összeházasítható a lengyel hátsóval, amiben már 1 év van, és már zörög, ha megrázom. Na mind1, bírja ameddig bírja.

Viszonylag hamar végeztem, legalábbis a másfél-két óra nekem jónak tűnt, főleg elsőre :P

Nagy gubanc semmivel se volt, a csavarok beletörtek a katalizátornál, de valaki már kicserélte átmenő csavarra, így csak ki kellett ütni :lol:

Rengeteget halkult az autó, és szerintem könnyebben be is indul, és jobban is gyorsul. De lehet csak bemesélem magamnak ezt :D

Viszont GM dobot szedtem ki a kocsi alól :D

Nem biztos hogy képzelődsz...el tud rendesen tömődni ennyi idő alatt...

Link to comment
Megosztás:

Nincs, mert a gyűrűzés azért nem egy "kiveszem-beteszem-örülök" dolog. Egyrészt (bár megoszlanak a vélemények) de gyűrűket nem cserél az ember magában, hanem ha már bontani kell, akkor egy rendes generált illene művelni. Ha már a gyűrűkkel bajok vannak, akkor az a motor már ment bőven, akkor pedig kopott is. Ha egy új, gyári méretű gyűrűgarnitúrát beleteszel egy hordósra kopott motorba, akkor az majd jó lesz? :D Ráadásul, ha már meg kell bontani, akkor jönnek a tömítések, csavarok, síkolás, stb.stb. Komplett generált azért nem valószínű hogy valaki otthon összedob, úgyhogy tök fölösleges GyIK-olni. Kerékcsapágy csere már biztos ki lett beszélve futóműben :D

(szerk. Most nézem hogy c16NZ... Egy negyed-felújítás árából találni normálisat)

Hacsak nem olyan állat mint én... :D

Link to comment
Megosztás:

Tudom h akkor már cserélni illik elég sok mindent!Ezért is kérdeztem rá...

Viszont egy használt motor lehet ugyanúgy el van kopva,vagy el lesz 2hónap múlva...

Amúgy 375ezer és kezd füstölni! :D

Én a helyedben először a szelepszár-szimmeringeket cserélném, hátha csak ott kerül bele felesleges olaj. Jóval kisebb művelet, állítólag még a hengerfejet se kell levenni hozzá.

Hacsak nem olyan állat mint én... :D

A Tiéd hogy muzsikál azóta?

Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben először a szelepszár-szimmeringeket cserélném, hátha csak ott kerül bele felesleges olaj. Jóval kisebb művelet, állítólag még a hengerfejet se kell levenni hozzá.

Ha van hozzá megfelelő szerszámod... :D

Abba már bele sem megyek, ahogy itt olvasom a sok motorgenerál tippet, hogy van olyan elvetemült, aki még a gyűrűket is összeköszörüli úgy, hogy tökéletes legyen zárása, mikor a dugóval együtt a hüvelybe kerül... :D

Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben először a szelepszár-szimmeringeket cserélném, hátha csak ott kerül bele felesleges olaj. Jóval kisebb művelet, állítólag még a hengerfejet se kell levenni hozzá.

A Tiéd hogy muzsikál azóta?

Kb 13 ezret hajtottam bele azóta. Megy. Eddig még. (remélem sokáig még fog is) A DIS kockánál lévő tömítés ment el pár hete. Az pont nem lett cserélve akkor.

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe fajna atalakitani a gepemet hengerenkenti befecskendezesre? Nem tudom, C14NZ-bol letezik hengerenkenti befecskendezos? A befecskendezes jelet nem gond 4 fele osztani, egy kis panel es egy plusz jeladoval megoldom.

Valaki nem tud valami erdemlegeset mondani a lambda szondamrol?

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe fajna atalakitani a gepemet hengerenkenti befecskendezesre? Nem tudom, C14NZ-bol letezik hengerenkenti befecskendezos? A befecskendezes jelet nem gond 4 fele osztani, egy kis panel es egy plusz jeladoval megoldom.

Valaki nem tud valami erdemlegeset mondani a lambda szondamrol?

C14SE-nek hívják és 82 lovas... :D

NZ->SE átműtéshez szükséges dolgok kb. 50ezerben vannak...

hengerfej, injektorok, ACpumpa, kábelköteg, vezérlő és még néhány sallang.

