Delvecchio Elküldve Február17, 2011 Megoszt Elküldve Február17, 2011 Halee. Hogy állapítom meg, hogy melyik hidrotőke kopog, illetve rossz? Köszi. Del Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Február17, 2011 Megoszt Elküldve Február17, 2011 Azon a motoron felül a szelepfedél és a szívórész főgyűjtője között félúton van az alapjárati szelep. Két vastagabb gumicső megy rá és egy villamos csatlakozó. Valóban az alapjárati az első gyanú. De nézd át neki a vákuumcsöveket is (főleg az alapjáratira menőket). Ha megálltok, akkor megnyugszik az alapjárat? Én kb egy éve pucoltattam ki az alapjárati motort, mert a szervízben ( opel szalon) azt mondta a srác, hogy tipikus hiba, ezzel orvosolható. ........ Köszi a válaszaitokat, megnézegetjük amiket írtatok! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február17, 2011 Megoszt Elküldve Február17, 2011 Halee. Hogy állapítom meg, hogy melyik hidrotőke kopog, illetve rossz? Köszi. Del Taláb kompresszió mérésnél kiderül melyik szelep, és egyúttal hidrotőke működik hibásan, de lehet rosszul gondolom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vip Elküldve Február17, 2011 Megoszt Elküldve Február17, 2011 Halee. Hogy állapítom meg, hogy melyik hidrotőke kopog, illetve rossz? Köszi. Del Hali!Én levenném a szelepfedelet majd egy csavarhúzó segítségével a vezértengely alá szúrnám!Ameik tőke jó az nem mozog le fel!!Ha egy kicsit is megmozdul a tőke az kaki!!Ha a szelep pont lenyomva van főtengelyen forgatni addig,amíg zárva(bütyök legfelül)majd csavarhúzó!!Én így szoktam! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Február17, 2011 Megoszt Elküldve Február17, 2011 Én kb egy éve pucoltattam ki az alapjárati motort, mert a szervízben ( opel szalon) azt mondta a srác, hogy tipikus hiba, ezzel orvosolható. Nekem a mai napig elmászik az alapjáratom, váltásnál, illetve, ha piroshoz érek, s üresbe teszem, lehet hallani, hogy szabályosan fel le fel le játszik az alapjárat. Kb 10-15 mp után abbahagyja és beáll szépen az alsó határra. Miután nem jártam sikerrel az alapjárati motor tisztítással ( amihez kértem még egy diag tesztet is és csak 3 ezrest fizettem érte ) egy szép olajcserés napon feltűnt, hogy az egyik vákuumcső ami az alapjáratihoz csatlakozik, kb 1-1,5 cm hosszam el van nyíródva. Na mondom f.sza tuti ez volt a baj, mert ugye a vákuum szabályozza ezt a cuccot. Mivel nem volt kéznél csövem, így levágtam a végét, vissza erőszakoltam az egészet, s vártam... vártam... vártam... következő reggelig, amikor is ugyan azt csinálta a vas. Tehát a mai napig fogalmam sincs, hogy mi okozza az alapjárat ingadozását. Csinálja ezt télen is nyáron is. Tök mindegy neki. Jövő hónapban ( mivel csak 40.000 km van a vezérműszíjamban ) cserélek gyertyákat, gyújtás kábeleket, elosztót kipucolom, érintkezőket oxidmentesítem, ÉS új vákuumcsöveket teszek mindenhova. ( épp, hogy csak vissza tudtam tenni a levágás után, most nagyon enyhén feszül a cső, féltem a MAP szenzort kicsit) Röviden ennyi! Megnyugtatlak, az enyém is csinálja, igaz csak szolidan. Hidegen indítás után alapjárat tökéletes, ahogy megmozdulok a kocsival (az ecu sebességjelet kap) azonnal felpörgeti a motort, de nem a szokásos 100-200-as fordulattal emeli meg az amúgy is magasabb hideg alapjárati fordulatot, hanem vagy 2000-ig felnyomja. Megállok, pár másodperc alatt rendezi sorait, majd utána többet már nem csinálja. Az természetes, hogy lámpánál megállva, egy picit ejt a fordulaton. Ez nem hiba, mert érzékeli, hogy megállt az autó (nincs sebesség jel), alacsonyabb alapjárat is elegendő. Az már nekem sem tetszik, hogy