Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hálisten nálam kimaradt a köszörülés és egyéb motorélettartam-csökkentő dolgok. :D Minden maradt alapméret. 136 ezer kilométeres SZR-ből. :D

Én 150nél szedtem szét. Muszáj volt köszörülni. Kotyogott a főtengely hosszirányban. (valaki marha sokat állt a pirosnál a kuplungon...)

Link to comment
Megosztás:

Én 150nél szedtem szét. Muszáj volt köszörülni. Kotyogott a főtengely hosszirányban. (valaki marha sokat állt a pirosnál a kuplungon...)

Mert azt nem szabad? :D mámint mi számít soknak? ha pl látom hogy a szembejövők megálltak a pirosnál és akkor már benyomott kuplung az gáz vagy az még nem? :D

Link to comment
Megosztás:

Mert azt nem szabad? B) mámint mi számít soknak? ha pl látom hogy a szembejövők megálltak a pirosnál és akkor már benyomott kuplung az gáz vagy az még nem? :D

Ha állsz, akkor üres, és nem kuplung taposás :D Minél kevesebbet van rúgva annál jobb, nincs határérték, csak érdemes spórolni vele :)

Link to comment
Megosztás:

Mert azt nem szabad? :D mámint mi számít soknak? ha pl látom hogy a szembejövők megálltak a pirosnál és akkor már benyomott kuplung az gáz vagy az még nem? :D

Nem illik. Soknak az számít, ha minden piros lámpát kinyomott kuplunggal vársz végig. Na az már sok. Az én támcsapágyam is kikopott valamitől. A főtengelyen lévő, középső csapágy. Mert ugye ha rálépsz a kuplungra, akkor az hosszirányban nyomja a főtengelyt. És ha sokat állsz rajta, akkor jobban kopik mint kellene. Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Ha állsz, akkor üres, és nem kuplung taposás :D Minél kevesebbet van rúgva annál jobb, nincs határérték, csak érdemes spórolni vele :D

Nem illik. Soknak az számít, ha minden piros lámpát kinyomott kuplunggal vársz végig. Na az már sok. Az én támcsapágyam is kikopott valamitől. A főtengelyen lévő, középső csapágy. Mert ugye ha rálépsz a kuplungra, akkor az hosszirányban nyomja a főtengelyt. És ha sokat állsz rajta, akkor jobban kopik mint kellene. Szerintem.

Ok köszönöm! Akkor majd figyelek erre is! B)

Bár olyan sokat nem szoktam rajta állni, de majd lejebb szorítom ezt az értéket is! Mindig tanulok valamit. :)

Link to comment
Megosztás:

A hátsó váznyúlvány szokott még rejtett meglepetést okozni. A rugótányéroknál főleg.

Nem illik. Soknak az számít, ha minden piros lámpát kinyomott kuplunggal vársz végig. Na az már sok. Az én támcsapágyam is kikopott valamitől. A főtengelyen lévő, középső csapágy. Mert ugye ha rálépsz a kuplungra, akkor az hosszirányban nyomja a főtengelyt. És ha sokat állsz rajta, akkor jobban kopik mint kellene. Szerintem.

Plussz még ha megtolnak hátulról, és leugrasz a pedálról akkor még közelebb kerülsz az előtted állóhoz. :D De úgy tudom a kuplung benyomásától , még nem terhelődik a főtengely hosszirányban, de lehet tévedek.... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az olajszint jelző gombánál jön kicsit az olaj. Szedett már szét valaki ilyen motort vagy ilyesmit, ebből az időből és volt már a kezébe valakinek az a jeladó? Mert nem tudom, hogy van e ott egy O-gyűrű és azt kell cserélni, vagy az egész gombát? Utángyártottban nincsen ilyen alkatrész, tudomásom szerint.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az olajszint jelző gombánál jön kicsit az olaj. Szedett már szét valaki ilyen motort vagy ilyesmit, ebből az időből és volt már a kezébe valakinek az a jeladó? Mert nem tudom, hogy van e ott egy O-gyűrű és azt kell cserélni, vagy az egész gombát? Utángyártottban nincsen ilyen alkatrész, tudomásom szerint.

Nekem is volt ilyen problémám, én utánhúzással orvosolni tudtam!