Van itt olyan aki már megcsinálta... Ebben kérdezd meg őt! :D

Link to comment
Megosztás:

Irtam nektek mar arrol az utofelporgesrol amit a motor produkal ha kap egy gazfroccsot. Kiprobaltam legszuro nelkul, leszedtem a csovet az injektorfedelrol, szerencsemre nem volt poros a levego mert elotte esett az eso. Eszrevetel hogy majdcsak teljesen megszunt az utofelporges, vagyis a moci nem kap eleg levegot a gyari (uj) legszuron keresztul. Arra gondoltam hogy egy repulokbe valo modell bldc motort epitek a levego utjaba akkora lapattal ami csak befer a cso atmerojebe, ezzel megnyomva kicsit a legnyomast odabent. Persze egy masik injektorfedelbe hogy vissza lehessen alakitani gyarira, muszakinal. Mit szoltok? Mennyi levegot nyomna a propi 15-20 ezres fordulattal?

Olyasmi lenne mint egy kisebb turbofeltolto, a fordulatszamot a pillango potijarol vennem es azzal aranyosan novelnem/csokkentenem.

Link to comment
Megosztás:

Irtam nektek mar arrol az utofelporgesrol amit a motor produkal ha kap egy gazfroccsot. Kiprobaltam legszuro nelkul, leszedtem a csovet az injektorfedelrol, szerencsemre nem volt poros a levego mert elotte esett az eso. Eszrevetel hogy majdcsak teljesen megszunt az utofelporges, vagyis a moci nem kap eleg levegot a gyari (uj) legszuron keresztul. Arra gondoltam hogy egy repulokbe valo modell bldc motort epitek a levego utjaba akkora lapattal ami csak befer a cso atmerojebe, ezzel megnyomva kicsit a legnyomast odabent. Persze egy masik injektorfedelbe hogy vissza lehessen alakitani gyarira, muszakinal. Mit szoltok? Mennyi levegot nyomna a propi 15-20 ezres fordulattal?

:D :D :D :P :lol:

..és mennyi szilánkra robbanna mikor szétszakad.

Link to comment
Megosztás:

Irtam nektek mar arrol az utofelporgesrol amit a motor produkal ha kap egy gazfroccsot. Kiprobaltam legszuro nelkul, leszedtem a csovet az injektorfedelrol, szerencsemre nem volt poros a levego mert elotte esett az eso. Eszrevetel hogy majdcsak teljesen megszunt az utofelporges, vagyis a moci nem kap eleg levegot a gyari (uj) legszuron keresztul. Arra gondoltam hogy egy repulokbe valo modell bldc motort epitek a levego utjaba akkora lapattal ami csak befer a cso atmerojebe, ezzel megnyomva kicsit a legnyomast odabent. Persze egy masik injektorfedelbe hogy vissza lehessen alakitani gyarira, muszakinal. Mit szoltok? Mennyi levegot nyomna a propi 15-20 ezres fordulattal?

Olyasmi lenne mint egy kisebb turbofeltolto, a fordulatszamot a pillango potijarol vennem es azzal aranyosan novelnem/csokkentenem.

Tényleg tisztelem a lelkesedésedet, de nemrég még a motor működését sem tudtad (mondjuk még most sem). :D

Link to comment
Megosztás:

Irtam nektek mar arrol az utofelporgesrol amit a motor produkal ha kap egy gazfroccsot. Kiprobaltam legszuro nelkul, leszedtem a csovet az injektorfedelrol, szerencsemre nem volt poros a levego mert elotte esett az eso. Eszrevetel hogy majdcsak teljesen megszunt az utofelporges, vagyis a moci nem kap eleg levegot a gyari (uj) legszuron keresztul. Arra gondoltam hogy egy repulokbe valo modell bldc motort epitek a levego utjaba akkora lapattal ami csak befer a cso atmerojebe, ezzel megnyomva kicsit a legnyomast odabent. Persze egy masik injektorfedelbe hogy vissza lehessen alakitani gyarira, muszakinal. Mit szoltok? Mennyi levegot nyomna a propi 15-20 ezres fordulattal?

Olyasmi lenne mint egy kisebb turbofeltolto, a fordulatszamot a pillango potijarol vennem es azzal aranyosan novelnem/csokkentenem.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Ezt nem fogom fel XD

Minden szóba van egy helyes írási hiba. :D De ez az 5let... NO COMMENT. Tanulmányozd a motor működését inkább vákum csövek esetleg a kartergáz vissza eresztő nincs e tele tavi iszappal, vagy az indexbe nem ver-e bele a karter. Mert azok tudnak ilyet produkálni. MIELŐTT még felszállsz majd a kocsival. :D

Link to comment
Megosztás:

Irtam nektek mar arrol az utofelporgesrol amit a motor produkal ha kap egy gazfroccsot. Kiprobaltam legszuro nelkul, leszedtem a csovet az injektorfedelrol, szerencsemre nem volt poros a levego mert elotte esett az eso. Eszrevetel hogy majdcsak teljesen megszunt az utofelporges, vagyis a moci nem kap eleg levegot a gyari (uj) legszuron keresztul. Arra gondoltam hogy egy repulokbe valo modell bldc motort epitek a levego utjaba akkora lapattal ami csak befer a cso atmerojebe, ezzel megnyomva kicsit a legnyomast odabent. Persze egy masik injektorfedelbe hogy vissza lehessen alakitani gyarira, muszakinal. Mit szoltok? Mennyi levegot nyomna a propi 15-20 ezres fordulattal?

