Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Úgy döntöttem SE lesz. Megosztottam a szerelőmmel az elméletem, egész jól fogadta :angry:

Viszont felmerült pár kérdés, remélem tudtok benne segíteni:

Az NZ-re egy az egyben rá megy a SE hengerfeje?

Ugyanolyan -e a kipufogó csonk.

Csak kettő a háromban megy fel rá <_<

Link to comment
Megosztás:

Tényleg nem kell másik kábelköteg hozzá?

Dehogynem kell.

Ehelyett egy ilyet is el bírtam volna képzelni: Légyszi írd még le milyen alkatrészek kellettek hozzá.

Egyébként nem volt szó arról, hogy bővebb lesz. Én azt mondtam friss információk. Ennek lényege pedig leginkább az árakban van. :wink:

Na mind1.

Ami kell:

-hengerfej sallangokkal (szelepek, szeleprugók, stb...)

-vezérműtengelyház tengellyel

-vezérműtengelyfedél (bár a régi is jó (nekem az lett visszarakva))

-gyújtás, gyújtótrafó és gyertyakábelek

-kábelköteg sallangokkal (MAP szenzor, oktánszámdugasz, stb...)

-komputer

-benzinpumpa

-szívósor+fojtószelepház sallangokkal (alapjárati motor, fojtószeleppotenciométer, stb...)

-injektorsor

-ékszíjtárcsa

-hűtővízcső (a műanyag, van rajta egy plusz leágazás)

-légszűrőhöz vezető cső (esetleg légszűrőház)

-fékszervócső

-néhány cső ide-oda (bár ezeket is át lehet menteni a régiről szerintem)

-és a tömítések

Remélem nem hagytam ki semmit.

A fenti idézetet akár be is pakolhatná valaki a gyikbe!

Link to comment
Megosztás:

Azért érdekes ez a szonda.

A zacsin a "Made is USA" felirat van, a dobozon pedig "Made in Japan" és alatta pedig "Distributed By GM Daewoo Auto & Technology Ca..... Korea". És még egy rakás kereskedelmi cégen átmegy, mire ideér Mo.-ra. De sehol egy hologram a csomagoláson.

Úgy tűnik valóban a lambda miatt dobálta a corsa a 44-es kódot. Vettem új GM logós zacsis lambdát (lila madzagos, cirkónium). Nálunk az autósboltban 8500-ért adták.

Betekertem, majd hagytam alapjáraton melegedni. Olyan 80-85 fok körül (már éppen kezdett dagadni a mellem) egyszercsak hopp.....sárga lámpa. <_< Elborult az agyam. Leállít villogtat....45-ös kód. :P Bakker, most meg túl dús a keverék. Gyors gyújtásállítás után 2× kapcsolt be a venti, addig hagytam alapjáraton járni (nekem csak akkor dobta, ha sokat járt alapjáraton). Jelenleg hibamentes. Szépen egyenletesen jár a moci, jól húz, nem köhög, nem puffog, nem buborog a kipuf sem. Kíváncsi leszek meddig bírja. Csak reménykedni tudok benne, hogy jó lesz....... :angry:

A fenti idézetet akár be is pakolhatná valaki a gyikbe!

Tedd be a társalgóba :P

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik valóban a lambda miatt dobálta a corsa a 44-es kódot. Vettem új GM logós zacsis lambdát (lila madzagos, cirkónium). Nálunk az autósboltban 8500-ért adták.

Betekertem, majd hagytam alapjáraton melegedni. Olyan 80-85 fok körül (már éppen kezdett dagadni a mellem) egyszercsak hopp.....sárga lámpa. <_< Elborult az agyam. Leállít villogtat....45-ös kód. :P Bakker, most meg túl dús a keverék. Gyors gyújtásállítás után 2× kapcsolt be a venti, addig hagytam alapjáraton járni (nekem csak akkor dobta, ha sokat járt alapjáraton). Jelenleg hibamentes. Szépen egyenletesen jár a moci, jól húz, nem köhög, nem puffog, nem buborog a kipuf sem. Kíváncsi leszek meddig bírja. Csak reménykedni tudok benne, hogy jó lesz....... :angry:

