zotya975 Elküldve Március28, 2011 Megoszt Elküldve Március28, 2011 Helló! :angry: Bontós ismerősöm szólt, hogy van neki egy komplett SE blokkja, és hogy nem kell-e. Na most, ha jól tudom ahoz hogy az én NZ-met átalakítassam, ahhoz kell a hengerfej kompletten szívósorral, injektorral, minden aprósággal. Kábelköteg, vezérlőelektronika, ACpumpa. Kihagytam valamit? Aztmondta 50ért odaadja az egészet, szerintetek megér ennyit 30ló+ ? Továbbá a váltóm jó hozzá? Köszi. Nekem am. ennyit megér, de kiváncsi vagyok a hozzáértőbbek mit gondolnak. Del. Ha csak hengerfejet cserélsz a blokk marad, a váltó is, tehát jó. Én átpakolnám a szesz matt. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március28, 2011 Megoszt Elküldve Március28, 2011 Helló! <_< Bontós ismerősöm szólt, hogy van neki egy komplett SE blokkja, és hogy nem kell-e. Na most, ha jól tudom ahoz hogy az én NZ-met átalakítassam, ahhoz kell a hengerfej kompletten szívósorral, injektorral, minden aprósággal. Kábelköteg, vezérlőelektronika, ACpumpa. Kihagytam valamit? Aztmondta 50ért odaadja az egészet, szerintetek megér ennyit 30ló+ ? Továbbá a váltóm jó hozzá? Köszi. Nekem am. ennyit megér, de kiváncsi vagyok a hozzáértőbbek mit gondolnak. Del. Van egy hűtővízcső is a motorblokk hátuljánál, amiről leágazik egy cső a szívósorhoz, az is kellene, meg nem árt a légszűrőház a harmonikacsővel, mert másmilyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Delvecchio Elküldve Március28, 2011 Megoszt Elküldve Március28, 2011 Komplett blokkról van szó, rajta van minden. Amúgy hol bukik ez ki, ha nem papírozom le, és mennyibe lenne ez ha lepapíroznám. Sőt ha már le kell papírozni, akkor nem érne meg inkább egy nagyobbat? Pl. C16SE, vagy X18XE? Bár ezekhez gondolom már nem jó a váltóm. Aztán lehet maradnom kéne a valagamon, azt örülni hogy ez megy. :angry: <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március28, 2011 Megoszt Elküldve Március28, 2011 Komplett blokkról van szó, rajta van minden. Amúgy hol bukik ez ki, ha nem papírozom le, és mennyibe lenne ez ha lepapíroznám. Sőt ha már le kell papírozni, akkor nem érne meg inkább egy nagyobbat? Pl. C16SE, vagy X18XE? Bár ezekhez gondolom már nem jó a váltóm. Aztán lehet maradnom kéne a valagamon, azt örülni hogy ez megy. :angry: <_< Mivel a motorszám marad ezért elméletileg nem bukik ki sehol, esetleg ha vizsgán belefutsz egy Opel szakértőbe aki kiszúrja hogy nem központis. Lepapirozni hivatalosan motorcserénél csak azonos motorkódu motor lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Delvecchio Elküldve Március28, 2011 Megoszt Elküldve Március28, 2011 Mivel a motorszám marad ezért elméletileg nem bukik ki sehol, esetleg ha vizsgán belefutsz egy Opel szakértőbe aki kiszúrja hogy nem központis. Lepapirozni hivatalosan motorcserénél csak azonos motorkódu motor lehet. Ez komoly? Hivatalosan nem rakhatok nagyobb motort, se kisebbet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Március28, 2011 Megoszt Elküldve Március28, 2011 Ez komoly? Hivatalosan nem rakhatok nagyobb motort, se kisebbet? Motorcsere nyilvántartásba vétele Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok, kellékek: * A járműhöz kiadott új típusú forgalmi engedély és törzskönyv vagy a régi típusú forgalmi engedély * A motor tulajdonjogát igazoló okirat /számla/ * Külföldi számla esetén vámeljárás lefolytatását igazoló okirat (ha 2004.05.01-e előtti a behozatal) * A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő összeg feladóvevénye, házipénztári nyugta, vagy nyilatkozat az illetékmentességről * Nem típus azonos motor beépítés esetén: (átalakítási engedély és Műszaki adatlap, eredetvizsga, hátsó rendszámtábla, érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény, vagy házipénztári nyugta) *Típus