Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

hát akkor nemerőlködök vele...elkezdek gyűjtögetni egy komplett cserére....nézegetni meg nemkönnyű, mert ecotec motor szal agyon van már burkolva :D de azért köszi a válaszokat

Elküldve
Egyre jobb... :D

Egyébként vezérlés nem lett cserélve. Visszakerült az akkor még 46 ezer kilométeres szett.

Úgy emlékszem volt itt a fórumon valaki, akinek szintén ez volt a problémája és azt hiszem neki az egyik hajtókarcsavarja adta meg magát.

Nem tudod kiszűrni, hogy a motor felső vagy alsó részéből hallani?

Új csavarokkal raktátok össze a forgattyús hajtóművet?

Azért bízzunk benne, hogy csak valami piti hiba lesz!

Elküldve
Úgy emlékszem volt itt a fórumon valaki, akinek szintén ez volt a problémája és azt hiszem neki az egyik hajtókarcsavarja adta meg magát.

Nem tudod kiszűrni, hogy a motor felső vagy alsó részéből hallani?

Új csavarokkal raktátok össze a forgattyús hajtóművet?

Azért bízzunk benne, hogy csak valami piti hiba lesz!

Majd fülelek, csak a hallgatózást nehezíti a visító feszítőgörgő hangja.

Hát ezt nem tudom, hogy új csavarokkal lett-e összerakva. Megnéztem a szerviz listát, hogy mi lett cserélve, de ez nincs feltüntetve. Csak a gyűrűk és a hajtókarcsapágy.

Elküldve
Alapjárat ingadozást, felpörgést leggyakrabban elkoszolódott alapjárai léptetőmotor, vagy esetleg fals levegő szokott okozni. Milyen motor, motorkód?

92 es ávjáratu a kocsi és 1.6 os motor!

Elvileg most lett benne cserélve az alapjárati motor, ez ugye az ami ami a karbi vagy inyektor / nem naon tom nézétek el nekem/ hogy ha szembe állok vele akkor ahol rámegy a levegőcső az a nagy müanyag az alatt van elég nehezen hozáférhető helyen! Ezeke után is ugyanugy csinálja!

Elküldve
Egyre jobb... :D

Egyébként vezérlés nem lett cserélve. Visszakerült az akkor még 46 ezer kilométeres szett.

Hali nekem a feszitőgörgők szolaltak meg egyszerre , először szelep-kipufogó sérülésre gyanakodtam.....

De pont egy fagyos időszak kezdődőtt az adta meg a kegyelemdöfést a csapágyaknak ,

lehet hogy most a meleg szorakoztat téged :D

Szedd le a szijakat és ellenörizd a dolgokat ott a vezérlés környékén...

Elküldve
92 es ávjáratu a kocsi és 1.6 os motor!

Elvileg most lett benne cserélve az alapjárati motor, ez ugye az ami ami a karbi vagy inyektor / nem naon tom nézétek el nekem/ hogy ha szembe állok vele akkor ahol rámegy a levegőcső az a nagy müanyag az alatt van elég nehezen hozáférhető helyen! Ezeke után is ugyanugy csinálja!

Igen az lesz az allulról megy rá a csati, de a fészkét is illik kitakarítani ahova bemegy.

231139-20110512-NxJuMx.jpg

Piros pötty jelöli.

Elküldve
Igen az lesz az allulról megy rá a csati, de a fészkét is illik kitakarítani ahova bemegy.

Piros pötty jelöli.

Aham! Köszi akkor majd megpróbálom kitakarítani és meglátjuk mi lesz!

Elküldve
Igen az lesz az allulról megy rá a csati, de a fészkét is illik kitakarítani ahova bemegy.

Piros pötty jelöli.

Hali! Kitisztítottam és ugyan úgy csinálja meg alapjáraton is leakar fulladni de visszarántja mindig / gondolom a szívató / !!

Mit lehetne még akkor megnézni! Nem tudom hogy az befolyásolja e hogy a kuplung oldali főtengely szimering engedi egy kicsit az olajat?!

Elküldve
Hali! Kitisztítottam és ugyan úgy csinálja meg alapjáraton is leakar fulladni de visszarántja mindig / gondolom a szívató / !!