Olyasmi lenne mint egy kisebb turbofeltolto, a fordulatszamot a pillango potijarol vennem es azzal aranyosan novelnem/csokkentenem.

Beteg egy ember vagy te :D :D :D

Inkább csináld meg a gyári változatot működőképesre. Hidd el, nem úgy küldték ki a gyárból őket, hogy ez a funkció telepítve volt :P

Link to comment
Megosztás:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Ezt nem fogom fel XD

Minden szÄĹba van egy helyes Ä­rÄÄsi hiba. :D De ez az 5let... NO COMMENT. TanulmÄÄnyozd a motor mÄšÄkÄĹdÄĹ sÄĹ t inkÄÄbb vÄÄkum csÄĹvek esetleg a kartergÄÄz vissza eresztÄšďż˝ nincs e tele tavi iszappal, vagy az indexbe nem ver-e bele a karter. Mert azok tudnak ilyet produkÄÄlni. MIELÄšďż˝TT mÄĹ g felszÄÄllsz majd a kocsival. :D

Nem tudok telefonrol ekezetes betut irni mert akkor olvashatatlan lenne a hsz-em.

Link to comment
Megosztás:

Szoktam latogatni... :D

Számold ki a kocsi levegőigényét.

Nagyjából fordulatonként egyszer kell levegővel megtölteni egy hengert. 3000-es fordulaton másodpercenként kb. 1 köbméternyi levegőt szív be a motor. :D

A ventidnek mennyi is a levegő szállítása másodpercenként?

Mostmár láthatod, hogy egy olyan venti annyit ér mint halottnak a beöntés. :D

Link to comment
Megosztás:

Számold ki a kocsi levegőigényét.

Nagyjából fordulatonként egyszer kell levegővel megtölteni egy hengert. 3000-es fordulaton másodpercenként kb. 1 köbméternyi levegőt szív be a motor. :D

A ventidnek mennyi is a levegő szállítása másodpercenként?

Mostmár láthatod, hogy egy olyan venti annyit ér mint halottnak a beöntés. :D

Ha szállítana se érne semmit :D

Link to comment
Megosztás:

Irtam nektek mar arrol az utofelporgesrol amit a motor produkal ha kap egy gazfroccsot. Kiprobaltam legszuro nelkul, leszedtem a csovet az injektorfedelrol, szerencsemre nem volt poros a levego mert elotte esett az eso. Eszrevetel hogy majdcsak teljesen megszunt az utofelporges, vagyis a moci nem kap eleg levegot a gyari (uj) legszuron keresztul. Arra gondoltam hogy egy repulokbe valo modell bldc motort epitek a levego utjaba akkora lapattal ami csak befer a cso atmerojebe, ezzel megnyomva kicsit a legnyomast odabent. Persze egy masik injektorfedelbe hogy vissza lehessen alakitani gyarira, muszakinal. Mit szoltok? Mennyi levegot nyomna a propi 15-20 ezres fordulattal?

Olyasmi lenne mint egy kisebb turbofeltolto, a fordulatszamot a pillango potijarol vennem es azzal aranyosan novelnem/csokkentenem.

Ne akard feltalálni a villanyturbót. :D Egyébként működne a dolog ha olyan 2kw teljesítményű motorral nyomatnád befelé a levegőt,ahhoz meg nem kicsi generátor kellene,ami durván fogná a motort. Aztán ha esetleg applikálsz valami működő feltöltést,akkor kezdődik,hogy túl nagy lesz a henger sűrítése meg a hajtókarcsapágyak terhelése az extrém hőterhelésről nem is beszélve (több oxigén ugyebár).

A PT box nálam növelte a teljesítményt,nyomatékot 25%-al a gyári értékekhez képest.

A következő upgrade a methanol-víz befecskendezés lesz, de kész kittet nem akarok venni,mert elég drága, talán van olyan hely,ahová bekötve elég vákuum lenne ahhoz,hogy szívjon magának amennyit kellene fordulatszám függvényében. Vagy egy injektor beépítésével kell megoldani, de annak nem egyszerű megfelelő időben megfelelő delejt adni. Informálódj e téren ha gondolod, én látok benne fantáziát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.