Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

De miért baj az, ha érzik a szagán? :lol: Nem étolaj, hanem rendes, szabályos, benzinkúton tankolt üzemanyag. Nehogymá' belekössön :D A tankot meg kend le hemmörájttal, vagy alvázvédővel, vagy akármivel, aztán arra se mondhat semmit. (de szerintem arra se mondanának semmit, ha nem nagyon gőz)

Végül is be lett fújva feketére a tank... Ha jobb lesz az idő, akkor végre nekiállok az alváz kezelésének. Kapni fog egy jó súrolást, tank mosást, és végül egy alapozást, festést, alvázvédőzést. Most még napok kérdése, hogy mikor fagy ismét. :S

Link to comment
Megosztás:

Veszprémben tudok ajánlani szerelőt. Én hozzá viszem az autóimat már vagy 15 éve. Megvárhatod a cserét a műhelyben, akár az autó alá is beállhatsz amikor felemelik. Nem vernek át, az biztos. most árat nem tudok mondani, de szerintem ugy egy tizes körül van buli.

hmm! Ha esetleg privátban átküldenéd a telefonszámot, és a címet, akkor megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

De miért baj az, ha érzik a szagán? :lol: Nem étolaj, hanem rendes, szabályos, benzinkúton tankolt üzemanyag. Nehogymá' belekössön :D A tankot meg kend le hemmörájttal, vagy alvázvédővel, vagy akármivel, aztán arra se mondhat semmit. (de szerintem arra se mondanának semmit, ha nem nagyon gőz)

Így van, nekem szesszel ilyen lett:

169658-20110208-AcKmzx.jpg

Link to comment
Megosztás:

Mennyi volt a kábel? Ez most gyári? :lol:

Én másfél éve kérdeztem akkor 70eFt felett volt. Horror ár. Én próbálkoztam is mindenféle utángyárival, meg championnal, de mindegyik áthúzott, mert olyan nagy feszültésget ad a DIS, hogy a hagyományos 10-15KV-ot bíró kábeleken átüt. A gyári kábel 45KV-ot bír. Talán nem hiába ilyen drága.

Persze én sem cseréltem ennyi pénzért inkább a gyári kábeleket tettem gégecsőbe. Aztán kiderült nem is az volt a gond így továbbra is a 15éves hibátlan gyári kábelek szolgálnak az autómban.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként egy olyan problémám van, hogy az emelt fordulati CO érték magas. 0.5 a 0.3 helyett. Nekem valaki azt mondta, hogy gyertya hiba. Most ki lett cserélve a légszűrő, olaj, olajszűrő, gyertya, gyújtáskábelek. Mi okozhat még ilyen problémát? Állítólag a lambda szépen működik. Ezt méréskor mondta a srác. Ötletek?? :lol:

Szerintem a katalizátor gyengélkedik. Lehet egy jó meghajtás/kiégetés sokat segítene mérés előtt. Etanol sem rossz ötlet 20-30%-ban. Annyira nincs messze a határértéktől így még ilyen apró trükkökkel simán be lehet hozni határérték alá, aztán ráérsz két évet spórolni egy katalizátor cserére :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Szerintetek mitől van az,hogy kormos a második hengerben a gyertyám??

Nyomást mértem a hengerekben, ok volt mind a négy.

Gyertyát is cseréltem.

Gyertyakábel is ok.

Mi lehet még??

Nem megfelelő gyújtástovábbítás? Mármint pl. a pipában vmi bibi?

Link to comment
Megosztás:

Hello!!

Olyan kérdésem lenne,hogy az olaj beöntőnél,lecsavarom a sapkát és olyan fehéres trutyi van lerakódva.

Ez mitől lehet??

Az gond?

Olajat vizet nem eszi,az olaj feket nincs öszzekeverdve vele.

Sokat jársz vele rövidtávokat, és keveset van üzemmelegen.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Szerintetek mitől van az,hogy kormos a második hengerben a gyertyám??

Nyomást mértem a hengerekben, ok volt mind a négy.

Gyertyát is cseréltem.

Gyertyakábel is ok.

Mi lehet még??

Nekem a 4-es hengernél van ez, de mást nekem se produkál.

Hello!!

Olyan kérdésem lenne,hogy az olaj beöntőnél,lecsavarom a sapkát és olyan fehéres trutyi van lerakódva.

Ez mitől lehet??

Az gond?

Olajat vizet nem eszi,az olaj feket nincs öszzekeverdve vele.

Sok rövidtáv, amikor a motor nem éri el a 90°C-t, és a téli hideg találkozása.

Link to comment
Megosztás:

Mennyi volt a kábel? Ez most gyári? :lol:

X16XEL-hez 14 lett volna az utángyártott, míg c14-hez 6000. Tesla. Mivel a másik gépben jóideje jól működnek ezek a kábelek, így nem láttam értelmét külön drága gyáriakra költeni. A tapasztalatom, hogy tökéletesen működnek az NZ-vel.

