Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Igen de benzinesnél figyelni kell az optimális keverék arányra. Vagyis ha kevés a levegő a benzin égéséhez, akkor nem ég el mind, kisebb nyomaték, pocséklás lesz a vége.

A több levegő szerintem nem hátrány mivel a benzin elégett amit benyomott és ugyanolyan hengerűrtartalomban ha több a levegő akkor nagyobb a nyomás is.

Mihez optimális keverék? Emisszió vagy teljesítmény szempontjából? Mert kibocsátás szempontjából 1 labda arány 1:14,7 az optimális,míg teljesítmény szempontjából a 12.5:1-hez aránynál Lambda=0.88) megy a legjobban egy szívóbenzines.

Link to comment
Megosztás:

Ez is feltűnt mögöttem, teherautót hamarabb kikerülte, aztán elkezdtem kergetni. Mögé értem,nem lépett oda, aztán kikerültem és nem előzött vissza. Pedig azt hittem megmutatja mit tud a vas. :D

Megmutatja annak, aki megérdemli. Ágyúval nem illik verébre lőni. :D

Link to comment
Megosztás:

Mihez optimális keverék? Emisszió vagy teljesítmény szempontjából? Mert kibocsátás szempontjából 1 labda arány 1:14,7 az optimális,míg teljesítmény szempontjából a 12.5:1-hez aránynál Lambda=0.88) megy a legjobban egy szívóbenzines.

Nem csak a lambda értéktől függ egy motor teljesítménye... :D

Link to comment
Megosztás:

Mihez optimális keverék? Emisszió vagy teljesítmény szempontjából? Mert kibocsátás szempontjából 1 labda arány 1:14,7 az optimális,míg teljesítmény szempontjából a 12.5:1-hez aránynál Lambda=0.88) megy a legjobban egy szívóbenzines.

Persze hogy teljesítmény, hadd füstöljön ha megy, én meg tudom hogy nem az olajat eszi míg más mondja: olajevő gép :D

Link to comment
Megosztás:

Persze hogy teljesítmény, hadd füstöljön ha megy, én meg tudom hogy nem az olajat eszi míg más mondja: olajevő gép :D

Nem füstöl csak a CO meg a CH lesz az egekben. Viszont a Nitrogén oxidok 0-hoz közelítenek. dús keverék esetén. Egyébként minden benzines motorra igaz,hogy 0.85 lambdánál megy a legjobban. Sima karburátoros motoron is, ha feljebb állítod az uszószintet, tehát dúsabb keverékkel üzemel,akkor jobban megy. Más kérdés,hogy ennek a +15% teljesítménytöbbletnek 30% fogyasztásemelkedés az ára, ezért kell ezt a dúsítást szabályozni és csak nagygázra működtetni.

Viszont ennél dúsabb keverék már az égés rovására megy és rontja a teljesítményt is.

Link to comment
Megosztás:

Ez is feltűnt mögöttem, teherautót hamarabb kikerülte, aztán elkezdtem kergetni. Mögé értem,nem lépett oda, aztán kikerültem és nem előzött vissza. Pedig azt hittem megmutatja mit tud a vas. :D

Ez mé nem jelent semmit, én sem versenyzek soha közúton, bármilyen kocsiban ülök is. Ha megelőznek had menjen. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem tudjátok véletlenül hogy a lambda szonda magasabb feszültség kimeneténél és az alacsonyabbnál hogy szabályozza az ECU a keveréket?

Tehát mikor érzi úgy hogy szegény, és dúsít rajta és mikor hogy már túl dúsított?

Már, megtaláltam... :D Azt írja a doksi: "A szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy mintegy 300 °C-ra melegedjen fel."

Honnan tudja az ECU hogy felmelegedett a szonda 300 fokra? Melyik szenzora ez?

Vagyis ez egy érdekes kérdés ha semmiből mert akkor mi alapján vonja be a szabályzásba?

Link to comment
Megosztás:

Már, megtaláltam... :D Azt írja a doksi: "A szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy mintegy 300 °C-ra melegedjen fel."

Honnan tudja az ECU hogy felmelegedett a szonda 300 fokra? Melyik szenzora ez?

Vagyis ez egy érdekes kérdés ha semmiből mert akkor mi alapján vonja be a szabályzásba?

Motorhőmérséklet jeladó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.