Breki! Nekem meg már ott tartok hogy ma reggel folyamatosan világított amíg meg nem állítottam a kocsit. Kivillogtattam, megint 44-es hibakód. Megpróbáltam melegen utánahúzni a szondának, és fogalmazzunk úgy hogy egy két menetemelkedésnyit simán tudtam még fordítani rajta. Utána városba menet megint kigyulladt és folyamatosan világított. Most viszont hazafelé jövet "kopp kopp" fel sem villant. Most még picit húztam rajta, és majd holnap elválik. Befújtam kontakt sprével a csatiját is. De erősen gondolkodom rajta, hogy beáztatom a régit, és megy vissza a helyére, mert ez így nem okés. :S esetleg ha lesz valami tapasztalatod a te szondáddal kapcsolatban, akkor majd lehet hogy igényt tartanék egy olyanra. De az még a jövő zenéje.

Link to comment
Megosztás:

Breki! Nekem meg már ott tartok hogy ma reggel folyamatosan világított amíg meg nem állítottam a kocsit. Kivillogtattam, megint 44-es hibakód. Megpróbáltam melegen utánahúzni a szondának, és fogalmazzunk úgy hogy egy két menetemelkedésnyit simán tudtam még fordítani rajta. Utána városba menet megint kigyulladt és folyamatosan világított. Most viszont hazafelé jövet "kopp kopp" fel sem villant. Most még picit húztam rajta, és majd holnap elválik. Befújtam kontakt sprével a csatiját is. De erősen gondolkodom rajta, hogy beáztatom a régit, és megy vissza a helyére, mert ez így nem okés. :S esetleg ha lesz valami tapasztalatod a te szondáddal kapcsolatban, akkor majd lehet hogy igényt tartanék egy olyanra. De az még a jövő zenéje.

Nem tudom ez megegyezik-e az autotékással. :angry: Szemre igen.

Azt hiszem én nem teszem már vissza a régi szondát. A madzag tövénél az a fém sapi elforog rajta. :P Sztem ennek már fakereszt......

Reménykedem benne, hogy jó lesz az új.

Eddig csak alapjáraton dobálta a sárga lámpát, de csütörtökön 100-as folyamatos tempónál is kigyújtotta, majd köhögött, prüszkölt fuldoklott...... <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom ez megegyezik-e az autotékással. :angry: Szemre igen.

Azt hiszem én nem teszem már vissza a régi szondát. A madzag tövénél az a fém sapi elforog rajta. :P Sztem ennek már fakereszt......

Reménykedem benne, hogy jó lesz az új.

Eddig csak alapjáraton dobálta a sárga lámpát, de csütörtökön 100-as folyamatos tempónál is kigyújtotta, majd köhögött, prüszkölt fuldoklott...... <_<

Enyémen is elforog az a fém sapka, de eddig nem dobott rá semmi hibakódot, csak azért cseréltem ki, mert gondoltam attól fehérek a gyertyák. De erősen gondolkodom rajta, hogy rakom vissza a régit a sunyiba. Alapjáraton mehet ameddig akar, nem dob rá kódot, csak menet közben. De akkor se mindig. Van hogy akkor ha kövérebb gázt nyomok, de van hogy folyamatos haladásnál.

Link to comment
Megosztás:

Enyémen is elforog az a fém sapka, de eddig nem dobott rá semmi hibakódot, csak azért cseréltem ki, mert gondoltam attól fehérek a gyertyák. De erősen gondolkodom rajta, hogy rakom vissza a régit a sunyiba. Alapjáraton mehet ameddig akar, nem dob rá kódot, csak menet közben. De akkor se mindig. Van hogy akkor ha kövérebb gázt nyomok, de van hogy folyamatos haladásnál.

Tudom, hogy nem sokat számíthat az a sapi, de valami baja biztos van a réginek. Egész másképp viselkedik az újjal az autó.

Elteszem tarcsiba.....sose tudni <_<

Tieden lehet még gyújtást állítani? :angry:

Link to comment
Megosztás:

helo srácok! olvasgattam amiket irtatok a lambdaszonda sapkájáról és ha jól értem az a szonda nem megfelelő müködésére utal vagyis keverékképzési gondra ha a fémsapka elforog rajta. jól értelmezem?

köszi

Nem. Félreértelmezted. <_<

Nekem működött akkor is, amikor elforgott rajta...sőt... :angry:

Link to comment
Megosztás:

Na tehát inkább átrakom a kérdésem ide nem az agrhez tartozik.