üresben guruláskor néha periodikusan felbőgeti, majd visszaejti, majd megint felbőgeti...stb. Ha megállok, akkor azonnal abbahagyja. Igaz nálam ezt csak kimondottan ritkán csinálja. Mivel a vákuumrendszer teljesen ép, a sebességjeladó jó, próbáltam már csere alapjáratival is, de ugyan ezt csinálta, ezért nem foglalkozok vele. Betudom átmeneti elmezavarnak. Annyit nem ér, hogy élőadat diagnosztikával nyomozzak utána. Ja, és az elosztó érintkezőit hiába pucolod, az eredmény csak átmeneti, a végeredmény pedig még rosszabb lesz, mint előtte volt. A szegmensek csiszolása sajnos csak tovább erősíti a beégést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve Február18, 2011 Megoszt Elküldve Február18, 2011 Megnyugtatlak, az enyém is csinálja, igaz csak szolidan. Ééés nekem is. Igaz csak ritkán és inkább nyáron. Ilyen és kész <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
ptomi82 Elküldve Február18, 2011 Megoszt Elküldve Február18, 2011 Hali!Én levenném a szelepfedelet majd egy csavarhúzó segítségével a vezértengely alá szúrnám!Ameik tőke jó az nem mozog le fel!!Ha egy kicsit is megmozdul a tőke az kaki!!Ha a szelep pont lenyomva van főtengelyen forgatni addig,amíg zárva(bütyök legfelül)majd csavarhúzó!!Én így szoktam! Ez bejött mindig? Nekem is csattog az egyik, jó lenne tudni, pontosan melyik. Nagyjából, fül alapján behatároltam, valszeg a 4-es hengeré, csak most a 4 közül melyik? Esetleg másvalakinek van tapasztalata? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Február18, 2011 Megoszt Elküldve Február18, 2011 Ez bejött mindig? Nekem is csattog az egyik, jó lenne tudni, pontosan melyik. Nagyjából, fül alapján behatároltam, valszeg a 4-es hengeré, csak most a 4 közül melyik? Esetleg másvalakinek van tapasztalata? Nem bírod kettőre lecsökkenteni? (picit távolabb van a másik kettő) Sajna csak az elég gatya tőkéket lehet behatárolni. Amelyiket csak néha-néha egy picit hallani, azt nem igazán. Ennél a nyomkodásnál az is számít, hogy előtte mennyi ideig volt nyitáson a szelep (vagy hogy volt-e egyáltalán). Link to comment Megosztás: More sharing options...
vip Elküldve Február18, 2011 Megoszt Elküldve Február18, 2011 Ez bejött mindig? Nekem is csattog az egyik, jó lenne tudni, pontosan melyik. Nagyjából, fül alapján behatároltam, valszeg a 4-es hengeré, csak most a 4 közül melyik? Esetleg másvalakinek van tapasztalata? Hali!Nekem ha volt probléma vele így mindig sikerült!!Ja a fülednek ne higggggy!A fém jól vezeti a hangokat!!Becsapós!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Free Elküldve Február19, 2011 Megoszt Elküldve Február19, 2011 Hali! Olyan problémával fordulok hozzátok,hogy néha kiírja a BC alacsony az olajszint.De van benne rendesen olaj, és ha elnyomom egy darabig kussol. Segítséget előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február19, 2011 Megoszt Elküldve Február19, 2011 Hali! Olyan problémával fordulok hozzátok,hogy néha kiírja a BC alacsony az olajszint.De van benne rendesen olaj, és ha elnyomom egy darabig kussol. Segítséget előre is köszönöm! Nézd meg az érzékelő csatlakozóját, hátha kontakt hibás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Free Elküldve Február19, 2011 Megoszt Elküldve Február19, 2011 Merre találom? <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február19, 2011 Megoszt Elküldve Február19, 2011 Merre találom? <_< Olajteknőbe van belerakva. A tűzfal felőli oldalán van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február20, 2011 Megoszt Elküldve Február20, 2011 Halihó, rémlik, hogy vettek itt páran GM-zacsis lamdaszondát 6-7 ezer körüli