azonos motor beépítése esetén csak műszaki adatlap *Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március28, 2011 Megoszt Elküldve Március28, 2011 Ez komoly? Hivatalosan nem rakhatok nagyobb motort, se kisebbet? "Lepapírozni hivatalosan motorcserénél csak azonos motorkódú motor lehet." Legalábbis kifizethető áron, elviselhető sz.pással. Nincs megtiltva, csak olyan mértékű cumival, és árral jár, hogy annyiból már lazán veszel egy nagyobb motorú autót <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Március30, 2011 Megoszt Elküldve Március30, 2011 Sziasztok Barátnőm X16SZR motoros Astrájában hibákat villogtattam és ezeket a hibakódokat kaptam: 0500 - Idle speed stepper motor/idle air regulator 1405 - Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Az EGR szelepet már kitisztítottam, holnap keresek valami anyagot amiből lehet tömítést vágni hozzá és le is dugózom. Viszont a másik hibát nem tudom micsoda. Talán alapjárati motor lehet? Ha igen, akkor azt hol találom? Előre is köszönöm Üdv, Zsoltee Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március30, 2011 Megoszt Elküldve Március30, 2011 Sziasztok Barátnőm X16SZR motoros Astrájában hibákat villogtattam és ezeket a hibakódokat kaptam: 0500 - Idle speed stepper motor/idle air regulator 1405 - Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Az EGR szelepet már kitisztítottam, holnap keresek valami anyagot amiből lehet tömítést vágni hozzá és le is dugózom. Viszont a másik hibát nem tudom micsoda. Talán alapjárati motor lehet? Ha igen, akkor azt hol találom? Előre is köszönöm Üdv, Zsoltee Az. Alapjárati bajos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Március30, 2011 Megoszt Elküldve Március30, 2011 Az. Alapjárati bajos. Már csak azt kéne megkeresni hogy hol van. Az XE-n tudtam, majd ezen is megtalálom talán. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március30, 2011 Megoszt Elküldve Március30, 2011 Már csak azt kéne megkeresni hogy hol van. Az XE-n tudtam, majd ezen is megtalálom talán. :angry: Szembe állsz a motorral ugye és majdnem az EGR mögött van az injektorház burkolata alatt, enyhén ki is lóg. A gázkarfele van, majdnem mellette. <_< Ott: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Szembe állsz a motorral ugye és majdnem az EGR mögött van az injektorház burkolata alatt, enyhén ki is lóg. A gázkarfele van, majdnem mellette. <_< Köszönöm. :angry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Szerintem nem az alapjárati motor volt, mivel azon nem sok mindent lehetett tisztítani, ez az elektromos eléggé fix. A szívófedél mind a két oldalán volt egy 10cmes repedés ( hogy ezt hogy lehet összetörni, ne kérdezzétek <_< ) műanyag hegesztéssel és ragasztással megoldottam. Most nagyon szépen jár a motor, az előzményekhez képest. Átnéztem még az összes csövet is, sehol nem találtam repedést, szerintem itt szívhatott falsot és azért kergült meg. :angry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Üdv Cartársak! A napokban kicseréltem a lambda szondát. Autótékás gyárit kapott. Valami 7ezer ft környékén mozgott. Többen is azt mondtátok, hogy azok egész jók. Nah a lényeg, hogy most hazafelé kb olyan 100-as tempónál egyszer csak kivillant a pech engine és vagy 8-10 másodpercig világított. Hazaértem kivillogtattam a kódot és a 44-est dobta. Utána néztem és ezt jelenti: Levegő/benzin keverék túl szegény. Mi lehet a tippetek mit kéne kezdeni a kocsival? Hol kezdjem el keresni a hibát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Üdv Cartársak! A napokban kicseréltem a lambda szondát. Autótékás gyárit kapott. Valami 7ezer ft környékén mozgott. Többen is azt mondtátok, hogy azok egész jók. Nah a lényeg, hogy most hazafelé kb olyan 100-as tempónál egyszer csak kivillant a pech engine