zotya975 Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Sziasztok! Problémám melegedésssel kapcsolatos. Mostanában azt vettem észre, hogy sokat megy a ventillátor. A hőmérő városban állandóan a 95-96fok környékén tanyázik. Kb 1 hónappal ezelőtt autópályás menetben simán haladtam 150-160-as óraállással, amikor is egyszer csak 140-nél nem akart tovább gyorsulni, a hőmérő ekkor is megindult, 98-at mutatott. Visszalassítottam, az autó ment tovább, a motor hőmérséklete is normálisa lett, de 130-nál. A hűtőrendzert átmostuk, termosztátot megnéztük, és az új Wahlert nem tettük bele, mert az még lobogó vízben is csak vagy 3 mm-re nyitott ki, míg a régi vagy 1 centire. Olajat kicseréltük. A napokban autópályán 120 km/órával jöttem, kb 15 fok volt kinn, és a műszer 92-93 fokon tanyázott, kipróbáltam, fölgyosítottam óra szerint 150-re (kb 135km/óra), persze mindezt Németországban. Ekkor néhány perc után elkezdett emelkedni a vízhőmérsékletem, kb 97-98 foknál lelassítottam a normál 120-ra és szépen visszaállt a normál vízhő 92-93 fokra. Korábban ez a tempó meg sem kottyant neki. "Dinamikában" nem észleltem változást. Az elmúlt években ezeket a tempókat simán tartotta, de 140-nél gyorsabban nem jártam vele. Mostanában autópályán 120-al járok, meg városozok, így a fogyasztásom 7,4 l körül van 100km-en. Mi lehet a melegedés oka? Télen a motor nehezen akart bemelegedni.nem hiszem, hogy a termosztát kevéssé nyitna ki,de még ez is lehet. Amit még elmondanék, hogy néhány éve használom csak én az autót, jelenleg ha lehet hinni az órának 182e km van benne. 4 alkalommal volt vezérléshiba (hogy akkor hogy lett kijavítva, az erősen kérdéses), legutóbb már én csináltattam meg, akkor a szelepek, himbák, szelepszárszimmeringek is lettek cserélve.(előző cserék alkalmával a vezérlésnek nem tudom milyen elmei lettek kicserélve, én kompletten cseréltem). Azóta 1 liter olajat fogyaszt ezren, bár van egy kis dízeles kerregés, szóval nem tudom, hogy a szelepszár szimmeringek mennyire lettek kicserélve. A 4 gyertyából 1 fehér, 3 barnás. Én azért megnézném az új termosztáttal, mert hőmérő nélkül nehéz meghatározni a nyitást, én is megnéztem a két rosszat, a lábosban nyitottak -zártak a kocsiban meg nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sekler Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Sziasztok A honap elejen vettem egy Opel Astra F CC-t 1,4 16v x14xe motorral ellatva. Egy hete amikor elinditom egy halk kopogo, ketyego hangot lehet hallani a motortol. Harom, negy kilometer utan elhallgat es amig meleg a motor tobbet nem is lehet hallani. Meg tudna nekem valaki irni, hogy mitol lehet ez a jelenseg? Ugyancsak eszrevettem, hogy uresben felporgetem egy darabig marad azon a fordulaton aztan kezd csokkenni a fordulat. Ezt vezetes kozben is erzem, a motorfek is egy kisse keson jon. Normalis ez? Sokszor amikor fel akarok kapcsolni felfut meg a fordulat 200-300 fordulatot. Elore is koszonom a valaszaitokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Sziasztok A honap elejen vettem egy Opel Astra F CC-t 1,4 16v x14xe motorral ellatva. Egy hete amikor elinditom egy halk kopogo, ketyego hangot lehet hallani a motortol. Harom, negy kilometer utan elhallgat es amig meleg a motor tobbet nem is lehet hallani. Meg tudna nekem valaki irni, hogy mitol lehet ez a jelenseg? Ugyancsak eszrevettem, hogy uresben felporgetem egy darabig marad azon a fordulaton aztan kezd csokkenni a fordulat. Ezt vezetes kozben is erzem, a motorfek is egy kisse keson jon. Normalis ez? Sokszor amikor fel akarok kapcsolni felfut meg a fordulat 200-300 fordulatot. Elore is koszonom a valaszaitokat. Mikor volt cserélve az olaj benne? Mert a régi, fáradt olajtól is lehet, hogy az egyik hidrotőke koporászik... A motorfék és a fordulatszám kérdéshez csak annyit tudok mondani, hogy az enyém is hasonlóan viselkedik...mióta nálam van...