Az alapjárat léptetömotorjárol lenne szó .

Hogyan kell megtisztitani?

Mivel érdemes? Befujni bekeni?

A helyét is hogyan kell kitisztani?

Mire vigyázzak?

Ja és még egy kérdés .

Hogyan lehet kitörölni a hibakodot? akkumlátorsaru levételével?

Link to comment
Megosztás:

Na tehát inkább átrakom a kérdésem ide nem az agrhez tartozik.

Az alapjárat léptetömotorjárol lenne szó .

Hogyan kell megtisztitani?

Mivel érdemes? Befujni bekeni?

A helyét is hogyan kell kitisztani?

Mire vigyázzak?

Ja és még egy kérdés .

Hogyan lehet kitörölni a hibakodot? akkumlátorsaru levételével?

Vigyázni kell a motor tengelyére, se feszegetni, se csavargatni nem szabad, benzines, vagy féktisztítós ecsettel tisztogathatod. Pucold ki a helyét is, ahová az injektorházba megy, és figyelj a gumi tömítőkarikára a levételnél, nehogy elvesszen. Utána az első indításnál ne lepődj meg, ha érdekesen viselkedik, míg a motorvezérlő újrapozícionálja.

A hibakód nem mindegyiknél törlődik akkusaru levétellel, de 20 hibamentes indítás után elvileg törlődik.

Link to comment
Megosztás:

Nem. Félreértelmezted. B)

Nekem működött akkor is, amikor elforgott rajta...sőt... :D

hm... mit értesz az alatt hogy sőt? :)

ja amugy ha jol látom neked is x14xe-d van. nekem is. szokott csinálni olyat hogy egy bizonyos vizhömérsékletnél mikor beinditom nem beáll egy konkrét fordulatra hanem elöször felpörög kb 1400re onnan hirtelen le kb 1000re onnan hirtelen vissza kb 1300ra és ugy marad(ezt a folyamatot igy ahogy van kb 5 másodperc alatt játsza meg). kb 20-30 fokos viznél csinálja igy de se 20fok alatt se 30fok felett nem csinálja igy, a többi tartományban rendesen áll be egy bizonyos fordulatra. a vizhöfok jeladó, levegöhöfok jeladó, alapjárati moci, gázpedál szenzor, gyertyák, kábelek, trafó, lambdaszonda, kompresszió minden jó, fals levegö sincs. arra vagyok kiváncsi hogy ez egy hiba vagy gyárilag ilyen. köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

hm... mit értesz az alatt hogy sőt? B)

ja amugy ha jol látom neked is x14xe-d van. nekem is. szokott csinálni olyat hogy egy bizonyos vizhömérsékletnél mikor beinditom nem beáll egy konkrét fordulatra hanem elöször felpörög kb 1400re onnan hirtelen le kb 1000re onnan hirtelen vissza kb 1300ra és ugy marad(ezt a folyamatot igy ahogy van kb 5 másodperc alatt játsza meg). kb 20-30 fokos viznél csinálja igy de se 20fok alatt se 30fok felett nem csinálja igy, a többi tartományban rendesen áll be egy bizonyos fordulatra. a vizhöfok jeladó, levegöhöfok jeladó, alapjárati moci, gázpedál szenzor, gyertyák, kábelek, trafó, lambdaszonda, kompresszió minden jó, fals levegö sincs. arra vagyok kiváncsi hogy ez egy hiba vagy gyárilag ilyen. köszi a választ!

Szia!

A sőt szót arra értettem, hogy nekem még a vezeték végénél lévő porcelán is elvolt törve, tőben. De attól még működött. :D

Nem, nem szokott ilyet csinálni. Van, hogy furán viselkedik, míg hideg, de ilyet nem szokott produkálni.