áron, és használják gond nélkül. Próbáltam keresni a linket, végignyálaztam jópár oldalt, de nem találtam. Tud esetleg segíteni valaki, honnan rendelték? <_< Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február20, 2011 Megoszt Elküldve Február20, 2011 Halihó, rémlik, hogy vettek itt páran GM-zacsis lamdaszondát 6-7 ezer körüli áron, és használják gond nélkül. Próbáltam keresni a linket, végignyálaztam jópár oldalt, de nem találtam. Tud esetleg segíteni valaki, honnan rendelték? <_< Köszönöm! Visit My Website Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Február20, 2011 Megoszt Elküldve Február20, 2011 Alapjárati probléma <_< Olyan problémám van, hogy hidegen indítom, beindul, de amint a kuplungot kiengedem, lefullad... Utána alig akar beindulni és nincs alapjárat, ha tartom gázzal, majd gurulok 2-3 száz métert utána már semmit nem venni észre! Újraindítom és mint ha semmi sem történt volna :D Mi a fene lett vajon vele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február20, 2011 Megoszt Elküldve Február20, 2011 Visit My Website Köszönöm! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Február21, 2011 Megoszt Elküldve Február21, 2011 F Astra 1.4-es 16 szelepes motornál hol van található a termosztát? Havernak igencsak meghalt a termosztátja, és ki kéne cseréljük... csak nem tudom, hogy hol is van rajta... Ezen is a vezérlés alatt van, mint az NZ-ken? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február21, 2011 Megoszt Elküldve Február21, 2011 F Astra 1.4-es 16 szelepes motornál hol van található a termosztát? Havernak igencsak meghalt a termosztátja, és ki kéne cseréljük... csak nem tudom, hogy hol is van rajta... Ezen is a vezérlés alatt van, mint az NZ-ken? Nem lehet visszakövetni a hűtőtől? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február21, 2011 Megoszt Elküldve Február21, 2011 F Astra 1.4-es 16 szelepes motornál hol van található a termosztát? Havernak igencsak meghalt a termosztátja, és ki kéne cseréljük... csak nem tudom, hogy hol is van rajta... Ezen is a vezérlés alatt van, mint az NZ-ken? Nem. A hf előtt van, kövesd a csövet a hűtőtől. Link to comment Megosztás: More sharing options...
géb Elküldve Február21, 2011 Megoszt Elküldve Február21, 2011 sziasztok, lenne egy kérdésem! van egy 93 as dízel astrám nagyon szeretem!elvittem a szerelőhöz hogy cseréljen vezérműszíjat feszítőt és vízpumpát! én vettem ezeket! ő ki is cserélte 4000 km után elszakadt!mondanom se kell 300000.- ezrembe került a szerelés mondván hozott alkatrészre nem vállal garanciát.no mindegy!ekkor 2000 km után elkezdte enni megint a vezérműszíjat.ráfogta az adagolóra.aztán megint elkezdte enni a szíjat mi lehet a hiba????????????? nagyon szeretnék választ kapni mert már azon jár az eszem hogy egy igazságügyi szakértőt hívok (100000.-) előre is köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Február21, 2011 Megoszt Elküldve Február21, 2011 sziasztok, lenne egy kérdésem! van egy 93 as dízel astrám nagyon szeretem!elvittem a szerelőhöz hogy cseréljen vezérműszíjat feszítőt és vízpumpát! én vettem ezeket! ő ki is cserélte 4000 km után elszakadt!mondanom se kell 300000.- ezrembe került a szerelés mondván hozott alkatrészre nem vállal garanciát.no mindegy!ekkor 2000 km után elkezdte enni megint a vezérműszíjat.ráfogta az adagolóra.aztán megint elkezdte enni a szíjat mi lehet a hiba????????????? nagyon szeretnék választ kapni mert már azon jár az eszem hogy egy igazságügyi szakértőt hívok (100000.-) előre is köszi Én a főtengely végén a bordás kerékre szavazok! Az forog a legtöbbet és igen el tud kopni, nekem is cserélni kellett! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Február21, 2011 Megoszt Elküldve Február21, 2011 sziasztok, lenne egy kérdésem! van egy 93 as dízel astrám nagyon szeretem!elvittem a szerelőhöz hogy cseréljen vezérműszíjat feszítőt és vízpumpát! én vettem ezeket! ő ki is cserélte 4000 km után elszakadt!mondanom se kell 300000.- ezrembe került a szerelés mondván hozott alkatrészre nem vállal garanciát.no mindegy!ekkor 2000 km után elkezdte enni megint a vezérműszíjat.ráfogta az adagolóra.aztán megint elkezdte enni a szíjat mi lehet a hiba????????????? nagyon szeretnék választ kapni mert már azon jár az eszem hogy egy igazságügyi szakértőt hívok (100000.-) előre is köszi Szia! Kicsit érdekesen írtad az összeget. Elkezdtem számolgatni a nullákat a hármas után, mert nem hittem a szememnek. Nem volt elég egy himbasort venni? Komplett generált csinált a szerelő? Miért nem vettél egy másik motort (ha esetleg ez teljesen lenullázódott)? Az hogy egy vezérműszíj gyorsan elkezd tönkremenni, több oka lehet. -Hitvány minőség, vagy -Helytelen feszítés, vagy -Esetleg nem rávaló a szíj (pl. más a fogprofil), vagy -Sokat állt a raktárban, vagy -Valamiért nem tud egyenes vonalban futni, vagy -Valamelyik szíjkerék sérült, vagy -Valami félretereli a szíjat, vagy -Gázolaj, vagy motorolaj kerül a szíjra, vagy -Beleér a szíjburkolat, vagy -Hibás feszítő/vízpumpa, vagy -Stb. Igazából tudni kellene hogy hol látható a rendellenes kopás, a vezérműszíj melyik részén, mert ez hogy "eszi a szíjat" abból nem lehet megállapítani semmit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
géb Elküldve Február21, 2011 Megoszt Elküldve Február21, 2011 Én a főtengely végén a bordás kerékre szavazok! Az forog a legtöbbet és igen el tud kopni, nekem is cserélni kellett! köszi! megnézetem azt is!amúgy mennyibe fájt a csere? Link to comment Megosztás: More sharing options...
géb Elküldve Február21, 2011 Megoszt Elküldve Február21, 2011 Szia! Kicsit érdekesen írtad az összeget. Elkezdtem számolgatni a nullákat a hármas után, mert nem hittem a szememnek. Nem volt elég egy himbasort venni? Komplett generált csinált a szerelő? Miért nem vettél egy másik motort (ha esetleg ez teljesen lenullázódott)? Az hogy egy vezérműszíj gyorsan elkezd tönkremenni, több oka lehet. -Hitvány minőség, vagy -Helytelen feszítés, vagy -Esetleg nem rávaló a szíj (pl. más a fogprofil), vagy -Sokat állt a raktárban, vagy -Valamiért nem tud egyenes vonalban futni, vagy -Valamelyik szíjkerék sérült, vagy -Valami félretereli a szíjat, vagy -Gázolaj, vagy motorolaj kerül a szíjra, vagy -Beleér a szíjburkolat, vagy -Hibás feszítő/vízpumpa, vagy -Stb. Igazából tudni kellene hogy hol látható a rendellenes kopás, a vezérműszíj melyik részén, mert ez hogy "eszi a szíjat" abból nem lehet megállapítani semmit. először is köszi a kimerítő választ! nos a minőséggel nem lehetett baj hisz még kettőt cserélt 3000 km belül,a feszítő automata,a fogprofil pedig azért nem lehet rossz mert járatták egész nap és nézték hogy fut. a szíjkerekek lehetnek ezt most kaptam tipnek bár nem tudom mekkora lehet a kopás! gázolaj nem mehetett megint csak rá mert az adagolóshoz is vitték négyszer (abból kétszer perselyezni:) a szíjburkolatot is megcsinálták. a vízpumpába mi lehet hibás?a fogkiosztás jó darabra:! amúgy tényleg 300 000.- forint volt a szerelés mert gyűrűket is cseréltettem ha már földig szétszedték és végül egyet még nem értek, amíg be nem vittem hogy ilyen ne lehessen kicseréltetni a szíjat addig nem volt baja az autónak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts