Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Sajnos a gépsárkányomnál előjött egy kisebb probléma.

Furcsa zakataló; olyan mintha vmi csapágy nem lenne jó, Először a ékszíjra gyanakodtam, de mivel annak fesszesége rendben és a generátor töltése is jó ezért az kizáőrható.

Ismerösöm is meghallgatta, és szerinte a vízpumpa felöl jön a hang. Az érdekesség hogy most decemberben cseréltem pumpát a vezérléssel együtt ( pumpa; görgő; szíj).

Előfordulhat, hogy az új pumpa megadta magát?

Vagy ezt a hangot más is tudja adni?

Köszi előre is!

Üdv, Norbi

Vedd le az ékszíjat, ha úgy nem hallod, akkor generátor (ill. szervópumpa, ha van).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos a gépsárkányomnál előjött egy kisebb probléma.

Furcsa zakataló; olyan mintha vmi csapágy nem lenne jó, Először a ékszíjra gyanakodtam, de mivel annak fesszesége rendben és a generátor töltése is jó ezért az kizáőrható.

Ismerösöm is meghallgatta, és szerinte a vízpumpa felöl jön a hang. Az érdekesség hogy most decemberben cseréltem pumpát a vezérléssel együtt ( pumpa; görgő; szíj).

Előfordulhat, hogy az új pumpa megadta magát?

Vagy ezt a hangot más is tudja adni?

Köszi előre is!

Üdv, Norbi

Azt elfelejtettem mondani - sorry- hogy amikor reggel vagy napközben elindulok, akkor nincs hang, csak ha bemelegszik a motor. Bemelegedett motor után már hang is megjelenik. :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Torpanást a lambda ia szokott okozni. Az AC-relét kipróbálhatod úgy, hgy kihúzod, és a foglalatában a 30-85-ös lábakat összekötöd egy dróttal, gémkapoccsal. Ekkor a pumpa azonnal elindul, ha így mész egy próbakört, és a hiba megszűnik a relé a bibi, de nem tartom valószínűnek.

Elnézést, a lábkiosztás astránál van így, a tiédhez megerősítést kérek valakitől, de azért nézd meg...

Na kipróbáltam és az AC relé is jó. Amikor indítózok akkor is a befecskendező szelepen keresztül kapja az anyagot a motor, vagy olyankor máshonnan?

Link to comment
Megosztás:

Onnan. Injektor csatit nézted?

Megnéztem, de nem láttam rajta "kóros elváltozást"

Viszont akkor tuti hogy gyújtás baj, mert amikor indítózok se kap anyagot, Az AC kinyomja a csőből amikor ráadom a gyújtást, viszont indítózáskor nem nyom többet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Bár eddig még nem szóltam hozzá a fórumhoz, mivel mindíg találtam megoldást. Most viszont tanácstalan vagyok! Beindítás után az autómata megemeli a fordulatot, majd mintha hamar visszaengedné kb 1 pec, és amíg be nem melegszik a motor olyan mintha egy henger kihagyna. A gyujtást leelenőríztem az úgy néz ki ok. ha a motor eléri az üzemi hőfokot nincs ilyen gond!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Bár eddig még nem szóltam hozzá a fórumhoz, mivel mindíg találtam megoldást. Most viszont tanácstalan vagyok! Beindítás után az autómata megemeli a fordulatot, majd mintha hamar visszaengedné kb 1 pec, és amíg be nem melegszik a motor olyan mintha egy henger kihagyna. A gyujtást leelenőríztem az úgy néz ki ok. ha a motor eléri az üzemi hőfokot nincs ilyen gond!

Bár nem írtál motortipust, ha a gyújtással minden rendben (gyertyák is), akkor pl. nem zár rendesen valamelyik szelep annál a hengernél (nekem a 4. szokott ilyet csinálni néha), vagy a kompresszió kisebb abban a hengerben, mint a többiben, hengerenkénti injektoros motornál az adott injektor vacakol...

Link to comment
Megosztás:

Bár nem írtál motortipust, ha a gyújtással minden rendben (gyertyák is), akkor pl. nem zár rendesen valamelyik szelep annál a hengernél (nekem a 4. szokott ilyet csinálni néha), vagy a kompresszió kisebb abban a hengerben, mint a többiben, hengerenkénti injektoros motornál az adott injektor vacakol...

Sorry valóban nem írtam!

95-ös 1.6 16V astráról lenne szó!

