Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hálisten nálam kimaradt a köszörülés és egyéb motorélettartam-csökkentő dolgok. :D Minden maradt alapméret. 136 ezer kilométeres SZR-ből. :D

Én 150nél szedtem szét. Muszáj volt köszörülni. Kotyogott a főtengely hosszirányban. (valaki marha sokat állt a pirosnál a kuplungon...)

Elküldve
Én 150nél szedtem szét. Muszáj volt köszörülni. Kotyogott a főtengely hosszirányban. (valaki marha sokat állt a pirosnál a kuplungon...)

Mert azt nem szabad? :D mámint mi számít soknak? ha pl látom hogy a szembejövők megálltak a pirosnál és akkor már benyomott kuplung az gáz vagy az még nem? :D

Elküldve
Mert azt nem szabad? B) mámint mi számít soknak? ha pl látom hogy a szembejövők megálltak a pirosnál és akkor már benyomott kuplung az gáz vagy az még nem? :D

Ha állsz, akkor üres, és nem kuplung taposás :D Minél kevesebbet van rúgva annál jobb, nincs határérték, csak érdemes spórolni vele :)

Elküldve
Mert azt nem szabad? :D mámint mi számít soknak? ha pl látom hogy a szembejövők megálltak a pirosnál és akkor már benyomott kuplung az gáz vagy az még nem? :D

Nem illik. Soknak az számít, ha minden piros lámpát kinyomott kuplunggal vársz végig. Na az már sok. Az én támcsapágyam is kikopott valamitől. A főtengelyen lévő, középső csapágy. Mert ugye ha rálépsz a kuplungra, akkor az hosszirányban nyomja a főtengelyt. És ha sokat állsz rajta, akkor jobban kopik mint kellene. Szerintem.

Elküldve
Ha állsz, akkor üres, és nem kuplung taposás :D Minél kevesebbet van rúgva annál jobb, nincs határérték, csak érdemes spórolni vele :D

Nem illik. Soknak az számít, ha minden piros lámpát kinyomott kuplunggal vársz végig. Na az már sok. Az én támcsapágyam is kikopott valamitől. A főtengelyen lévő, középső csapágy. Mert ugye ha rálépsz a kuplungra, akkor az hosszirányban nyomja a főtengelyt. És ha sokat állsz rajta, akkor jobban kopik mint kellene. Szerintem.

Ok köszönöm! Akkor majd figyelek erre is! B)

Bár olyan sokat nem szoktam rajta állni, de majd lejebb szorítom ezt az értéket is! Mindig tanulok valamit. :)

Elküldve
A hátsó váznyúlvány szokott még rejtett meglepetést okozni. A rugótányéroknál főleg.

Nem illik. Soknak az számít, ha minden piros lámpát kinyomott kuplunggal vársz végig. Na az már sok. Az én támcsapágyam is kikopott valamitől. A főtengelyen lévő, középső csapágy. Mert ugye ha rálépsz a kuplungra, akkor az hosszirányban nyomja a főtengelyt. És ha sokat állsz rajta, akkor jobban kopik mint kellene. Szerintem.

Plussz még ha megtolnak hátulról, és leugrasz a pedálról akkor még közelebb kerülsz az előtted állóhoz. :D De úgy tudom a kuplung benyomásától , még nem terhelődik a főtengely hosszirányban, de lehet tévedek.... :D

Elküldve

Sziasztok!

Az olajszint jelző gombánál jön kicsit az olaj. Szedett már szét valaki ilyen motort vagy ilyesmit, ebből az időből és volt már a kezébe valakinek az a jeladó? Mert nem tudom, hogy van e ott egy O-gyűrű és azt kell cserélni, vagy az egész gombát? Utángyártottban nincsen ilyen alkatrész, tudomásom szerint.

Elküldve
Sziasztok!

Az olajszint jelző gombánál jön kicsit az olaj. Szedett már szét valaki ilyen motort vagy ilyesmit, ebből az időből és volt már a kezébe valakinek az a jeladó? Mert nem tudom, hogy van e ott egy O-gyűrű és azt kell cserélni, vagy az egész gombát? Utángyártottban nincsen ilyen alkatrész, tudomásom szerint.

Nekem is volt ilyen problémám, én utánhúzással orvosolni tudtam!

Elküldve

Nekem zégergyűrű van felül és ha azt kiveszem, beesik a karterbe a jeladó. Ez a jeladó a kis alu-karter előrenyúló részének a felső részén van.

Nekem ezt mondták, hogy biztosan van ott valami tömítés és oda van sütve!