Mit lehetne még akkor megnézni! Nem tudom hogy az befolyásolja e hogy a kuplung oldali főtengely szimering engedi egy kicsit az olajat?!

Ezekben a mocikban már nincs szivató, a megfelelő benzin-levegő arányt a motorvezérlő elektronika(ECU) állítja be a lambdaszondától, és a vízhőfok -jeladótól kapott jelek alapján, az alapjáratot meg az alapjárati léptetőmotor szabályozza. A szivárgó szimering nem játszik bele. Nincs lecsúszva vákumcső valahol? Ha fals levegőt szív a moci, az is zavarja az alapjáratot...

Elküldve
Hali! Kitisztítottam és ugyan úgy csinálja meg alapjáraton is leakar fulladni de visszarántja mindig / gondolom a szívató / !!

Mit lehetne még akkor megnézni! Nem tudom hogy az befolyásolja e hogy a kuplung oldali főtengely szimering engedi egy kicsit az olajat?!

Az előző hozzászólásaidból szerkesztéssel szedd ki az %7Boption%7D tag-eket!

Elküldve
Ezekben a mocikban már nincs szivató, a megfelelő benzin-levegő arányt a motorvezérlő elektronika(ECU) állítja be a lambdaszondától, és a vízhőfok -jeladótól kapott jelek alapján, az alapjáratot meg az alapjárati léptetőmotor szabályozza. A szivárgó szimering nem játszik bele. Nincs lecsúszva vákumcső valahol? Ha fals levegőt szív a moci, az is zavarja az alapjáratot...

Aham! De akkor ezek szerint ha rossz a lambdaszonda vagy a vízhőfok jeladó akkor is csinálhat ilyesmit? Nem e az lesz a baja!? A csöveket meg megnézem akkor hátha csak annyi lesz!

Köszi a segítségeket!

Elküldve
Aham! De akkor ezek szerint ha rossz a lambdaszonda vagy a vízhőfok jeladó akkor is csinálhat ilyesmit? Nem e az lesz a baja!? A csöveket meg megnézem akkor hátha csak annyi lesz!

Köszi a segítségeket!

A lambdaszonda általában menet közbeni rángatást, torpanást szokott okozni, ha meg már nagyon kuka, akkor villogtatásnál dob hibakódot is, nemag a fogyasztást is megdobja. A vízhőfok jeladót ki lehet mérni, különböző hőmérsékleten más, és más az ellenállása. Az értékeket, sajna nem tudom, de valaki biztos szívesen leírja.

Elküldve

Sziasztok!

Tanácsot kérnék,mert teljesen tanácstalan vagyok.

Januárban lett cserélve kompletten a vezérlés. Minden ,egytől egyig.

Most ránéztem a szíjra,és a külső felét darálja a szíjnak. Nincs 10 ezer még a vezérlésben. Mi lehet a gond?! Ha minden új és valami mégsem jó?!

Elküldve
Sziasztok!

Tanácsot kérnék,mert teljesen tanácstalan vagyok.

Januárban lett cserélve kompletten a vezérlés. Minden ,egytől egyig.

Most ránéztem a szíjra,és a külső felét darálja a szíjnak. Nincs 10 ezer még a vezérlésben. Mi lehet a gond?! Ha minden új és valami mégsem jó?!

Attól hogy uj benne minden, még lehet hibás pl. a vezetőgörgő.

Elküldve
Sziasztok!

Tanácsot kérnék,mert teljesen tanácstalan vagyok.

Januárban lett cserélve kompletten a vezérlés. Minden ,egytől egyig.

Most ránéztem a szíjra,és a külső felét darálja a szíjnak. Nincs 10 ezer még a vezérlésben. Mi lehet a gond?! Ha minden új és valami mégsem jó?!

A burkolat sehol nem ér hozzá a szíjhoz? (16v-nél különösen a középső és az alsó szakaszon.) Sokszor előfordul, hogy a burkolaton letörnek fülek, vagy kitörnek a műanyagba ágyazott csavaranyák és ilyenkor jönnek az alternatív megoldások, de ezek után már nem pontosan úgy áll a burkolat ahogy kellene.

