Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Azon a motoron felül a szelepfedél és a szívórész főgyűjtője között félúton van az alapjárati szelep. Két vastagabb gumicső megy rá és egy villamos csatlakozó.

Valóban az alapjárati az első gyanú. De nézd át neki a vákuumcsöveket is (főleg az alapjáratira menőket). Ha megálltok, akkor megnyugszik az alapjárat?

Én kb egy éve pucoltattam ki az alapjárati motort, mert a szervízben ( opel szalon) azt mondta a srác, hogy tipikus hiba, ezzel orvosolható. ........

Köszi a válaszaitokat, megnézegetjük amiket írtatok! <_<

Link to comment
Megosztás:

Halee.

Hogy állapítom meg, hogy melyik hidrotőke kopog, illetve rossz?

Köszi.

Del

Hali!Én levenném a szelepfedelet majd egy csavarhúzó segítségével a vezértengely alá szúrnám!Ameik tőke jó az nem mozog le fel!!Ha egy kicsit is megmozdul a tőke az kaki!!Ha a szelep pont lenyomva van főtengelyen forgatni addig,amíg zárva(bütyök legfelül)majd csavarhúzó!!Én így szoktam!

Link to comment
Megosztás:

Én kb egy éve pucoltattam ki az alapjárati motort, mert a szervízben ( opel szalon) azt mondta a srác, hogy tipikus hiba, ezzel orvosolható.

Nekem a mai napig elmászik az alapjáratom, váltásnál, illetve, ha piroshoz érek, s üresbe teszem, lehet hallani, hogy szabályosan fel le fel le játszik az alapjárat. Kb 10-15 mp után abbahagyja és beáll szépen az alsó határra.

Miután nem jártam sikerrel az alapjárati motor tisztítással ( amihez kértem még egy diag tesztet is és csak 3 ezrest fizettem érte ) egy szép olajcserés napon feltűnt, hogy az egyik vákuumcső ami az alapjáratihoz csatlakozik, kb 1-1,5 cm hosszam el van nyíródva. Na mondom f.sza tuti ez volt a baj, mert ugye a vákuum szabályozza ezt a cuccot.

Mivel nem volt kéznél csövem, így levágtam a végét, vissza erőszakoltam az egészet, s vártam... vártam... vártam... következő reggelig, amikor is ugyan azt csinálta a vas.

Tehát a mai napig fogalmam sincs, hogy mi okozza az alapjárat ingadozását.

Csinálja ezt télen is nyáron is. Tök mindegy neki.

Jövő hónapban ( mivel csak 40.000 km van a vezérműszíjamban ) cserélek gyertyákat, gyújtás kábeleket, elosztót kipucolom, érintkezőket oxidmentesítem, ÉS új vákuumcsöveket teszek mindenhova. ( épp, hogy csak vissza tudtam tenni a levágás után, most nagyon enyhén feszül a cső, féltem a MAP szenzort kicsit)

Röviden ennyi!

Megnyugtatlak, az enyém is csinálja, igaz csak szolidan. Hidegen indítás után alapjárat tökéletes, ahogy megmozdulok a kocsival (az ecu sebességjelet kap) azonnal felpörgeti a motort, de nem a szokásos 100-200-as fordulattal emeli meg az amúgy is magasabb hideg alapjárati fordulatot, hanem vagy 2000-ig felnyomja. Megállok, pár másodperc alatt rendezi sorait, majd utána többet már nem csinálja.

Az természetes, hogy lámpánál megállva, egy picit ejt a fordulaton. Ez nem hiba, mert érzékeli, hogy megállt az autó (nincs sebesség jel), alacsonyabb alapjárat is elegendő.

Az már nekem sem tetszik, hogy üresben guruláskor néha periodikusan felbőgeti, majd visszaejti, majd megint felbőgeti...stb. Ha megállok, akkor azonnal abbahagyja. Igaz nálam ezt csak kimondottan ritkán csinálja.

Mivel a vákuumrendszer teljesen ép, a sebességjeladó jó, próbáltam már csere alapjáratival is, de ugyan ezt csinálta, ezért nem foglalkozok vele. Betudom átmeneti elmezavarnak. Annyit nem ér, hogy élőadat diagnosztikával nyomozzak utána.

Ja, és az elosztó érintkezőit hiába pucolod, az eredmény csak átmeneti, a végeredmény pedig még rosszabb lesz, mint előtte volt. A szegmensek csiszolása sajnos csak tovább erősíti a beégést.

Link to comment
Megosztás:

Hali!Én levenném a szelepfedelet majd egy csavarhúzó segítségével a vezértengely alá szúrnám!Ameik tőke jó az nem mozog le fel!!Ha egy kicsit is megmozdul a tőke az kaki!!Ha a szelep pont lenyomva van főtengelyen forgatni addig,amíg zárva(bütyök legfelül)majd csavarhúzó!!Én így szoktam!

Ez bejött mindig? Nekem is csattog az egyik, jó lenne tudni, pontosan melyik. Nagyjából, fül alapján behatároltam, valszeg a 4-es hengeré, csak most a 4 közül melyik? Esetleg másvalakinek van tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Ez bejött mindig? Nekem is csattog az egyik, jó lenne tudni, pontosan melyik. Nagyjából, fül alapján behatároltam, valszeg a 4-es hengeré, csak most a 4 közül melyik? Esetleg másvalakinek van tapasztalata?

Nem bírod kettőre lecsökkenteni? (picit távolabb van a másik kettő)

Sajna csak az elég gatya tőkéket lehet behatárolni. Amelyiket csak néha-néha egy picit hallani, azt nem igazán. Ennél a nyomkodásnál az is számít, hogy előtte mennyi ideig volt nyitáson a szelep (vagy hogy volt-e egyáltalán).

Link to comment
Megosztás:

Ez bejött mindig? Nekem is csattog az egyik, jó lenne tudni, pontosan melyik. Nagyjából, fül alapján behatároltam, valszeg a 4-es hengeré, csak most a 4 közül melyik? Esetleg másvalakinek van tapasztalata?

Hali!Nekem ha volt probléma vele így mindig sikerült!!Ja a fülednek ne higggggy!A fém jól vezeti a hangokat!!Becsapós!!

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati probléma <_<

Olyan problémám van, hogy hidegen indítom, beindul, de amint a kuplungot kiengedem, lefullad...

Utána alig akar beindulni és nincs alapjárat, ha tartom gázzal, majd gurulok 2-3 száz métert utána már semmit nem venni észre! Újraindítom és mint ha semmi sem történt volna :D

Mi a fene lett vajon vele?

Link to comment
Megosztás:

F Astra 1.4-es 16 szelepes motornál hol van található a termosztát?

Havernak igencsak meghalt a termosztátja, és ki kéne cseréljük... csak nem tudom, hogy hol is van rajta...

Ezen is a vezérlés alatt van, mint az NZ-ken?

Nem. A hf előtt van, kövesd a csövet a hűtőtől.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, lenne egy kérdésem!

van egy 93 as dízel astrám nagyon szeretem!elvittem a szerelőhöz hogy cseréljen vezérműszíjat feszítőt és vízpumpát! én vettem ezeket! ő ki is cserélte 4000 km után elszakadt!mondanom se kell 300000.- ezrembe került a szerelés mondván hozott alkatrészre nem vállal garanciát.no mindegy!ekkor 2000 km után elkezdte enni megint a vezérműszíjat.ráfogta az adagolóra.aztán megint elkezdte enni a szíjat mi lehet a hiba?????????????

nagyon szeretnék választ kapni mert már azon jár az eszem hogy egy igazságügyi szakértőt hívok (100000.-)

előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, lenne egy kérdésem!

van egy 93 as dízel astrám nagyon szeretem!elvittem a szerelőhöz hogy cseréljen vezérműszíjat feszítőt és vízpumpát! én vettem ezeket! ő ki is cserélte 4000 km után elszakadt!mondanom se kell 300000.- ezrembe került a szerelés mondván hozott alkatrészre nem vállal garanciát.no mindegy!ekkor 2000 km után elkezdte enni megint a vezérműszíjat.ráfogta az adagolóra.aztán megint elkezdte enni a szíjat mi lehet a hiba?????????????