Link to comment
Megosztás:

Plussz még ha megtolnak hátulról, és leugrasz a pedálról akkor még közelebb kerülsz az előtted állóhoz. :D De úgy tudom a kuplung benyomásától , még nem terhelődik a főtengely hosszirányban, de lehet tévedek.... :D

A kinyomócsapágy, ezeket a rugós lamellákat nyomja befelé nem? Ez meg az egész kuplungszerkezettel együtt, fent van a lendkeréken. Az pedig a főtengelyen. Tehát ha kuplungolsz, akkor a főtengely ez miatt kap oldalirányú terhelést. De ez csak az én elméletem.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=6ffabb753...&aid=211904

Link to comment
Megosztás:

A kinyomócsapágy, ezeket a rugós lamellákat nyomja befelé nem? Ez meg az egész kuplungszerkezettel együtt, fent van a lendkeréken. Az pedig a főtengelyen. Tehát ha kuplungolsz, akkor a főtengely ez miatt kap oldalirányú terhelést. De ez csak az én elméletem.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=6ffabb753...&aid=211904

Oké, de a főtengely fixen össze van kötve a váltóval? Mintha az rémlene, ha leveszem a váltót, csak szét kell húzni a motortól...

Link to comment
Megosztás:

Oké, de a főtengely fixen össze van kötve a váltóval? Mintha az rémlene, ha leveszem a váltót, csak szét kell húzni a motortól...

Hjoe-nak igaza van :D

(erő-ellenerő)

Link to comment
Megosztás:

Oké, de a főtengely fixen össze van kötve a váltóval? Mintha az rémlene, ha leveszem a váltót, csak szét kell húzni a motortól...

Nem. Egy bordástengellyel. Hogy legyen hosszirányú mozgás is.( Gondolom a fellépő feszültségek miatt.) Hát épp ezért tudod simán lehúzni, mivel egy bordástengely van a váltóban. A kinyomócsapágy közepén. Az csúszik be a kuplungtárcsa ferodolos részébe. Viszont a főtengelybe már nem. Tehát a váltóban lévő bordástengely, csak a kupluszerkezet ferodolos részével van közvetlen kapcsolatban.

De nézd meg a képeim.

Link to comment
Megosztás:

Nem. Egy bordástengellyel. Hogy legyen hosszirányú mozgás is.( Gondolom a fellépő feszültségek miatt.) Hát épp ezért tudod simán lehúzni, mivel egy bordástengely van a váltóban. A kinyomócsapágy közepén. Az csúszik be a kuplungtárcsa ferodolos részébe. Viszont a főtengelybe már nem. Tehát a váltóban lévő bordástengely, csak a kupluszerkezet ferodolos részével van közvetlen kapcsolatban.

De nézd meg a képeim.

Meg fogom, mert tervezem kikapni a mocit. :D

Link to comment
Megosztás:

Meg fogom, mert tervezem kikapni a mocit. :D

Na. Akkor ott úgyis rájössz, miről beszéltem most. Meg mi mivel kapcsolódik, a hogyan. Viszont ha a váltót benne hagyod, akkor majd visszarakásnál vicces lesz összeilleszteni a bordás részeket...

Amúgy megnézhetem majd...? Más nem az utcáról figyellek majd... :D

Link to comment
Megosztás:

Na. Akkor ott úgyis rájössz, miről beszéltem most. Meg mi mivel kapcsolódik, a hogyan. Viszont ha a váltót benne hagyod, akkor majd visszarakásnál vicces lesz összeilleszteni a bordás részeket...

Amúgy megnézhetem majd...? Más nem az utcáról figyellek majd... :D

Persze, csak még nem tudom mikor csinálom....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.6 16V astrám van X16XEL és alapjárati problémám van vele! Most cseréltem az alapjárati motort és ki lett takarítva végig a szívó oldal.

A problémám az lenne, hogy továbbra is ingadozik az alapjáratom és indításkor nem veszi fel a fordulatot hanem leáll! A hibakód 0505!

Van vmi ötletetek hogy mi lehet a baj?

Előre is köszi!

Üdv

Laca

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.6 16V astrám van X16XEL és alapjárati problémám van vele! Most cseréltem az alapjárati motort és ki lett takarítva végig a szívó oldal.

A problémám az lenne, hogy továbbra is ingadozik az alapjáratom és indításkor nem veszi fel a fordulatot hanem leáll! A hibakód 0505!

Van vmi ötletetek hogy mi lehet a baj?

Előre is köszi!

Üdv

Laca

A hiba kód az alapjárati léptetőmotort adja ki ludasnak...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt meg tudja valaki mondani, hogy a Dis-es C20XE kék injektora beszerelhető-e a rotorosba? Csak az injektor fejekről van szó, benzin nyomásszabályzó marad ugyanaz.

Valamint tud valaki egy tuti módszert a nyomásszabályzó manuális ellenőrzésére? Olyasmire gondolok, hogy leszedni, belenyúlni, megnyomkodni, fülelni, hogy szuttyog-e, vagy mittudomén. Bontóban nem mindig lehet megnyomatni, meg rámérni műszerrel.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.