Link to comment
Megosztás:

Én másfél éve kérdeztem akkor 70eFt felett volt. Horror ár. Én próbálkoztam is mindenféle utángyárival, meg championnal, de mindegyik áthúzott, mert olyan nagy feszültésget ad a DIS, hogy a hagyományos 10-15KV-ot bíró kábeleken átüt. A gyári kábel 45KV-ot bír. Talán nem hiába ilyen drága.

Persze én sem cseréltem ennyi pénzért inkább a gyári kábeleket tettem gégecsőbe. Aztán kiderült nem is az volt a gond így továbbra is a 15éves hibátlan gyári kábelek szolgálnak az autómban.

Nekem ezek sehol nem húznak át. Az X14NZ-nél volt az, hogy a gyáriakat vettem le, és tettem Teslát a helyére. A gári kábelek sötétben vakuztak már... Én nem csak méregetéssel szoktam ellenőrizni, hanem szemrevételezéssel. Ami probléma volt a kocsival, és ami miatt a Tesla került bele, hogy elkezdett torpanni. Ha alacsony fordulatról próbáltam gyorsítani, akkor volt pár másodperc, míg észhez tért. Addig, míg hirtelen kapott nagy áramot, kilépett a kábelből.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a katalizátor gyengélkedik. Lehet egy jó meghajtás/kiégetés sokat segítene mérés előtt. Etanol sem rossz ötlet 20-30%-ban. Annyira nincs messze a határértéktől így még ilyen apró trükkökkel simán be lehet hozni határérték alá, aztán ráérsz két évet spórolni egy katalizátor cserére :lol:

Katalizátor új! :S Elvileg hibátlan, bár a középső dobban hallani csörgést, de az valószínűleg a réginek a maradványa lehet.

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg ott tartok, hogy a benzin-levegő aránya, benzin dús keveréket eredményez. Oka lehet, lambdaszonda, map szenzor, hűtőközeg hőmérséklet szenzor. Hogy miből gondolom? Gyújtógyertyák kormosak, magas a CO, és kormos víz folyik a kipufogóból. A kormolás oka a benzin dús keverék. holnapra kiderül, hogy lambda, vagy map volt-e a bűnös. Ha mindkettő cseréje sem oldja meg, még marad a hűtőközeg hőm. érzékelő.

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/030402c/

Itt van egy jó kis leírás a map szenzor működéséről... -> http://www.freeweb.hu/hondainfo/menu22-08.html

HŰTŐKÖZEG HŐMÉRSÉKLET JELADÓ

GOMBA Működési leírás:

Hűtőközeg hőmérséklet érzékelő voltaképpen egy hőmérsékletfüggő ellenállás.

Az NTC-(Negative Temperature Coefficient) vagy melegen vezető hőmérséklet érzékelő növekvő hőmérséklettel erősen lecsökkenti

az ellenállását.

Az érzékelő ellenállás egy feszültségosztó kapcsolás része. Az érzékelőn mért feszültség ezáltal függ a hőmérséklettől.

A motor vezérlőegység kiértékeli a hűtőközeg hőmérséklet érzékelőben létrejövő feszültségesést és ebből kiszámítja a

hűtőközeg hőmérsékletet.

A motor vezérlőegység részegységben tárolt érzékelő jelleggörbe segítségével a mért ellenálláshoz egy hőmérséklet értéket rendelünk hozzá.

A hűtőközeg hőmérséklet érzékelő jelét a következő rendszerek használják:

- Üzemanyag mennyiség szabályozás

- Befecskendezés kezdet szabályozás

- Kipufogógáz visszavezetés

- Izzítási idő vezérlőegység

- Pótfűtés

- Motor vezérlőegység

Ha a hűtőközeg hőmérséklet érzékelő meghibásodik, akkor az üzemanyag hőmérséklet érzékelő jelét használjuk fel helyettesítő értékként.

Mindkét érzékelő kiesése esetén a motor vezérlőegységben tárolt tartalék értékeket (hideg motor) használja a készülék.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ezek sehol nem húznak át. Az X14NZ-nél volt az, hogy a gyáriakat vettem le, és tettem Teslát a helyére. A gári kábelek sötétben vakuztak már... Én nem csak méregetéssel szoktam ellenőrizni, hanem szemrevételezéssel. Ami probléma volt a kocsival, és ami miatt a Tesla került bele, hogy elkezdett torpanni. Ha alacsony fordulatról próbáltam gyorsítani, akkor volt pár másodperc, míg észhez tért. Addig, míg hirtelen kapott nagy áramot, kilépett a kábelből.

Feszültséget és jó lenne ha használnád az idéz gombot. :lol: Lehet egyszerre több hozzászólásra is reagálni (max 3). :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.