A motor diagnosztikai lámpa meg sem mukkan. A kompresszió 8-9 között volt tavaly és annyit nem jártam még, hogy elkopjon sztm. Igen az injektornál már volt olyan hibám, hogy a kompóter azt hozta ki hibának, hogy a 4. befecskendező szelep feszültsége túl nagy. Ezt a hibát injektor tisztító folyadékkal megoldottam sikerrel.

Link to comment
Megosztás:

Sorry valóban nem írtam!

95-ös 1.6 16V astráról lenne szó!

A motor diagnosztikai lámpa meg sem mukkan. A kompresszió 8-9 között volt tavaly és annyit nem jártam még, hogy elkopjon sztm. Igen az injektornál már volt olyan hibám, hogy a kompóter azt hozta ki hibának, hogy a 4. befecskendező szelep feszültsége túl nagy. Ezt a hibát injektor tisztító folyadékkal megoldottam sikerrel.

A "feszültség túl nagy" hibát nem oldja meg a tisztítófolyadék, ott valami elektromos gond lehet, meg kéne nézni a csatlakozást az injektornál, nincs-e kontakthiba. Mikor háromhengerezik, mozgasd meg a vezetékeket, ha változást tapasztalsz, ott lesz a gond.

Link to comment
Megosztás:

Nah ma járattam reggel egy kicsit a gépet (most beindult rendesen) és egyszer csak leállt magától. Leszedtem a légszűrőházat és elég érdekes dolgot láttam. Az injektor házba ilyen csontfehér trutyi volt folyva, olyan mintha vmi felhabosodott folyadék lenne. Aztán leszedtem a légszűrő tetjét és ami oda megy vastag cső azon folyt ki vastagon. (képek mellékelve) Ez mitől lehet? Esetleg okozhatja a leállás problémát ez is?

http://kepfeltoltes.hu/view/110305/2011030...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/110305/2011030...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nah ma járattam reggel egy kicsit a gépet (most beindult rendesen) és egyszer csak leállt magától. Leszedtem a légszűrőházat és elég érdekes dolgot láttam. Az injektor házba ilyen csontfehér trutyi volt folyva, olyan mintha vmi felhabosodott folyadék lenne. Aztán leszedtem a légszűrő tetjét és ami oda megy vastag cső azon folyt ki vastagon. (képek mellékelve) Ez mitől lehet? Esetleg okozhatja a leállás problémát ez is?

Nekem az olaj beöntő sapkának a belsejébe szokott ilyen lenni Hideg időben való rövid furikázások után elég vastagon. A pára ki csapodik keveredik az olajjal és ott kiül ilyen fehér genny állagú anyag. :D Szal ahogy a képeket néztem ez neked is olyasmi lehet. Nem vagyok képben ennek a régebbi fajta motorral meg a légszűrő elrendezéssel, hogy hogy mehet oda fel ez a lé. De gondolom ott vezetődik vissza a kartergáz és ott kitud csapódni. Erre tippelnék. Leállást meg max. akkor okozhat ha valamit eldugít. Ennyit tudok. :lol: mondani.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az olaj beöntő sapkának a belsejébe szokott ilyen lenni Hideg időben való rövid furikázások után elég vastagon. A pára ki csapodik keveredik az olajjal és ott kiül ilyen fehér genny állagú anyag. :D Szal ahogy a képeket néztem ez neked is olyasmi lehet. Nem vagyok képben ennek a régebbi fajta motorral meg a légszűrő elrendezéssel, hogy hogy mehet oda fel ez a lé. De gondolom ott vezetődik vissza a kartergáz és ott kitud csapódni. Erre tippelnék. Leállást meg max. akkor okozhat ha valamit eldugít. Ennyit tudok. :lol: mondani.

Ez a cső bemegy egy szappantartó kinézetű fém vmibe (fogalmam sincs miaz) és ebből egy véknyabb kb 1cm átmérőjű cső van visszavezetve az injektorház aljába.

Link to comment
Megosztás:

Nah ma járattam reggel egy kicsit a gépet (most beindult rendesen) és egyszer csak leállt magától. Leszedtem a légszűrőházat és elég érdekes dolgot láttam. Az injektor házba ilyen csontfehér trutyi volt folyva, olyan mintha vmi felhabosodott folyadék lenne. Aztán leszedtem a légszűrő tetjét és ami oda megy vastag cső azon folyt ki vastagon. (képek mellékelve) Ez mitől lehet? Esetleg okozhatja a leállás problémát ez is?

http://kepfeltoltes.hu/view/110305/2011030...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/110305/2011030...ltoltes.hu_.jpg

Hideg időben normális dolog de ennyire fönt szerintem nem .A le állást nem hiszem ,hogy ez okozná .Meg kellene próbálni mégegyszer járatni üzem melegig ha akkor is ugyan ilyen akkor vizes az olaj az meg nem jó jel .De majd jönnek a többiek és ők majd meg mondják atutit . :D

Link to comment
Megosztás:

A "feszültség túl nagy" hibát nem oldja meg a tisztítófolyadék, ott valami elektromos gond lehet, meg kéne nézni a csatlakozást az injektornál, nincs-e kontakthiba. Mikor háromhengerezik, mozgasd meg a vezetékeket, ha változást tapasztalsz, ott lesz a gond.

Pedig megoldotta, mert azóta sincs ilyen hibaüzenetem több mint egy éve! Nem magamtól találtam ki, hanem autószerelő mondtta!

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Sajna a hétvégén nekem is akadt egy kis parajelenség az Opellel. A szituáció: beindítottam pöccre indúlt mint szokott is. aztán mintha 3 hengerezett volna ill picit zakatolt ezt máskor orvosoltam azzal hogy pici gázadás és már jó is lett. Kb 6-7napja nem volt beindítva. Leállítottam gondoltam hátha jobb lesz erre gyújtás ráad indítom és elég fura hangot adott mivel nem tudtam felvenni a hangot ezért idézem! Tuh...tuhh...tuhh....tiiiiihhhhh!...Tuh...tuhh...tuhh....tiiiiihhhhh! :) elég gyérül indúlt be de beindúlt és már szép hangja lett, de mivel zavart leállítottam és újra be. de erre meg gyújtásra téve sűrűn villogott a motor hiba lámpa... :lol: Beindúlt nagy nehezen és újra szép volt a hangja mentem vagy 800métert újra leállítottam és megint a gyújtáson sűrűn villogott a motorlámpa.... viszont amikor beindúlt egyszer se villant fel vagy lett volna bármi baja. majd mentem vele 10-12km-ert gond nélkül leállítottam gondoltam megint villog amit írtatok is hogy 20 hibamentes indítás után törli a dolgokat de leállítás beindítás után fél pöcre gond nélkül indúlt. Ez most motorhiba lehet vagy csak régen volt megjáratva és azért? másnap reggel is gond nélül és villogás nélkül elsőre indult. Szerintetek mi lehetett ez a gond? Első tipp az az hogy benzinszűrő eltömődhetett a sok állásba? Mert fura módon nem menet közbe villant fel hanem gyújtáson és vacakúl indúlt. Vagy kezdődő hiba lehet? mert akkor inkább most nézetem át mint később amikor nagyobb hibája lenne. Szerelőhöz most meg hiába viszem mert pl ma is gond nélkül indult csak az a beindításos hibát nem tudom, mi okozhatta. :D

Jahh ráadásúl az nap találkoztam az előző tulajjal és meséltem neki hogy teljesen hibamentes és meg vagyok elégedve vele erre délután így indúlt... :D

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Sajna a hétvégén nekem is akadt egy kis parajelenség az Opellel. A szituáció: beindítottam pöccre indúlt mint szokott is. aztán mintha 3 hengerezett volna ill picit zakatolt ezt máskor orvosoltam azzal hogy pici gázadás és már jó is lett. Kb 6-7napja nem volt beindítva. Leállítottam gondoltam hátha jobb lesz erre gyújtás ráad indítom és elég fura hangot adott mivel nem tudtam felvenni a hangot ezért idézem! Tuh...tuhh...tuhh....tiiiiihhhhh!...Tuh...tuhh...tuhh....tiiiiihhhhh! :) elég gyérül indúlt be de beindúlt és már szép hangja lett, de mivel zavart leállítottam és újra be. de erre meg gyújtásra téve sűrűn villogott a motor hiba lámpa... :lol: Beindúlt nagy nehezen és újra szép volt a hangja mentem vagy 800métert újra leállítottam és megint a gyújtáson sűrűn villogott a motorlámpa.... viszont amikor beindúlt egyszer se villant fel vagy lett volna bármi baja. majd mentem vele 10-12km-ert gond nélkül leállítottam gondoltam megint villog amit írtatok is hogy 20 hibamentes indítás után törli a dolgokat de leállítás beindítás után fél pöcre gond nélkül indúlt. Ez most motorhiba lehet vagy csak régen volt megjáratva és azért? másnap reggel is gond nélül és villogás nélkül elsőre indult. Szerintetek mi lehetett ez a gond? Első tipp az az hogy benzinszűrő eltömődhetett a sok állásba? Mert fura módon nem menet közbe villant fel hanem gyújtáson és vacakúl indúlt. Vagy kezdődő hiba lehet? mert akkor inkább most nézetem át mint később amikor nagyobb hibája lenne. Szerelőhöz most meg hiába viszem mert pl ma is gond nélkül indult csak az a beindításos hibát nem tudom, mi okozhatta. :D

Jahh ráadásúl az nap találkoztam az előző tulajjal és meséltem neki hogy teljesen hibamentes és meg vagyok elégedve vele erre délután így indúlt... :D

Ha jelenleg hibamentes ne törődj vele, használd! Valószínűleg a sok állás valamelyik következménye miatt indult nehezebben, és a villogó hibalámpa átmeneti immo zavar volt.

Semmi para.

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Sajna a hétvégén nekem is akadt egy kis parajelenség az Opellel. A szituáció: beindítottam pöccre indúlt mint szokott is. aztán mintha 3 hengerezett volna ill picit zakatolt ezt máskor orvosoltam azzal hogy pici gázadás és már jó is lett. Kb 6-7napja nem volt beindítva. Leállítottam gondoltam hátha jobb lesz erre gyújtás ráad indítom és elég fura hangot adott mivel nem tudtam felvenni a hangot ezért idézem! Tuh...tuhh...tuhh....tiiiiihhhhh!...Tuh...tuhh...tuhh....tiiiiihhhhh! :) elég gyérül indúlt be de beindúlt és már szép hangja lett, de mivel zavart leállítottam és újra be. de erre meg gyújtásra téve sűrűn villogott a motor hiba lámpa... :lol: Beindúlt nagy nehezen és újra szép volt a hangja mentem vagy 800métert újra leállítottam és megint a gyújtáson sűrűn villogott a motorlámpa.... viszont amikor beindúlt egyszer se villant fel vagy lett volna bármi baja. majd mentem vele 10-12km-ert gond nélkül leállítottam gondoltam megint villog amit írtatok is hogy 20 hibamentes indítás után törli a dolgokat de leállítás beindítás után fél pöcre gond nélkül indúlt. Ez most motorhiba lehet vagy csak régen volt megjáratva és azért? másnap reggel is gond nélül és villogás nélkül elsőre indult. Szerintetek mi lehetett ez a gond? Első tipp az az hogy benzinszűrő eltömődhetett a sok állásba? Mert fura módon nem menet közbe villant fel hanem gyújtáson és vacakúl indúlt. Vagy kezdődő hiba lehet? mert akkor inkább most nézetem át mint később amikor nagyobb hibája lenne. Szerelőhöz most meg hiába viszem mert pl ma is gond nélkül indult csak az a beindításos hibát nem tudom, mi okozhatta. :D

Jahh ráadásúl az nap találkoztam az előző tulajjal és meséltem neki hogy teljesen hibamentes és meg vagyok elégedve vele erre délután így indúlt... :D

Ennyi ácsorgás még nem jelenthet neki gondot, 6-7 nap nekem is szokott lenni, és nincs bajom olyankor.

Link to comment
Megosztás:

Ennyi ácsorgás még nem jelenthet neki gondot, 6-7 nap nekem is szokott lenni, és nincs bajom olyankor.

Persze, de nincs két egyforma műszaki állapotban lévő autó.

Link to comment
Megosztás:

Ha jelenleg hibamentes ne törődj vele, használd! Valószínűleg a sok állás valamelyik következménye miatt indult nehezebben, és a villogó hibalámpa átmeneti immo zavar volt.

Semmi para.

Akkor ezek szerint ha gyújtáson villog akkor immo ha menet közben világít akkor motorhiba? Elvileg az immoba nincs elem vagy van? Vagy az mitől csinálhatott ilyen hibát? Ha nincs hiba akkor nem gond csak kérdezem hogy legközelebb ne csesszen szét a para. :D

Ha gyújtáson villog akkor mit tudok csinálni? mármint indítsam vagy kulcs ki-be és hátha jó lesz? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.