Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nah ha tudsz nekem ilyen motort az jó lenne B)

Én meg nem dolgozom:D

Merre jössz vecsésre??

Vigyük át privibe vagy van msn-ed?: D küld el privibe. Egyébként motoros témához hűen valamit írjunk a motorról is :D

hát tudok adni némi infót. Bár az a ne már nincs meg. XE-volt most a srácnak 2is. 1ik felújított új vezérlés a másikat nem láttam. :)

Link to comment
Megosztás:

Ez rendben van, de, hogyan engeded le a teljes tisztítóslöttyöt, ha nem a hűtőcső a legmagasabb pont a rendszerben?

Sajnos a legalacsonyabb a fűtőradiátor. Azt meg ne akard kiszedni... Viszont ott meg lehet próbálni ahol leágazik a cső oda.

Tisztítani/átmosni, sztem úgí lehetne, hogy leereszted-újratöltöd párszor, közben meg megjáratod.

Viszont a slagot nem ajánlom a vízkő, és egyéb szarok miatt.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a legalacsonyabb a fűtőradiátor. Azt meg ne akard kiszedni... Viszont ott meg lehet próbálni ahol leágazik a cső oda.

Tisztítani/átmosni, sztem úgí lehetne, hogy leereszted-újratöltöd párszor, közben meg megjáratod.

Viszont a slagot nem ajánlom a vízkő, és egyéb szarok miatt.

Ami sz.r kijön majd belőle, az bőven több mint ami egy slagos átmosástól benne marad :) Én a legalsó csövet húznám le a hűtőről, a legfölsőn pedig benyomnám a vizet B) Ezekkel a hűtőtisztító löttyökkel szerintem sokmindent nem ér el az ember, mert a lé benne marad, utána ami lefolyik vele az lefolyik, ami nem az meg marad benne. Egy átmosással biztos több sz.r kijön belőle :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Hol taláható a motoromon a hűtővíz-leeresztőcsavar? Hogyan tudom kitakarítani a hűtőrendszeremet?

Ha különösebb szerelgetés nélkül akarod leereszteni, akkor tekerd ki a hűtőventilátor kapcsolóját (menetirány szerinti jobb oldalon a hűtő alsó sarkánál oldalt) és egész jól lejön a lé a rendszerből.

(Az alsó vízcső viszonylag magasan van még a gyári hűtőnél is, de az utángyártottakon még sokszor magasabbra teszik. Ne azon keresztül engedd le, mert úgy elég sok marad benne.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A minap kiváncsi lettem egy-két dologra, a motorral kapcsolatban.

Az olaj üzemi hőmérsékleten milyen melegre melegszik fel?

A hengerben a robbanáskor mekkora a hőmérséklet?

Az olaj szerintem olyan 100-120Celsuis fok a robbanás meg 2500fokon megy végbe.

"Munkaütem: a begyújtott gázkeverék (25-35 atm., 2500˚C gázhőmérséklet) robbanásszerűen elég= a dugattyú a felső holtpontról az alsó holtpont felé indul és munkát végez. Mindkét szelep zárva van. Másfél főtengelyfordulat az ütem végéig. Az ütem végére a nyomás 3-5 atm., a hőmérséklet 250-400˚C"

Ezt is itt találtam(gugli a barátunk):

LINK

Én az olajat olyan 80°C-osra mondanám. De ez csak az én véleményem! B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A minap kiváncsi lettem egy-két dologra, a motorral kapcsolatban.

Az olaj üzemi hőmérsékleten milyen melegre melegszik fel?

A hengerben a robbanáskor mekkora a hőmérséklet?

A belsőégésű motor égésterében égés történik. Az égés és robbanás között igen jelentős különbség van, az utóbbival a benzin hajtóanyagú motor nem tud működni. Régebben még a szakirodalom is használta a benzines motorokra a robbanómotor kifejezést, de sajnos igen helytelenül. Persze létezik ilyen, de ott más a hajtóanyag.

Az olaj szerintem olyan 100-120Celsuis fok a robbanás meg 2500fokon megy végbe.

Igen, kb. annyi, bár nem lehet pontosan megmondani, mert folyamatosan változó érték.

Link to comment
Megosztás:

Segítség! Plíz!

A szelephimbákon lévő számozásnak van valami jelentősége összeszerelésnél?

Köszi!

Mindegyik himba össze van kopva a saját vezérmű bütykével. Ezért is szoktuk mindegyiket ugyan oda visszarakni, ahol volt. (Vagy nem így értetted a kérdést?)

Link to comment
Megosztás:

Mindegyik himba össze van kopva a saját vezérmű bütykével. Ezért is szoktuk mindegyiket ugyan oda visszarakni, ahol volt. (Vagy nem így értetted a kérdést?)