és vagy 8-10 másodpercig világított. Hazaértem kivillogtattam a kódot és a 44-est dobta. Utána néztem és ezt jelenti: Levegő/benzin keverék túl szegény. Mi lehet a tippetek mit kéne kezdeni a kocsival? Hol kezdjem el keresni a hibát. Rendesen meghúztad a lambdaszondát? Motor testkötéseit (barna vezetékek pl) át kéne nézni. Zozornak is volt hasonló baja (neki konkrétan a szondára anyázott). Meghúzkodtam a testkötéseket, valamint ráhúztam még a lambdaszondájára és pöpec lett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono88 Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Sziasztok! januárban cseréltem ki a szelepfedél tömítést (Ajusa), és mai nap folyamán kiváncsiságból ránéztem megint, hogy minden rendben van-e? ismét elkezdett szivárogni, bár most nem olyan mértékben mint előtte, de fénylik rajta az olaj és a tömítésen is látszik. kb 1 hónapja már száraz volt körülötte minden..és most megint olajos. Mi lehet a baj?....Az Ajusa tömítés a shit? vagy én voltam valahol baljobb? Régi tömítés. Kicsit keményebb volt mint az új. kép Trutyis hengerfej a kiszivárgó olajvégett kép Új tömítés. kép A szelepfedél illesztőperemébe nyomattam F.SB tömítő ragasztót hogy amikor fejrefordítom ne potyogjon ki. kép Tömítőfelületet megtisztítottam. kép Minden a helyén kép Az astra szereld magad könyv szerint csigavonalban 8Nm-es nyomatékkal van meghúzva sorrendben - 3 lépésben Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Rendesen meghúztad a lambdaszondát? Motor testkötéseit (barna vezetékek pl) át kéne nézni. Zozornak is volt hasonló baja (neki konkrétan a szondára anyázott). Meghúzkodtam a testkötéseket, valamint ráhúztam még a lambdaszondájára és pöpec lett. Nem igazán mertem tovább húzni a szondát már, mert sztem lassan a menetszakadás határán van <_< Szóval az meghúzva rendesen. De az elég fura, hogy csak most dobta ki. Talán hétfőn cseréltem ki a szondát. Azóta kedden is hajtottam a kocsit, ugyanúgy mentem százas tempóval, üzem meleg motorral, és akkor nem anyázott semmire. Testkötéseket ahogy nézem meg vannak húzva, lehet hogy éppen oxidálódva van valamelyik nem? Szerintem lebontom az összes testet, és megpucolom, kontakt sprével befújom és úgy rakom vissza. Hátha megjavul. Fogyasztása mostanában sztem megnőtt. Esetleg nem okozhatja mondjuk egy csere érett üzemanyagszűrő? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Nem igazán mertem tovább húzni a szondát már, mert sztem lassan a menetszakadás határán van <_< Szóval az meghúzva rendesen. De az elég fura, hogy csak most dobta ki. Talán hétfőn cseréltem ki a szondát. Azóta kedden is hajtottam a kocsit, ugyanúgy mentem százas tempóval, üzem meleg motorral, és akkor nem anyázott semmire. Testkötéseket ahogy nézem meg vannak húzva, lehet hogy éppen oxidálódva van valamelyik nem? Szerintem lebontom az összes testet, és megpucolom, kontakt sprével befújom és úgy rakom vissza. Hátha megjavul. Fogyasztása mostanában sztem megnőtt. Esetleg nem okozhatja mondjuk egy csere érett üzemanyagszűrő? Szerintem attól inkább fulladozna. Legalábbis nálam ez történt. Miért cserélted ki a szondát? Rossz volt vagy haldoklott és anyázott rá? Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Szerintem attól inkább fulladozna. Legalábbis nálam ez történt. Miért cserélted ki a szondát? Rossz volt vagy haldoklott és anyázott rá? Még régebben rendeltem ezt. Múlthéten meg megnéztem a gyertyákat a kocsiban, mert nem úgy megy a szekér mint kéne. Mondom hátha a hézagok nagyok. Hát a hézagok rendben voltak, hanem eléggé fehér színűek voltak az elektródák. Mondom akkor kevés neki a nafta, ezért ilyen erőtlen. Gondoltam, hogy vagy az üzemanyagnyomással vannak gondok, vagy a lambdaszonda halódik. Mivel volt itthon egy szonda, ezért megpróbáltam kicserélni. Simán