nagyon szeretnék választ kapni mert már azon jár az eszem hogy egy igazságügyi szakértőt hívok (100000.-)

előre is köszi

Én a főtengely végén a bordás kerékre szavazok! Az forog a legtöbbet és igen el tud kopni, nekem is cserélni kellett!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, lenne egy kérdésem!

van egy 93 as dízel astrám nagyon szeretem!elvittem a szerelőhöz hogy cseréljen vezérműszíjat feszítőt és vízpumpát! én vettem ezeket! ő ki is cserélte 4000 km után elszakadt!mondanom se kell 300000.- ezrembe került a szerelés mondván hozott alkatrészre nem vállal garanciát.no mindegy!ekkor 2000 km után elkezdte enni megint a vezérműszíjat.ráfogta az adagolóra.aztán megint elkezdte enni a szíjat mi lehet a hiba?????????????

nagyon szeretnék választ kapni mert már azon jár az eszem hogy egy igazságügyi szakértőt hívok (100000.-)

előre is köszi

Szia!

Kicsit érdekesen írtad az összeget.

Elkezdtem számolgatni a nullákat a hármas után, mert nem hittem a szememnek. Nem volt elég egy himbasort venni? Komplett generált csinált a szerelő? Miért nem vettél egy másik motort (ha esetleg ez teljesen lenullázódott)?

Az hogy egy vezérműszíj gyorsan elkezd tönkremenni, több oka lehet.

-Hitvány minőség, vagy

-Helytelen feszítés, vagy

-Esetleg nem rávaló a szíj (pl. más a fogprofil), vagy

-Sokat állt a raktárban, vagy

-Valamiért nem tud egyenes vonalban futni, vagy

-Valamelyik szíjkerék sérült, vagy

-Valami félretereli a szíjat, vagy

-Gázolaj, vagy motorolaj kerül a szíjra, vagy

-Beleér a szíjburkolat, vagy

-Hibás feszítő/vízpumpa, vagy

-Stb.

Igazából tudni kellene hogy hol látható a rendellenes kopás, a vezérműszíj melyik részén, mert ez hogy "eszi a szíjat" abból nem lehet megállapítani semmit.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Kicsit érdekesen írtad az összeget.

Elkezdtem számolgatni a nullákat a hármas után, mert nem hittem a szememnek. Nem volt elég egy himbasort venni? Komplett generált csinált a szerelő? Miért nem vettél egy másik motort (ha esetleg ez teljesen lenullázódott)?

Az hogy egy vezérműszíj gyorsan elkezd tönkremenni, több oka lehet.

-Hitvány minőség, vagy

-Helytelen feszítés, vagy

-Esetleg nem rávaló a szíj (pl. más a fogprofil), vagy

-Sokat állt a raktárban, vagy

-Valamiért nem tud egyenes vonalban futni, vagy

-Valamelyik szíjkerék sérült, vagy

-Valami félretereli a szíjat, vagy

-Gázolaj, vagy motorolaj kerül a szíjra, vagy

-Beleér a szíjburkolat, vagy

-Hibás feszítő/vízpumpa, vagy

-Stb.

Igazából tudni kellene hogy hol látható a rendellenes kopás, a vezérműszíj melyik részén, mert ez hogy "eszi a szíjat" abból nem lehet megállapítani semmit.

először is köszi a kimerítő választ!

nos a minőséggel nem lehetett baj hisz még kettőt cserélt 3000 km belül,a feszítő automata,a fogprofil pedig azért nem lehet rossz mert járatták egész nap és nézték hogy fut.

a szíjkerekek lehetnek ezt most kaptam tipnek bár nem tudom mekkora lehet a kopás!

gázolaj nem mehetett megint csak rá mert az adagolóshoz is vitték négyszer (abból kétszer perselyezni:) a szíjburkolatot is megcsinálták.

a vízpumpába mi lehet hibás?a fogkiosztás jó darabra:!

amúgy tényleg 300 000.- forint volt a szerelés mert gyűrűket is cseréltettem ha már földig szétszedték és végül egyet még nem értek, amíg be nem vittem hogy ilyen ne lehessen kicseréltetni a szíjat addig nem volt baja az autónak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.