Azt már az "okos" szerelő elbacta szétszedésnél, egy dobozban kaptam ömlesztve mindent((

A himbák h.tőke felőli végén beütött számokra gondoltam.

Másik kérdésem hengerfejcsavar meghúzási nyomaték ügyében:

-egyik könyv szerint 25NM/60fok/60fok

-másik szerint 25NM/60fok/30fok/melegrejáratás/30fok

-számít, hogy melyiket választom?

Link to comment
Megosztás:

Azt már az "okos" szerelő elbacta szétszedésnél, egy dobozban kaptam ömlesztve mindent((

A himbák h.tőke felőli végén beütött számokra gondoltam.

Másik kérdésem hengerfejcsavar meghúzási nyomaték ügyében:

-egyik könyv szerint 25NM/60fok/60fok

-másik szerint 25NM/60fok/30fok/melegrejáratás/30fok

-számít, hogy melyiket választom?

Nekem a második metódus szimpatikusabb.

Link to comment
Megosztás:

Azt már az "okos" szerelő elbacta szétszedésnél, egy dobozban kaptam ömlesztve mindent((

A himbák h.tőke felőli végén beütött számokra gondoltam.

Másik kérdésem hengerfejcsavar meghúzási nyomaték ügyében:

-egyik könyv szerint 25NM/60fok/60fok

-másik szerint 25NM/60fok/30fok/melegrejáratás/30fok

-számít, hogy melyiket választom?

Persze hogy számít hogy melyiket választod! A harmadikat válaszd: 25nm+60fok+60fok+60fok Középről indulva, csigavonalban. :D Ennyi.

Nekem a második metódus szimpatikusabb.

B)

Link to comment
Megosztás:

"Munkaütem: a begyújtott gázkeverék (25-35 atm., 2500˚C gázhőmérséklet) robbanásszerűen elég= a dugattyú a felső holtpontról az alsó holtpont felé indul és munkát végez. Mindkét szelep zárva van. Másfél főtengelyfordulat az ütem végéig. Az ütem végére a nyomás 3-5 atm., a hőmérséklet 250-400˚C"

Ezt is itt találtam(gugli a barátunk):

LINK

Én az olajat olyan 80°C-osra mondanám. De ez csak az én véleményem! B)

Nálam zöldkártyázásnál mérték az olaj hőmérsékletet is.

Beállás után 80 fok, a mérés végén a sok pörgetés után, és nyári 33 fokos melegben felment 98 fokra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Problémám melegedésssel kapcsolatos. Mostanában azt vettem észre, hogy sokat megy a ventillátor. A hőmérő városban állandóan a 95-96fok környékén tanyázik.

Kb 1 hónappal ezelőtt autópályás menetben simán haladtam 150-160-as óraállással, amikor is egyszer csak 140-nél nem akart tovább gyorsulni, a hőmérő ekkor is megindult, 98-at mutatott. Visszalassítottam, az autó ment tovább, a motor hőmérséklete is normálisa lett, de 130-nál. A hűtőrendzert átmostuk, termosztátot megnéztük, és az új Wahlert nem tettük bele, mert az még lobogó vízben is csak vagy 3 mm-re nyitott ki, míg a régi vagy 1 centire. Olajat kicseréltük. A napokban autópályán 120 km/órával jöttem, kb 15 fok volt kinn, és a műszer 92-93 fokon tanyázott, kipróbáltam, fölgyosítottam óra szerint 150-re (kb 135km/óra), persze mindezt Németországban. Ekkor néhány perc után elkezdett emelkedni a vízhőmérsékletem, kb 97-98 foknál lelassítottam a normál 120-ra és szépen visszaállt a normál vízhő 92-93 fokra. Korábban ez a tempó meg sem kottyant neki. "Dinamikában" nem észleltem változást. Az elmúlt években ezeket a tempókat simán tartotta, de 140-nél gyorsabban nem jártam vele. Mostanában autópályán 120-al járok, meg városozok, így a fogyasztásom 7,4 l körül van 100km-en.

Mi lehet a melegedés oka?

Télen a motor nehezen akart bemelegedni.nem hiszem, hogy a termosztát kevéssé nyitna ki,de még ez is lehet.

Amit még elmondanék, hogy néhány éve használom csak én az autót, jelenleg ha lehet hinni az órának 182e km van benne. 4 alkalommal volt vezérléshiba (hogy akkor hogy lett kijavítva, az erősen kérdéses), legutóbb már én csináltattam meg, akkor a szelepek, himbák, szelepszárszimmeringek is lettek cserélve.(előző cserék alkalmával a vezérlésnek nem tudom milyen elmei lettek kicserélve, én kompletten cseréltem). Azóta 1 liter olajat fogyaszt ezren, bár van egy kis dízeles kerregés, szóval nem tudom, hogy a szelepszár szimmeringek mennyire lettek kicserélve. A 4 gyertyából 1 fehér, 3 barnás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.