ki tudtam nyitni egy csillagkulccsal, semmi összerohadás nem volt. Gondoltam akkor berakom az újat. Beraktam, meghúztam rendesen, és ennyi. Üzemanyagnyomást házilag nem tudok mérni ha jól sejtem, szóval azzal szerelőhöz kéne menni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Még régebben rendeltem ezt. Múlthéten meg megnéztem a gyertyákat a kocsiban, mert nem úgy megy a szekér mint kéne. Mondom hátha a hézagok nagyok. Hát a hézagok rendben voltak, hanem eléggé fehér színűek voltak az elektródák. Mondom akkor kevés neki a nafta, ezért ilyen erőtlen. Gondoltam, hogy vagy az üzemanyagnyomással vannak gondok, vagy a lambdaszonda halódik. Mivel volt itthon egy szonda, ezért megpróbáltam kicserélni. Simán ki tudtam nyitni egy csillagkulccsal, semmi összerohadás nem volt. Gondoltam akkor berakom az újat. Beraktam, meghúztam rendesen, és ennyi. Üzemanyagnyomást házilag nem tudok mérni ha jól sejtem, szóval azzal szerelőhöz kéne menni. Nyomást nem, csak szállítási mennyiséget, de abból nem mindíg derül ki, hogy a pumpávlal van-e baj. De nem tartom valószínőnek, hogy a nyomásgondokkal lámpával jelezne, nekem akkor sem villant be amikor fudokolt a kevés üanyag miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Nyomást nem, csak szállítási mennyiséget, de abból nem mindíg derül ki, hogy a pumpávlal van-e baj. De nem tartom valószínőnek, hogy a nyomásgondokkal lámpával jelezne, nekem akkor sem villant be amikor fudokolt a kevés üanyag miatt. Nyomásgondot nem is jelzi lámpával, de az abból adódó szegényebb keveréket igen. Na és persze ne felejtsd el hogy a tied kisnyomású, az enyém meg 3bar-os. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Érdekes, ma gyilkolásztam kicsit a corsát, és pont ugyanezt produkálta....kb. 100-as tempo 4-ben, egyszercsak diaglámpa....44-es kód továbbra is. Kicsit kehesen, fuldokolva járt a diag lámpa közben. Leállítottam, újraindítottam, helyreállt. Pont azon gondolkodtam, hogy veszek új lambdát, és betekerem, de ezekután nem vagyok biztos benne, hogy jó ötlet beleölni 6-7000-et..... :angry: <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Érdekes, ma gyilkolásztam kicsit a corsát, és pont ugyanezt produkálta....kb. 100-as tempo 4-ben, egyszercsak diaglámpa....44-es kód továbbra is. Kicsit kehesen, fuldokolva járt a diag lámpa közben. Leállítottam, újraindítottam, helyreállt. Pont azon gondolkodtam, hogy veszek új lambdát, és betekerem, de ezekután nem vagyok biztos benne, hogy jó ötlet beleölni 6-7000-et..... :angry: <_< Főleg ha nem is a lambda lesz a baja. Mellesleg a 44-es hibakód a következő: Lamda szonda/befúvásjel /keverék túl szegény Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Főleg ha nem is a lambda lesz a baja. Mellesleg a 44-es hibakód a következő: Lamda szonda/befúvásjel /keverék túl szegény Tudom, nekünk a hengerfej javítás óta csinálja, de eddig csak hosszabb alapjáratonpöfögésnél jött elő, most már menet közben is dobja. <_< Már végigellenőriztem a szívó, kipuff oldalakat, kötések, tömítések látszólag rendben. Rá kéne dugni tech-re és élőadatokban garázdálkodni kicsit, de haver gépe bepunnyadt, aki meg a környéken meg tudná nézni, az csak úgy vállalja, ha otthagyom, és szórakozhat vele. Ez a megoldás nem nagyon tetszik.....főleg a 4500 Ft-os óradíja zavar. :angry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március31, 2011 Megoszt Elküldve Március31, 2011 Nyomásgondot nem is jelzi lámpával, de az abból adódó szegényebb keveréket igen. Na és persze ne felejtsd el hogy a tied kisnyomású, az enyém meg 3bar-os. <_< Igaz, de szerintem ha a nyomás miatt szegényedne a keverék, akkor egyben be is rángatna nem? Elvégre a szegény keveréknek nem olyan optimális az égése.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts