Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok! nem tudna nekem valaki segiteni? azt szeretném hogy kis 1.4 16v-s astám kicsit jobban gyorsuljon....+figyeltem h kb 3ezres fordulat után kezd el harapni, és ha ez alatt lepadlozom akkor 1 ideig semmi...gondolom vki már probálkozott okosággal és van is rá vmi +oldás!

Elküldve
  csabi16v írta:
Sziasztok! nem tudna nekem valaki segiteni? azt szeretném hogy kis 1.4 16v-s astám kicsit jobban gyorsuljon....+figyeltem h kb 3ezres fordulat után kezd el harapni, és ha ez alatt lepadlozom akkor 1 ideig semmi...gondolom vki már probálkozott okosággal és van is rá vmi +oldás!

16v, kell neki a fordulat.

Elküldve
  Delvecchio írta:
Haló-Heló!

Mire érdemes figyelni kipufogó tűzgyűrű cserénél?

csak mert enyém megérett rá, ki is cseréltem, de Hemi Cuda hangja lett :lol:

Kösziii.

A csavarokra. Nekem az összes menet kipusztult, és csak átmenő csavarokkal tudtam rendesen összerakni :D

Elküldve
  csabi16v írta:
Sziasztok! nem tudna nekem valaki segiteni? azt szeretném hogy kis 1.4 16v-s astám kicsit jobban gyorsuljon....+figyeltem h kb 3ezres fordulat után kezd el harapni, és ha ez alatt lepadlozom akkor 1 ideig semmi...gondolom vki már probálkozott okosággal és van is rá vmi +oldás!

Szia!

Alapvetően ez ilyen, akkor is ha minden rendben van. Ám ha túl sokat gondolkodik padlózásra, akkor lehet csak be van lustulva. Meg kell zavarni egy kicsit és ellenőrizni a kipufogógáz visszavezetést is.

Elküldve
  gorbi írta:
Szia!

Alapvetően ez ilyen, akkor is ha minden rendben van. Ám ha túl sokat gondolkodik padlózásra, akkor lehet csak be van lustulva. Meg kell zavarni egy kicsit és ellenőrizni a kipufogógáz visszavezetést is.

és azt merre fele kell ellenörizni?? :S

Elküldve
  csabi16v írta:
és azt merre fele kell ellenörizni?? :S

Az egr szelepet ki kell takarítani és akár le is lehet zárni, így ez mindjárt kiesik a lehetséges okok közül. Erről mindent megtalálsz a Gyik topikban, vagy az Agr lezárásos topikban.

Nekem egy x14xe tigrán ugyan ez volt a jelenség, sokat rövidtávozott vele a gazdája és nem használta fordulaton a motort. Kegyetlenül "belustult".

Mondtam neki, hogy mielőtt bármit is csináltatna az autón egy próbát megér a következő. Használja a motort a szokásosnál magasabb fordulaton hosszútávon (akár ne is kapcsoljon soha 5.et), így van esély hogy kipucolódjon belül. Mehet bele egy kis injektor tisztító is, de hangsúlyozom, hogy ennek csak akkor van érezhető haszna, ha csak tényleg be van lustulva és nem pedig valamilyen egyéb problémája van. De érdemes ezzel kezdeni, mert ez nem kerül semmibe.

Elküldve
  Delvecchio írta:
Mire érdemes figyelni kipufogó tűzgyűrű cserénél?

Arra hogy a régit maradéktalanul eltávolítsad

  csabi16v írta:
Sziasztok! nem tudna nekem valaki segiteni? azt szeretném hogy kis 1.4 16v-s astám kicsit jobban gyorsuljon....+figyeltem h kb 3ezres fordulat után kezd el harapni, és ha ez alatt lepadlozom akkor 1 ideig semmi...gondolom vki már probálkozott okosággal és van is rá vmi +oldás!

16V ilyen. Lehet csippelni akkor egy kicsit többet ki lehet hozni alacsonyabb fordulatból is, de csodát ne várj.

Elküldve
  Dáwid írta:
A csavarokra. Nekem az összes menet kipusztult, és csak átmenő csavarokkal tudtam rendesen összerakni :D

Az igazság az, hogy a régi sok szenvedés árán, de lejött. Aztán nézegetem a csavarokat, mondom lefujom picit rozsdaoldóval, akkor látom, hogy a két csavarfeszítő rugó annyira összevan, hogy rövidebbek mint a csavar menetes része, és mikor rakom össze előbb megáll a csava, mint szorítana, tettem rá alátétet, meg is tudtam húzni, de ha adok egy kövéret, és picit lefogom a kiput, látom hogy füstölget. Abban sem vagyok biztos hogy a tömítés amit vettem ugyanaz-e, bár opel ker.ben vettem motorkód alapján, a régi olyan mintha az összefűzött dróton valamilyen lakk vagy valami impregnáló lett volna, amit vettem az pedig csak a fűzött drót. Aztán lehet hogy csak azért látom így mert annyira össze volt égve. A lényeg az, hogy akárhogy rakom össze mindig kifúj, pedig a tömítés a helyén van.

Jesszus... Nehogy már ezen akadjak fenn :lol:

Mondjuk így utánam fordulnak a népek hogy mi a férfinemiszerv. :D

...Van aki erre bukik.

Del.

Elküldve

Sziasztok!

A corsás topik eléggé be van halva úgyhogy ide teszem fel a kérdést ha nem baj :D

Érdekes hibajalenséggel lepett meg a drágám. Egyszer csak nem akart beindulni. Teker teker de semmi. Vártam vele aztán beindult. Aztán menetközben gondol egyet és megint megáll. Néha csak egy darabig aztán észhez kap és megy tovább, de van amikor teljesen leáll, és várni kell vagy 10-20 percet mire megint beindul. Akkor megint jó egy darabig. Igazából se időjáráshoz se motorhőmérséklethez nem tudom kötni a dolgot mert teljesen véletlenszerű. Van amikor már reggel indításnál nem reagál, van úgy hogy akkor áll le ha már mentem vele 10-20km-t. Kezdésnek kicseréltem a benzinszűrőt, de nem segített. A gyújtás is rendben van, valami az üzemanyag ellátással lehet, de az injektorig eljön a benzin, viszont amikor indítózok a befecskendező szelepen nem jön az anyag. Lehet hogy ez elkoszolódott? Lehet ezt vhogy tisztítani? Vagy valami más lehet a háttérben?

A motor C12NZ.

Nagyon idegesítő amikor előzés közben vagy épp lámpánál leáll és nem tudok mit csinálni.

Valakinek valami ötlet?

Köszi előre is

Elküldve
  haby írta:
Sziasztok!

A corsás topik eléggé be van halva úgyhogy ide teszem fel a kérdést ha nem baj :D

Érdekes hibajalenséggel lepett meg a drágám. Egyszer csak nem akart beindulni. Teker teker de semmi. Vártam vele aztán beindult. Aztán menetközben gondol egyet és megint megáll. Néha csak egy darabig aztán észhez kap és megy tovább, de van amikor teljesen leáll, és várni kell vagy 10-20 percet mire megint beindul. Akkor megint jó egy darabig. Igazából se időjáráshoz se motorhőmérséklethez nem tudom kötni a dolgot mert teljesen véletlenszerű. Van amikor már reggel indításnál nem reagál, van úgy hogy akkor áll le ha már mentem vele 10-20km-t. Kezdésnek kicseréltem a benzinszűrőt, de nem segített. A gyújtás is rendben van, valami az üzemanyag ellátással lehet, de az injektorig eljön a benzin, viszont amikor indítózok a befecskendező szelepen nem jön az anyag. Lehet hogy ez elkoszolódott? Lehet ezt vhogy tisztítani? Vagy valami más lehet a háttérben?

A motor C12NZ.

Nagyon idegesítő amikor előzés közben vagy épp lámpánál leáll és nem tudok mit csinálni.

Valakinek valami ötlet?

Köszi előre is

Nekem ez teljesen úgy tűnik mintha a gyujtásmodul szarakodna időként,

mikor nem indul meg kéne nézni hogy van -e szikra a gyertyákhoz.

Elküldve
  bandika írta:
Nekem ez teljesen úgy tűnik mintha a gyujtásmodul szarakodna időként,

mikor nem indul meg kéne nézni hogy van -e szikra a gyertyákhoz.

Amikor épp nem indult akkor kipróbáltam hogy a pillangószelepre töltöttem egy hangya######nyi benzint. Amikor ráindítottam ez elégett, de utána ugyanúgy nem indult be, azért gondolom hogy nem gyújtás, bár a tévedés jogát fentartom.

Elküldve
  Delvecchio írta:
Az igazság az, hogy a régi sok szenvedés árán, de lejött. Aztán nézegetem a csavarokat, mondom lefujom picit rozsdaoldóval, akkor látom, hogy a két csavarfeszítő rugó annyira összevan, hogy rövidebbek mint a csavar menetes része, és mikor rakom össze előbb megáll a csava, mint szorítana, tettem rá alátétet, meg is tudtam húzni, de ha adok egy kövéret, és picit lefogom a kiput, látom hogy füstölget. Abban sem vagyok biztos hogy a tömítés amit vettem ugyanaz-e, bár opel ker.ben vettem motorkód alapján, a régi olyan mintha az összefűzött dróton valamilyen lakk vagy valami impregnáló lett volna, amit vettem az pedig csak a fűzött drót. Aztán lehet hogy csak azért látom így mert annyira össze volt égve. A lényeg az, hogy akárhogy rakom össze mindig kifúj, pedig a tömítés a helyén van.

Jesszus... Nehogy már ezen akadjak fenn :D

Mondjuk így utánam fordulnak a népek hogy mi a férfinemiszerv. :lol:

...Van aki erre bukik.

Del.

De ugye ezt nem egyedül nézted meg? :D

  haby írta:
Amikor épp nem indult akkor kipróbáltam hogy a pillangószelepre töltöttem egy hangya######nyi benzint. Amikor ráindítottam ez elégett, de utána ugyanúgy nem indult be, azért gondolom hogy nem gyújtás, bár a tévedés jogát fentartom.

Lehet halódó ,akadozó pumpa is, vagy kontakthiba a pumpa áramkörében (konkrétan a pumpa csatija volt) , nekem mindkettő hasonló hibát okozott.

Elküldve
  haby írta:
Amikor épp nem indult akkor kipróbáltam hogy a pillangószelepre töltöttem egy hangya######nyi benzint. Amikor ráindítottam ez elégett, de utána ugyanúgy nem indult be, azért gondolom hogy nem gyújtás, bár a tévedés jogát fentartom.

Nézd meg az AC-relét, ill. ha van rejtett kapcsoló, vagy riasztó, ami az AC áramkörét szakítja meg, akkor azt is. De elsőre én is a gyújtásmodult mondtam volna, az okoz ilyen random hibát. Ha tudsz, szerezz egyet próbára, C14NZ motoros kocsiból is lehet.

Elküldve
  FPepe írta:
Nézd meg az AC-relét, ill. ha van rejtett kapcsoló, vagy riasztó, ami az AC áramkörét szakítja meg, akkor azt is. De elsőre én is a gyújtásmodult mondtam volna, az okoz ilyen random hibát. Ha tudsz, szerezz egyet próbára, C14NZ motoros kocsiból is lehet.

Nem tudok ilyen kapcsolóról, hogy lenne benne. Az AC relét hol találom és hogy tudom ellenőrizni?

Az még az éérdekes jelenség, hogy amikor menet közbe megáll, de pár mp múlva összeszedi magát akkor magas lesz az alapjárat, és nem is esik vissza normál fordulatra, csak ha leállítom és újra beindítom (már ha beindul...)

Elküldve
  haby írta:
Nem tudok ilyen kapcsolóról, hogy lenne benne. Az AC relét hol találom és hogy tudom ellenőrizni?

Az még az éérdekes jelenség, hogy amikor menet közbe megáll, de pár mp múlva összeszedi magát akkor magas lesz az alapjárat, és nem is esik vissza normál fordulatra, csak ha leállítom és újra beindítom (már ha beindul...)

Ez alapján akár a motorvezérlő elektronika is lehet a hibás. Astrában a jobb oldali lábtérburkolat alatt található az AC-relé is, meg a motorvezérlő elektronika is.

Elküldve
  FPepe írta:
Ez alapján akár a motorvezérlő elektronika is lehet a hibás. Astrában a jobb oldali lábtérburkolat alatt található az AC-relé is, meg a motorvezérlő elektronika is.

Na annak örülnék csak igazán... :D

Azzal amúgy lehet összefüggésben, hogy amikor gyorsítani akarok alacsonyabb fordulatról akkor megtorpan és utána lő ki, vagy ez normális jelenség? Ezt már régóta csinálja amúgy.

Elküldve (edited)
  haby írta:
Na annak örülnék csak igazán... :D

Azzal amúgy lehet összefüggésben, hogy amikor gyorsítani akarok alacsonyabb fordulatról akkor megtorpan és utána lő ki, vagy ez normális jelenség? Ezt már régóta csinálja amúgy.

Torpanást a lambda ia szokott okozni. Az AC-relét kipróbálhatod úgy, hgy kihúzod, és a foglalatában a 30-85-ös lábakat összekötöd egy dróttal, gémkapoccsal. Ekkor a pumpa azonnal elindul, ha így mész egy próbakört, és a hiba megszűnik a relé a bibi, de nem tartom valószínűnek.

Elnézést, a lábkiosztás astránál van így, a tiédhez megerősítést kérek valakitől, de azért nézd meg...

Módosítva : zotya975
Elküldve

Sziasztok . Egy kis infó kellene valaki régebben irt lambda szonda vásárlásról valami 6-7000 körűl no én ezt keresném . ha valaki tudna linkelni címet akkor nagyon meg köszönöm . :D

Elküldve
  astrabandi írta:
Sziasztok . Egy kis infó kellene valaki régebben irt lambda szonda vásárlásról valami 6-7000 körűl no én ezt keresném . ha valaki tudna linkelni címet akkor nagyon meg köszönöm . :D

Tessék... :lol:

Elküldve

Sziasztok!

Sajnos a gépsárkányomnál előjött egy kisebb probléma.

Furcsa zakataló; olyan mintha vmi csapágy nem lenne jó, Először a ékszíjra gyanakodtam, de mivel annak fesszesége rendben és a generátor töltése is jó ezért az kizáőrható.

Ismerösöm is meghallgatta, és szerinte a vízpumpa felöl jön a hang. Az érdekesség hogy most decemberben cseréltem pumpát a vezérléssel együtt ( pumpa; görgő; szíj).

Előfordulhat, hogy az új pumpa megadta magát?

Vagy ezt a hangot más is tudja adni?

Köszi előre is!

Üdv, Norbi

Elküldve
  Zoollanderhu írta:
Sziasztok!

Sajnos a gépsárkányomnál előjött egy kisebb probléma.

Furcsa zakataló; olyan mintha vmi csapágy nem lenne jó, Először a ékszíjra gyanakodtam, de mivel annak fesszesége rendben és a generátor töltése is jó ezért az kizáőrható.

Ismerösöm is meghallgatta, és szerinte a vízpumpa felöl jön a hang. Az érdekesség hogy most decemberben cseréltem pumpát a vezérléssel együtt ( pumpa; görgő; szíj).

Előfordulhat, hogy az új pumpa megadta magát?

Vagy ezt a hangot más is tudja adni?

Köszi előre is!

Üdv, Norbi

A generátor tud tölteni attól, hogy csapágyas :D bármi előfordulhat, de szerinted honnan jön? Mássz bele nyakig, és hallgatózz :lol:

Elküldve
  Zoollanderhu írta:
Sziasztok!

Sajnos a gépsárkányomnál előjött egy kisebb probléma.

Furcsa zakataló; olyan mintha vmi csapágy nem lenne jó, Először a ékszíjra gyanakodtam, de mivel annak fesszesége rendben és a generátor töltése is jó ezért az kizáőrható.

Ismerösöm is meghallgatta, és szerinte a vízpumpa felöl jön a hang. Az érdekesség hogy most decemberben cseréltem pumpát a vezérléssel együtt ( pumpa; görgő; szíj).

Előfordulhat, hogy az új pumpa megadta magát?

Vagy ezt a hangot más is tudja adni?

Köszi előre is!

Üdv, Norbi

Vedd le az ékszíjat, ha úgy nem hallod, akkor generátor (ill. szervópumpa, ha van).

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.