Elküldve
Plussz még ha megtolnak hátulról, és leugrasz a pedálról akkor még közelebb kerülsz az előtted állóhoz. :D De úgy tudom a kuplung benyomásától , még nem terhelődik a főtengely hosszirányban, de lehet tévedek.... :D

A kinyomócsapágy, ezeket a rugós lamellákat nyomja befelé nem? Ez meg az egész kuplungszerkezettel együtt, fent van a lendkeréken. Az pedig a főtengelyen. Tehát ha kuplungolsz, akkor a főtengely ez miatt kap oldalirányú terhelést. De ez csak az én elméletem.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=6ffabb753...&aid=211904

Elküldve
A kinyomócsapágy, ezeket a rugós lamellákat nyomja befelé nem? Ez meg az egész kuplungszerkezettel együtt, fent van a lendkeréken. Az pedig a főtengelyen. Tehát ha kuplungolsz, akkor a főtengely ez miatt kap oldalirányú terhelést. De ez csak az én elméletem.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=6ffabb753...&aid=211904

Oké, de a főtengely fixen össze van kötve a váltóval? Mintha az rémlene, ha leveszem a váltót, csak szét kell húzni a motortól...

Elküldve
Oké, de a főtengely fixen össze van kötve a váltóval? Mintha az rémlene, ha leveszem a váltót, csak szét kell húzni a motortól...

Hjoe-nak igaza van :D

(erő-ellenerő)

Elküldve
Oké, de a főtengely fixen össze van kötve a váltóval? Mintha az rémlene, ha leveszem a váltót, csak szét kell húzni a motortól...

Nem. Egy bordástengellyel. Hogy legyen hosszirányú mozgás is.( Gondolom a fellépő feszültségek miatt.) Hát épp ezért tudod simán lehúzni, mivel egy bordástengely van a váltóban. A kinyomócsapágy közepén. Az csúszik be a kuplungtárcsa ferodolos részébe. Viszont a főtengelybe már nem. Tehát a váltóban lévő bordástengely, csak a kupluszerkezet ferodolos részével van közvetlen kapcsolatban.

De nézd meg a képeim.

Elküldve
Nem. Egy bordástengellyel. Hogy legyen hosszirányú mozgás is.( Gondolom a fellépő feszültségek miatt.) Hát épp ezért tudod simán lehúzni, mivel egy bordástengely van a váltóban. A kinyomócsapágy közepén. Az csúszik be a kuplungtárcsa ferodolos részébe. Viszont a főtengelybe már nem. Tehát a váltóban lévő bordástengely, csak a kupluszerkezet ferodolos részével van közvetlen kapcsolatban.

De nézd meg a képeim.

Meg fogom, mert tervezem kikapni a mocit. :D

Elküldve
Meg fogom, mert tervezem kikapni a mocit. :D

Na. Akkor ott úgyis rájössz, miről beszéltem most. Meg mi mivel kapcsolódik, a hogyan. Viszont ha a váltót benne hagyod, akkor majd visszarakásnál vicces lesz összeilleszteni a bordás részeket...

Amúgy megnézhetem majd...? Más nem az utcáról figyellek majd... :D

Elküldve
Na. Akkor ott úgyis rájössz, miről beszéltem most. Meg mi mivel kapcsolódik, a hogyan. Viszont ha a váltót benne hagyod, akkor majd visszarakásnál vicces lesz összeilleszteni a bordás részeket...

Amúgy megnézhetem majd...? Más nem az utcáról figyellek majd... :D

Persze, csak még nem tudom mikor csinálom....

Elküldve

Sziasztok!

1.6 16V astrám van X16XEL és alapjárati problémám van vele! Most cseréltem az alapjárati motort és ki lett takarítva végig a szívó oldal.

A problémám az lenne, hogy továbbra is ingadozik az alapjáratom és indításkor nem veszi fel a fordulatot hanem leáll! A hibakód 0505!

Van vmi ötletetek hogy mi lehet a baj?

Előre is köszi!

Üdv

Laca

Elküldve
Sziasztok!

1.6 16V astrám van X16XEL és alapjárati problémám van vele! Most cseréltem az alapjárati motort és ki lett takarítva végig a szívó oldal.

A problémám az lenne, hogy továbbra is ingadozik az alapjáratom és indításkor nem veszi fel a fordulatot hanem leáll! A hibakód 0505!

Van vmi ötletetek hogy mi lehet a baj?

Előre is köszi!

Üdv

Laca

A hiba kód az alapjárati léptetőmotort adja ki ludasnak...

Elküldve

Sziasztok!

Azt meg tudja valaki mondani, hogy a Dis-es C20XE kék injektora beszerelhető-e a rotorosba? Csak az injektor fejekről van szó, benzin nyomásszabályzó marad ugyanaz.

Valamint tud valaki egy tuti módszert a nyomásszabályzó manuális ellenőrzésére? Olyasmire gondolok, hogy leszedni, belenyúlni, megnyomkodni, fülelni, hogy szuttyog-e, vagy mittudomén. Bontóban nem mindig lehet megnyomatni, meg rámérni műszerrel.

Köszönöm.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.