Elküldve
Sziasztok!

Tanácsot kérnék,mert teljesen tanácstalan vagyok.

Januárban lett cserélve kompletten a vezérlés. Minden ,egytől egyig.

Most ránéztem a szíjra,és a külső felét darálja a szíjnak. Nincs 10 ezer még a vezérlésben. Mi lehet a gond?! Ha minden új és valami mégsem jó?!

Van "kottya" a főtengelynek? mert az is elviheti, félrevezeti a görgőre a szíjat, és mindíg "ugráltatja" pl a vízpumpa szélére a szíjat, az meg nem tesz jót neki... :D

Csak példaképpen, hogy el tudjuk képzelni.

Elküldve
A burkolat sehol nem ér hozzá a szíjhoz? (16v-nél különösen a középső és az alsó szakaszon.) Sokszor előfordul, hogy a burkolaton letörnek fülek, vagy kitörnek a műanyagba ágyazott csavaranyák és ilyenkor jönnek az alternatív megoldások, de ezek után már nem pontosan úgy áll a burkolat ahogy kellene.

A saját szememmel láttam a saját gépemen, hogy a vezérműszíj-ház egy nagy kaki, főleg ha egy olyan csavar hiányzik belőle, amit valaki "kényelmesen" nem rakott vissza. Utána már nyitott félig, megy alá a por, meg egyéb cucc.

Elküldve
Van. Vagyis elképzelhető, hogy kotyog hosszirányban. Én kicseréltem a támcsapágyakat, azóta nem.

Na és neked is darálta a szíjat?

Egyébként a burkolat rendben van,nincs eltörve, csavarok is benne voltak.

Nemsokára megyek megnézni ,hogy mi a helyzet.....

Elküldve

Sziasztok!

Tegnap volt co mérésen az autó(vizsga :D ), azt mondták, hogy kicsit több benyát kap a kelleténél. Azt gondolom, hogy lambda szonda baja van, de remélem, hogy tévedek. Az lenne a kérdésem, hogy csak és kizárólag a lambda haldoklása/halála következtében lehet ilyen probléma. A dologhoz még hozzá tartozik, hogy ha hideg a motor és beindítom, akkor ha egyből elindulok néha kicsit megtorpan a jármű amíg nem melegszik egy keveset, de ha indítás után várok 2-3 percet, akkor először 1200 körül van az alapjárat, utána kb. 2 perc elteltével (hideg függő) fölemeli 1500-ra majd pár másodperc után leejti 900 környékére. Ha ezek után indulok el akkor már nincs torpanás meg semmi. Szóval ezt is a lambda szonda miatt csinálja? Egyébként sikeresen átment a vizsgán úgyhogy öröm é' bódottá :D .

A válaszokat előre is köszönöm! Szép napot mindenkinek!

Üdv.: Sanya

Elküldve
Sziasztok!

Tegnap volt co mérésen az autó(vizsga :D ), azt mondták, hogy kicsit több benyát kap a kelleténél. Azt gondolom, hogy lambda szonda baja van, de remélem, hogy tévedek. Az lenne a kérdésem, hogy csak és kizárólag a lambda haldoklása/halála következtében lehet ilyen probléma. A dologhoz még hozzá tartozik, hogy ha hideg a motor és beindítom, akkor ha egyből elindulok néha kicsit megtorpan a jármű amíg nem melegszik egy keveset, de ha indítás után várok 2-3 percet, akkor először 1200 körül van az alapjárat, utána kb. 2 perc elteltével (hideg függő) fölemeli 1500-ra majd pár másodperc után leejti 900 környékére. Ha ezek után indulok el akkor már nincs torpanás meg semmi. Szóval ezt is a lambda szonda miatt csinálja? Egyébként sikeresen átment a vizsgán úgyhogy öröm é' bódottá :D .

A válaszokat előre is köszönöm! Szép napot mindenkinek!

Üdv.: Sanya

A sok benzint a lambda-szonda miatt kapja. Öregszik a szerencsétlen és folyamatosan szegény keveréket jelez az ECUnak, ezért az dúsít.

A hidegjárásba nem szól bele a lambda-szonda. Kb 50-70 °C környékén kezd el szabályozni.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.