(lassan már 7 éve) B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sekler Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Mikor volt cserélve az olaj benne? Mert a régi, fáradt olajtól is lehet, hogy az egyik hidrotőke koporászik... A motorfék és a fordulatszám kérdéshez csak annyit tudok mondani, hogy az enyém is hasonlóan viselkedik...mióta nálam van...(lassan már 7 éve) B) Koszi a valaszt. Az autokereskedo azt mondta, hogy jo meg az olaj benne, de erre mar en is gondoltam, hogy jo lenne kicserelni. Akkor legalabb nyugodt leszek avval kapcsolatban is. A motorfékkel kapcsolatban akkor csak annyi a dolgom, hogy megszokjam. :D Amugy nagyon jol megy a kicsike, igaz a regi automhoz kepest (Oltcit Club 11 RM) jol is kell menjen. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sekler Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Mikor volt cserélve az olaj benne? Mert a régi, fáradt olajtól is lehet, hogy az egyik hidrotőke koporászik... A motorfék és a fordulatszám kérdéshez csak annyit tudok mondani, hogy az enyém is hasonlóan viselkedik...mióta nálam van...(lassan már 7 éve) B) Megkerdezhetem, hogy te milyen olajat szoktal hasznalni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Koszi a valaszt. Az autokereskedo azt mondta, hogy jo meg az olaj benne, de erre mar en is gondoltam, hogy jo lenne kicserelni. Akkor legalabb nyugodt leszek avval kapcsolatban is. A motorfékkel kapcsolatban akkor csak annyi a dolgom, hogy megszokjam. B) Amugy nagyon jol megy a kicsike, igaz a regi automhoz kepest (Oltcit Club 11 RM) jol is kell menjen. :D Ez a baj. Ritkán szabad hinni nekik. Nekik az a lényeg hogy eladják. Nem tudom költöttél-e ár rá, de olaj, légszűrő, vezérlés csere nem árt neki Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Megkerdezhetem, hogy te milyen olajat szoktal hasznalni? Most éppen ELF Competition 10W40 van benne. B) De a Metabond Speed 10W40 is jó volt, csak most nem tudtam szerezni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Sziasztok A honap elejen vettem egy Opel Astra F CC-t 1,4 16v x14xe motorral ellatva. Egy hete amikor elinditom egy halk kopogo, ketyego hangot lehet hallani a motortol. Harom, negy kilometer utan elhallgat es amig meleg a motor tobbet nem is lehet hallani. Meg tudna nekem valaki irni, hogy mitol lehet ez a jelenseg? Ugyancsak eszrevettem, hogy uresben felporgetem egy darabig marad azon a fordulaton aztan kezd csokkenni a fordulat. Ezt vezetes kozben is erzem, a motorfek is egy kisse keson jon. Normalis ez? Sokszor amikor fel akarok kapcsolni felfut meg a fordulat 200-300 fordulatot. Elore is koszonom a valaszaitokat. Még egy tanács! Az EGR szelepet érdemes lezárni! ;-) Igaz hogy fog érte dobálni motorhibajelző sárga lámpát, de jobb megelőzni a bajt... B) Az "AGR szelep lezárás" topikban tudhatsz meg erről többet! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bazsi19 Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Sziasztok! Van 1 F Astra m 95 ös évjárat 1.6 16 szelepes.Ma arra lettem figyelmes ,hogy 1 henger nem akar menni haza értem kiszedtem a gyertyákat ,megtakarítottam ,visszatettem és továbbra sem jár rendesen a motor.Engine lámpa folyamatosan világít,indításkor elalszik pármásodperc múlva felvillan és nem alszik el.Nem tudom mi lehet a gond ! B) Alapjárat 900 as mint eddig amíg rendesen ment, viszont szívatónál csak 1000 ig megy fel ami eddig 1500 volt.Volt már valakinek ilyen problémája? :) Köszi a segítséget! :D . Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Sziasztok! Van 1 F Astra m 95 ös évjárat 1.6 16 szelepes.Ma arra lettem figyelmes ,hogy 1 henger nem akar menni haza értem kiszedtem a gyertyákat ,megtakarítottam ,visszatettem és továbbra sem jár rendesen a motor.Engine lámpa folyamatosan világít,indításkor elalszik pármásodperc múlva felvillan és nem alszik el.Nem tudom mi lehet a gond ! B) Alapjárat 900 as mint eddig amíg rendesen ment, viszont szívatónál csak 1000 ig megy fel ami eddig 1500 volt.Volt már valakinek ilyen problémája? :( Köszi a segítséget! :D . Ki kellene villogtatni a hibakódot és többet fogsz megtudni a hibáról... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bazsi19 Elküldve Április20, 2011 Megoszt Elküldve Április20, 2011 Ki kellene villogtatni a hibakódot és többet fogsz megtudni a hibáról... :) Értem. B) Csak az a baj, hogy még sosem villogtattam ki és nem merek hozzányúlni mert ha elszáll a computer vége mindennek. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április20, 2011 Megoszt Elküldve Április20, 2011 Értem. B) Csak az a baj, hogy még sosem villogtattam ki és nem merek hozzányúlni mert ha elszáll a computer vége mindennek. :) Addig viszont semmi nincs. Elmondja az autó hogy mi a baja, csak meg kell kérdezni tőle. Ha mindent leírás szerint csinálsz, akkor nem lesz baj. Ha mégis parázol tőle, akkor szervizben egy közepes összegért kiolvassák neked :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Április20, 2011 Megoszt Elküldve Április20, 2011 Ugyancsak eszrevettem, hogy uresben felporgetem egy darabig marad azon a fordulaton aztan kezd csokkenni a fordulat. Ezt vezetes kozben is erzem, a motorfek is egy kisse keson jon. Normalis ez? Sokszor amikor fel akarok kapcsolni felfut meg a fordulat 200-300 fordulatot. Elore is koszonom a valaszaitokat. Nem ez nem normális. Az a normális ha gurul az auto akkor nem engedi rögtön vissza 900 körüli alapjáratra hanem tartja 1100-1200 körül pár másodpercig. Az viszont, hogy leveszed a gázról a lábad és felpörög, vagy magas fordulaton tartja az semmiképpen sem normális. (persze hacsak nem előbb nyomod ki a kulpungot minthogy leveszed a lábad a gázról) Én megnézném első körben a gázbowdent, hogy nem szorul-e valahol, ezután az alapjárati motor takarítását javasolnám és végül fals levegő után kutakodnék a motor körül. (belső levegő keringető, fékszervó rendesen működi?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pupák Elküldve Április20, 2011 Megoszt Elküldve Április20, 2011 Sziasztok! Egy kis segítséget, ötleteket szeretnék kérni... 1992-es F Astrám van (C14SE motorszámmal, hengerenkénti befecskendezéssel). A problémám a következő: gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra a motor erőtlenné vált (kissé olyan érzésem volt, mintha nem menne egy henger), 1500-1700-as fordulatszámig alig húz, rángat, illetve azóta kissé nehezebben is indul. Továbbá alapjárati fordulatszáma ingadozik, gyakran majdnem leáll a motor. A jelenség viszont indítás utáni hideg motornál nem észlelhető (automata szívató hatása miatt?). Egyébként motorellenőrző lámpa vagy bármi egyéb kütyü nem jelez hibát. A gyertyákat kicseréltem, az alapjárati motor kitisztításra került. Mi lehet a probléma? Ja igen és kb. az egész jelenség kezdete óta (nem hiszem, hogy pont egyszerre, vagy legalábbis nem észleltem azonnal) a fordulatszámmérőm is vacakol: működget, de akadozik, darabos a mozgása. Lehet összefüggés a kettő között? Csak azért gondoltam erre, mert korábban a sebességmérő hibájakor a motor gázvisszavételkor leállt. Az ötleteket előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ptomi82 Elküldve Április20, 2011 Megoszt Elküldve Április20, 2011 Sziasztok! Egy kis segítséget, ötleteket szeretnék kérni... 