Nekem inkább hidegen azt csinálja, hogy gázelvétel/kuplungolás esetén még pár száz fordulatot fentebb szalad a fordulatszám. :)

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Kellene egy kis segítség. A gond ill nem biztos hogy gond de a termosztátom hazafele 20-25'C-ben olyan 94'C körül van majdnem rajta a 95-ös vonalon. Reggelente 6-8'C-ben olyan 93-94. November elején lett cserélve a termosztát Wahlerre és ugye télen karton is volt előtte de nem is volt gond. Csak most arra gondolok ha 25'C-ban 95-ön van akkor 30-35'C -os kánikulában annyival feljebb fog menni? Mármint arra gondoltam hogy a hűtőrácsomnál ennyire zártnak kell lennie a dolognak? Mert lényegében mint a 2 felén teljesen zárt egyedül az Opel jel alatt a félkör a nyitott ahol levegőt kap. A kérdésem, hogy ami függőlegesen van műanyag azt ki lehet venni? Mert elvileg ha nyomkodom akkor mozog. Mármint arra gondolok hogy hiába nyit a termosztátom még jobban majd a kánikulában, ha nem kap elég levegőt előlről. (kartont már kivettem még mielőtt....! :D )

Itt a műanyag amire gondolok!

Előre is köszi a válaszokat! B)

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Kellene egy kis segítség. A gond ill nem biztos hogy gond de a termosztátom hazafele 20-25'C-ben olyan 94'C körül van majdnem rajta a 95-ös vonalon. Reggelente 6-8'C-ben olyan 93-94. November elején lett cserélve a termosztát Wahlerre és ugye télen karton is volt előtte de nem is volt gond. Csak most arra gondolok ha 25'C-ban 95-ön van akkor 30-35'C -os kánikulában annyival feljebb fog menni? Mármint arra gondoltam hogy a hűtőrácsomnál ennyire zártnak kell lennie a dolognak? Mert lényegében mint a 2 felén teljesen zárt egyedül az Opel jel alatt a félkör a nyitott ahol levegőt kap. A kérdésem, hogy ami függőlegesen van műanyag azt ki lehet venni? Mert elvileg ha nyomkodom akkor mozog. Mármint arra gondolok hogy hiába nyit a termosztátom még jobban majd a kánikulában, ha nem kap elég levegőt előlről. (kartont már kivettem még mielőtt....! :( )

Itt a műanyag amire gondolok!

Előre is köszi a válaszokat! :D

Ez nem a "téli betét" ? B)

95 foktól azért nem kell félni, ha már melege van, akkor úgyis kapcsol magának ventilátort. Majd ha már belenyalt a mutató a pirosba, és a venti még mindig nem megy, akkor ráérsz parázni :)

Link to comment
Megosztás:

Ez nem a "téli betét" ? B)

95 foktól azért nem kell félni, ha már melege van, akkor úgyis kapcsol magának ventilátort. Majd ha már belenyalt a mutató a pirosba, és a venti még mindig nem megy, akkor ráérsz parázni :(

Na igen én is olvastam itt már valami téli betétről csak nem tudom, hogy mi az ill még nem láttam, ha meg ez netán mégis az akkor hogy kell kivenni? :D

Mert nem akarom fél elejét lebontani ezért! :) ill ha meg szétszedem és mégsem az akkor meg nem akarom letörni! Szóval ha valaki ért hozzá akkor mondja! :)

Link to comment
Megosztás:

Na igen én is olvastam itt már valami téli betétről csak nem tudom, hogy mi az ill még nem láttam, ha meg ez netán mégis az akkor hogy kell kivenni? B)

Mert nem akarom fél elejét lebontani ezért! :D ill ha meg szétszedem és mégsem az akkor meg nem akarom letörni! Szóval ha valaki ért hozzá akkor mondja! :(

Nemtom hogy ehhez a maszkhoz is van -e, és a van, akkor ez az -e. Elvileg belülről lehet kipattintani, viszonylag egyszerűen. Ha mégsem betét, akkor szedd ki, tegyél a helyére csirkerácsot, és azon tuti megy levegő :)

Link to comment
Megosztás:

Nemtom hogy ehhez a maszkhoz is van -e, és a van, akkor ez az -e. Elvileg belülről lehet kipattintani, viszonylag egyszerűen. Ha mégsem betét, akkor szedd ki, tegyél a helyére csirkerácsot, és azon tuti megy levegő :(

Na de most a kérdés, hogy leszedés nélkül lehet elvileg kipattintani vagy le kell szedni az egész cuccot? :D Bár egyszerűbb volna megnéznem! :) csak ugye feleslegesen meg nem akarom letörni. B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.