1992-es F Astrám van (C14SE motorszámmal, hengerenkénti befecskendezéssel). A problémám a következő: gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra a motor erőtlenné vált (kissé olyan érzésem volt, mintha nem menne egy henger), 1500-1700-as fordulatszámig alig húz, rángat, illetve azóta kissé nehezebben is indul. Továbbá alapjárati fordulatszáma ingadozik, gyakran majdnem leáll a motor. A jelenség viszont indítás utáni hideg motornál nem észlelhető (automata szívató hatása miatt?). Egyébként motorellenőrző lámpa vagy bármi egyéb kütyü nem jelez hibát. A gyertyákat kicseréltem, az alapjárati motor kitisztításra került. Mi lehet a probléma? Ja igen és kb. az egész jelenség kezdete óta (nem hiszem, hogy pont egyszerre, vagy legalábbis nem észleltem azonnal) a fordulatszámmérőm is vacakol: működget, de akadozik, darabos a mozgása. Lehet összefüggés a kettő között? Csak azért gondoltam erre, mert korábban a sebességmérő hibájakor a motor gázvisszavételkor leállt. Az ötleteket előre is köszönöm! Lehet, hogy fordulatszám jeladó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ptomi82 Elküldve Április20, 2011 Megoszt Elküldve Április20, 2011 Sziasztok! Felújítás miatt fél évet allt az autóm, majd most, kb. 3 hete, a fényezés előtt kiszedtem a motor kábelkötegét, a szívócsövet a fojtószelepig, valamint az injektorokat, ill. elég kevés benya volt benne. Most összeraktam, de a következőket produkálja: - hidegen beindul simán, de egyenetlenül, rángatózva jár, mintha 3 hengerezne - ha kicsit bemelegszik, gázadásra fulladozik (hirtelen gázra le is áll), valamint, ha leállítom, nem indul újra Van régről egy másik légtömegmérőm, betettem, azzal meg kb 2000-ről indul az alapjárat, és folyamatosan emelkedik, kb. 10mp alatt már 3500-nál jár. Efölé nem mentem, mindig leállítottam. De ezzel legalább mindig beindul. Ami végre lett hajtva: - Fojtószelep ház kipucolva - falsot nem szív - vízhőfok jeladó kimérve, melegítve, OK - injektorok nem csöpögnek (fél év után is meg volt a nyomás az injektorhídban) - gyertyakábelek kimérve, OK (egyébként is kb. másfél évesek) - gyertyák újak - elosztó kipucolva (kb 1 éves) - benzint vettem bele, 5 litert Addig sikerült eljutni, hogy valamiért nagyon sok benzint kap (új gyertya kormos, nedves, benzinszagú füst, valamint összesen kb. 40 perc járatás alatt elfogyott az 5 liter benya). Valakinek van valami ötlete? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április20, 2011 Megoszt Elküldve Április20, 2011 Sziasztok! Felújítás miatt fél évet allt az autóm, majd most, kb. 3 hete, a fényezés előtt kiszedtem a motor kábelkötegét, a szívócsövet a fojtószelepig, valamint az injektorokat, ill. elég kevés benya volt benne. Most összeraktam, de a következőket produkálja: - hidegen beindul simán, de egyenetlenül, rángatózva jár, mintha 3 hengerezne - ha kicsit bemelegszik, gázadásra fulladozik (hirtelen gázra le is áll), valamint, ha leállítom, nem indul újra Van régről egy másik légtömegmérőm, betettem, azzal meg kb 2000-ről indul az alapjárat, és folyamatosan emelkedik, kb. 10mp alatt már 3500-nál jár. Efölé nem mentem, mindig leállítottam. De ezzel legalább mindig beindul. Ami végre lett hajtva: - Fojtószelep ház kipucolva - falsot nem szív - vízhőfok jeladó kimérve, melegítve, OK - injektorok nem csöpögnek (fél év után is meg volt a nyomás az injektorhídban) - gyertyakábelek kimérve, OK (egyébként is kb. másfél évesek) - gyertyák újak - elosztó kipucolva (kb 1 éves) - benzint vettem bele, 5 litert Addig sikerült eljutni, hogy valamiért nagyon sok benzint kap (új gyertya kormos, nedves, benzinszagú füst, valamint összesen kb. 40 perc járatás alatt elfogyott az 5 liter benya). Valakinek van valami ötlete? Köszi Lambda vissza lett dugva? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ptomi82 Elküldve Április20, 2011 Megoszt Elküldve Április20, 2011 Lambda vissza lett dugva? Vissza, ráadásul gyári új az is. B) Persze hibakód nincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sekler Elküldve Április21, 2011 Megoszt Elküldve Április21, 2011 Mikor volt cserélve az olaj benne? Mert a régi, fáradt olajtól is lehet, hogy az egyik hidrotőke koporászik... A motorfék és a fordulatszám kérdéshez csak annyit tudok mondani, hogy az enyém is hasonlóan viselkedik...mióta nálam van...(lassan már 7 éve) B) Koszi szepen a segitseget. A kereskedo hazudott. A kopogas megszunt olajcsere utan. :D Most gyujtok vezerlescserere. A szervizkonyv szerint 131000-ben volt cserelve es most 177000-ben van. Egy masik kerdesem az, hogy amikor inditok, jobbfelol egy ideig eg az ABS es a biztonsagi ov lampa es aztan kialszik. Meg kell a kialvast varnom vagy mar azelott indithatom a motort? Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Április21, 2011 Megoszt Elküldve Április21, 2011 Helló! Érdemes nyárra levenni a kipufogó leömlő és a légszűrőház közötti csövet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április21, 2011 Megoszt Elküldve Április21, 2011 Helló! Érdemes nyárra levenni a kipufogó leömlő és a légszűrőház közötti csövet? Ezek már nem azok az autók, amiken téli-nyári átépítést kell csinálni B) Ha nincs vele gond, ne foglalkozz vele :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Április21, 2011 Megoszt Elküldve Április21, 2011 Helló! Érdemes nyárra levenni a kipufogó leömlő és a légszűrőház közötti csövet? Sztem hagyhatod. Sőt ha leveszed, lehet el is hagyod B) ott biztonságban van, meg így gyorsabban éri el a motor az üzemi hőmérsékletet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április21, 2011 Megoszt Elküldve Április21, 2011 Koszi szepen a segitseget. A kereskedo hazudott. A kopogas megszunt olajcsere utan. B) Most gyujtok vezerlescserere. A szervizkonyv szerint 131000-ben volt cserelve es most 177000-ben van. Egy masik kerdesem az, hogy amikor inditok, jobbfelol egy ideig eg az ABS es a biztonsagi ov lampa es aztan kialszik. Meg kell a kialvast varnom vagy mar azelott indithatom a motort? Sztem rögtön indíthatod...:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
yankee Elküldve Április21, 2011 Megoszt Elküldve Április21, 2011 Szasztok. Tippeket várnék, hogy miért csinállja a következőt a vasam. Akármikor hideg meleg motorral 1hetes állás után bármikor beindítom semmi gond 900az alapjárat nem 3hengerezik nem rángat nem remeg semmi. elindulásnál sincs semmi menetközben sem. A következőt csinállja megyek a szitibe lámpánál megálok beteszem üresbe és az alapjárat lemegy 500-600környékire. De az a poén, hogy ilyenkor sem ráz vagy remeg. HA kicsit megrúgom a gázt akkor felpörög de vissza esik 600ra kb. 4-5mp után magától felpörgeti és akkor meg marad 900normálisan utánna minden hibáttlan. Mi a bánat lehet vele eddig nem csinállt ilyet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április21, 2011 Megoszt Elküldve Április21, 2011 Szasztok. Tippeket várnék, hogy miért csinállja a következőt a vasam. Akármikor hideg meleg motorral 1hetes állás után bármikor beindítom semmi gond 900az alapjárat nem 3hengerezik nem rángat nem remeg semmi. elindulásnál sincs semmi menetközben sem. A következőt csinállja megyek a szitibe lámpánál megálok beteszem üresbe és az alapjárat lemegy 500-600környékire. De az a poén, hogy ilyenkor sem ráz vagy remeg. HA kicsit megrúgom a gázt akkor felpörög de vissza esik 600ra kb. 4-5mp után magától felpörgeti és akkor meg marad 900normálisan utánna minden hibáttlan. Mi a bánat lehet vele eddig nem csinállt ilyet... Alapjárati? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts